Jauns auto vai mazlietots auto

artishox Reģ.: 19.05.2014

Gribēju uzzināt kāda jums ir pieredze izvēloties iegādāties jaunu vai mazlietotu (max 4 gadi vecs) auto.

Kādas ir reālās jauna auto eksploatācijas izmaksas ieskaitot regulārās apkopes salīdzinājumā pret mazlietotu auto?

 
VWfans Reģ.: 21.02.2004
5 1 Atbildēt

Es esmu par jauna auto iegādi. Mazlietotam nekad nevar zināt, kāds ir pārdošanas iemesls un kādi zemūdens akmeņi tur slēpjas.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
5 0 Atbildēt

Nu jau arī jaunam vairs ne. Nopērc VW un izrādās krāpjas ar izmešiem. Nopērc Opel un galvas blīve pagalam tiklīdz beidzas garantija. Nopērc Mazda un caurrūsē vēl garantijas laikā, bet garantiju atsaka.

latshon Reģ.: 29.02.2016
0 0 Atbildēt

Ne jau visi pārdod mašīnu tāpēc, ka tūlīt salūzīs. Ir taču arī citi iemesli. Vācijā taču trīsgadīgiem takšiem ir nobraukumi 400+k. un vēl iet.

Es piemēram nopērku DE 3gadīgu, īstu ar ap 180k. gadu pabraucu, un pārdodu praktiski bez vērtības krituma. Problēmu nav.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
3 0 Atbildēt

kur tu rāvi, ka 4 gadi ir mazlietots?

artishox Reģ.: 19.05.2014
1 0 Atbildēt

Nekur tas nav rakstīts. Par mazlietotu uzskatu auto kuram vēl ir vai tiko beigusies garantija. Šādā gadījumā auto remontiem un nobraukumiem var izsekot servisa grāmatiņā. 4 gadi izvēlējos, jo atkarībā no modeļa tas ir tas laiks kad garantija ir nupat beigusies. Varbūt tā nav pareiza loģika, bet diskusijas nolūkiem derēs.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Pamata garantija mēdz būt arī 2 gadi.

iciks Reģ.: 29.05.2013
7 1 Atbildēt

Jaunu pirktu 2 iemeslu pēc:

1) ja varētu bez sevišķām problēmām atļauties;

2) ja gada nobraukums ir liels. Ar domu, ka auto ir sevi jāatpelna, kas kaut kādu 10k gadā gadījumā nav visai nopietni.

Parēķināt vari pats, izvēloties sev tīkamo auto, paskatoties dīlera cenas un sludinājumu portālus (lietotiem). Jauns auto maksās, piemēram, 20k. Lietots pēc 3-4 gadiem varbūt kādu pusi no tā visa. Cenas kritums pirmajos gados ir liels. Garantijas laika tehniskās apkopes maksā vairāk, nekā vienkāršos servisos (it kā nav aizliegts tās veikt arī "vienkāršos" servisos, bet ir dzirdēts daudz negatīvas pieredzes, ka dīleri pēc tam ne visai laipni apkalpo šos klientus un vērsies kaut tiesā). Kasko arī kaut ko maksās.

Ko iegūsti no jauna auto? Pirmkārt, tā ir garantija. Visai ticams, ka lielākoties viss būs labi un nenāksies satraukties par to, ka kaut kas varētu nojukt ceļojuma laikā. Vēl ir laba iespēja izvēlēties sev vēlamo aprīkojumu un kaut vai krāsu. Vēlies iegādāties salātzaļu auto? Paskaties sludinājumu portālos un izvēles nav. Sīkums, bet kādam var būt svarīgi.

Lietots auto ir ievērojami lētāks, taču ar vienu nosacījumu, ja tu to dabū kaut cik jēdzīgā stāvoklī. Ja pāris mēnešus pēc iegādes noklājas turbīna un motors sāk izdot dīvainas skaņas, tad gala rezultātā var sanākt dārgāk, kā pirkt jaunu. It kā ir dīleru vēstures un visādi varianti, kā vismaz kaut ko pārbaudīt, bet lietotam 100% drošības nav nekad (pastāv iespēja, ka pat pārdevējs nenojauš, ka kaut kas iet uz galu - lietots taču).

Pats es vairāk atbalstītu 3-4 gadu variantu, taču cik cilvēku, tik viedokļu un vajadzību. Tā ka vienas taisnības nav, katram savs.

P.S. Pārlasot pēdējo komentāru, rodas sajūta, ka esi izvēlējies konkrētu auto. Tad nepaslinko, palasi internetā atsauksmes. Var uzzināt daudz ko noderīgu, piemēram, ka attiecīgā modeļa motors X ir visai slikts, bet Y ir visuzticamākais. Tāpat var uzzināt, ka pie 180k km bieži noklājas tas vai šis - vismaz var paanalizēt savus riskus.

Janozaurs Reģ.: 19.12.2015
8 2 Atbildēt

Jauns, protams, ir labāks, ja pietiek naudas. Es, piemēram, pa 20 000 neko pat neatrastu priekš sevis. Pa 35 000 jau būtu kādi varianti. Ideāli ap 40 tk. Bet uzreiz, cita problēma 40 000 man nemētājas skapī, jāņem kredīts, bet tad uz 5 gadiem sanāk pasālīti.... uz 10 gadiem tak neņemsi?

Tāpēc, tāds cilvēks kā es brauks ar lietotu. Tā ka, brauciet kārtīgi, ejiet visas tehniskās apkopes laikā, jo pēc tam es braukšu.

Man patīk izbaudīt braukšanu, patīk platība, jaudīgs dzinējs. Labāk braukt tā nevis ar kaut kādu jaunu mazu debilismu. Tas ir mans nepareizais viedoklis.

AnK Reģ.: 06.10.2014
3 0 Atbildēt

Jaunu, īpaši LV apstākļos, kur ļoti daudz "mazlietotu" auto ir "tikko no Vācijas" ar odometra rādījumiem kas reti atbilst patiesībai, vai arī ar maziem nobraukiem, bet pēc avārijām.

Ja pirkti mazlietotu, tad tikai Latvijā pirktu ar zināmu vēsturi. Bet tādu auto izvēle LV ir ļoti maza un cenas arī bieži vien neadekvāti lielas (salīdzinājumā ar to, cik analogs auto maksātu, piemēram, Vācijā).

Ja būtu iespēja, piemēram, Vācijā nopirkt 1-2 gadus vecu auto ar 100% zināmu vēsturi, iespējams, pirktu mazlietotu, bet LV apstākļos izvēlētos tikai jaunu.

zhuks Reģ.: 01.12.2005
10 0 Atbildēt

Dažiem auto esmu veicis 99% izmaksu uzskaitījumu,un:

- 19 000,- Octavia 0-3 gadi- 70 centi 1km;

- 4 000,- V70 I 12-16 gadi no auto mūža 0.18 Eur/1km;

- 3 3600,- Colts 6-9 gads auto mūžā 0.10 Eur.

Jauns auto tika pirkts ar nolūku, lai nekur nepaliktu uz ceļa un vienmēr nokļūtu laikā. Tā kā visi auto ir uzturēti labā tehniskā stāvoklī, tad ne ar vienu nav bijusi nekāda ārkārtēja ķibele. Kopumā personīgi ir piederējuši 8 auto- jauna auto pirkšana finansiālu ietaupījumu nav veicinājusi- gluži pretēji. Lietotajiem auto tik biežāk uz servisu- kā kaut kas sāk par sevi liecināt, tā uz servi.

Ja tagad pirktu jaunu, tad tā arī ir kā Janozaurs saka- vajag ~40 000,-

Jau pie nieka 19 000,- auto vērtības, lai veiktu ikdienišķu maršrutu Jelgava-Rīga-Jelgava ~100km vajag 70,- eiras! Bet uz laukiem braukt vajag, kad sanāk divās dienās nobraukt 350km, tad šim maršrutam iztērē 245,- eiro, sāc aizdomāties, vai to vajag!

Janozaurs Reģ.: 19.12.2015
2 1 Atbildēt

Drīkst paprasīt, kā tika veiktas tās izmaksas uz km? Pēc kādas formulas? Tika ņemta auto cena, vai vēl kaut kas?

AnK Reģ.: 06.10.2014
4 0 Atbildēt

Kā Tev sanāk tik kosmiski cipari?

Mans auto maksāja 20 000 jauns un aptuvenais aprēķins uz 3g un 90 000 man sanāk:

2000: pirmā iemaksa

12000: līzinga maksājumi (finanšu līzings)

-4000: atlikusī vērtība pēc pārpalikušās līzinga summas nomaksas

7800: degviela (6500 litri x 1.2 EUR)

1500: apdrošināšana

1800: apkopes

700: diski + vasaras riepas

250: ziemas riepu komplekts (ja vajadzēs nākamajai ziemai)

1000: kaut kādi citi neparedzēti izdevumi, ko gan jau esmu aizmirsis pieskatīt

Kopā sanāk: 22050 EUR

23050 / 90000 = 0.256, jeb 25.6 centi/km

Arī ja es pēc trīs gadiem auto pārdotu ļoti neizdevīgi un tikai nosegtu atlikušo parādu, sanāktu 27050 / 90000 = 30,0 centi/km.

Protams, nav lēts prieks, bet nesanāk ne tuvu 70 centiem/km.

jaaanis Reģ.: 29.06.2004
1 0 Atbildēt

Acīmredzot Škodai nobraukums bija ļoti mazs, tāpēc arī tik lielas izmaksas uz vienu km.

zhuks Reģ.: 01.12.2005
2 0 Atbildēt

Tā arī bij- mazs noskrējiens ~45 000km 3 gados. Pie šībrīža nobraukuma būtu ap 30 centi, kas ir teju 2.5x lētāk salīdzinot ar iepriekšminēto ciparu.

Tāpēc arī šobrīd lietošanā esošajiem auto ir zemas izmaksas uz km, jo daudz tiek braukts.

Bet tāpat 30centi vai 10centi uz 1km ir gana iespaidīgi.

AnK Reģ.: 06.10.2014
5 0 Atbildēt

Skaidrs, tad saprotu.

Mani no lietotām mašīnām baigi attur atmiņas par jaukajiem rītiem, kad saģērb bērnu, ievieto automašīnā un.. nekur neaizbrauc, jo kaut kas noklājies. Protams, saskaņā ar Mērfija likumu, tie brīži vienmēr ir tie, kad ir kādi svarīgi plāni, liela steiga un maz naudas (skopums braukt ar taksi, bet laika trūkums neļauj braukt ar sabiedrisko)...

Lai justos mierīgs ar lietotu mašīnu, mums gribētos divus auto ģimenē - un tad jau tās summas ir diezgan līdzīgas.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
8 0 Atbildēt

Nekad mūžā neesmu rēķinājis izmaksas uz km auto ekspluatācijā. Pieļauju, ka man kļūtu nelabi no rezultātiem

Auto var salīdzināt ar sievieti, abi ir dārgi (sirdij), par abiem rūpējamies, bieži - abus uzturam. Vai tāpēc rēķināsim, cik reižu bija *** ar sievieti vairāku gadu laikā?...

AUTO. Braucam, baudām, priecājamies, atceroties veco labo teicienu - "nevajag baidīties daudz tērēt, drīzāk jābaidās maz pelnīt"!

Janozaurs Reģ.: 19.12.2015
3 0 Atbildēt

Auto un sieviete - abi čakarē smadzenes

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
11 0 Atbildēt

Ja sāks rēķināt no praktiskā un ekonomiskā viedokļa, tad čakielas meitenes sanāk pat lētāk.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
7 0 Atbildēt

Manam iepriekšējam CR-V sanāca izmaksas 0,29 EUR/1 km

Nobraukums 6 gadu laikā bija 160 000 km

Iegādes izdevumi bija 28 710,77 EUR, pārdevu par 9 500 EUR, līdz ar to par iegādes izmaksām uzskatu starpību, kas ir 19 210,77 EUR.

Visas pārējās izmaksas (degviela, remonti, aksesuāri, u.c.) pa 6 gadiem kopā bija 27 000,81 EUR. Līdz ar to kopējās izmaksas 84 mēnešu laikā bija 46 211,58 EUR jeb 550,14 EUR/mēnesī.

Izmaksu būtisks samazinājums sākās pēc LPG iekārtas uzstādīšanas 2012.gada 27.martā. Kopā 3 gadu laikā, pateicoties LPG iekārtai, sanāca ietaupīt 2 882,79 EUR.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
1 1 Atbildēt

Ir aitas, ir cirpēji

sirga Reģ.: 29.10.2002
7 0 Atbildēt

tūlīt ienaks vw fans

un pateiks veči Čau!

man ir........

VWfans Reģ.: 21.02.2004
3 0 Atbildēt

Man nav pa rokai precīzi cipari, taču Merivai, deviņos gados nobraucot 213 tūkst.km, izmaksas bija apmēram 19 eirocenti uz km, ieskaitot auto vērtības kritumu un 13 eirocenti uz km, neskaitot vērtības kritumu.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
3 0 Atbildēt

atkal jau aizmirsi ieskaitīt remonta izmaksas.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
2 0 Atbildēt

Nē, remontu izmaksas šajos ciparos ir iekļautas.

imzz Reģ.: 27.02.2015
4 0 Atbildēt

Domāju, ka centi uz kilometru ir visai apšaubāms parametrs. Tas derētu kaut kādam taksometru parkam. Ja cilvēkam , piemēram, nav "tālo lauku", ko apmeklēt , tad viņa auto kilometrāža attiecīgi būs zemāka, un izmaksas uz kilometru -augstākas. Kaut gan kopējās faktiskās izmaksas par auto - zemākas , jo nav nepieciešams iznīcināt tik daudz degvielas, kā tālbraucējiem. Un vēl citi izdevumi, piemēram. maksai par stāvvietu taču arī jāiet iekšā "centos par kilometru".

torkjis Reģ.: 05.10.2013
4 0 Atbildēt

maksai par stāvvietu taču arī jāiet iekšā "centos par kilometru".

---------

Protams. Ja pa ceļam maķītī paņem burgeru, tas arī noteikti ieskaitās "centos par km" Tā diezgan paaugstinās ceļa izmaksas uz laukiem. Ja vakarā vēl izdomāsi visīti iekapāt, var sākt rēķināt, vai ar taksi nav lētāk

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
8 0 Atbildēt

Jā tas man atgādina jaunībā braucienus no pierīgas uz Rīgu ar veļuku. Ietaupi 45sant par autobusa biļeti, bet iztērē 50 santīmus saldējumam un kolai

Janozaurs Reģ.: 19.12.2015
0 0 Atbildēt

Daudz saprotamāk būtu, ja rēķinātu TIKAI remonta un tehnisko apkopju izmaksas. Piemēram, 5 gados notērēju 1000 eiro. Utt.

Degvielas patēriņš tas nav rādītājs, jo autiņi ir savādāki.

Piemēram: viens nopirka pa 25 000, bet servisā 3 gados 1000, otrs nopirka pa 5000, bet notērēja 3 gados 2500.

Janozaurs Reģ.: 19.12.2015
0 0 Atbildēt

Man ir nevis mazlietota, bet pamatīgi lietota. Par darba jaunajām es nezinu, jo es viņas neremontēju

Es savai ( 2005 gada chrysler grand voyager) (maksāja kaut kur ap 6500) neesmu skaitījis neko. Aizvakar nopirku eļļu ( valvoline un mopar) pa 100 eiro, un visus filtrus ap 60 eiro + jaunus logu tīrītājus pa 40 eiro ( pirku bosh, tos plakanos).

Drīz vajadzēs vest uz servisu lai visu nomaina. Pagājušogad arī eļļu un filtrus mainīju ( tikai mīnus 65 eiro par kārbas eļļu un kārbas filtru) + kaut ko piekarē taisīju ( neatceros cik maksāju) un aizpagājušogad mainīju arī zobsiksnas ar vanīšiem, ūdenssūkni (īstenībā nevajadzēja...nejauši sanāca (garš stāsts)), un arī kaut ko piekarē. Domāju, trīs gados ap 1000 varētu būt (ūdennsūkņa darbs bija baigi dārgs). Ā vēl plus akumulators.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
15 0 Atbildēt

Man tās izmaksas uz kilometru ir pilnīgi vienaldzīgas. Pirkšu auto, ko varu atļauties, kas patīk un, ja tomēr nepatiks vai apniks, pārdošu un pirkšu nākamo... ko varu atļauties un kas patīk. Tā jau galva pilna ar visu ko, vēl iespringt uz kaut kādiem centiem kilometrā...

aansis Reģ.: 23.11.2012
4 0 Atbildēt

Piedevām vēl ir stulbi vienmēr likt aprēķinā iekšā visas tās stāvvietu, apdrošināšanas, nodokļu u.c. izmaksas cilvēkiem, kas pirms katra brauciena vērtē - braukt ar auto vai sabiedrisko. Vai kā tamlīdzīgi. Man daudzi ir mēģinājuši ar šādu metodi iestāstīt, ka uz darbu lētāk ir braukt ar Panda taxi, nekā 4x4. Tomēr nebūs taisnība - man tā mašīna ir - tādā kādu gribu savam brīvajam laikam. Un brauciens uz darbu maksā tikai degvielas izmaksas, jo salīdzinošais nolietojums dažiem kilometriem pa ielām ir nekāds. Un visas pastāvīgās izmaksas ir jāmaksā neatkarīgi no tā, vai es ar to auto braucu vai nē.

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
2 0 Atbildēt

piekrītu.

spainis Reģ.: 27.04.2006
1 0 Atbildēt

2006. gada Subaru Outback, benzīns/gāze, 22 centi/km. Ieskaitīti visi izdevumu, ar pieņēmumu, ka piecu gadu laikā noamortizējas līdz nulles vērtībai.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
1 0 Atbildēt

artishox

Šādā gadījumā auto remontiem un nobraukumiem var izsekot servisa grāmatiņā.

.........

Var paskatīties e csdd dīler servisā apkoptu DD2022

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
1 0 Atbildēt

nomiks

Vai nēsi sajaucis eiras ar latiem .

Jau aizmirsu precīzi cik man dīzeļravs . Bet tīra braukšana kur degviela plus apkopes laikam bija 17 eiro centi km

Ja piemet klāt iegādes cenu kasko, okta T,A tad laikam kādas 35 centi km

nomiks Reģ.: 30.10.2002
2 0 Atbildēt

Visus ciparus minēju euro.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
1 0 Atbildēt

GB12

Man tās izmaksas uz kilometru ir pilnīgi vienaldzīgas.

...............

Man gan šķiet ļooti uzskatāmi it seviķi ja rēķini mainīgos lielumus ...degvielas cena plus apkopju ( daudz brauc bieži apkopes )

Var jau mēneša , gada . ar kalkulatoru nav grūti tik sākumā precīziem izejas datiem jābūt .

Ja ilgi brauc arī var daudzmaz precīzi piesviest remont izmaksas . Man vecajai vektrai aptuveni 1.8-2 santīmi bija

sirga Reģ.: 29.10.2002
5 0 Atbildēt

Visu cieņu - santīmu tfu sorry centu saskaitītājiem....

Bet nesapratu jēgu...

liekas, ka ir svarīgāki, ekspluatācijas jautājumi(vajadzības)

un tad kapeikas paliek II šķirīgas.....

būtu labi ,kads uzņemuma auto parka vadītajs (izņemot Vernonu) te ieraksītu kaut ko

kaut gan - tas laikam būtu pavisam cits stāsts.....

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

nomiks

Manam ex ravam varētu būt minimums 22 centi km . Man 6,5 gados nobraukts 220 K , varbūt tapēc sanāk lētāk .

nomiks Reģ.: 30.10.2002
2 0 Atbildēt

Pie extra 60 t.km papildus manām izmaksām nāktu klāt 3 apkopes, degviela, logu šķidrums + iespējams kāds remonts, toties iegādes izmaksas tiktu izdalītas uz vairāk km. Līdz ar to pie lielāka nobraukuma izmaksām uz 1 km vajadzētu būt mazākām.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Pierēķini klāt vēl auto vērtības kritumu.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
1 0 Atbildēt

Es iesaku pirkt to, ko vari atļauties. Nevajag iespringt ar lekšanu uz grābekļa un par katru cenu līst parādos. Tad viss būs bumbās. Auto ir jābūt kā palīgam ikdienā, nevis depozītam ar negatīvu procentu likmi.

zhuks Reģ.: 01.12.2005
0 0 Atbildēt

Izmaksu uzskaite lieti noderēja, kad firma vēlējās izmantot manu privāto auto.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
1 0 Atbildēt

Nu, manas sievas kantoris (ceļinieki) visus savus auto, i vieglos

i smagos, pērk Vācijā, tā sauktos "Jahreswagen". Līdz šim problēmu bijis nav. Visi auto ar aptuveni 20-25 kkm nobraukumu, toties ir ražotāja garantija + pārdevēja garantija. :-))))))))))

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
3 0 Atbildēt

Es uzskatu, ka visa sāls - garantijas esamība.

Tad var pirkt arī 1-2 gadus vecu auto.

Jo lielākā problēma jaunajiem auto (akcents uz vācu auto, starp citu) - tie jūk nost nejēgā bieži un ļoti dārgi. Pārsvarā te runa par elektronikas vainām u.tml.

Iegādāties "gandrīz jaunu" un jau bez garantijas - gandrīz pašnāvība maciņam Drīkstu to apgalvot no savas un tuvu draugu un ģimenes locekļu pieredzes.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti