Xenon gaismas !!!

GiDree Reģ.: 13.02.2017

Sveiki

Jautājums ir auto Renault Laguna 2

2006 gads orģinals rūpnīcas xenon

Vai tuvās gaismas var vienkārši noregulēt jebkurā autoservisa vai tas viss notiek ar komjutera CanClip palidzību kalibrēšana adaptācija utt ???

Kā tur īsti ir ?

Krievu forumos lasiju kad itkā vaigot manuāli gaismas noregulēt un tad ar canclip kalibrēt adaptēt utt

Paldies par atbildēm

 
murx Reģ.: 15.04.2016
1 0 Atbildēt

Šim auto ir iespējamas divas sistēmas - "gaismu augstuma regulēšana 1.0" vai "adaptīvā līkumu izgaismošana 3.2". Abām sistēmām ir iespējama izvēle "lukturu pamatiestatījums". Ja tāda ir, tad dators ir jāslēdz klāt, un jārīkojas atbilstoši norādījumiem. Ja nav, tad jāpielej pilna degvielas tvertne un jānosēdina 75 kg smags šoferis automobilī, kuram ir pareizi riepu izmēri un spiediens tajās, tīri lukturi uz taisnas virsmas un jānoregulē stars uz lukturiem rakstīto procentu kritumā.

GiDree Reģ.: 13.02.2017
0 0 Atbildēt

Paldies par atbildi murx

Nu tad cik saprotu man ir pa vienkāršo ! Viekārši dodos uz jebkuru servisu kur regulē gaismas un viss ???

Man priekšā un aizmugurē stāv līmeņa devēji

Adaptīvā līkumu izgaismošana man nav

Un uz luktura korpusa ir 1.3 %

P.S par pilnu bāku nav problēma vienmēr pilna

Bet ar to svaru gan nu tā īsti nebūs tie nieka 75kg

murx Reģ.: 15.04.2016
0 0 Atbildēt

Acīmredzot pa vienkāršo. Ieslēdzot gaismas tām "jānobrauc" lejā un augšā. Tas nozīmē, ka sistēma strādā. Pēc tam ir vajadzīga tikai 60-90-60 kārtīga latviešu blondīne, kas māk pārslēgt tuvās un tālās.

GiDree Reģ.: 13.02.2017
1 0 Atbildēt

Nu jā tā arī ir ieslēdzot nobraukā augša lejā

Nu lab vienvārdsakot braukšu uz servisu lai noregulē

Jo ir aizdoma kad šobrīd rāda nedaudz neprecīzi bet man vajag lai viss ir ideāli kā tam jābut

Šis jautājums sāka palikt aktuāli pēc tā kad aizmugurē nomainiju līmeņa devējam (ķegu) (zaldātiņu)

Jo vecā ķega bija ar ļoti lielu lufti

jo patīk ja līdz pēdejam sīkumam auto viss strāda kam jāstrādā un ir kārtībā

murx Reģ.: 15.04.2016
0 0 Atbildēt

Aizmirsu, stāvbremze nedrīkst būt iedarbināta, kā arī nedrīkst būt ātrumā, tas var izmainīt staru.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 2 Atbildēt

Kādā veidā bremze vai ātrumkloķa stāvoklis var "izmainīt staru" 06-tā gada mašinai ?Tur viņiem kaut kāda komunikācija ar Marsu vai Saturnu notiek vai kas?

Kas ir tajā gadījumā, ja to auto ikdienā lieto novājējis vadītājs 32kg dzīvsvarā un ja viņš parasti brauc ar tukšu bāku? Tad arī "obilgāti" ir jāiestāda nulles punkts atbilstoši 75kg treknam kuilim, kurš "vienmēr" brauc ar pilnu bāku un ar 52kg hanteli bagažniekā?

murx Reģ.: 15.04.2016
0 0 Atbildēt

Vispār jau niekojoties ar pārnesumiem un stāvbremzi, ja viens darbojas uz priekšējo tiltu un otrs uz aizmugurējo, kaut kādu nobīdi var mēģināt dabūt. Stūrei arī ir jābūt taisni, tā gan cilā automobiļa priekšu uz augšu un leju.

Slimnīcā arī vidējā temperatūra ir 36,6, ja rēķina visus stāvus un pagrabu kopā. Priekšraksti paliek priekšraksti, neko nevar darīt .

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

Ne pa tēmu bet gribu pajautāt.Vai oriģinālie ksenoni ir tikai zilie,es domāju 6000k,5000k un kur tad 4300k?Uz ceļa pilns ar zilajiem.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Oriģinālie parasti ir 4300K vai 4800K. Zilie 6000K jau vairs nav OEM vai ir Osram,Philips spooorta varianti.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Man gan stingri liekas, ka problēma ir pārāk uzpūsta un mākslīgi sarežģīta. Tādam 05tā gada auto nav nekādu kosmisku technloloģiju, turklāt ja pat līkumgaismu nav.

Nulles pts pats par sevi neko nedod- jo "konkrēto" smalko regulāciju veic ar augstuma un virziena reg.skrūvēm.

Nulles p-ta iestādīsana vnk dos kompim saprast, ka šis ir "pareizais" nulles pts, un, izņemot laukā nulles pta iestatīšanas brīdī bagažniekā nejauši esošo drazu 80kg svarā, tas auto vnk uzgriezīs staru "nedaudz augstāk". Ja iestatīšanas brīdī mašīnas vadītāja vietā atradīsies 28kg kārna persona- tad 160kg smaga sivēna iekāpšanas gadījumā tas auto atkal visu uzgriezīs pa savam.

Izejot no principa- nav jāizdomā amērika un pietiks, ja "briesmīgā punkta" iestatīšanas brīdī auto atradīsies uz horizontālas virsmas un iekš auto būs iekrāmēts kaut kāds "vidējais" svars (vēlams apmēram tāds, kādu ikdienā lieto tas braucējs...)un ja gaismas līmenis iestatīšanas brīdī būs mehāniski(!!) pareizi uzskrūvēts..

Oriģināli xenoni nav zilie- tie ir 4100-4300K parasta gaisma, kurai teorētiski ir vislielākā gaismasspēja.Vēl ir "oem" spuldzes ar 5100K, kuras paredzētas gadijumam, kad ir jāmaina viena spuldze. Jo vecās spuldzes laika gaitā nolietojas un pamazām maina spektru uz "zilo" pusi, un,ieliekot jaunu 4300K var sanākt, ka katrs lukturis spīd savā tonī. 6000K ir domātas priekš japāņiem un idiņiem un pēc likuma EU tās ir aizliegtas.Gaisma ir pārāk zila,citiem rada stresu un uz slapja asfalta redzamības nav arī pašam tam kosmonautam. Ieskrūvē trepjutelpā zilo spuldzi- acīs tev viņa spīdēs, bet piem nejaušā suņa izkārnījumproduktā tu noteikti iekāpsi- jo uz grīdas īsti nekas nebūs saskatāms.

Uz ceļa dažkārt zili izskatās jebkuri xenoni- tas atkarīgs no konkrētā auto optikas un no tā, vai šie xenoni vispār ir ielikti xenonam paredzētā optiskā ierāmējumā.

murx Reģ.: 15.04.2016
0 0 Atbildēt

Nu redzi, ražotājs savu panāca ar priekšrakstiem, ka pats aizdomājies līdz lietām, kas varētu ietekmēt staru uz nepareizo pusi .

cl7lv Reģ.: 04.11.2016
0 0 Atbildēt

Par kelviniem nedaudz nepiekritīšu.

5500k ir tīra dienasgaisma, jeb tas ko mums dod saule dienas laikā. Ap 4200k būs dzeltenāka gaisma, kas vajadzētu likt cilvēkam labāk redzēt. 2000k ir sveču gaismas krāsa.

Principā, jo vairāk lumeņu, jo labāk - lumeņi - lm mērvienība, kas parāda gaismas daudzumu, ko redz cilvēki, tiesa, nevajag ticēt visam, ko saka reklāmā par to daudzumu.

Principā lampās, kuras būs 4000k būs vairāk sarkanās krāsas, nekā gaismā ar 5500k, tāpēc redzamība pasliktinās lietojot gaismas ar 5500k, jo cilvēki standartā sarkano redz labāk.

Vikipēdija - Galvenā teorija, kāpēc primātiem ir attīstīta sarkanās krāsas redze, ir tāda, ka tas ļauj atšķir nogatavojušos augļus no nenobriedušajiem augļiem.

Interesanti, kapēc jaunajos autiņos LED gaismas ir ap 5500, manuprāt, jo mode diktē, ka tā labāk izskatās. Un LED gaismas ir tik stipras, ka spēj kompensēt sarkano viņļa garuma trūkumu. Vai nu jau LED gaismās ir arī tas. Lētajā galā LED gaismās krāsu spektrs ir ļoti šaurs un tāpēc ir slikta redzamība lietojot lētus LED. Tas pats attiecas uz Xenonu, kam ir uzlikts sarkano krāsu filtrs.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

lm nav vienīgais rādītājs, vēl ir svarīgs CRI, jeb spektrs. Piemēram tās dzeltenās nātrija lampas, kas tiek lietotas ielu apgaismojumam ir krāpšana, pēc lumeniem atbilst, bet izstarota tiek miroņgaisma. It kā ir gaišs, bet ne velna nevar tajā redzēt, jo nav kontrasta. Par laimi, tagad pamazām tiek aizstāts ar LED gaismām, kas arī nav ideāls, bet vismaz redzamība ir daudz labāka.

Par to vai dzeltena vai balta gaisma auto ir labāka vēl zinātnieki strīdās, jo reāli atšķirības nav un tas ir vien gaumes jautājums.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Automašīnu Led-am ir (līdz šim bija..)problēma ka ir grūti (un daaargi) viņu iedabūt atbilstošā optikā- tā lai stars spīdētu "vajadzīgajā" virzienā un koncentrācijā.Tāpēc masveidā pirmie oem ledi parādījās iekš DRL- jo tur tas nav svarīgi un lai spīd "uz visurieni".

Ja atceramies no kurienes kājas aug- kaut vai tas pats Audi r8 vai turpat tālāk pirmais "parastajiem" cilvēkiem pieejamais variants ar 2011-12g a6, kam priekšas lukturos tie diožu segmenti ir kādi 9gab un katrs atbild par savu apgaismojamo apgabalu.Turklāt tam vajadzīgi 4 lieki vadības bloki un dārgi dzesēšanas ventilatori. Viens lukturis maksā 2,5k un pēc 3g lietošanas tur vairs nekāds kosmoss nav- dažam labam jaunam ne-premium auto mēdz būt tikpat laba gaisma ar prastu halogenu. Audi vispār ir gadiem ilgi draņķis gaismas ziņā, pēc 3-4g jebkuri lukturi ir metami ārā ar visu viņu kosmiko tehnoloģiju.

Kas attiecas uz xenona gaismasspējas lumeniem- sakarība tāda, ka visvairāk to lumenu ir 4100-4300K spuldzei, tēlaini riunājot, ap 3200-3400lm atkarībā no ražotāja.Tai 5100k būs vismaz par 200lm mazāk un tai 6000k būs jau tikai knapi 2700lm.Dažu idiņu iecienītajām 8000-10000k būs violeta gaisma ar knapi 2000lm un ar nulles redzamību uz slapja asfalta.

Ko xenona entuziasts var nopirt šodien "vislabāko" savam oem lukturim- pirms 3g uzradās Philips X-treme Vision +50% un nupat beidzamajā gadā ir jaunais OsramXenarc NightbreakerUnlimited +70%. Ar ko atšķiras- šim XtremePhilipsam ir 4800K spektrs ar "krutu" baltu gaismu- tālajiem tas ir ok, bet tuvajiem tomēr štruntīga redzamība uz slapja.Tam Osramam ir (ap)4400K un uz asfalta šī gaisma ir dzeltenīgā tonī, bet redzamība ir tiešām laba, gaismas ir daudz. Es gan viņam +70 nekādi nedodu- varbūt overall +25 var iedot un tam Pihlipsam kādus +20. Turklāt, abiem cena ir liela. Itin īpaši, ja kādam to vajag pajaunam auto D3S variantā.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

Kanibaals rakstīja: lm nav vienīgais rādītājs, vēl ir svarīgs CRI, jeb spektrs. Piemēram tās dzeltenās nātrija lampas, kas tiek lietotas ielu apgaismojumam ir krāpšana, pēc lumeniem atbilst, bet izstarota tiek miroņgaisma. It kā ir gaišs, bet ne velna nevar tajā redzēt, jo nav kontrasta. Par laimi, tagad pamazām tiek aizstāts ar LED gaismām, kas arī nav ideāls, bet vismaz redzamība ir daudz labāka.

Par to vai dzeltena vai balta gaisma auto ir labāka vēl zinātnieki strīdās, jo reāli atšķirības nav un tas ir vien gaumes jautājums.

Rodas jautājums,ko tad ksenonisti un ledisti ar savām super puper gaimām slēdz vēl papildus migliniekus?

Runājot par ielu apgaismojumu,slapjā laikā man labāk patīk oranžais apgaismojums jo ledu gaisma kaut kur pazūd bet sausā laikā ledi labāk izgaismo ielu.Varbūt lediem vajadzētu kelvinus pamainīt,es domāju ka 4000k būtu tieši laikā.

650 Reģ.: 25.01.2017
2 0 Atbildēt

Ksenonisti slēdz miglas tamdēļ, ka viņiem ir veci xenon lukturi,kuriem gaismas vienkārši nav. T.i., vizuāli uz aci ir, bet uz asfalta nav.Turklāt veca spuldze laika gaitā maina spektru uz zilo pusi- pa 3-4g no 4300K tā kļūst par 5k utt.

Spuldze izdala lielu karstumu un viņa aiz lēcas atrodas mazā ierobežotā telpā (atstarotājā). Pa 3-4g no karstuma izdeg/izkūst/apkvēp atstarotāja augšdaļa, bet tieši viņa "atbild" par to gaismas daļu ,kura krīt uz asfalta (caur lēcu viss otrādi spīd).Tas atstarotājs neizjaucot lukturi nekādi nav apskatāms/novērtējams un vecākiem auto tas vispār mēdz būt no plastmasas.Tādiem ap 10g veciem audi un bmw viņš gan ir no metāla, abet gudrinieki no Helllas izdomāja ka vajadzētu to uztaisīt jau sākotnēji matētu- lūk lai vienmērīgāk gaisma klājas uz ceļa.Tā ka iebāz tur kaut vidējo pirkstu, vienalga gaismas nebūs ;P

Ledisti savukārt vispār nav apspriežami- jo led gaismas stars ir nekontrolējams un tas spīd bezjēgā uz visām pusēm- kokos, acīs, debesīs, un tikai drusciņ uz ceļu.Katram led elementam ir vajadzīga sava personīgā optika,lai panāktu tā spīdēšanu vajadzīgajā virzienā.Nav tādu led aizvietotājspuldžu, ko varētu pilnvērtīgi ielikt oem halogena vai xenona vietā.Kas to mēģina, tie ir vnk p......

Lasītākie raksti

Jaunie raksti