Eļļas maiņa variatoram

Silva Reģ.: 25.09.2017

Kā īsti ir - tad vajag vai vispār nevajag mainīt eļļu variatoram? Uz šo jautājumu esmu saņēmusi atbildes no "ik pēc 30 000" līdz "nekad mūžā". Būšu pateicīga, ja padalīsieties viedokļiem.

 
Nortel Reģ.: 16.03.2007
1 1 Atbildēt

Atver servisa manuāli un apskaties. Es nevienai mašīnai neesmu mainījis eļļu kārbā, ne mehānikai, ne klasiskajam hidrotransformatoram.

Shiirs Reģ.: 13.07.2006
0 2 Atbildēt

No sākuma jārāda torsa izciļņi vertikālajā plaknē.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 1 Atbildēt

Arī nevienam auto to neesmu veicis. Priekš kam?

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Viens reiz teica "uzturu savas mašīnas ideālā stāvoklī", bet izrādās ka tāds nesvarīgs mezgls kā kārba nav daļa no mašīnas... Sausai mešalkai vēl var nemainīt, ja kārbas uzvedība [slēgšanas spēks] apmierina, bet tomātiem, uz kuriem tev ir piedūriens, kārba satur pietiekami smalkus mezglus kam eļļas kvalitāte ir nozīmīga, un eļļa izstrādājas, pat ja ražotājs gadījumā nav noteicis eļļas maiņas intervālus.

Izteikšu minējumu - sešiniekam kārbas eļļas "maiņa" [pēdiņās, jo tur labi ja kādu trešo daļu no visas eļļas var vienā reizē samainīt] nav notikusi, vai ne?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Nav mainīts nekas kārbai, protams.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Malacis. Tad jāuzdod tāds retorisks jautājums - kāpēc motora eļļas tu maini? Motora apkopēm var likt tādu pat mīksto, kā tu liec kārbu apkopēm, pēc tā paša principa Vai tad passāts sāka sūdīgāk iet ka mainīji eļļu? Nevajadzēja mainīt, tikai aizbraukt pie kāda darboņa lai izkodē longlife aprēķinu [pieņemot ka tavam to vēl var], lai nemet atgādinājumu par maiņu - noteikti līdz kādiem 100 tūkstošiem varētu ar to vienu eļļu močīt [līdz kaut kas notiktu] un rakstīt iauto forumā cik fantastiski ar passātu var dragāt pa lietuvas un polijas autostrādēm Rietumos dažs labs ar tava sešinieka vecuma, un jaunākām, mašīnām tā arī dara - brauc līdz motors noķīlē.

Tava vieglprātība principā arī izskaidro kāpēc tu visādos tofikos kladzini ka "tomāts - normālā kārba, mešalka - arhaisms". Pat ja man nebūtu nekas pretī, ka motora apgriezienus es vairs nekontrolēju, es tāpat gribētu mešalku, jo tai ir nesalīdzināmi mazākas prasības pret kopšanu. Ja jau reiz tev tik ļoti patīk braucot lutināt gunāru, ka nu esi ieķēris 15 gadus vecu sešinieku arī ar tomātu, tev būtu nevis jādara nekas, bet gan jāpārbauda eļļas līmenis, jāizveic parastā mazā eļļas maiņa un vēl sirdsmieram jāpārbauda dzeses sistēmas stāvoklis, jo tomātam eļļa tiek dzesēta, un audī tas notiek ar atsevišķu loku dzeses radiatorā; ja dzeses sistēma netiek kopta, radiatora korozijas rezultātā var kārbas eļļā nonākt dzeses šķidrums un kārba izbeigties, un tu - izbaudīt ejakulatora kabīnes ērtības. Tā tev nav mešalka, kur eļļa ir tīri priekš tā, lai uz pašteci un izšķaidīšanu eļļotu gultņus un zobratus, kur tā nepilda hidrauliskā šķidruma funkcijas un kur tai nav tāda termiskā slodze ka vajag atsevišķu dzesi. Tad kad kārba sāks sūdīgāk slēgties, visdrīzāk, jau būs par vēlu, un tālāk varēsi jāties, vai nu ar sūdīgi saremontētu kārbu iekš recro [powerī kaut kādi pāris tofiki ar vienu aci lasīti] vai riskēt šrotā ieķert labāku...

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Būs labi, ņemšu vērā rakstīto kā vērtīgu padomu

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Ja tev gadījumā būtu interese, varu tev iedot kontaktus tam man pazīstamajam dižās pilsētas meham - cik esmu redzējis viņa darba stilu un mašīnas, ar kurām viņš darbojas, domāju ka ir ok.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Pld, esmu gan jau pierakstījies uz automāta eļļas maiņu.

Gan interesanti par izmaksām, zināmākais Rīgā ir RAAP - par eļļas maiņu man paprasīja 230 eur Atradu vienu citu automātu servisu Rīgā (automats.lv), kur sarunāju ap 110 eur... Arī tas neliekas lēti, vien lētāk nekā iespējamais automāta noklājiens, noteikti.

Guzis Reģ.: 23.08.2006
0 0 Atbildēt

RAAP laikam tos 230 prasa par visu. Man Pajero (kam automātā eļļa ir ap 2 spaiņi) ar tikpat prasīja.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Šī izklaide ir diezgan padārga, jo eļļa kautkādā kosmiskā ciparā ir. Tomēr tas noteikti ir mazākais ļaunums.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nu, kāds kruts kantoris varbūt spēj nomainīt visu eļļu - bet varbūt vienkārši paprasa smuku ciparu par savu krutumu. Mazais cipars noteikti atbilst mazajai eļļas maiņai, kādu es arī savā garāžā uz bedres spētu izveikt.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Tur bija kkāda tehnika: Liekas, ka uz pacēlāja ar izlietu eļļu mazu brītiņu tukšgaitā jāpadarbina. Tad jamā gandrīz visa iztinās ārā.

Bet varbūt samuldējos - kādu laiku atpakaļ bija.

zhuks Reģ.: 01.12.2005
0 0 Atbildēt

Variatoram pie 90 000km tika nomainīta eļļa- ik pa reizei parādījās viegla auto noraustīšanās. Pēc eļļas un filtra maiņas tā kaite pazuda. Maiņa tika veikta Raap, ieteica mainīt ik pēc 60k- šobrīd atkal ieraustās ik pa laikam- 50k pēc maiņas nobraukti, tā ka tuvākajā laikā atkal mainīšu.

Manuālim pie 300k nomainīta eļļa kārbā- neteiktu, ka bija dzidra un medus krāsā- nekādas kaites nebija, pirms un pēc nomaiņas atšķirību nesajutu- tik cik sirdsmieram, tomēr 15gadi šķidrumam.

Silva Reģ.: 25.09.2017
0 0 Atbildēt

Paldies par atbildēm.

Patisons Reģ.: 24.04.2017
2 0 Atbildēt

Pēc 270tkm manuālai kārbai nomainīta eļļa, ticami pirmo reizi, rezultāts - jūtami vieglāk slēdzas ātrumi, lai gan pirms tam pēc sajūtas likās viss labi. Jebkurš šķidrums nav mūžīgs un ir lietas ko ražotāji nenorāda.

Guzis Reģ.: 23.08.2006
0 0 Atbildēt

Merša variatoram mainīju. Arī servisa programma to prasa, ik pa 60k. Tas neko dižu nemaksā, un ir vienkārši izdarāms.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

Avenša variatoram eļlas maiņa nav paredzēta .

Silva Reģ.: 25.09.2017
0 0 Atbildēt

Vai sapratu pareizi, ka ir dažādi variatori un dažādas prasības eļļas maiņai? Ja salons saka, ka nevajag, tad nevajag? Vai papētīt rokasgrāmatu tā ciešāk?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Pēti labāk ciešāk internetu, nevis grāmatu. Mūsdienās pārāk daudzi mezgli ir uztaisīti ar "mūžīgu" smērvielu vai eļļu, bet ne jau tādā ziņā ka tā smērviela būtu ļoti laba un ilgmūžīga, bet ar tādu domu ka tā mašīna tiks 10, max 15 gadu vecumā pamesta zem preses, iespējams, nekoptās kārbas izbeigšanās dēļ. Protams, neba tas tā ir tikai mašīnām vien.

Guzis Reģ.: 23.08.2006
0 0 Atbildēt

Smieklīgākais - variatoru ražotāji ir diezgan maz, bet tie tiek uzstādīti dažādu ražotāju mašīnās. Un prasības par elļas maiņu,pat praktiski identiskas konstrukcijas kārbu modeļiem, atšķiras. Turklāt -tās reizēm mainās auto modeļa ražošanas laikā.

Mans viedoklis -eļļa ir jāmaina!

boliks Reģ.: 22.03.2004
0 0 Atbildēt

Jocīgi, bet jaunai Hondai HRV automātiskajā kārbā eļļa ir jāmaina ik pēc 2 gadiem.

Guzis Reģ.: 23.08.2006
0 0 Atbildēt

Tas nav jocīgi, bet normāli, ja vēlas braukt ilgāk par pāris gadiem.

Protams, neatbilst mūsdienu mārketinga tendencēm,kur auto ražotājs spiež lai iesmērētu savu ražojumu pirmajam pircējam (kuras acīs teksts "pārnesumkārbai apkope nav nepieciešama" iegūst zināma ietaupījuma skatu), tas pēc 3 gadiem nogrūstu otrajam, un brīdī kad sākas "longlife" un "lifetime" pildījumu radītās problēmas garantijas saistības jau būtu nupat kā beigušās.

Tad jau būs izlaists nākamais auto modelis, ko atkal notirgot.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Vēl kāda interesanta nianse, ko uzzināju (gan aktuālāk vecākiem, lietotākiem auto). Ja eļļa automātā ir plus mīnus ok, tad rekomendējams to mainīt. Bet, ja eļļa ir melna, nekad mūžā nav mainīta, pie 300tkm+ nobraukuma - eļļas maiņa var radīt pretēju efektu Respektīvi, eļļas maiņa var līdzēt ātrāk noklāties automātiskajai kārbai.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Tas vairāk tādā "viena tante teica" līmenī. Esmu dzirdējis līdzīgus stāstus par vecām mešalkām, tik bez eļļas krāsas nianses, tb ka labāk eļļu nemainīt, ka nesāk gaudot gultņi. Apakšā esošā ideja noteikti pa to tēmu, kā daudzām nekoptām lietām, teiksim, motora blīvslēgiem - nekoptam, izļurkātam mezglam no draņķīgas eļļas izveidojušās nogulsnes, ko normāla eļļa izskalo, un tad izrādās ka dzelži ir izmetami...

Man, personīgi, par šito niansi ir dziļi nospļauties - es neiešu liet motorā sūdīgu eļļu vai kārbā eļļu nemainīt [lasīt - sevi apdalīt] tikai aiz bailēm ka izrādīsies ka izstrādājušās eļļas nogulsnes palīdz sakaltušiem blīvslēgiem saturēt eļļu vai aizpildot starp kādām kustīgām detaļām spraugas, mazina brīvkustības - ja tā ir, tad tas, kas ir bojāts, jāremontē.

Damn Reģ.: 07.12.2003
0 0 Atbildēt

Bija iespēja salīdzināt kā slēdzas VW 8pkp 42tkm vs 112tkm. Nolēmu tomēr mainīt kārbai eļļu (112t km), lai gan eļļa paredzēta "visam auto mūžam"

Pēc nomaiņas ir jūtams uzlabojums.

druknais1 Reģ.: 04.06.2006
0 0 Atbildēt

Kalnā braucot vairs nav jāpārslēdzas?

murx Reģ.: 15.04.2016
0 0 Atbildēt

Lifetime nozīmē laiku līdz tam, kamēr beidzas automobiļa apkopju grāmatiņas nobraukums. Citam ātrāk, citam vēlāk.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

boliks

Jocīgi, bet jaunai Hondai HRV automātiskajā kārbā eļļa ir jāmaina ik pēc 2 gadiem.

.

Tur variātors ?

boliks Reģ.: 22.03.2004
0 0 Atbildēt

Jip variators.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

Guzis

Es tojotai pats uzprasījos nomainīt variātoram . Atbilde .Tikai reizē ar kārbas remontu

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

murx

Lifetime nozīmē laiku līdz tam, kamēr beidzas automobiļa apkopju grāmatiņas nobraukums. Citam ātrāk, citam vēlāk.

.

Ticami . Tad jau 250 K

druknais1 Reģ.: 04.06.2006
0 0 Atbildēt

Tagad eļļām pavisam cita kvalitāte. Volvo FH12 eļļa kārbā jāmaina tik pēc 400 t. km. Slodzes ar vieglo, nsalīdzināmas.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Kāda nozīme eļļai, izstrādājas jau kārbas detaļas un tajā eļļā peld sīkas daļiņas. Jāmaina ir regulāri un neklausot ražotāju ieteikumus, tie jau iesaka arī longlife eļļas, bet ne jau tāpēc ka labāk motoram bet gan ērtāk.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Priekš metāla daļiņām kārbā atrodas magnēti.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nu sāksim jau ar to ka tam volvo kārba ir robotizēta mešalka, dēļ kā eļļai termiskā slodze labi ja būs kā no kādiem pāris vieglo mašīnu parastajiem tomātiem, bet dzesēšana stipri nopietnāka. Eļļas daudzums arī noteikti tīri pieklājīgs. Visbeidzot pati eļļa varbūt arī ir kaut kāda kosmiskā, kamēr vieglās mašīnas tomāts tikpat labi var lietot kādu 20-30 gadus vecu eļļu...

Silva Reģ.: 25.09.2017
0 0 Atbildēt

Un kā rīkoties, ja mašīnai ir garantija? Pieņemsim - 4 gadus. Un salons saka, ka nemaina variatoram eļļu. Citur nedrīkst, zaudēšu garantiju. Braukt visus četrus un tad mainīt?

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Kāpēc citur nedrīkst? Idejiski jau apkopes pie dīlera nav obligātas, bet lai garantija nezustu, vajadzētu nopietnāku servisu, kas iedos kādu nebūt papīri par paveikto un oriģinālās detaļas (jauno auto pircēji noteikti varēs labāk pakomentēt.). Pie tam Tavā situācijā jau arī nav variantu - ja vēlies auto veikt darbību, kam tā stāvokli nevajadzētu pasliktināt, bet pat taisni otrādi, un ja serviss to nespēj piedāvāt - jāizvēlas tāds, kas var.

Silva Reģ.: 25.09.2017
0 0 Atbildēt

Vispār loģiski. Bet, patiesībā jau interesanta tā nostāja - "nekad nevienam tāda darbība nav veikta". Bet, kad parunājies, normāla opcija auto labā. Paldies visiem par sarunu.

JanJan Reģ.: 07.02.2018
0 0 Atbildēt

Par kādu auto, tad ir runa? Ja zināma marka, modelis, motors, tad zināma arī konkrēta kārba.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

Kanibals

Jāmaina ir regulāri un neklausot ražotāju ieteikumus

.

Tojotai bija motors D4D CAT . Tam paredzēts ik pēc 30 K , bet pazīstams tojotas meistars ieteica tomēr ik pēc 15K . Te gan runāju par motoreļlu . Nu bet doma tā pati

Shiirs Reģ.: 13.07.2006
2 3 Atbildēt

Šmara pupus nerādīs. Tukša loze

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Kautkas par variatoriem:

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
0 0 Atbildēt

Kā jau domāju, eļļa Tiptronic nomainīta (vajadzēja arī, protams), bet starpību nejūtu, kā slēdzās viss labi, tā arī tagad slēdzas Sanāca 120 eur par visu.

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

40-60kkm kā nu kurš sludinaa Es pirmo reizi Jūķim mainīju pie 50kkm , otro reizi pie 90kkm . Abas reizes , izmantojot originālos servisa materialus , pie sava meistara . Nu jau tuvojas 120kkm , ar variatoru problēmu nav . Dīleris to it kā darot pie 90kkm ....

Lasītākie raksti

Jaunie raksti