5 pak. automāts

arko2 Reģ.: 11.01.2005

Mazda6 2006g. piecpakāpju automāts. Inchape saka ka eļļu mainīt nav paredzēts, tikai regulāri pārbaudīt līmeni. nespēju noticēt ka eļļa var kalpot mūžīgi (jau 7 gadi un 100.000km).

Varbūt kāds var pakomentēt no savas pieredzes?

 
1 2 3
Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

arko2 rakstīja: ------------------------------------------------------------------

Te pilsonis interesējās par eļļu derīguma termiņiem - jā,

motoreļļām un transmisiju eļļām derīguma termiņš ir 5

gadi (60 mēneši) NEATVĒRTĀ TARĀ. Ilgāk vienkārši neviens ražotājs nav pārbaudījis.

-----------------------------------------------------------------

es saprotu ka ir derīguma termiņš jo tas ir rakstīts uz pudeles. Jautājums ir KĀPĒC? Tā eļļa pēc tam paliek nederīga, ja beidzas DERĪGUMA termiņš?

piens saskābst, alus sarūgst, ātrumkārbas eļļa.............?

tātad pēc pieci gadi tā būtu jāmaina obligāti neatkarīgi no noskrējiena. un to būtu jārekomendē pašam autoražotājam. bet tā nav.

vai eksistē kāds cits skaidrojums?

Benzīns arī ir derīgs tikai mēnesi, ko nu?

arko2 Reģ.: 11.01.2005
0 0 Atbildēt

oho! nebiju staķika kolonkā vai čekā tādu opciju pamanījis.

bet tā nav atbilde kapēc produktam ir jānosaka mistisks derīguma termiņš, ja tam nav nekā kopīga ar realitāti un tas tikai mulsina patērētāju.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

arko2 rakstīja: oho! nebiju staķika kolonkā vai čekā tādu opciju pamanījis.

bet tā nav atbilde kapēc produktam ir jānosaka mistisks derīguma termiņš, ja tam nav nekā kopīga ar realitāti un tas tikai mulsina patērētāju.

Atver jebkura mūsdienu četru taktu benzīna dzinēja manuāli un izlasi, ka ražotājs neiesaka izmantot benzīnu vecāku par 30 dienām.

Par eļļām (un arī benzīnu) ir tā, ka ar laiku viņas atslāņojās un vairs pilnvērtīgi nepilda savas funkcijas.

arko2 Reģ.: 11.01.2005
0 0 Atbildēt

nu ja atslāņojas, tad var sakratīt un vajadzētu būt ok.?

man mašīnai līdz nāca tikai kopējā instrukcija un nekāda atsevišķa rokasgrāmata dzinējam. pie tam diez vai benzīns no Mažeiķiem līdz mūsu bākām nonāk ātrāk par mēnesi. faktiski visi brauc ar vecu nederīgu benzīnu..... vot hohma.

Chankaishi Reģ.: 11.07.2007
0 0 Atbildēt

Lietoju E90 - 2-litrīgu dīzeli ar AT, nobraukums pašlaik ap 240000km, pats nobraucis ap 100000km. Par eļļas maiņu AT vaicāju pēc nopirkšanas autorizētā servisā - nekas tur neesot jādara, kamēr kompis ko neizmetīs. Tas stingums virs -20 grādiem tiek novērots jau no pirmās ziemas, kad nobraukums bija ap 140000km, pēc ilgākas stāvēšanas(pa nakti stāvvietā). Kārba nepārslēdzās uz augstāku pārnesumu, kamēr apm. 100 metri nobraukti. Nedaudz palīdz, ieslēdzot D režīmu un stāvot uz vietas. Bet tas īpaši netraucē, jo parasti tādā salā uzreiz nekāda skriešana nesanāk.

arko2 Reģ.: 11.01.2005
0 0 Atbildēt

Paldies, beidzot, par praktisku komentāru no pieredzes.

Es arī likšos mierā, neko nemainīšu - tā teikt "ņetrož otlaženij mehaņizm".

Viss strādā lieliski un ceru ka tā arī turpināsies pie normālas ekspluatācijas.

Un starp citu, ko tas kompis ir spējīgs izmest? ir kādi parametri uz ko reaģē kādi devēji, vai kā? jo pat tāda vienkārša lieta kā līmenis jāpārbauda manuāli...

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

arko2

es saprotu ka ir derīguma termiņš jo tas ir rakstīts uz pudeles. Jautājums ir KĀPĒC? Tā eļļa pēc tam paliek nederīga, ja beidzas DERĪGUMA termiņš?

piens saskābst, alus sarūgst, ātrumkārbas eļļa.............?

=================

Lieta ir vienkārša - pat stāvot neatvērtā tarā, eļļas lēni,

bet neatvairāmi, maina savas īpašības. Lēni , bet neatvairāmi deģenerējas pati bāzes eļļa, krīt tās TBN, vēl viena nepatīkama lieta ir iespējama piedevu "izkrišana" no eļļas nogulšņu veidā. Ar vienkāršu "sakratīšanu" no nogulsnēm valā netikt - vajadzīgs temperatūras režīms un vēl šis tas. Tāpēc ražotāji jau sen ir pieņēmuši tos 5

gadus par maksimālo vidējo termiņu - nu neturēs neviens eļļu 10 gadus mucā "nekustinātu"

tātad pēc pieci gadi tā būtu jāmaina obligāti neatkarīgi no noskrējiena. un to būtu jārekomendē pašam autoražotājam. bet tā nav.

vai eksistē kāds cits skaidrojums?

===================

Kā kurš ražotājs - manam Volvo ar Aisin - Warner veco

labo automātu tā arī bija rakstīts - 60 000 km vai 3 gadi,

atkarībā no tā, kas pienāk pirmais. Bet nu tur pie vainas bija arī overdraivs, kuru vada hidraulika, ja viskozitāte stipri krītas, tas var sākt streikot.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

arko2

Es arī likšos mierā, neko nemainīšu - tā teikt "ņetrož otlaženij mehaņizm".

Viss strādā lieliski un ceru ka tā arī turpināsies pie normālas ekspluatācijas.

=====================

Tava izvēle, vien palaikam apskaties , kādā kondīcijā ir AT eļļa, krāsa , tīrība, smaka utt.

Un starp citu, ko tas kompis ir spējīgs izmest? ir kādi parametri uz ko reaģē kādi devēji, vai kā? jo pat tāda vienkārša lieta kā līmenis jāpārbauda manuāli...

====================

Nu, ir auto, kuriem līmenis nav jāpārbauda manuāli,

turklāt kārbām pat taustu nav ...

Parametri, uz kuriem reaģē devēji, parasti ir nobraukums

(izejošās vārpstas apgriezienu skaits), vidējā eļļas temperatūra un eļļas nostrādātības pakāpe, kuru nosaka

eļļā iegremdēts devējs, kurš mēra eļļas elektrisko pretestību.

arko2 Reģ.: 11.01.2005
0 0 Atbildēt

krāsa un smarža gandrīz neatšķiras no jaunas, ko nopirku 1l pudelītē.

kopumā sapratu, ka nekustināta noliktavā eļļa var zaudēt īpašības. bet esot lietošanā tā regulāri silst un tiek kustināta. tātad savas īpašības varētu saglabāt ilgāk?

Shiirs Reģ.: 13.07.2006
0 0 Atbildēt

jaa lietots prezervatiivs arii regulaari tiek kustinaats, tatad saglabaa savas iipashiibas.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

arko2

kopumā sapratu, ka nekustināta noliktavā eļļa var zaudēt īpašības. bet esot lietošanā tā regulāri silst un tiek kustināta. tātad savas īpašības varētu saglabāt ilgāk?

===============

Tieši otrādi, lietošanā AT tā sakarst, atdziest, kontaktē ar

gaisu, tajā nonāk AT detaļu dilšanas produkti, daži no tiem (vara sakausējumi) paātrina eļļas novecošanas procesu. Tā ka neceri Runa bija par tarā (neatvērtā!) esošas eļļas kustināšanu. Teiksim, pasaules armiju prakse uzglabāšanā ir tāda, ka mucas glabā guļus stāvoklī un regulāri paripina, ir pat amerikāņu MIL standarts, kurš reglamentē eļļu uzglabāšanu

arko2 Reģ.: 11.01.2005
0 0 Atbildēt

tad ko darīt? ražotājs neparedz maiņu, šeit vairākums saka ka vajag. nav pat caurumu pa kuriem noliet /ieliet (kā motoreļļai) . Būt gudrākam par ražotāju un mēģināt veikt nekur neaprakstītu procedūru? ja jā, tad kam to uzticēt?

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

es tā arī nesaprotu, Recro man rekomendē eļļu mainīt automātā pēc 220 000 km, kas var būt krietni ilgāk par 5 gadi... Kā būt?

kolumbs Reģ.: 27.12.2005
0 0 Atbildēt

Jaunās mašīnas laikam vairs neprojektē ilgai braukšanai - nobrauc garantijas laiku un uz šrotu - autotirgotāj sapnis. Tad arī nevajag mainīt automāta eļļu. Ja brauc ilgāk - jādara, tas ko ražotājas nav paredzējis.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

arko2

tad ko darīt? ražotājs neparedz maiņu, šeit vairākums saka ka vajag. nav pat caurumu pa kuriem noliet /ieliet (kā motoreļļai) . Būt gudrākam par ražotāju un mēģināt veikt nekur neaprakstītu procedūru? ja jā, tad kam to uzticēt?

=================

1) Ir tādas kārbas, diemžēl

2) Atkal diemžēl, bet šādās "lifetime" kārbās bieži izmanto eļļas, kuras neiekļaujas ierastajos standartos, speciālas. Kā likums eļļas ražotājs piegādā to tikai ātrumkārbu ražotājam, mazumtirdzniecībā, ar retiem izņēmumiem, tās nenonāk vispār.

3) Var ieteikt pakonsultēties firmā RAAP, Artilērijas 48,

Rīgā - zinošākus cilvēkus par AT es Latvijā nezinu!

4) Vēl var ieteikt pačekot inetā saitus par konkrētās AT

eļļu / nomaiņu. Īpaši amerikāņi ir iemanījušies pārvērst

"neapkalpojamos" agregātus "apkalpojamos", un, protams, KRIEVIJAS saitus - tie ar savām rokām un pauriem zilus brīnumus taisa!!!

5) Nedarīt neko un gaidīt, cik tad ilgi tā kārba īsti nokalpos

kolumbs Reģ.: 27.12.2005
0 0 Atbildēt

arko2 rakstīja: tad ko darīt? ražotājs neparedz maiņu, šeit vairākums saka ka vajag. nav pat caurumu pa kuriem noliet /ieliet (kā motoreļļai) . Būt gudrākam par ražotāju un mēģināt veikt nekur neaprakstītu procedūru? ja jā, tad kam to uzticēt?

Man ar eļļas maiņu automātam, kuram to nav paredzēts veitk, tika galā serviss parastais, nebij viņiem nekas īpašs. Laikam izurba caurumus un notecināja un salēja eļļu...

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

kolumbs rakstīja:

arko2 rakstīja: tad ko darīt? ražotājs neparedz maiņu, šeit vairākums saka ka vajag. nav pat caurumu pa kuriem noliet /ieliet (kā motoreļļai) . Būt gudrākam par ražotāju un mēģināt veikt nekur neaprakstītu procedūru? ja jā, tad kam to uzticēt?

Man ar eļļas maiņu automātam, kuram to nav paredzēts veitk, tika galā serviss parastais, nebij viņiem nekas īpašs. Laikam izurba caurumus un notecināja un salēja eļļu...

Izlēja pa ieliešanas caurumu līdzīgi kā zāles pļāvējam.

arko2 Reģ.: 11.01.2005
0 0 Atbildēt

--------------------------------------------------------------

Izlēja pa ieliešanas caurumu līdzīgi kā zāles pļāvējam.

---------------------------------------------------------------

Apgāza ar artiem gaisā, lai izlietu?

Par izurbtu caurumu vēl varētu ticēt..

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

arko2 rakstīja: --------------------------------------------------------------

Izlēja pa ieliešanas caurumu līdzīgi kā zāles pļāvējam.

---------------------------------------------------------------

Apgāza ar artiem gaisā, lai izlietu?

Par izurbtu caurumu vēl varētu ticēt..

Ir viņiem speciāli auto apgāzēji, piesien aiz ratiem un apmet riņķī. Degvielu arī no bākas šitā izlej pēc skalošanas.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Vispār jau eļļai ir izsūcēji, domāti pamatā lai no motora caur mērstieņa caurumu izsūktu ja kaut kāda iemesla dēļ nevar kartera skrūvi atskrūvēt...

arko2 Reģ.: 11.01.2005
0 0 Atbildēt

Nu jau aizgāja pa riņķi. vienā no iepriekšējiem komentiem es jau jautāju par iespēju izsūkt eļļu caur AT eļļas līmeņa tausta vietu. Atbilde bija noliedzoša- to nevarot izdarīt!

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

arko2

Nu jau aizgāja pa riņķi. vienā no iepriekšējiem komentiem es jau jautāju par iespēju izsūkt eļļu caur AT eļļas līmeņa tausta vietu. Atbilde bija noliedzoša- to nevarot izdarīt!

===================

Interesanti, kurš Nezinītis tādu atbildi varēja dot? Jau

sen tādas iekārtas eksistē, komplektējas ar vairākām maināmām zondēm, lai varētu max izsūkt eļļu, izmanto

parasti DUSos, kur nav ne bedru, ne estakāžu. Tomēr jāsaka, ka vecās eļļas daudzums, kas paliek dzinējā, būs lielāks, nekā laižot ārā eļļu pa korķi kartera "eļļas vācelē" Var apskatīties kaut vai te www.mcrolls.lv/... , vai jebkurā citā vietā, iegooglējot, teiksim, "eļļas maiņas iekārtas". Padomjlaikos bieži vien nācās ierīkot eļļas noliešanas korķus dzinējos (ja bojāti), pārnesumkārbās, tiltos (ja nebija)...

arko2 Reģ.: 11.01.2005
0 0 Atbildēt

smaidiigais rakstīja: nē, jo tā paliek hidrotransormatorā utml aklajās zarnās kas automātā ir pārpārēm.

Kādreiz tas pats RAAP serviss reklamēja, ka ar speciekaºtu var nomainīt visu eļļu. Tagad toe paši vēži kas saucas RECRO teic, ka ir ielējuši kārbā eļļu, kas nav jāmaina 200 000 km.

Vai god. Krankvals varētu nokomentēt šo plīz?

bija šāds teksts. un runa iet par AT nevis dzinēja eļļu.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

arko2

bija šāds teksts. un runa iet par AT nevis dzinēja eļļu.

----------------------

Jā, patiesi, piekrītu, kaut kā novirzījāmies no AT tēmas,

pazemīgi lūdzu atvainot

AT patiešām varētu būt neiespējami izsūkt eļļu no pašas

kārbas un vēl jo vairāk hidrotransformatora Tad būtu vajadzīga tieva zonde (kārbai) + pārliecība, ka pret tausta

galu kārbā nav kaut kas, pret ko tausts varētu atdurties,

neaizejot līdz kārbas dibenam. Tā ka turpināsim vien

ņemt nost apakšējos vākus, īpaši, ja kārba ir apgādāta ar

eļļas filtru, kuru regulāri jāmaina vai jāmazgā...

arko2 Reģ.: 11.01.2005
0 0 Atbildēt

Tad lūdzu iesakiet kādu kantori, kur varētu dabūt kvalitatīvu konsultāciju, un nepieciešamības gadījumā arī pakalpojumu.Varbūt var atsaukties kāds Mazda6AT lietotājs ar konkrētu pieredzi šajā jautājumā. Nevar būt ka tādu Mazdu ir tik maz, ka praktiski neiespējami ir atrast kādu, kam tāds auto pieder ..

1 2 3
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti