Čipošana - par un ap

Konuss Reģ.: 10.02.2015

Ik pa laikam šeit forumā izskan dažādi viedokļi par čipošanu, arī arvien vairāk kantoru reklāmas pieejamas publiskajā vidē. Protams līdzi arī ir neskaidrības - kamēr vieni lej medu ausīs, citi atkal gānās par problēmām, kas radušās čipošanas dēļ.

Kā tad īsti ir ar čipošanu? Vajag, nevajag? Kuri dzinēji tam ir pateicīgāki, kuriem labāk to nedarīt? Kas noteikti jāņem vērā? Kur to darīt? Kā čipošana iet kopā ar rūpnīcas garantiju u.t.t.?

 
msh Reģ.: 16.04.2007
4 0 Atbildēt

Čipsošana - tā ir motora saregulēšana, tikai parasti galvenos liekot citus kritērijus nekā tie bijuši vadības bloka oriģinālajiem regulētājiem rūpnīcā. Parasti mērķis ir jauda - benzīnniekiem, un dīzeļiem - jauda UN ekonomija vienlaicīgi. Benzīnnieku gadījumā parasti tas, kas cieš, ir ražotāja plāns ka lētākiem motoriem ir jābūt mazāk jaudīgiem un lai tie, kas grib jaudīgākus, pērk dārgākus motorus - dīzeļu gadījumā cieš atgāzes - regulējuma, kura mērķis ir bezkompromisa jauda un elastība, gadījumā būs pelēki dūmi, jo tādi rodas ja dīzelim iedod pareizu degmaisījumu, bet ekonomiskas braukšanas situācijā būs vairāk slāpekļa oksīdu, jo darbosies liesāk.

Problēmas kas var rasties, ir divu veidu. Pirmās ir paredzamās problēmas - piemēram, dīzeļiem ir diezgan prognozējams ka pēc čipša var izģērbties divmasu spararats. Otrās, paša motora problēmas, var rasties tad, ja pats čipšķūneris ir nejēga - normāli čipšķūneri vispirms uztaisīs normālu diagnostiku un pārliecināsies ka motors darbojas normāli un ir labā tehniskā stāvoklī + vēl padomās vai kārba gala rezultāta griezes momentu vispār turēs - kaut kādi kaktu darboņi kas tikai kopē citu čipšķūneru regulējumus, visdrīzāk to nedarīs, un tad var rasties problēmas.

arba Reģ.: 16.12.2002
3 2 Atbildēt

3) iemesls - kvēpu filtru, recirkulācijas anulēšana, to bez dzinēja čipošanas nav iespējasm izdarīt !

manas domas - kamēr viss strādā normāli, neko nevajag čipot, kad sāk iet uz galu kvēpu filtri , tad japadomā kā to risināt, ko iegūsim, ko zaudēsim

PAr divmasnieku - viņš tāpat nomirs kādreiz arī bez čipa, ja viņš jau ir šaubīgs, tad paceļot auto jaudu, piebeigsies viņš ātrāk

msh Reģ.: 16.04.2007
6 3 Atbildēt

Kvēpu filtra amputāciju neviens par čipsošanu nesauc - jā, notiek iejaukšanās vadības bloka programmā, bet neviens neregulē degvielas padevi vai turbīnas darbību.

Divmasnieki tāpat vien varbūt sprāgst jaunākām mašīnām, uz kurām ir labi saekonomēts - piemēram, vecajam audī 2.5 10v TDI dzimtais divmasnieks, pieskrūvēts pie standarta motora, visdrīzāk ies līdz pat to mašīnu kādu 25-30 gadu vecumā izārdīs - kamēr čipsotam viņš ļoti iespējams ka drīz izbeigsies, bet ja jaudu pacels vēl vairāk, tad bez šaubām tas arī notiks - un tāpēc tādās situācijās parasti divmasnieku likvidē.

MelnaPiektdiena Reģ.: 20.12.2016
0 0 Atbildēt

Jā, filtri/rores -ieplūdei/izplūdei un degvielas padeve,- ieskaitot ražīgāku sūkni. Vēl vienkāršāk sakot- ECU galvenais uzdevums ir gaisa/degvielas attiecība.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
8 1 Atbildēt

Kaut kāda tur čipēšana, bez reāliem motora uzlabojumiem ir bezjēdzība, nekur lieka jauda nemētājas. Nevajag jau autoinženierus par idiotiem uzskatīt, ka nemācētu rūpnīcā noregulēt motorus. Čipošana EGR/kvēpu filtru/katalizatora likvidēšanai nav nekāds čiptūnings, bet noziegums pret apkārtējo veselību.Ikdienas auto, ja viss darbojas kā nākas nevajag neko aiztikt. To kā tiek panākta lielāka jauda un mazāks patēriņš, jau labi redzam VW u.c. dīzeļgeitas iesaistītajiem, ar software nevar risināt hardware problēmas. Tas ir kā pārinstalēt Windows, jo redz kompis pārkarst.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 1 Atbildēt

Bet kur tu rauj ka kāds uzskata rūpnīcas inženierus par idiotiem? Ja tu pats to nesaproti - tad rūpnīcas inženieriem ir citi mērķi regulējot. Pirmkārt, atstāt sprauslām ražības rezervi - kā dēļ čipsošana bez modifikācijām vispār ir iespējama - šo rezervi tad arī izmanto. Otrkārt, nodrošināt smukuma funkcijas - piemēram, audī 2.2 20vt motoram ar kodu AAN no rūpnīcas ir 230 zs jauda, 350 nm griezes moments, kas ir taisna līnija starp 2 un 5,5k, pārpūtiena funkcija uz kaut kādām 15 sekundēm, un apkārtējā gaisa temperatūras kompensēšanas funkcija, kas, pieaugot ieplūdes temperatūrai, ceļ spiedienu lai neatkarīgi no ieplūdes temperatūras, saglabātu vajadzīgo gaisa masu un tādējādi veiktspēju - čipsis to visu nolikvidē, nodrošinot ka motors visu laiku dod ārā visu, ko atļauj dzelži - rezultātā sanāk ap 280 zs, kaut kādi 400 vai cik tur ņūtonmetri, kas nu jau ir līkne ar kalniem un lejām, nekāda pārpūtiena un nekādas temperatūras kompensācijas.

arba Reģ.: 16.12.2002
2 0 Atbildēt

Mana doma ir nedaudz savādāka - kamēr viss ir labi, tikmēr ir labi, bet ja jau jaucamies tur iekšā, tad jaucamies kārtīgi

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Par čipošanu kā tādu - angļu forumos lasīju par škodām (auto, ar kādu es braucu) un tur ļoti daudzi ceļ jaudu. Populārāk dīzeļiem (aptuveni runājot: 105 zs ->140 zs; ap virs 300 Nm; 140 zs - >170zs; 320 Nm -> 390 Nm; 170 zs -> 215 zs; 350 Nm - kaut kas virs 400 Nm). Benzīniem arī, bet tur nereti jau taisa īsti niknos pasākumus.

Daudzi tā dara un nesūdzas. Viens otrs arī nobrauc krietnus attālumus un viss labi. Protams, viņiem nereti arī tie nav nojāti auto, ko ved uzlabot, tas droši vien statistiku uzlabo. Pie tam droši vien baisi jau atkarīgs, kā brauc - vai ikdienā raustās pa pilsētu, vai arī bliež pa štrāsi.

Par spararatiem tie paši ļauži sprieda kopā ar tiem, kam nav čipoti auto un tur nebija nekādas likumsakarības. Verdikts bija viens - tie spararati ir tādi mistiski, ka var noklāties gan tā, gan šitā.

Msh, divmasnieku visur īsti likvidēt laikam nesanāk. Tiem pašiem VAG 2,0 TDI neiesaka to darīt. Esmu lasījis, ka entuziasti ir mainījuši uz parasto, bet ātri vien likuši dubulto. Toties tiem pašiem VAG 1,6 TDI - tur vienā mierā.

Pašam bija ilgs pārdomu mirklis - vajag vai nevajag. Beigās nospļāvos un izdarīju. Pacelto veiktspēju jūt (braucu jau kādu gadu) un par to man tiešām prieks. Varbūt kaut kas noklāsies kādu nieku agrāk, bet to nekad droši nevar zināt. Tikpat labi arī tāpat tas spararats varētu atmesties pēc 2 gadiem. Toties tos 2 gadus es būšu braucis laimīgāks.

P.S. Servisa čalis pirms čipošanas autiņu kompim pieslēdza, patestēja un teica, ka viss esot OK (esot arī tādi, kam, teiksim, sliktas sprauslas vai vēl kas nebūt - tos neņemot).

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Tad tie ir bijuši švaki entuziasti. Divmasnieks ir domāts lai slāpētu vibrācijas zemos apgriezienos zem slodzes, bez tā ir spēcīgas vibrācijas starp 1 un 1,5k, reāli ieminot grīdā visa mašīna sāk vibrēt, bet kaut kā tas nevienam deviņdesmito gadu audī braucējam, kas ir izvēlējies savam ķīselim nopietni paaugstināt jaudu, nav traucējis.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

Čipošana, kuras laikā tiek mainīta dzinēja jauda, tiek klasificēta kā otrās kategorijas pārbūve. Tās veikšanai ir nepieciešams izstrādāt un saskaņot pārbūves individuālo projektu.

likumi.lv/doc.php?id=92907

Damn Reģ.: 07.12.2003
1 0 Atbildēt

Laiks celt maksu par TA, lai varētu katram auto pārbaudīt vai atbilst ECU softs kā paredzēts no rūpnīcas. Diez vai CSDD "speciālisti" to spēs izdarīt, ja pat kļūdas nemāk īsti nolasīt.

Vienīgā iespēja pārbaudīt būtu TA nodrošināšana pie auto dīleriem, bet CSDD negribēs atteikties no šāda kumosa.

Tātad reāli šāda pārbaude netiks ieviesta.

p.s Pirms ~40k km nočipots VAG 3.0 TDI. Jūtami labāks cēliens, nedaudz mazāks degvielas patēriņš. Iesākumā gan bija lielāks, jo patika izmēģināt papildus iegūto jaudas rezervi.

Auto joprojām ar DPF filtru un pārējām rūpnīcas fīčām. Kvēpa nav.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Hahaha Man slinkums lasīt kas tur ir rakstīts, bet kamēr apskatē nav jaudas stends - un pilnpiedziņas jaudas stends, iekārta kura pat dižajā pilsētā ir viens gabals - tikmēr tur var būt rakstīts dajebkas. Realitātē apskates rūķītis pārbūves gadījumā jaudu nosaka pēc motora koda - ļoti ērti priekš tiem, kas iekš B2 audī ieliek 2.2 20vt, kurš ir labi pāri atļautajiem +30% jaudas - risinājums - iecērt dzimtā motora kodu - nu, vai, ja tas motors ir konstruktors - diezgan populāra pārbūve ir izmantot 2.5 TDI bloku - tad tur ir 2.5 TDI kods - kuru tad arī skatās un izmanto...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Un vispār - ja apskates rūķīši sāktu dajebkādā veidā meklēt vai motora jauda atbilst norādītajam, tad vienkārši vai nu uz apskati mainītu vadības bloku, vai mikreni, vai arī pārslēgtu regulējumu Principā priekš apskates šitā jaudu var samazināt jebkam - turbiķim iepūšot mazāk, atmosfērai uz to vienu brīdi uzgriežot vēlāku aizdedzi.

Konuss Reģ.: 10.02.2015
0 0 Atbildēt

Un kā ir ar čipošanu garantijas laikā? Kuri ražotāji un dīleri to vispār pieļauj un ar kādiem nosacījumiem?

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Kuram ražotājam vai dīlerim ir jāzina ka esi sačipsojis? Fiziska iejaukšanās pēdējo 15 gadu ražojuma vadības blokos, kuri savā laikā ir skaitījušies moderni, nav vajadzīga, bloks aiztikts netiek, čipšķūneris var tikai pagrozīt kartes, nemainot to kā vadības bloks sevi identificē [tur kur tāda momenta nav, tur parasti čipšķūneri reklamējas, nomainot vadības bloka pašidentifikāciju - detaļas numuru, kuru vadības bloks parāda kad pieslēdzas, uz sava kantora nosaukumu], un dīlerservisos diez vai strādā tik spēcīgi speciālisti, kuri spēj ko vairāk kā vadības bloka programmas atjaunināšanu - un ja ir šaubas, garantijas gadījumā jau var vispirms mašīnu aizbraukt/aizejakulēt pie čipšķūnera lai uzmet atpakaļ standartu.

Kā jau minēju, nesen redzēju purnagrāmatā pāris zināmu čipšķūneru pašreklāmas postus, kur šie svaigas mašīnas sačipšojuši - un ne jau kaut kādus frančus vai japāņus, bet krutākus audī un bembijus.

Damn Reģ.: 07.12.2003
0 0 Atbildēt

Noteikti katrs gadījums ir individuāls. Cik sakarīgs pārstāvis + kas tieši noklājies garantijas laikā.

Motorolers Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Es esmu par čipošanu, bet tas, ka tie čipotāji ir dažāda līmeņa, tas fakts! Nesaprotu to stulbo filtru jēgu - traucē tik

Problēma ir tajā, ka katrai mašīnai ir jāizstrādā individuāls regulējums, mums tik pārsvarā iemauc kkādu standarta programmu un aiziet.

Manējam ravēja nost vadības bloku, sūtīja infu uz Holandi, tur sagatavoja failu, (vēl bij ieteikumi, ko pamainīt), tad to iekačāja vadības blokā...un auto dinamiskie rādītāji izmainījās uz labo pusi!

Tikko veicu reisu Suwalki-Rīga, kruīzā turot ap 115-120km/h, brīžiem iesēžoties aiz fūrēm, brīžiem ar strauju paātrinājumu viņas apdzenot, kad tiek sasniegti ap 150-160km/h, patēriņs uz kompja bija 5,7L!!! Bākas metodē mērot, gan jau biš virs 6 savāktos. Motors 3L Audi 2010.g.

Ar otro auto kam 2L motors, tādos skaitļos nu nekādi neiebrauktu, turot tādu ātrumu.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 2 Atbildēt

Vispār jau ir otrādi. No Jonix, karosa un INC var sagaidīt individuālus regulējumus, kamēr tu kā reiz saņēmi kaut kādu standarta programmu - jo kā jau tu pats rakstīji, uz holandi aizsūtīja tikai vadības bloku, un nevis motoru vai visu mašīnu. Individuāls regulējums notiek uz ceļa, trasē, lidlauka vai ruļļiem, skatoties reālus ciparus - ja tev tur bija individuāls regulējums, tātad holandieši skatījās kristāla bumbā vai vandījās pa kafijas biezumiem.

Bet filtri ir domāti priekš tam lai dižajā pilsētā un citās apdzīvotās vietās cilvēki nesprāgtu nost dēļ ķīseļu atgāzēm. Redzi, atšķirībā no benzīnnieka, kura lielākais grēks ir tas ka tas vairāk veicina globālo sasilšanu - ķīselis toties izdala slāpekļa oksīdus, kas ir kancerogēna viela, veicina plaušu vēzi - un kvēpus, kas dara to pašu. Normāli strādājošs benzīnnieks šīs vielas praktiski nav spējīgs izdalīt.

Motorolers Reģ.: 19.07.2002
0 3 Atbildēt

Saprotu, ka bīdi zinātni, bet cilvēki ar čipošanu saprot nedaudz vienkāršāku procesu, kā Tevis pieminēto, tā ka paturi to pie sevis, neviens te sacensībām auto negatavo!

Pie reizes muļļāt visu laiku gudrības par motoriem, ar kuriem sen gandrīz neviens nebrauc! Nu šaubos vai kādam vairs interesē, kā nočipot veco S2 motoru, kam tādi vairs ir???

Mēs, kas esam izauguši un izdzīvojuši Kamazu, Mazu, Ikarusu ēru, akmeņogļu kurtuves, gan jau izdzīvosim arī izravētu kvēpu filtru ēru.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Pāris čipotāji ir uzrāvušies uz to, ka pēc kārtējās apkopes pie dīlera tiek veikts softa upgreids un čipsis ir pazudis. Tāpēc garantijas auto labāk nečipot. Kā beidzās garantija, tad gan var mēģināt, ar prātu protams. Savādāk, un tā parasti arī notiek, pēc kāda laika nākas mainīt spararatu, sajūgu, granātas.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

"Pāris čipotāji ir uzrāvušies uz to, ka pēc kārtējās apkopes pie dīlera tiek veikts softa upgreids un čipsis ir pazudis. Tāpēc garantijas auto labāk nečipot"

Tā ir 100% taisnība par to softu, tāpēc čipotāji jau piedāvā "pirmapkopju" palīdzību + pēcapkopju atkal visu uztaisīšanu arī garantijas auto

Rezultātā čipoti tiek arī garantijas auto bez jebkādām problēmām.

To dara, piemēram, izmaksu dēļ. Ņemam mazāka tilpuma turbodzinēju (maksā tāds lētāk), čipojam - iegūstam par lētāku naudu jaudīgāku auto nekā iegādājoties uzreiz lielāka dzinēja tilpuma (jaudīgāku) modeli.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Un rezultātā iegūstam maza tilpuma turbodzinēju ar vēl drausmīgāku degvielas patēriņu.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
5 0 Atbildēt

Čipot vecas nojātas mizas nemūžam neatbalstītu.

Ja jau nav kazai piena, tad arī nebūs

Dūmojošie šroti

msh Reģ.: 16.04.2007
1 5 Atbildēt

Tu laikam kaut ko nespēj saprast, lai arī cik reižu tev to atkārtotu. Vecas, nojātas mizas pēc čipša drīz izģērbsies; oriģinālais regulējums saturēja drošības rezervīti, jaunais to nesatur un prasa no dzelža vairāk - un, protams, čipsotājam ir jābūt pietiekami pohujistiskam lai piekristu čipsot tādu motoru. Kūp vai nu vienkārši nopisteņi, vai motori, kuru regulējums ir bezkompromisa, gan atšķiras krāsa - pirmajam visdrīzāk būs melni dūmi, otrajam pelēki - ja neesi pamanījis, ķīseļu faniem ir sauklis "jo spēks slēpjas kvēpos".

Reku lai būtu uzskatāms piemērs - ja salīdzinātu tava zvēru karaļa šībrīža tehnisko stāvokli ar tā A100 tehnisko stāvokli tā viģika filmēšanas brīdī - ja kādu no abiem būtu jāsauc par "nopistu šrotu", tas būtu tavs zvēru karalis - jo tajā A100 ir pārlasīts motors, kurā sakrāmēta čupiņa ar dārgām un jaunām detaļām - neba kaross blamētos piedaloties publiskos pasākumos ar lūžņiem - bet kūp, jo tas 2.5 TDI tur attīsta kādus 300 zs un vēl piedevām tam ir jāiegriež liela turbīna pēc iespējas ātrāk un ar pēc iespējas mazāku bedri.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
5 0 Atbildēt

Vai esi vesels? Sāku šaubīties par to.

Vai es kāda auto personīgi aizskāris esmu? Tu esi gan!

Reāli ZB jau!!!

Motorolers Reģ.: 19.07.2002
3 0 Atbildēt

Neņem viņu galvā, viņa virsotne ir 90 gadu auto un viņš nespēj saprast, ka cilvēki vairs ar tādām nebrauc, nemirkst eļļā līdz elkoņiem garāžas bedrēs.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Saki, cilvēki vairs nebrauc ar mašīnām, kurām ir motori, kuros tieši degkamerā iesmidzina dīzeļdegvielu? Ar ko tad viņi brauc?

msh Reģ.: 16.04.2007
3 2 Atbildēt

Jā, kasiņ, vai tu esi vesels? Tā uzvilkies - un par ko? Iedzer baldirjāņus, lai varam turpināt

Es vienkārši esmu pamanījis ka tu nespēj atšķirt nopistu dīzeli no vīlēta dīzeļa, un tu to kārtējo reizi tikko parādīji, tad nu es izskaidroju, jo savādāk tu ar to savu murgošanu par nopisteņiem sevi visu laiku blamē, jo viss ko tu acīmredzot spēj saprast - ja nokūp - nopists. Tikmēr realitāte ir nedaudz savādāka - vienīgais kā pēc dūmiem noteikt dīzeli ar tehniskām problēmām, ir tad, ja tu ej pa ielu, un tev garām pabrauc dīzelis, kur pēc skaņas var pateikt ka pedālis ir grīdā, un jau sasniedzis pilnu pūtienu, bet vēl kūp ar melniem dūmiem - tādam ir problēmas - beigts MAFs, caurs kūleris, kaut kas tāds, kas liek vadībai padot par daudz degvielas. Tikmēr ja dīzelis nokūp, sākot paātrināties ar pedāli grīdā - tas ir nu, gribās teikt - normāli - motors ir saregulēts ar domu par to, kas sēž pie stūres - dīzelis pie pareiza [ķīmiski pareiza, ar degvielas/gaisa attiecību 14:1, jeb kāda tur bija] degmaisījuma kūp ar pelēkiem dūmiem un pie trekna ar melniem; trekns degmaisījums rezultējas lielākā izplūdes gāzu enerģijā, tāds ātrāk iegriež turbīnu - bet slodzē vairāk degvielas kā pareizam degmaisījumam nevajag - un vieglā slodzē pietiek ar liesu - tas arī uzkrītoši ir tajā viģikā redzams - pēc pārslēgšanās, kad spiediens ir nokrities, kūp ar melniem dūmiem, kad ieplūdē spiediens ir sapūsts, dūmi paliek pelēki.

Un tā kā tev mēdz būt īsa atmiņa - lai tu neiedomātos ka man šitentā dabas parādība patīk, atgādināšu - neesmu sajūsmā par kūpošiem dīzeļiem, un tāpēc neesmu sajūsmā par dīzeļiem vispār, jo dīzelis jau uz papīra kūp, bet tie jaunie dīzeļi, kuri nekūp, nekūp jo ir apkarināti ar dārgām un plīstošām ierīcēm, kuras pēc 5-10 gadiem tiks norautas, un tad kūpēs kā citi.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
3 0 Atbildēt

"Vai esi vesels? Sāku šaubīties par to"

Tikai tagad sāki?

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 2 Atbildēt

Bija čipots golps , čipots cirvis , čipots vojageris . nebij ne vainas , visi trīs eksemplāri joprojām piedalās satiksmē un nau manīti dūmojam aļjā c5 OOOO 2,5 tdi sapņu drabas

ar garantijas cirvi pirms/pēc apkopēm iebraucu pie čipotājiem Daudavgrīvas ielā - tolaik nekas extra jāpiemaksā nebij .

labprāt arī "" jauno" golpu nočipotu - galīgi eko nospiesta draba , bet baidos ilgtermiņā iegūt TA problēmas .

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
4 0 Atbildēt

msh ar laikam ir čipots, bet procesā noraustījusies elektrība un kaut kas nogājis greizi ...

MelnaPiektdiena Reģ.: 20.12.2016
0 0 Atbildēt

Ir jau arī tādi, kas uzskata, ka forsēšana ir jaukšana un tīrīšana. Bet žurnāla Calibrated Sucess inženieri par hardwari un softu teica gaiss/degviela un sri kak hočeš.

zhuks Reģ.: 01.12.2005
1 2 Atbildēt

Personīgā pieredze:

V70 99.2.5tdi

īsi pēc iegādes čipots pie Inc

Protams, smaids līdz ausīm, bamperis kvēpos! :-D

To, ka sajūgs būs jāmaina, to zināju- tas tik paātrināja tā brīža iestāšanos. To, ka kaut kad arī spararats saies ķīselī- arī zināju.

Braukšanas stils un mani eksperimenti- 1 divmasnieks un 3 sajūgi, vairāk kā 134 000km.

Ir eksperimentēts ar degvielas patēriņu- kopumā pirms/pēc pie vienādas braukšanas varētu būt 0.2l uz 100km ekonomija. Labākais rādījums 4.0 l - visi testi tikai ar bākas metodi. Biju reiz aizšāvis uz Austriju- turpceļā lielākoties ekorežīms- vidēji 4.39litri un 24h ceļā. Atpakaļceļš- cik drosmes bija- 6.3l un 17h- toreiz tikai ar Inta čipu. Šobrīd jau ir vēl šis tas sadarīts- nav katalizātora, egr bloķēts, bik ražīgāki smidzinātāji, turbo spiediens pacelts, atkārtoti pārčipots- šoreiz saregulēts pēc auto īpatnībām un manām vajadzībām.

Arī kaut kad pa vidam spoileri pielīmēju- tas max ātrumu par 10km/h samazināja.

Čips ir vienkārša metode, kā izmantot vairāk no auto potenciāla neatkarīgi no tā, vai auto ir jauns vai vecs.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti