Kārtot: Augošā secībā
1 2
martinslusis 13.10.2023 12:49

Labā ziņa ir, ka kāds to ir pārbaudījis

youtube.com/shorts/vkBQW8NZk9k?si=dtlp-JeQRf1ZTdo8

martinslusis 28.09.2023 14:38

Par 91.43 km/h nevar sodīt. Arī par 98.99 km/h nevar sodīt.

Kā jau pareizi norādīja, noteikumos ir minēts, kar par tādu ātruma pārsniegšanu drīkst piemērot tikai brīdinājumu, nevis reālu sodu.

martinslusis 12.05.2023 15:44

Roltoniem nav ne vainas. Es ik pa laikam uzvāru vienkārši kā nūdeles.

martinslusis 14.04.2023 13:45

Bonuss šiem ir tas, ka 2013.-2014. gada modeļiem bieži vien ir iekļauta bezmaksas uzlāde Tesla Superchargeros.

Kopumā gan es drīzāk izvēlētos mazlietotu Model 3, jo tomēr gribētu jaunākas tehnoloģijas un "svaigāku" akumulatoru.

martinslusis 17.03.2023 17:16

Paātrinājumam ir ļoti konkrēts pielietojums - ātrāk var veikt apdzīšanas manervus. Ar Kia EV6 jaudīgo versiju to ļoti labi varēja izbaudīt. Apdzīšana bija krietni vienkāršāka un īsāka.

Maksimālais ātrums gan ir cits jautājums - reāli pat pa Vācijas bāņiem ar elektroauto tādā ātrumā braukt būtu ļoti nepraktiski, jo ļoti ātri izlādēsies akumulators.

martinslusis 04.09.2022 13:04

GB12 rakstīja: Automāts ir OK. Man vispār ir vienalga - manuālis vau tomāts, nav problēmu braukt ar abiem. Aizmugures piedziņai elektroniskā roķene netraucē. Ja gribas paslidināties, vnk atslēdz ESP un dari to (līdzīgi kā ar manu šī brīža BMW). Tāpēc jau saku - izskatās, ka šāds auto pilnībā apmierina manas vēlmes. Kaut gan, kad tu tā saki - start/stop es tomēr nevaru ciest gandrīz nevienā auto. Vienīgā mašīna, kurā man šī sistēma netraucēja, bija... tu neticēsi, bet tādā Octavia, kāda ir Tev. Kaut kā nemanāmi un bez raustekļa slēdzās tas dzinējs iekšā un ārā. TIesa, tā bija 1.0 TSI versija.

Kad pirms 5 gadiem pirku savu tagadējo auto, es apzināti devu priekšroku manuālajai kārbai. Nevis tāpēc, ka automāti nepatiktu vai kaitinātu, bet kaut kā sagribējās vienkārši ar manuālo ikdienā pabraukt (toreiz arī ārzemēs par automātu īri bija bargi jāpiemaksā, tagad to risina carsharings).

Kopumā viss ok, bet tagad pēc tiem 5 gadiem tomēr ir jau nedaudz apnicis. Īpaši, kad stāvu korķī, tad dikti ilgojos pēc adaptīvās kruīzkontroles. Bet no plusiem ir zemāks degvielas patēriņš un mazāks risks ieberzties uz dārgu ātrumkārbas remontu. Tagad gan tāpat laikam drīz tomēr tirgošu, kamēr nobraukums vēl ir pievilcīgs (73k km).

martinslusis 04.09.2022 13:01

Par elektronisko roceni – sākumā es arī domāju, ka būs tizli. Bet jāsaka godīgi, ka tā Auto hold funkcija ir kaut kas ļoti, ļoti ērts. Ja Tev ir automāts, tad nav jātur kāju uz bremzes, kad stāvi pie sarkanās gaismas vai korķī. Ja Tev ir manuālā, tad nav jāuztraucas par ripošanu, ja neturi kāju uz bremzes.

Bet slidināties ziemā esmu iemācījies tāpat, bez rokasbremzes.

martinslusis 04.09.2022 12:57

iciks rakstīja: Jā, nudien, kāds interesants jautājums.

Tu esi atradis auto, kur viss ir tā, kā vēlētos? Domāju, ka te forumā nebūs neviena dalībnieka, kas varētu atbildēt - jā, man te tāds auto ir.

Precīzi! Gandrīz visos auto būs labas lietas un tādas lietas, kuras besī. Un tad, kad Tu pērc, tad arī skaties, kuri ir tie mīnusi ar kuriem esi gatavs sadzīvot.

Nu, un, protams, cena. Reti kurš var atļauties to auto, kas viņam tiešām vislabāk patīk.

martinslusis 01.09.2022 13:23

Gribēju papildināt par tām touch pogām uz stūres. Ja touchscreenā Tev no touch pogām ir priekšrocība, ka vari pielāgot layoutu kā nepieciešams un mainīt pogu novietojumu, tad uz stūres tāpat katrai pogai ir fiksēta funkcija. Tajā pašā laikā tās pogas uz stūres ir jāspiež gana stipri, bet reāli tās uz iekšu nespiežas. Nezinu kā citus, bet mani tas reāli kaitina, jo nejūti to feedbacku vai nospiedās vai nē un vai nospiedās vienreiz.

martinslusis 01.09.2022 13:20

Jā, mums arī ir tā pati Octavia. Bet es teiktu, ka tur ir krietni veiksmīgāk tas organizēts. Škodai gan ir cita problēma – vismaz mūsu Octavia multimediju sistēma ir diezgan gļukaina. Jāpaskatās vai nav kāds update pieejams, jo salīdzinoši regulāri kaut kas uzkarās.

martinslusis 01.09.2022 12:58

Nē, pret skārienjutīgo ekrānu man iebildumu nav. Es kā reiz tieši esmu tehnoloģiju gīks lielā mērā.

Man iebildumi ir pret touch pogām uz stūres. Tur tās ir absolūti nevietā. Touch pogas uz stūres tikai kaitina, bet nedod absolūti nekādu ieguvumu. Un otrs neveiksmīgais risināums ir touch bar temperatūras regulēšanai. Tad jau ērāk to ir regulēt vienkārši ekrānā kā tas ir Škoda Octavia. Tā vietā VW un arī Cuprai tas ir atsevišķs, skārienjutīgs panelis, kas tumsā netiek izgaismots un kļūst absolūti neredzams.

martinslusis 29.08.2022 14:54

Es vēl svārstītos, bet tas, diemžēl, ir liels mīnuss.

martinslusis 29.08.2022 14:11

Ar šo noteikti gribu izbraukt. Ļoti interesants modelis. Vizuāli pilnīgi noteikti patīk krietni labāk nekā ID.3 un Cuprai ir arī sakarīga komplektācija.

Bet ir, diemžēl, pāris neveiksmīgas lietas, ko šis auto bija spiests pārņemt no ID līnijas – kapacitīvās pogas uz stūres, tikai 2 logu pacēlāju pogas un neveiksmīgais klimata kontroles touch bar, kas tumsā nav pat izgaismots (ja nemaldos).

martinslusis 24.08.2022 16:42

Nu, šobrīd vispār auto cenas kā tādas ir neadekvātas, arī lietotiem auto.

martinslusis 24.08.2022 16:02

Turklāt, es pats arī fanoju par Teslām un lielā mērā pats apdomātu Teslas iegādi.

Es tikai vēlos norādīt, ka te nepamatoti tiek nolikts EV6, izdomājot neeksistējošas cenas utt.

martinslusis 24.08.2022 16:01

Vai tā ir cena šobrīd? Jo es tikko vēl pārbaudīju Tesla.com Vācijas lapu un tā gluži vienkārši nav patiesība.

Agrāk varbūt tiešām arī varēja par tādu cenu nopirkt. Bet agrāk arī tāds EV6 būtu maksājis lētāk.

Šobrīd Vācijas Teslas lapā cena rādās 58k par parasto Standard Range modeli, kurš ir lēnāks par testa braucienos piedalījušos Kia EV6 (Šai Teslai ir 0-100 km/h 6.1 sekundē, bez pilnpiedziņas), bez jebkāda autopilota un noņemot arī diskus un pārējās pozīcijas, kas tiek izvēlētas kā opcijas. Tie 49900 EUR jau atkal ir bez nodokļiem. Ja netici, tad uzspied pirkšanas pogu un redzēsi, kāda cena Tev rādīsies reāli.

Savukārt, ja Tu jau sāc rēķināt arī nodokļu atlaides un citus labumus par elektroauto, tad rēķini tos arī nost no Kia cenas.

Nē, es galīgi neesmu Kia fanboys. Nav tas aizraujošākais brends par ko fanot. Es tikai saku, ka Tu šobrīd brauc auzās un apgalvo to, kā nav.

martinslusis 23.08.2022 12:18

Cik tad, Tavuprāt, maksā jauns Tesla Model 3 Standard Range+?

Parastais Standard Range modelis pat ar tikai pusadvancēto autopilotu maksā gandrīz 50k + PVN. Ja ņem caur TeslaBaltic.lv, kas laikam ir go to lokālais variants, ja gribi ņemt līzingā, tad vēl vairāk.

Laikam nebūsi ievērojis, ka Teslām cenas visur ir norādītas bez nodokļiem?

Tāpat vari arī parēķināt, cik ir 30% virs atļautā. Pie 30 km/h tie ir 39 km/h. Pie 50 km/h tie ir 65 km/h un pie 70 km/h tas ir 91 km/h. Tā kā tas tāpat neko praktiski nemaina, ja Tu gribi braukt pa šoseju un Tesla domā, ka ātruma ierobežojums ir zemāks nekā tas patiesībā ir. Līdzīgi kā ar PVN, var redzēt, ka matemātika nav Tava stiprā puse.

Man patīk Tesla, bet var redzēt, ka Tu neesi izbraucis ar abiem šiem auto, lai tos varētu objektīvi salīdzināt. Nerunājot jau par komsiskajām Tesla remonta izmaksām pat nelielas avārijas gadijumā. Iesaku pameklēt cilvēku pieredzes stāstus par to.

martinslusis 22.08.2022 15:42

Jā, KIA man maksā 7 vidējās mēnešalgas katru mēnesi. Tāpat man arī Kia EV6 tika uzdāvināta.

Nē, vienkārši bez Teslas ir arī citi elektroauto. Tādi, kurus no rūpnīcas nelaiž ārā ar šķību virsbūvi un kuriem salons nav uztaisīts super lēti.

Jā, Tesla ir ātrāka (lai gan Model 3 Standard Range+ nav ātrāks par šo Kia EV6, toties Kia ir kvalitīvāka virsbūve, kvalitatīvāks salons (ja salīdzina ar Model 3, kas ir reālais konkurents) un tai ir oficiāls serviss Latvijā.

Man patīk Teslas, bet nevajag būt aklam fanboyam. Un Tesla lasa gan ceļazīmes, turklāt ar visiem on-air updates arī navigācija ir up to date.

martinslusis 22.08.2022 1:25

Brīdī, kad autobūves industrija straujiem soļiem virzās elektrifikācijas virzienā, ir bauda izbraukt ar šādu auto.

Ja tas pirmais paātrinājums no 0 ir ātrs, bet ne tāds, kas tiešām iespiež sēdeklī (es gan nemeklēju kā var uzlikt launch control, jo tam nebija laika), tad pēc tam no jebkura cita ātruma paātrinājums ir tiešām ļoti jaudīgs. Arī pie 100 km/h šis auto tevi vēl mierīgi spēj iespiest sēdeklī.

Grūti pat tā precīzi pateikt, kas tieši ir tās lietas, kas šajā auto tik ļoti aizrauj, bet smaids sejā parādās ļoti ātri. Laikam jau visa tā jaudas, skaņas un citu elementu kombinācija. Gribu uzteikt dīleri arī par krāsas izvēli, jo tā spilgti zaļā krāsa šādam auto reāli piestāv! Kad biju piestājis ar šo auto ielas malā, ne viens vien auto signalizēja, ka tā ir forša mašīna.

Lai gan standartā šim auto ir pilnpiedziņa, Audi ir iekļāvis arī režīmu, kas ļauj visu jaudu nosūtīt tikai uz aizmugurējo asi, turklāt katram ritenim atšķirīgu jaudas daudzumu. Ar attiecīgiem settingiem var nosūtīt arī visu jaudu uz tikai vienu riteni, kas ļauj ar šo auto kārtīgi driftot (nē, to es nemēģināju gan, jo kaut kā nav vēlmes tik dārgu auto nocrashot ). Tiesa gan, arī bez tā ir gana jautri.

Par stūri – zinu, ka zamša stūre skaitās super, bet es tomēr dodu priekšroku ādas stūrei. Gan tādēļ, ka man īsti nepatīk tā zamša sajūta, gan arī tādēļ, ka zamšu būs ļoti bieži jākopj.

Atšķirībā no Laaciz, man ar RS3 īsti netrāpījās izbraukt par sliktu ceļa segumu (cik pārsteidzoši), bet ticu, ka sliktu ceļu varētu just diezgan izteikti. Tas gan droši vien būs atkarīgs arī no izvēlētā braukšanas režīma.

Protams, arī multimediju sistēma un abi ekrāni ir līmenī, kā jau varētu sagaidīt no Audi.

martinslusis 22.08.2022 0:47

Ak, Volkswagen...

Es gribētu parunāt ar to cilvēku, kurš izdomāja šādu interjera dizainu ID.3, ID.4 un ID.5 modeļiem.

Pirmā doma pēc testa brauciena ar VW ID.5 bija, ka es būtu gatavs piemaksāt kaut vai 1000 EUR par normālām pogām. Diemžēl, šāds papildus aprīkojums netiek piedāvāts.

Malači, ka ietaupīja to mazumiņu uz 2 logu pacēlāju pogām. Bet es šādā izpildījumā to auto nepirktu. Nav jau runa tikai par tām logu pacēlāju pogām (kas man nelikās tik trakas līdz brīdim, kad kādu minūti nesanāca nolaist to logu, kuru vēlējos).

Mani kaitina tās kapacitīvās skārienjutīgās pogas uz stūres (tā stulbā sajūta, ka tev tās pogas it kā ir jāspiež, bet vienlaicīgi tās nespiežas uz iekšu, ir reāli kaitinoša). Starp citu, pārējiem auto uz stūres bija normālas pogas vai slēdži. Tā kā šīs pogas ikdienā izmantoju visvairāk, tad šis ir tiešām kaitinoši.

Tāpat mani kaitina klimata kontroles touch slideris, kas tumsā, šķiet, nav pat izgaismots.

Tās pogas un klimata kontroles pogas mani kaitina tik ļoti, ka es tieši to dēļ sev laikam neņemtu ne Golf 8, ne kādu no ID sērijas modeļiem. Varbūt ne gluži uzreiz nepirktu, bet tas man liktu ļoti aizdomāties vai esmu spējīgs ar to sadzīvot. Es ceru, ka nākamajā paaudzē Volkswagen šo izvēli pārskatīs, jo zinu, ka tā jūtas daudzi.

Bet netrūkst arī pozitīvais – man tik tiešām patīk auto ārpuses dizains, īpaši aizmugure. Man patika kā VW ID.5 brauca. Arī range būs pietiekams lielākajai daļai ikdienas situāciju. Skaidrs, ka šādos braucienos, kad katrs vēlas notestēt auto dinamiku, patēriņš būs lielāks nekā parasti. Turklāt, VW ID.5 jau uz testu ieradās ar ~70% uzlādi, tāpēc nevajag izdarīt pārlieku kritiskus secinājumus par šī auto sniedzamību.

Es tiešām izbaudīju pašu braukšanu pat tad, ja tās pogas ļoti kaitināja. Dinamika arī bija tīri ok. Apdzīšanas manervus ar šo auto var veikt ļoti ātri un nesāpīgi.

Kopumā gan mans secinājums ir tāds, ka Škoda Enyaq IV (un gan jau arī kupejas versija) man patika krietni labāk. Tā kā tieši tā būtu mana izvēle šajā auto kategorijā.

martinslusis 22.08.2022 0:12

Man ir pāris komentāri par to autopilotu. Biju tīri intereses pēc noīrējis Tesla Model 3 braucienam uz Liepāju.

Tesla nolasa ceļazīmi 30, 50 vai 70 km/h un pēc tam nesaprot, ka tā jau kādus 10 kilometrus vairs nedarbojas. Bet autopilots piedāvā braukt vien ar +10 km/h no tajā jau sen vairs neaktuālajā ceļazīmē norādītā.

Nu, un arī citādi es lielu starpību no citiem auto, kam ir adaptīvā kruīzkontrole + piestūrēšana, nesaskatīju.

Man gan tāpat patīk Teslas, arī Model 3. Bet nav tā, ka tas autopilots ir kaut kāds kosmoss. Vismaz ne pie mums ES.

martinslusis 19.08.2022 13:56

Piekrītu, ka lielā daudzumā šo mašīnu uz ielām, visticamāk, neredzēsim. Tajā pašā laikā es teiktu, ka šim ir kopumā labākas izredzes nekā Stingeram.

martinslusis 19.08.2022 11:34

Katru reizi, kad skatos uz Kia EV6, es tā arī nespēju izlemt vai man tās dizains patīk vai nē. Ja "brālēna" Hyundai IONIQ5 dizains patika uzreiz, tad Kia dizains ir vēl drosmīgāks. Bet laikam jau vairāk patīk nekā nepatīk.

No braukšanas viedokļa man šis auto ļoti patika. Tiešām izbaudīju to brauciena daļu, kad biju pie Kia EV6 stūres. Tā kā testa auto bija 321 zs versijā ar visu riteņu piedziņu, arī apdzīšana ar šo auto ir ļoti vienkārša, jo arī pie 100 km/h uzrāviens joprojām ir iespaidīgs. Ja nu gadījumā interesē, cik ātri tas ieskrienas no 0 līdz 100 km/h, tad tas notiek aptuveni 5.2 sekundēs. Ja nu kaut kādu iemesu dēļ arī tas nešķiet pietiekami, tad Kia EV6 varēs iegādāties arī 577 zs versijā.

Turklāt, ja pēc dinamiskās braukšanas akumulators būs nosēdies, tad Kia EV6 atbalsta ļoti lielu uzlādes jaudu (līdz 238 kW), tapēc tā spēs izmantot maksimālo potenciālu arī 150 kW uzlādes stacijās.

Arī gaitas īpašības man patika. Zemais smaguma centrs rada stabilitātes sajūtu un arī stūri jutu labi (ko nevar teikt par, piemēram, Citroen C5 X).

Viena no fīčām, kas man KIA EV6 patīk (to gan brauciena laikā, protams, nebija laika izmēģināt), ir iespēja šī auto akumulatoru izmantot, lai padotu elektrību atpakaļ, darbinot 230V ierīces. Tā varētu būt ļoti noderīga funkcija, ja dodas brīvdienās pie dabas. Vari pieslēgt elektrisko tējkannu un uzvārīt ūdeni.

Izbraucot pie dabas, noderētu arī gana lielais bagāžnieks, kura ietilpība ir 520 litri (tas ir tikpat, cik VW Tiguan).

Ja es meklētu elektroauto cenu diapazonā nedaudz virs 60 tūkstošiem, šis noteikti būtu viens no maniem top variantiem.

Viens trūkums, ko pamanīju – man kaut kā uzreiz neizdevās tikt pie īstā menu multimediju sistēmā, tāpēc arī nepaspēju savienot telefonu ar auto multimediju sistēmu. Prasītos tomēr nedaudz ērtāku tikšanu no screensavera uz galveno menu.

Katrā ziņā nebrīnieties, ja šo auto redzēsiet starp 7 šā gada konkursa finālistiem!

martinslusis 19.08.2022 11:06

Tā funkcija tiešām ir ļoti forša. Tāda pati sistēma gan bija arī pirms pāris gadiem jau Kia Sorento modelī un tagad laikam ir pieejama gan jaunajos Kia, gan Hyundai modeļos.

Katrā ziņā, šī ir viennozīmīgi labākā aklās zonas brīdinājuma sistēma kāda ir redzēta, jo es tomēr nekad neesmu 100% uzticējies tai lampiņai spoguļos. Šeit vismaz visu pats smuki redzi.

martinslusis 19.08.2022 11:03

Piekritīšu Laaciz par to, ka nedaudz mulsina virsbūves tips. Tiešām diezgan augsta virsbūve priekš hečbeka un nedaudz tā kā velk uz mazu SUV, bet vienlaicīgi tas galīgi nav SUV.

Citādi par dizainu – tie rokturi vai nu patiks vai nē. No vienas puses, parasti rokturi brīžiem būtu ērtāki. Bet no otras puses, auto vismaz izlaiž rokturus uz āru, brīdī, kad tuvojies vadītāja durvīm.

Par braukšanu – dinamika ir ļoti ok. Dzīvē pilnībā pietiks jaudas gan pilsētai, gan arī šosejai, kur apdzīšanas manervus veikt ir ļoti viegli.

Patika tas, ka Renault Megane E-Tech range rādīja samērā pesimistiski. Kāpēc tas ir labi? Jo vismaz zini, ka tiešām tādu distanci varēsi arī nobraukt. Kad braucām ārā no Rīgas, Megane rādīja mazāku range nekā vairāki citi elektroauto, bet realitātē izturēja visilgāk (jāatzīst gan, ka ID.5 jau no Rīgas izbrauca ar ~70% uzlādi, kamēr Megane biju uzlādējis līdz 100%). Turklāt, arī uz šosejas bieži vien var nobraukt pat vairāk nekā auto sākotnēji sola.

Tas, kas man braukšanā nepatika: bateriju lielais svars komplektā ar liela izmēra diskiem nozimēja, ka bedrē labāk neiebraukt. Tiešām ass trieciens sekoja pat no citkārt ne pārāk trakas bedres.

Par interjeru – kopumā jau ļoti ierasts Renault interjers. Multimediju sistēma kopumā bija ērti lietojama, tomēr ievēroju, ka, lietojot bezvadu Android Auto, regulāri Spotify skanēja samērā sliktā kvalitātē. Vienā brīdī atradu knifu, ka palīdz pārslēgšana uz FM Radio un atpakaļ. Tas gan varētu būt arī kāds Android gļuks, tāpēc šo Renault nepārmetīšu.

Man personīgi stūre likās pārāk "pārbāzta" ar kloķiem. Labajā stūres pusē atrodas 3 kloķi: braukšanas režīma pārslēgs (P, R, N, D), logu tīrītāju kloķis un vēl viens kloķis multimediju kontrolēšanai. Likās nedaudz par traku, tāpēc labprātāk ātruma pārslēgu redzētu citā vietā.

Lai gan cītīgi meklēju minūtes 10 un pat Googlēju, tā arī neatradu kā var izslēgt priekšējā pasažiera airbagu. Ja parasti tas būtu slēdzis sānu panelī, tad šai mašīnai tur to neatradu. Google gan teica, ka tieši tur tam ir jāatrodas. Labprāt intereses pēc uzzinātu, kur īsti tas atrodas.

Viena piebilde par praktisko ikdienas lietošanu ģimenē ar bērnu – aizmugurē ieliekot ISOFIX sēdeklīti, drošības jostu nekādi nevarējām iesprādzēt no tām pašām durvīm, tāpēc gājām no pretējās puses. Tomēr tas ir ļoti neērti. Mūsu sēdeklītis nav liels, tāpēc diezgan droši, ka tāda problēma būs arī citiem.

Kopējais iespaids par šo auto bija tīri labs, tomēr es pats personīgi par ~50 tūkstošiem tādu nepirktu. Tomēr jāatzīst, ka dizains ir izdevies un braukšana ar šo auto arī sagādā prieku.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti