Auto tirgoņi apšmauc policiju un piegādā neatbilstošu transportu

ReinisPaberzis Reģ.: 21.08.2015

Sveiki, iAuto.lv lasītāji! Latvijā nav nekāds brīnums, ka notiek krāpšana valsts iepirkumos, kuros ir piesastīti valst līdzekļi - nodokļu maksātāju nauda. Nereti šādas krāpšanas atklājas. Šorieiz, iespējams, pašiem nezinot par krāpnieku upuri ir kļuvsi Valsts policija. Komersants, iespējams, rīkojies negodprātīgi un piegādājis neatbilstošu, līguma nosacjumiem transportu. Proti, automašīnas ar samazinātu izmešu daudzumu prasa Eiropas Komisijas regulas, tāpēc konkursa prasības bija piegādāt automašīnas ar Eiro6 dzinējiem, taču konkursā uzvarējušais komersants piegādāja automašīnas ar Eiro5 dzinējiem. Valst policija, jau it kā saka, ka nav šo kļūdu pamanījuši.

Ko par šo tēmu domajat jūs? Vai kāds zin ko vairāk? Paldies!

 
1 2
DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
5 0 Atbildēt

boliks rakstīja: Tā visdrīzāk tas pasākums arī beigsies. Sodīs iepirkuma komisiju. Savukārt šmaucēju kantoris tiks sveikā.

Tu domā, ka tā komisija "ņe pri ģelah", kā mēdz izteikties tie, ar kuriem visiem šitiem kopā būtu jāsēž?! Tu gan esi naivs!!!

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
8 0 Atbildēt

Nevar tā tur neko smainīt, un ir vēl viena lieta - vai tiešām jūs iedomājieties, ka francūži Citroen rūpnīcā iedegsies par kādām 30, vai 100 a/m uz Latviju policijai, un sāks tagad kaut ko mainīt un regulēt?! Jūs to nopietni?! Esmu ar rūpnīcām strādājis - tur nekas tāds nenotiek, jo tā ir RŪPNĪCA!

Tas ko viņi tur gvelž ir vairāk kā muļķības. Kā jau Palaidniex teica - vai nu ir EURO6, vai tā nav! Un esošajām a/m neko nomainīt vai uzlabot nevar, jo pēc būtības tas ir pavisam cits auto!!!

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

A kāds te sakars ar egles rūpnīcā esošajiem francūžiem? Nevajag ne francūžus, ne egles rūpnīcu - tikai egles dīleri, kurš uzstādīs attiecīgos grabuļus, lai motors kļūtu EURO 6 normām atbilstošs.

Gābešņiks lapu iepriekš interesējās kā var samazināt izmešus - paņemsim tādu vecāku piemēru - leģendāro audī 2.5 10v TDI - pirmo reizi no konveijera noripojušā mašīnā tas motors ieklabējās iekš C3 A100, tālajā 1990. gadā - pēdējoreiz kaut kur ap piekto gadu, vai nu iekš mk2 LT, vai T5, nezinu - es domāju ka to 15 gadu laikā nomainījās divas vai trīs eiro normas - cigārā tam motoram bija ļoti primitīva vadība, nekā lieka - C4 A100 jau parādījās EGR un katalizators - gan sotakā laikam tā vēl bija opcija, ar vienu [vācijas tirgum] retu motoru, un attiecīgi gaisa masas mērītājs, ap 1994. gadu tie nāca visiem - 1994. gadā nāca bik modernāka vadība, vai tā ko ietekmēja atgāzēm, nezinu - ap gadsimtu miju, kad to bīdeli vairs izmantoja tikai fofāgena busi, nāca modernāka vadība, vecie kompji bija 8 bitu, šie 16, līdz ar to precīzāk spēj sarēķināt degvielas padevi, un VNT opcija, varbūt vēl kaut kas, nezinu, bet pats motora klucis noteikti palika +/- nemainīgs visus ~15 gadus.

Ir jau arī modernāks piemērs - reku tas pats bēdīgi slavenais fofāgena 2.0 TDI, ar kuru šie krāpās, lai nebūtu jāliek adblue - izlaida to motoru 2005. gadā, kas tolaik bija, EURO 4 laikam?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
9 0 Atbildēt

Tu laikam tā īsti neiebrauci par ko te ir runa! Nekāds uztūnēts EURO 5 ar atbilstību EURO 6 nesanāk! Vai nu ir no rūpnīcas tā atbilstība, vai nav!

