Automobilis ar autopilotu būs jau drīzumā mūsu ikdiena!

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Prognozes, attīstība un jaunumi par autopilotu tehnoloģiju! Autopilots drīz izmainīs mūsu ikdienu, ir prognozes, ka jau pēc 2030. gada vairāk kā puse auto būs ar autopilotu.

Tad jau drīz varam piedzīvot arī aizliegumu vadīt automobili pašiem

 
1 2
iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

Singapūrā darbu sāk pasaulē pirmais pašbraucošais taksometrs

www.iauto.lv/zinas/komerctransports/22918-singapura-darbu-sak-pasaule-pirmais-pasbraucosais-taksometrs

aansis Reģ.: 23.11.2012
7 0 Atbildēt

Un kas tālāk? Domāju, ka vajadzēt palēnām aizliegt pašiem darīt jebko - arī vairoties. Tikai nesaprotu vienu lietu - kādēļ visi par mašīnām ikdienā jūsmojošie Terminatorā un Matriksā tomēr juta līdzi nožēlojamos apstākļos dzīvojošiem cilvēkiem, nevis mašīnu pārvaldītai perfektai pasaulei. Varbūt kaut kāds mazohistisks fenomens - līdzīgi kā Cobra 911 - vācieši ir tik nogarlaikojušies no tā, ka uz ceļiem ir droši un dzīve mierīga, ka gadiem grib skatīties asinis seriālā? Vai Rozenheimas detektīvi - pēc seriāla satura sanāk, ka dzīve Bavārijas mazpilsētiņā ir bīstamāka, kā blakus Kolumbijas narkokarteļiem.

Mēs veidojam savu dzīvi arvien ierobežojumiem bagātāku un drošāku, tikai pašiem tas riebjas. Mēs satraucamies, ka cilvēku suga ir piedrazojusi pasauli, bet daram visu, lai cīnītos par sugas saglabāšanu veidā, kas pašiem nepatīk. Un pēc tam uzdodam jautājumus "kas ar mums notiek?"...

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 1 Atbildēt

Cilvēks pie stūres ir mērkaķis ar granātu. Nu nav cilvēkam paredzēts traukties ātrāk kā spēj pats paskriet. Jā it kā šķiet ka spēj vadīt auto, bet kļūdīties ir cilvēcīgi un pie noteiktas apstākļu sakritības tas arī notiek. Tu laikam esi par dabisko atlasi, bet nelaime, ka tiek parauti arī citi līdzi, kas nav jāatlasa.

Cilvēka spējas vidēji ir stipri ierobežotas, kā arī redze ir tikai iedomu auglis un var izspēlēt jokus, arī uzmanību ilgi nespēj noturēt tonusā. Līdz šim neviens auto ar autopilotu nav avarējis savas kļūdas dēļ, visās avārijās ir iesaistīti vadītāji cilvēki.

Lai kā negribētos reāli atpakaļceļa vairs nav, jo nespējam cīnīties pret vadītāju sērgu izmantot mobilas ierīces pie stūres, smēķēšana, ēšana un citas blakus nodarbes, kas riskus tikai paaugstina.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 1 Atbildēt

Mani uzjautrina tā samocītā tehnoloģija, ko te izmanto - princips tas pats, kas elektromobīļiem - ar vakardienas tehnoloģiju kaut ko samoca, lai būtu. Ja vadītāju gribētu pilnvērtīgi aizvietot ar robotu, tam būtu jāsastāv no divām kamerām, diviem mikrofoniem un vēl žiroskopiskā devēja, bet pats galvenais - dators, kas spētu loģiski analizēt datus. Bet tā kā paša galvenā nav, tad vajag visādus lāzerus, devējus, GPS un vēl visādas figņas. Rezultātā sanāk autopilots, kurš niknā lietū vai putenī nav spējīgs darboties - un ja jeņķi atrubīs GPS, tad arī nevarēs.

aansis Reģ.: 23.11.2012
6 0 Atbildēt

GPS jau sen vairs nav ekskluzīva lieta. Mūsu zemē pat labāks ir Glonass pārklājums, ņemot vērā ģeogrāfisko atrašanās vietu. Un arī BeiDou būšot globāls jau 2020 gadā. Ap to pašu laiku arī Galileo plāno sākt darbu. Līdz ar to tava doma par principu ir pareiza, bet vārdiņu "jeņķi" droši varēji izlaist ;)

iAuto Reģ.: 17.07.2001
1 0 Atbildēt

Tehnoloģija vēl izstrādes stadijā, bet pirmie pilotprojekti jau sāk parādīties, kaut vai šis no skype dibinātājiem

Teslai arī ir un jau pirmie procesi ar avārijām. Šobrīd lielākais kavēklis ir tieši apdrošināšana, kurš kuram šādā gadījumā maksas

iAuto Reģ.: 17.07.2001
1 1 Atbildēt

Te viens no pirmajiem rakstiem iAuto pirms 5 gadiem: Volkswagen piedāvā „Īslaicīgo autopilotu www.iauto.lv/zinas/13541-volkswagen-piedava-islaicigo-autopilotu

Un šis arī labs no 2012. gada Nāk „autopilotu” laiks

www.iauto.lv/zinas/14640-nak-autopilotu-laiks

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
3 3 Atbildēt

Visticamāk, aizliegums vadīt auto pašiem pēc 10-15 gadiem parādīsies civilizēto valstu pilsētu centros. Tur būs tikai autopilotiem paredzēta zona. Kura ar laiku izpletīsies. Un visiem no tā būs tikai labāk, jo aizbraukt varēs drošāk un ātrāk.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
12 0 Atbildēt

Tomēr ceru, ka nebūs vis. Braukt auto pie stūres - pieskaitāma pie vienas no laicīgās pasaules baudām

Atis_Jansons Reģ.: 18.11.2012
9 0 Atbildēt

Pilota aizstāšanas process būss ilgs un sarežģīts, jo satiksmes drošības rēbusu daudzveidība ir bezgalīga. Pirmie panākumi šajā jomā varētu būt kravu (iespējams arī cilvēku) pārvadātājiem, kuri strādā noteiktos, nemainīgos maršrutos ar pietiekami sakārtotu infrastruktūru. apmēram tā, kā jūras satiksmē var jau sen. Tu vari ar savu kuģīti vakarā iziet no Karlskrūnas ostas Zviedrijā un likties uz auss, pateicis robotam – pamodini mani pie Hamburgas ieejas bojas. Elektronika to paveiks. Bet ostā tev būs jāstūrē iekšā pašam. Ja Rīgas – Ventspils šoseju, piemēram, sakārtotu visā garumā, komanda “Uz Venspili” (ja to dosi no Rīgas izbraucis), varētu būt reāla jau tuvākajā desmitgadē. Tās izpildi, protams, sarežģīs pagājuša gadsimta tehnisko un mentālo šķēršļu maisīšanās eksaktajā loģistikā, bet neiespējami tas nav. Līdz Ventspils robežai. Viesnīcu “Dzintarjūra” gan nāksies meklēt pašam. Jo autopilotam nepieciešamās informatīvās bāzes pilsētā var pietrūkt.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
16 0 Atbildēt

Autopilota ieviešana būtu skumja lieta... Kas gan var būt labāks par pašrocīgu un iespaidiem bagātu aizbraukšanu uz Angliju un atpakaļ ar 2003.gada Mercedes-Sprinter 311CDI, kā to šovasar izdarīju es?

Abavnieks Reģ.: 05.09.2016
3 8 Atbildēt

Autopilota ieviešana būtu viena forša lieta! Manā autiņā ir tikai joslu ievērošanas, distances ievērošanas, ātruma ievērošanas, bremzēšanas, parkošanās un utt. palīgsistēmas, kā arī navigācijas sistēma. Ja tās palīgsistēmas tiks izveidotas kā automātiskās vadības sistēmas, būs tikai super! Iekāp autinā, pasaki kurp braukt un dari, kas tev labak patīk! lasi grāmatu, diskutē ar līdzbraucēju, darbojies internetā vai vienkārši vēro dabu.

Gribi pats raustīt kloķus un stūrēt - pārslēdz rokas režīmā un dod vaļā!

Jo ātrāk tā būs, jo labāk! Priekš kam kalpot pašam sev par taksistu?

iciks Reģ.: 29.05.2013
3 0 Atbildēt

"Jo ātrāk tā būs, jo labāk! Priekš kam kalpot pašam sev par taksistu? " - Kā Kasinsh79 teica, cilvēkiem vienkārši PATĪK braukt pie auto stūres. Kāpēc es neizvēlējos automātisko kārbu? Ne tikai tāpēc, ka tās biežāk noklājas, bet stipri no svara bija iespēja pašam pārslēgt pārnesumus - man patīk.

Katrā ziņā esmu pārliecināts, ka tuvākajā laikā mums tas viss ne spaidu, ne brīvprātīgā kārtā diži nedraud. Jā, laboratorijās lietas notiek, testu prototipi palaisti, bet, manuprāt, vēl gana tāls ceļš ejams.

Abavnieks Reģ.: 05.09.2016
2 2 Atbildēt

"Gribi pats raustīt kloķus un stūrēt - pārslēdz rokas režīmā un dod vaļā!" - Dari tā, ja patīk. Man gan šķiet dīvaini, ka katru dienu braucot uz darbu, pa ceļu, ko zinu no galvas, ko varētu izbraukt ar aizvērtām acīm, ir jātērē savs laiks un enerģija, ko varētu izmantot daudz racionālāk un radošāk. Bet ja nu kādam tādas primitīvas darbības patīk, tad kā rakstīju, izslēdz automātisko režīmu un dari visu pats!

iciks Reģ.: 29.05.2013
10 2 Atbildēt

Ko gan tik radošu tajā autiņā var izdarīt? Var pagulēt, tas gan. Liela daļa vispār brauc vieni, tā ka nav ar ko tērzēt. Lasīt? Nav pārāk veselīgi, pie tam lielai daļai cilvēku šī nodarbe nav piemērota - kļūst slikti.

Tad kas atliek - ar pirkstu administrēt gudro telefonu? Jā, saturīgi. Tad jau labāk tiešām stūrēju - tas nav tik primitīvi, tur tomēr mazliet prāta arī vajag.

Abavnieks Reģ.: 05.09.2016
3 10 Atbildēt

Zini, lielu mana darba daļu aizņem padoto darbinieku atskaišu pārbaude, jaunu uzdevumu stādīšana viņiem un kompānijai, klientu e-pastu lasīšana un atbildes uz tiem, piedāvājumu sastādīsana un rezultātu kalkulācija utt. Un es būtu laimīgs, ka to stundu, ko pavadu ceļā uz darbu un atpakal, varētu veltīt šādiem darbiem, nevis truli "un ar patiku" raustītu auto ātrumkloķi un blenztu uz līdz apnicībai pazistamo apkartni.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
13 0 Atbildēt

Mazie priekšnieki to dara mikriņos, lielie auto aizmugurējā sēdeklī.

Abavnieks Reģ.: 05.09.2016
1 9 Atbildēt

Nāksi man par šoferi? Papildus stunda mana darba ienesīs man papildus 10% ienākuma, tas būs ap 200 eiro/mēnesī. Pusi, nu labi 2/3 no tās summas ziedošu auto vaditājam. Ceturkšņa prēmija ap 50% no pamatsummas klāt, protams , ja sanāks!

Nu ko, līkop? 150-250 eiro/mēnesī par stundu darba dienā?

Atis_Jansons Reģ.: 18.11.2012
8 0 Atbildēt

Vēl viens grandiozs šķērslis cilvēcisko vājību izslēgšanas procesā varētu būt pati autobūves industrija, kura gadsimta garumā audzējusi savus miljardus vērtos taukus, barojoties tieši no cilvēka vājībām. No tieksmes pēc ātruma, pēc paātrinājuma, pēc manevra, kurš autoram šķiet pārākais un pašapziņu spodrina, pat ja nav loģiski pamatots. Jau pirms 20 gadiem kādā “Volvo” prezentācijā tika paziņots, ka tehniski esot iespējams panākt, lai neviens auto nekur nebrauc ātrāk par šeit pieņemto limitu. Kur palika šī inovācija? Zirgspēku tirgoņi noraka...

Nortel Reģ.: 16.03.2007
2 0 Atbildēt

Ceļu stāvoklis un bezautopilotu braukšanas stils to noraka.

aansis Reģ.: 23.11.2012
6 0 Atbildēt

Vajag, vajag izslēgt visas cilvēciskās vājībās. Dzīvosim perfektu dzīvi, kā robotiņi, vairosimies pēc plāna. Tikai tad gan man nav skaidrs, kādēļ dzīvot. Tiešām tādēļ, ka Matrikss nebija fantastika un mašīnām kaut kāda mistiska iemesla dēļ vajag, lai cilvēku suga mehāniski vairotos?

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 1 Atbildēt

nebiji gadījumā tas, kurš no policijas prasīja robota cienīgu perfektumu visu prasību izpildē?

aansis Reģ.: 23.11.2012
2 0 Atbildēt

Biju. Jo policistam ir dotas pilnvaras prasīt to no manis. Tātad viņa pienākums ir rādīt piemēru. Tas, ka man nepatīk sistēma, nenozīmē, ka man nav tiesības prasīt ievērot šīs sistēmas noteikumus tam, kas ir labprātīgi izlēmis kļūt par tās daļu.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

Var jau panākt ierobežojumi, bet atnāk Vernons un uzliek uz ātruma sensora magnētiņu un brauc ar SETRu uz 100km/h, jo tehniski autobuss var tik ātri pabraukt.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
1 0 Atbildēt

Tas laikam kaut kāds fetišisma paveids, gūt baudu no drūzmēšanās pilsētas korķos.

Abavnieks Reģ.: 05.09.2016
4 0 Atbildēt

Ati, ne jau auto tirgoņi visu nosaka! Tirgo jau to, ko pieprasa klienti! Tie jau to tirgu veido, un ja "pūlis" prasa lielus un jaudīgus "džipus", ar kuriem reizi gadā nobrauc no asfalta (kurš arī viņiem, pārsvarā, škiet lidosanai nederīgs), tad tādus auto arī tirgonis viņiem piedāvās.

Un manā auto ir max. ātruma ierobežojuma uzstādīšanas slēdzis!

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

Ja tirgotu to, ko pieprasa klienti, tad mašīnās nebūtu arvien niecīgāki motoriņi - nu labi, tas ir tur visādu atgāzu normu dēļ, bet klienti neprasīja tās valdībām pieņemt - tās to izdarīja kaut kāda pseido-zaļā lobija dēļ. Elektromobīļi - labi, tos pieprasa, bet tikai tāpēc, ka turīgiem nejēgām/ekohipsteriem ir galvas sagrozītas.

Nu labi, es zinu pāris čaļus, kuri par šitento tehnoloģiju kaifo, bet nu tur ir cits pamatojums - doma ka tad, kad šito ieviesīs, varēs ar savu mašīnu piektdienā aizbraukt uz krogu, aprīties, pēc tam, galīgā pipelē, iestreipuļot/iekrist mašīnā, noķērkt "mājās!" vai nospiest kādu pogu, un pēc tam pamosties pie mājas stāvošā mašīnā...

Konuss Reģ.: 10.02.2015
2 0 Atbildēt

Kroga variantam pajūgs der - vienmēr mājās atvedīs

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
3 0 Atbildēt

un tu kā šrota klients būsi tas speciālists? Lielākajai daļai klientu civilizētajā Eiropā ir dziļi vienalga cik liels tas motors ir. Lielākā daļa izvēlas mazos. Vācijā tikai 6% pārdoto vieglo automobiļu ir dzinēja tilpumu virs 2L (ieskaitot). Gandrīz visā Eiropā lielāko tirgus daļu sastāda auto ar tilpumu līdz 1,4L.

iciks Reģ.: 29.05.2013
2 0 Atbildēt

Cik tad % no vidusmēra autiņiem (neskaitot lielos meršus, bmw u.c. līdzīgus) tad maz pieejami ar tiem lielajiem motoriem?

Objektīva statistika būtu, ja būtu pieejami gan tādi, gan tādi, tad arī redzētu, cik liela daļa kuru kategoriju izvēlas. Pašreizējā situācijā, kad jāizvēlas starp 1.0, 1.2 un 1.4, nekādas baisās izvēles nav, kas būtu kategorijā "virs 1,4"...

aansis Reģ.: 23.11.2012
2 0 Atbildēt

"Pārliecinošs" arguments. Mani gan diez ko neizbrīna, ka taupīgie vācieši nemaksā baisos nodokļus, kas ir uzlikti virs 2L un turki, kas dzīvo no pabalstiem tos nevar atļauties. Bet tas nekādi neatspoguļo šo cilvēku patiesās vēlmes un to, kas viņiem ir "dziļi vienalga".

msh Reģ.: 16.04.2007
2 1 Atbildēt

Jā, protams - mūsdienās - kad spēkā ir kaut vai ānša nosauktie faktori - kā arī tas, ka arvien lielākas masas cenšas paraut līzē kaut kādu jaunu mizu. Izskaidrosi man, šrota klientam, kāpēc C4 audī ar ķīseli nospiedošā vairākumā ir 2.5 TDI - lai arī sotaks bija pieejams ar 2.4D [fans par tādu fano] un A6 ar 1.9 TDI - ? Un kāpēc C5 A6 vismaz puse no ķīseļiem vienalga ir 2.5, un tikai otra puse 1.9 - tiešām lielākā daļa pieprasīto 1.9 eksemplāru būs palikuši vācijā, bet pie mums būs savilkti lielākā daļa ar 2.5?

Tava šībrīža statistika ir pilnīgi loģiska - diez cik liela daļa no šobrīd tirgū esošajām nepremiuma mašīnām vispār ir pieejama ar ķīseli, kurš ierakstītos tajos sešos procentos? Vismaz pusei modeļu tāda nav - un arī premiumiem lielai daļai nav - piemēram, VAGmobīļiem, kopš pārtrauca ražot VR6, vairs nav neviena motora, kuru varētu ielikt šķērsām un kas būtu "2l un vairāk, ieskaitot" - izņemot TT-RS piecu katlu bīdeli, kura noiets ir tik mazs, ka to nav vērts pieminēt.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
4 0 Atbildēt

Norvēģijā jaunam gofam ar 1.4 TSI ievedmuita ir 16 kEUR. Līdz ar to tauta ir spiesta braukt ar mazmotoriem, toties bieži max komplektācijās.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
4 0 Atbildēt

Te arī atbilde, kāpēc Norvēģijā Tesla tik polurāra - VW Golf ap 33 000 EUR, bet Tesla bija zem 50 000 EUR, jo pat PVN elektroauto nebija jāmaksā

Atis_Jansons Reģ.: 18.11.2012
3 0 Atbildēt

Average power (KW) 1990 1995 2000 2005 2010 2015

AUSTRIA 62 64 73 80 82 91

BELGIUM 57 62 68 77 80 88

DENMARK 65 67 74 78 76 77

FRANCE 55 56 67 76 74 83

GERMANY 68 69 81 90 96 105

IRELAND 53 58 63 76 77 82

ITALY 52 59 63 72 74 77

LUXEMBOURG 65 75 84 96 103 116

NETHERLANDS 59 65 71 82 78 86

PORTUGAL 47 51 61 72 78 81

SPAIN 60 58 67 80 83 85

SWEDEN 81 92 95 103 102 110

UNITED KINGDOM 64 68 76 87 90 98

EUROPEAN UNION (15) 64 72 82 84 93

Te jaunu auto vidējā jauda Eiropā pa gadiem. Vai šāds kāpums ir patiešām nepieciešams? Vai tā ir patiesa civilizācija?

aansis Reģ.: 23.11.2012
6 0 Atbildēt

Pamēģini vēl salīdzināt arī vidējo TV ekrāna diagonāles pagarinājumu pa gadiem. Ari tas nav diez ko nepieciešams. Kas īsti tavā izpratnē ir civilizācija? Atteikšanās no dzīves baudas un attīstības? Pasaules vēsturē jēdzieni askētisks un civilizācija nekad nav bijuši saistīti.

Abavnieks Reģ.: 05.09.2016
1 0 Atbildēt

"Lielumam nav nozīmes" - ir tads populārs reklāmas sauklis, domāts gan par kaut ko tēviņiem kajstarpē, bet principā attiecas arī uz auto un to dzinējiem!

Drīzumā auto ražotaji taisīs labi ja dažus dzinējus, kas atšķirsies pēc tilpuma. Jau pašlaik no dzinēja 1,6l bez problēmām iegūst jaudu no 100Zs līdz 250ZS. Visu nosaka tas, kādi parametri ir turbīnai un cik viņu ir. Praktiski visi ražotāji taisa parastos atmosfēras, turbo un bi-turbo motorus ar vienādu tilpumu.

aansis Reģ.: 23.11.2012
1 0 Atbildēt

Ja 200kkm resursu un astronomiskas remontu izmaksas neuzskata par problēmu, tad jā - nav problēmu no 1.6 "nocelt" 350Zs. Un par to izmēru - tikai tam ir nozīme. Ja ne veču slinkums un vēlme mērīties, mēs joprojām dzīvotu kokos.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Var arī vairāk - tādu ciparu varētu izspiest pat no atmosfēras...

VWfans Reģ.: 21.02.2004
5 4 Atbildēt

Piekrītu. Manai Fabijai pilnīgi pietiek ar 70 zirgspēku benzīna/gāzes motoru.

iciks Reģ.: 29.05.2013
8 0 Atbildēt

Nesen tak teici, ka nākotnē skatīsies uz 1,2 TSI (ar 115 ZS, ja nemaldos), jo ar esošo pašvaki...

VWfans Reģ.: 21.02.2004
4 0 Atbildēt

Nu jaunajam auto gribas tomēr 90 vai 110 zirgus (jaunajai Fabijai), jo tur sadārdzinājums salīdzinājumā ar knapāko 75 zirgspēku variantu nav liels.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
7 0 Atbildēt

Ja godīgi, mani vairāk interesē griezes moments, jo Zs sasniedz jūtamu daudzumu virs 5500 apgr./min (benzīna motoriem). Citiem pat pēc 7000. Ja nav runa par sacensību braukšanu, parasti šādos apgriezienos ikdienā motorus nelietojam.

Turpretī griezes moments citiem, īpaši jau turbo motoriem, normālu vērtību sasniedz jau no 2200 līdz 2500 apgr/min. Taču, ja tas ir mazs, un kaut ko jūtamu spēj izdvest tikai ap 4 līdz 4,5 t apgr/min, tad tas auto ikdienas braukšanā ir gauži slābans!

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Tava interese ir dabiska - ņūtonmetri ir tie, kas paātrina mašīnu, bet zirgspēki tie, kas patērē degvielu. Cita lieta ka zirgspēki ir motora elastības rādītājs - ja diviem vienādas konfigurācijas motoriem vienam ir vairāk zirgspēku, tātad viņš griežas augstāk, turpinot elpot, tb attīsta savu griezes momentu plašākā diapazonā - tas, vai kādam ir vajadzīgs motors, kurš turpina attīstīt pilnu griezes momentu pie 5k, jau ir cits stāsts...

P.N. Kādā pagātnē tu dzīvo ka "normālu vērtību sasniedz pie 2,2-2,5k" - septiņdesmitajos? Jau astoņdesmito gadu beigās ražoja turbiķus, kam pilns griezes moments sākas pie 2k.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Benzīna motors pie 2000 apgriezieniem pat ar visu turbīnu vēl īsti negriežas. Var būt, ka esmu ko palaidis garām, bet tādu, kam pilns "spēriens" būtu jau pie 2k vēl neesmu redzējis.

Bija iespēja baudīt Saab 9-3 Aero ar 2,8 biturbo Haldena motoru. Arī tam vajadzēja drusku vairāk (ap 2,3), lai sajustu īsto paātrinājumu.

Tas varētu būt tāpēc, ka līdz 2000 apgriezieniem. izplūdes gāzu daudzums tomēr vēl nav pietiekams, lai iegrieztu turbīnu līdz pilnai jaudai. Arī pats motors, protams, vēl nav gatavs to visu arī aprīt...

iAuto Reģ.: 17.07.2001
3 0 Atbildēt

Vēl viens jaunums ""Uber" sāk piedāvāt autonomo automašīnu pakalpojumus (+ video)"

www.iauto.lv/zinas/pasaule/23018-uber-sak-piedavat-autonomo-automasinu-pakalpojumus-video

Tas ir butiski, jo ja šī lieta strādās, Uber palaidīs ļoti daudz šādus auto uz ielām visā pasaulē

iAuto Reģ.: 17.07.2001
2 0 Atbildēt

Loģisks turpinājums: "Volvo" pašbraucošie kravinieki iesaistās darbā pazemes karjerā (+ video) www.iauto.lv/zinas/komerctransports/23071-volvo-pasbraucosie-kravinieki-iesaistas-darba-pazemes-karjera-video

Kad uz lauka labību novāks roboti? Ļoti, ļoti drīz. Eksperimentālā kārtā jau notiek!

iAuto Reģ.: 17.07.2001
1 0 Atbildēt

Negadījums, kurš var būtiski iespaidot šo automobiļu skaitu uz ielām:

"Google pašbraucošais auto iekļūst avārijā"

www.iauto.lv/zinas/pasaule/23110-google-pasbraucosais-auto-ieklust-avarija

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

DidzisKalnietis rakstīja: Benzīna motors pie 2000 apgriezieniem pat ar visu turbīnu vēl īsti negriežas. Var būt, ka esmu ko palaidis garām, bet tādu, kam pilns "spēriens" būtu jau pie 2k vēl neesmu redzējis.

Bija iespēja baudīt Saab 9-3 Aero ar 2,8 biturbo Haldena motoru. Arī tam vajadzēja drusku vairāk (ap 2,3), lai sajustu īsto paātrinājumu.

Tas varētu būt tāpēc, ka līdz 2000 apgriezieniem. izplūdes gāzu daudzums tomēr vēl nav pietiekams, lai iegrieztu turbīnu līdz pilnai jaudai. Arī pats motors, protams, vēl nav gatavs to visu arī aprīt...

Tevis aprakstītā darbība drīzāk izriet no nepieciešamības elektroniski apcirpt griezes momentu lai saudzētu transmisiju. Primitīvs astoņdesmto gadu dzelzis - audī 2.2 10v turbiķis, septiņesmito gadu dizains - spēj K24 turbīnu [spējīga uz 300 zs] iegriezt pie 2k - attiecīgi saregulēts tāds tikpat vecā mašīnā sēdošos pie tām 2 štukām ielīmē ķebļos, un gliemezis turpina nodrošināt pilnu pūtienu līdz ~5,5k. Tik vēlu - pie 2k - lielākoties sāk pūst jo motors elastīgāks nekā dīzelis, turbīnai jābūt tik lielai, lai vēl spētu pūst kaut kur augšās - un lielākoties maināmo ģeometriju neizmanto, jo ciešamu rezultātu var panākt tāpat, bez. Es tiešām būu pārsteigts ja tāds pats akmenslaikmeta motors nespētu VNT turbīnu iegriezt vēl zemākos apgriezienos - benzīns reāli spēj turbīnu iegriezt labāk nekā dīzelis.

aansis Reģ.: 23.11.2012
2 0 Atbildēt

iAuto rakstīja: Loģisks turpinājums: "Volvo" pašbraucošie kravinieki iesaistās darbā pazemes karjerā (+ video) www.iauto.lv/zinas/komerctransports/23071-volvo-pasbraucosie-kravinieki-iesaistas-darba-pazemes-karjera-video

Kad uz lauka labību novāks roboti? Ļoti, ļoti drīz. Eksperimentālā kārtā jau notiek!

Loģisks turpinājums - robotu īpašnieki dzīvos zaļi, bet vidusmēra cilvēks varēs dzīvot patiltē un grauzt grāvmalā lasītas ogas. Absolūti lielākā cilvēku daļa uz pasaules dara "melno" darbu. Kas notiks nākotnes pasaulē, kur viņi nevienam vairs nebūs vajadzīgi, jo visu darīs roboti? Es, personīgi, negribu šādu pasauli piedzīvot - mūsdienu sociālā nevienlīdzība tad liksies kā idille.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
1 0 Atbildēt

Jā, šitas ir labs jautajums. Profesijas, kuras dēļ autopilota nākotnē nebūs vajadzīgas: taksisti, tālbraucēji, sabiedriskā transporta vadītāji, šoferi, kombainu un traktoru operatori, baļķvedēji, karjerās smago vadītāji utt

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
2 1 Atbildēt

Modernā civilizācija ir ļoti tuvu tam, lai spētu visiem šiem cilvēkiem nodrošināt normālu iztikšanu. Ar normālu ir saprotams nevis bomzēšanās patiltē un tusiņš rindā pie zupas virtuves, bet sakarīga dzīvesvieta un standarta civilizācijas labumi. Tā būs krietni lētāk, nekā robotu īpašniekiem būvēt cietokšņus apkārt savām dzīvesvietām un katru robotu apgādāt ar bruņām un drošības sistēmām.

aansis Reģ.: 23.11.2012
5 0 Atbildēt

Kad sapņo aizver acis. Modernā civilizācija spēj saražot pārtiku vairāk, kā spēj apēst, bet Āfrikā un Brazīlijā bērni mirst badā. Un bagātie sev būvē apsargātus cietokšņus. Tu tiešām tici, ka pēkšņi kaut kas mainīsies?

iAuto Reģ.: 17.07.2001
2 1 Atbildēt

"Google" prezentē bezpilota minivenu (+ foto)

www.iauto.lv/zinas/pasaule/23864-google-prezente-bezpilota-minivenu-foto

1 2
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti