Autovadītāja sociālais statuss un tā pazemināšana

imzz Reģ.: 27.02.2015

Izlasīju šo frāzi publikācijā pagājšvasar un tā manī izraisīja pārdomas par tēmu, vai mūsu bezšķiru sabiedrībā autobraucējam, ņemot vērā lielo auto skaitu un izplatību mūsdienās, maz ir kāds nozīmīgi atšķirīgs "sociālais statuss" no tāda cilvēka statusa , kuram auto nav. Nav jau Ulmaņa laiki, kad katrs auto īpašnieks bija kungs un viņa šoferis - puskungs, daudz pārāks par visādiem zirgu dīdītājiem. Protams, jaunieša sociālais statuss, ar lielām pūlēm un izdevumiem tiekot pie vadīšanas tiesībām un pirmā lietotā auto, ir nozīmīgi paaugstinājies, jo viņš beidzot iegūst iespēju pavest meitenes vārda tiešajā nozīmē, tomēr prātīga vecuma cilvēku skats uz dzīvi ir piezemētāks.

Tātad, kas ir autovadītāja sociālā statusa pazemināšana ?

"Pēdējā laikā autovadītāja sociālais statuss dažkārt tiek pazemināts vai pat degradēts. Tam ir vairākas izpausmes formas, piemēram, gaidīšana automašīnu sastrēgumos uz Jūrmalas šosejas pirms iebraukšanas kūrortpilsētā." Tā rakstīja Juris Zvirbulis, autokluba LAMB predzidents pagājušajā vasarā. Redzēs, vai šogad minētais efekts, vasarai pienākot, būs novērsts. Tātad, autovadītāju "sociālā stāvokļa pazemināšana" ir, vispirms, administratīvi šķēršļi raitai transporta kustībai. Domāju, ka uz to var arī attiecināt, piemēram RD stāvvietu politiku, autovadītāju nodokļu tērēšanu ne ceļiem un transporta organizācijas uzlabošanai, bet citām vajadzībām, ielu un infrastruktūras remontu veikšanas tempus, kurus visprecīzāk raksturo padomju laiku termins "dolgostrojs", hroniskā nespēja panākt kanalizācijas vāku atrašanos vienādā augstumā

ar ceļa klātni pat "lielo čiekuru" pārvadāšanas maršrutā starp lidostu un Rīgas centru un daudz kas cits.

 
Nav pievienota neviena atbilde.
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti