Piebildīšu, LCB ir Latvijas ceļu būvētāju asociācija, kurā apvienojošies lielākie būvnieki, lai savu kopīgo viedokli paustu sabiedrībai un valdībai.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
xx89
Ar to ceļu būvi nav tik vienkārši kā sākumā liekas. Jāatzīst stāvoklis ir bēdīgs, diemžēl arī nesen būvētie ceļi atklāj ne mazums defektu. Kāpēc tā, kurš'vainīgs? Lielā daļa gadījumu vaina būtu jāuzņemas ceļu saimniekam un pasūtītājam, Latvijas Valsts ceļiem(LVC). Projektus pēc kuriem uzņēmēji veic darbus, pasūta un akceptē LVC. Būvniekam teorētiski ir jāpieturas pie šī projekta. Kā būvnieks to dara pārbauda pāsutitāja nolīgti būvuzraugi. Problēma tā, ka ļoti nekvalitatīvi tiek izstrādāti projekti. Būvētājs var norādīt uz nepilnībām pārskatot projektu būtībā, taču asfalta segu(galvenie defekti)aprēķinu trūkumus uzreiz konstatēt nav iespējams. Tas jau pirms konkursa izsludināšanas būtu jāveic LVC. Jāveic daudz nopietnāks analitiskais un statistiskais darbs, kas ļautu izvairīties no jau pielaistām kļūdām).Otrs klupšanas akmens ir darbu apjomu trūkums Latvijā(uz visiem būvētājiem)un pārlieku lielā konkurence, kuras rezultātā bīstami zemas kļūst objektā veicamo darbu izmaksas. 'Šo tendenci pilnīgi provicē konkursa komisijas kuras pamatā dod zaļo gaismu zemākajai cenai, vienalga cik adekvata tā ir(aptuvenās darbu izmaksas pasūtītājam kkk zināmas). Rezultātā nosolīta summa ir par mazu pilnvērtīgiem būvdarbiem. Taču LVC izliekas to neredzam. Tā lūk mums iet.