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Kā tas ir - "nesanāk"? Rietumos mēdz pārbūvēt motorus, lai tie atbilstu atgāzu normām, kādās tie nekad no rūpnīcas nav ierakstījušies, bet te motoriem, kam noteikti ir euro 6 versija, nesanāk?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
2 0 Atbildēt

Ja jau tik vienkārši būtu pārtaisīt no EURO5 uz EURO6, tad kur problēma pašam ražotājam to nedarīt?

Un pats labākais ir tas, ka, lai pierādīu atbilstību EURO6 normām vajag nevis viedējā kaut kāda ļoļika no zila pirksta izzīsta satura papīrs, bet normālas, neatkarīgas laboratorijas slēdziens, par ko tā laboratorija izsniedz atbilstošu atbilstības sertifikātu. Vietējais ļoļiks var rakstīt, ka sačiņījis kaut uz EURO8 normām, bet, kamēr nav apliecinājuma - tikām tie ir tukši vārdi...

iciks Reģ.: 29.05.2013
5 0 Atbildēt

Var atbilst gan. Šīs normas nosaka, ka autiņš drīkst izlaist gaisā to un to tādos un šitādos apjomos. Paspēlējoties ar to auto var to piedzīt attiecīgajai Euro klasei. Kad tas būs viegli, kad grūti, bet iespējams ir.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Taču tas nekad nav legāli, ja iet runa par valsts iepirkumiem, kā šoreiz. Ja paspēlēsies ar tiem auto, un padzīsi tās normas uz leju, tad garantija "kirdik". Varu droši apgalvot, ka dīleris, importētājs un ražotājs tikai tik gaida, lai kāds tur ielien paspēlēties, jo garantijas rūpnīcām maksā ai cik dārgi!!

iciks Reģ.: 29.05.2013
4 0 Atbildēt

Paga, paga, to modificēšanu jau dara nevis saņēmējs, bet piegādātājs un viņš arī nodrošina garantiju u.t.t.

Cits jautājums, cik ērti to izdarīt, cik tas maksā, kā tas atsaucas uz auto veiktspēju u.tml., bet idejiski iespējams tas ir.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
1 0 Atbildēt

Tūnē opeli kā gribi, bet par mersi tas nekļūs.

Var sanākt mersim ļoti līzīgs priekšmets, bet tāpat tas nebūs mersis.

Vai Tu pats būtu priecīgs, ja Tev noskatītā/kārotā pirkuma vietā mēģinātu iesmērēt vēlamajam pirkumam līdzīgu priekšmetu? Pie kam pārdevējs Tavu neapmierinātību par mēģinājumu iesmērēt ne gluži to, ko gribi cerētu aizsmērēt ar kaut kāda kaktu murmuļa uzrakstīu papīru, kurā tas kaktu murmulis apliecinātu ka tas ir gandrīz tas, ko gribēji un tāpēc nesaprot tavu neizpratni/aizvainojumu/sašutumu?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
2 0 Atbildēt

Garantiju, caur importētāju un dīleri, uztur ražotājs. Šeit arī viss sākas un beidzas - ja rūpnīca būtu veiktu izmaiņas, kā stāsta A26, sertifikātā būtu rakstīts EURO 6. Ja šādu izmaiņu nav, ir EURO 5. Ja vietējie bāleliņi veic izmaiņas paši, tad rūpnīca saberzē rokas un atņem garantiju. Latvijā nav neviena tik spēcīga dīlera, lai pats uzņemtos garantijas saistības par 30 - 40 auto.

Un vēl - ja tā izmešu norma būtu tā vienkārši sasniedzama ar vieglām manipulācijām, tad ražotājs to sen būtu ieviesis, jo šādas prasības būs jāizpilda šā kā tā, un, ja tas būtu viegli izdarāms, tad ar jauno modeļa gadu, kas arī Citroen sākas kaut kad vasaras vidū, šādas izmaiņas būtu veiktas! Ja nav, tātad nav!

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
6 0 Atbildēt

Pilnībā sadalu viedokli.

Patiešām, ja jau tik vienkārši, neveicot būtiskas konstruktīvas izmaiņas un nemainoties citiem parametriem - jauda, griezes moments, patēriņš, dzinēja nodrošinātā veiktspēja un atbilstība pārējiem parametriem utt. - būtu iegūstams tas EURO6, tad ražotāji pilnīgi bez iespringuma būtu jau tos sen ražojuši un vieglu sirdi dokumentu mapē krāvuši iekšā EURO6...

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Esi dzirdējis tādus terminus kā "dīleris" un/vai "ražotāja pārstāvis"? Ja tu aizbrauc ar gadu vecu mašīnu pie dīlera, un paprasi lai ieliek, teiksim, kādu aprīkojuma punktu - kā ražotājs var atteikt garantiju, ja to ir darījuši bāleliņi - ražotāja pārstāvji? Man uzreiz nāk prātā Alpina - BMW, kuru vācu bāleliņi ir tik daudz izmainījuši, ka tur virsū ir pavisam cits vārds, nevis BMW - a ko dara bembijs, kad iestājas garantijas gadījums - triec prom, jo tas nav BMW? Nē, izveic garantijas remontu.

Bet par manipulācijām - saregulēt motoru, kuru tirgo lietošanai uz ceļa nav tik vienkārši kā sportam paredzētu benzīnnieku, kur tikai speciālists apsēžas mašīnā un pēc stundas vai mazāk gatavs Tur ir visādas jāšanās ar kalibrācijām, sertifikācijas, un vēl visādas figņas, un tas viss aizņem laiku...

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
6 0 Atbildēt

Nu tādā gadījumā visiem pārējiem konkursā piedalīties gribētājiem un tiem, kuri konkursā zaudēja ir pilns pamats apstrīdēt esošo konkursu un bezierunu kārtībā likt iesmērēt atpakaļ kopnkursa uzvarētājam pēcāk čiņījamos un šķūnējamos aparātus.

Tā ir tīra neatbilstība konkursa nolikumam - saņemt gatavu risinājumu. Jo nav pieļaujami, ka spēlē visi piedalās ar vienādiem noteikumiem, bet konkursa uzvarētājam ir bijušas (krāpniecības un apzinātas melošanas rezultātā panāktās) pārējiem - godīgajiem pretendentiem - nedotas, neatļautas pielaides... Tad jau visi varēja iesniegt EURO5 mašīnas, samelot par to atbbilstību EURO6 un pēc tam, vai piegādes/pārbūves brīdī pašrocīgi (ja vien tas būtu tik vienkārši un lēti) pārbūvēt... UN SERTIFICĒT ATBILSTĪBU EURO6!

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Šitam es piekrītu - bet nu ir mašīnas, ar kurām brauc, un kuras atbilst euro 5 standartam. Loģiski būtu piegādātāju izdrāzt ar labu sodiņu, un pieprasīt modifikācijas lai atbilst euro 6.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
6 0 Atbildēt

Nē nekādā gadījumā neļaut modificēt - iesmērēt atpakaļ autiņus un paņemt mašīnas no nākamā labākā konkursa piedāvājuma! Bez variantiem!

Un mazliet fantastikas - Ja pietiktu drosmes vēl varētu uzrīkot krimināllietu par krāpšanos īpaši lielos apmēros organizētā grupā ar iepriekšēju nolūku!

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
2 0 Atbildēt

msh rakstīja: Esi dzirdējis tādus terminus kā "dīleris" un/vai "ražotāja pārstāvis"? Ja tu aizbrauc ar gadu vecu mašīnu pie dīlera, un paprasi lai ieliek, teiksim, kādu aprīkojuma punktu - kā ražotājs var atteikt garantiju, ja to ir darījuši bāleliņi - ražotāja pārstāvji? Man uzreiz nāk prātā Alpina - BMW, kuru vācu bāleliņi ir tik daudz izmainījuši, ka tur virsū ir pavisam cits vārds, nevis BMW - a ko dara bembijs, kad iestājas garantijas gadījums - triec prom, jo tas nav BMW? Nē, izveic garantijas remontu.

Bet par manipulācijām - saregulēt motoru, kuru tirgo lietošanai uz ceļa nav tik vienkārši kā sportam paredzētu benzīnnieku, kur tikai speciālists apsēžas mašīnā un pēc stundas vai mazāk gatavs Tur ir visādas jāšanās ar kalibrācijām, sertifikācijas, un vēl visādas figņas, un tas viss aizņem laiku...

Neņem ļaunā msh, bet šoreiz Tu tiešām "pļauj" galīgi garām!

Par cik gadus 20 esmu nostrādājis dažādos dīleros un arī ņēmies ar tām garantijām, tad puslīdz zinu, kas un kā ar tām garantijām un pārbūvēm notiek. Bez tam - 4/5 mūža esmu nodarbojies ar autosportu, ar motoru regulēšanu. Arī par šo tēmu kaut ko zinu, un tas nav ne tuvu tas, kas attiecas uz konkrēto tēmu.

Par tām "Alpina", M, AMG, Saab bija tāds Hirsh Performance - tie visi ir rūpnīcu autorizēti "uzlabotāji". Tiem saglabājas visas ražotāja garantijas, bet vietējo "pārstāvju" jeb dīleru pārbūves ir viņu pašu risks, ko, varbūt, var uzņemties vienam auto, bet ne veselam autoparkam.

boliks Reģ.: 22.03.2004
3 0 Atbildēt

Tāds stulbs jautājums vai cienījamā Policija ir maksājusi nomas maksu (pāris mēnešus) par šiem neatbilstošajiem auto. Cik zināms, tad pat soda naudu neprasīja.

gunbox Reģ.: 23.12.2016
0 2 Atbildēt

ReinisPaberzis - pirms veidot topiku, derētu uzzināt precīzu informāciju pirms pārkopēt to, ko saka ziņu portāli. Runa ir kā vienmēr valsts iepirkumos par cilvēkiem, kuri nemāk likuma ietvaros pareizi izteikties. Respektīvi - nolikumā bija minēts "atbilstoši Euro6", nevis "jābūt Euro6". Neaizstāvu tirgotāju, bet viņš ir visu pareizi izdarījis un arī pierādījis ekspertīzē, ka izmeši atbilst Euro6 standartiem, bet tagad nākas ciest, jo valstī draugs draugu aizstāv, bet ņedajbog kāds ārpus valsts sektora kļūdīsies - noplēsīs 9 ādas. Es uzskatu, ka šajā gadījumā būtu jāsoda pēc visas stingrības persona, kura sastādīja nolikumu. Persona, kuras neprofesionalitātes dēļ iztērēta nepareizi nodokļu nauda. Un valstī šādu neprofesionālu ir 99%, jo pieņemti tiek pārsvarā draugi, nevis konkursu kārtās profesionāļi, kā rezultātā arī tie paši 99% valsts konkursu ir robaini, kļūdaini un pat kas ļaunākais gadās - neatbilstoši nevienai specifikai. Teiksim pasūtītu baltmaizi, bet krāsa būtu norādīta melna un sastāvs alumīnijs.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
6 0 Atbildēt

Ja tas tā būtu, A26 jau sen būtu poličus iesūdzējis tiesā, ko viņi, starp citu, arī draudēja. Bet nez kāpēc līdz tam neaizgāja.

Kas attiecas uz pieņemtajiem draugiem, tu, acīmredzot, nezini vienu tādu mazu sīkumu - nospiedošais vairums konkursu tiek rakstīti konkrētam modelim/ražotājam/dīlerim. Pieļauju, ka šis nebija tas gadījums, bet nolikumi pārsvarā top tandēmā amatpersona/dīleris.

gunbox Reģ.: 23.12.2016
0 0 Atbildēt

Es līdz galam neesmu sekojis, ar ko beidzies, bet vai tad nebija skatījums, kur atzina, ka "atbilstošs Euro6", jābūt marķēts Euro6, kas pēc juridiskā ir absurds. Tā pat kā legalizēt kukulis to pateicība.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Pat ja tā, tika piegādāti Euro5 un tikai pēc ažiotāžas pēkšņi attapās, tā kā jā, jau sākotnēji neatbilda prasībām un iesmērēja, tur "uzlabošana" vairs neko nemaina.

gunbox Reģ.: 23.12.2016
0 0 Atbildēt

Kā neatbilst, ja ATBILST ? Nebija pieprasīts STANDARTS, bet ATBILSTĪBA standartam. Ko vēl šeit nevar saprast? Ja reiz Euro1 autiņa prasības būtu vienādas ar Euro6, tad Euro1 atbilst Euro6 standartam, vai ne tā? Tātad? - ATBILST. Visos valsts iepirkumos pat dēļ viena aizmirsta punkta 300 lpp sējumos tiek pieteikums izbrāķēts. Bet šeit teksta rupja kļūda, kura maina visu konkursa būtību. No tēmas par komatu: "Pakārt nedrīkst apžēlot".

sasha Reģ.: 17.12.2002
1 0 Atbildēt

Ja ir tā kā viens komentārā rakstīja:"..nolikumā bija minēts "atbilstoši Euro6", nevis "jābūt Euro6"." tad jau visa jezga par neko. Pēc būtības tas ir ļoti labs "vidusceļš" kā padarīt konkursu pēc iespējas publiskāku, t.b. vairāk pretendenti var kvalificēties, ne tikai tie daži, kurim uz to brīdi ir pieejami Euro6 specifikācijas autiņi. Kā arī, tas pēc būtības būtu stulbi, trūcīgai budžeta iestādei cieti paredzēt "visjaunākos, ekoloģiskākos - lasi, dargākos" dzinēju tipus. Manis pēc kaut vai poliči mauc ar Euro1, lai tikai paspēj laikā.

1 2
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti