Kārtot: Augošā secībā
Neptuns 18.07.2018 18:15

eidis rakstīja: "Tieši šī iemsla dēļ nesaprotu, kā šeit dažiem nav kauna teikt, ka nobraukums virs 20 vai cik nu tur km gadā ir neveiksmīga, nesaplānota dzīve.

Arī man ļoti patīk mazpilsētas, ja godīgi esam pat apsvēruši tādu variantu pārcelties uz dzīvi mazpilsētā, bet tuvāko 3 gadu laikā to viss drīzāk neizdosies realizēt.

Ko tad jūs ieteiktu darīt, strādāt par kasieri blakus veikalā? Veljovairāk, ja patīk pašreizējā nodarbošanās."

Šī ir tā viet, kur jāmēģina vienoties ar sevi. To arī msh teica - ja patīk mazpilsēta / nomales, tad tur arī jāstrādā. Ja pātīk Rīga, tad jāpatīk arī dzīvesvietai tur. Ņemot vērā, ka tev ir izdevies mani apčakarēt - es uzturu infrastruktūru, kuru tu lieto Rīgā, bet nodokļus (droši vien mazākus) tu maksā vietā, kur infrastruktūru neizmanto (cik fantastiska izeja), liels nobraukto kilometru daudzums ir likumsakarīgs iznākums.

Un tas ko es teicu, ka liels brīvajā laikā nobraukto km daudzums man nešķiet lielisks rādītājs: kā jau rakstīju - ir alternatīvas.

"Man māsa ir nekustamā īpašuma vērtētāja un brokeris. Protams viņai jābrauc uz šiem īpašumiem, dažādas tikšanās utt., un arī viņa daudz braukā pa Latviju" tas ir bizness. To jaukt ar brīvo laiku nevajag.

Atvaino, bet Tu lasi, ko es rakstu?

Kā jau minēju ir PILNĪGI skaidrs, ka nākotnē ir plāns pārcelties kaut, kur tālāk no Rīgas, vai uz mazpilsētu, drīzāk pie mazpilsētas. Man gan gribētos kaut, kur pie ezera, ik pa laikam papētu sludinājumus un arī māsai noteikts uzdevums, ziņot man par katru pārdošanā esošo zemesgabalu pie ezera, sliktākajā gadījumā jau ar visu apbūvi.

Kā jau teicu tuvākos trīs gadus to viss ticamāks neizdosies realizēt!

Kāda apčakarēšana? Ja godīgi es NEKAD pat nebiju par to aizdomājies, paldies par info, tagad tiešām jūtos, kā nelietis

Par altenatīvam, lūdzu alternatīvas studījā!

P.s.

Par māsu. Tas ir nevis bizness, bet normāls darbs viņai.

Dažus postu augstāk te bija runa par to, ka lielie nobraukumi taču ir nepieņemami, jastrādā blakus mājvietai, bērneim jāmācās blakus mājvietai, un braukt aŗi nedrīkst nekur, nedod dievs nobrauksi 20k+ gadā...

Neptuns 18.07.2018 18:02

eidis rakstīja: "Tā jau domāju, ka neko prātīgu nespēsi atbildēt."

Kā lūdzu? Es tak tev prātīgi atbildēju.

Es tak tev teicu par paziņu, kas principā pārvietojas ar velo. Viņam ir kādi 27 varbūt.

Es nebraucu uz laukiem un uzskatu, ka tas ir idiotisms - 300 km ir ilgs laiks lai to bezmērķīgi nosēdētu auto.

Uz koncertiem aizbrauce, bet ļoti selektīvi.

Pamatā brīvdienas ir: hobijs (tad gan jābrauc) / kautkur aizlidot (paldies lētajām aviosabiedrībām un connection robotiem) / pastrādāt pie mājas (nu bez tā nekā) / kkur ar velo / kādreiz arī darbs.

Kopumā mana pārliecība, ka sēdēt pie stūres nav labākais veids kā pavadīt dzīvi. Ir daudz interesantākas lietas + katrs nenobrauktais kilometrs = kāds lieka kilometra iespēja maniem bērniem.

Nu un msh mazpilsētas šarmam nepiekrītu.

Tu neatbildēji godīgi.

Par mūsdienu jauniešiem, macībām un ģimenes dzīvi. Tomēr vari droši neatbildēt, jo ir pilnīgi skaidrs, ka Tu esi no tiem cilvēkiem, kuri uzskata, ka tikai viņu dzīves veids ir tas pareizais, un protams Tev patīk arī piepušķot šo to, kā piemēram - "senīlie veči".

Cik noprotu, tad vecvecāki un vecāki Tev vairs nav jāapciemo?

Un tas, ka Tu nebrauc uz laukiem, jo Tev nepatīk ir Tavs viedoklis, un tas nekādīgi nenorāda uz neveiksmīgu, vai nesaplānotu dzīvi. Man piemēram ir svarīgi palīdzēt un apciemot vecākus, vecvecākus. Un man NAV žēl šī laika, lai arī cik tas būtu dārgs.

Piedevām arī bērniem patīk un ja ir labs laiks aizbraucam pie ezera, vai ziemā uz Gaiziņu.

Arī mēs braucam ar velo, taču es uzskatu, ka interesantāk ir pabraukāt, pa kādu vietu kur nav būts, nevis visu laiku grozīties pa mājas rajonu, un tad gribi vai negribi ir kaut, kur jābrauc. Man jau liekas, ja visu pareizi saplāno tad ir interesanti arī pavadīt laiku ceļā, jo var spēlēt kādu vārdu spēli, vai parunāt ar sievu par dažādām lietām, kamēr bērni guļ. Protams braucot tiek patērēts daudz laika, bet pagaidām citu variantu, kā efektīvi pārvietoties pa Latviju NAV. Uz to pašu copi, braucu uz dažādām ūdens tilpnēm ar savu laivu, jo man tā patīk. Braucu un jā gatavojos copei, agrs rīts kafija mūzika labas sajūtas

Ja nevēlies nekur braukt, vai Tev nepatīk to darīt, tad sēdi mājās, un pārstāj runāt muļķības, par to cik veiksmīga, vai neveiksmīga dzīve kādam ir, jo cilvēku intereses atšķiras.

Neptuns 18.07.2018 16:55

msh rakstīja: Mazpilsētā pa lielam nevar divas lietas - 1) nav augstskolas, lasīt - 3 vai 4 gadi jāpavada kādā citā vietā 2) ja esi izvēlējies profesiju, kuras darbavietas pamatā atrodas dižajā pilsētā. Nu labi, ir vēl 3) - atsevišķu iestāžu apmeklējumi, kuras mistiskā kārtā atrodas tieši dižajā pilsētā.

Un šīs divas lietas aizņem lielu daļu no mūsu dzīves. Turklāt lielākoties tie nav tikai 3-4 gadi. Man piemēram tie bija teju 8 gadi. Turklāt mazpilsētā es darbu šajā jomā neatrastu, it īpaši ņemot vērā to, ka jomā kurā darbojos nepieciešama pieredze. Ar to, ka pabeidz augstskolu pēc 6 gadiem nepietiek.

Tieši šī iemsla dēļ nesaprotu, kā šeit dažiem nav kauna teikt, ka nobraukums virs 20 vai cik nu tur km gadā ir neveiksmīga, nesaplānota dzīve. Man māsa ir nekustamā īpašuma vērtētāja un brokeris. Protams viņai jābrauc uz šiem īpašumiem, dažādas tikšanās utt., un arī viņa daudz braukā pa Latviju. Ko tad jūs ieteiktu darīt, strādāt par kasieri blakus veikalā? Veljovairāk, ja patīk pašreizējā nodarbošanās.

Kas tā par tādu jocīgu tendenci - neiedziļināties lietas būtibā, ka tik kaut, ko "izspļaut" uz ātro.

P.s.

Arī man ļoti patīk mazpilsētas, ja godīgi esam pat apsvēruši tādu variantu pārcelties uz dzīvi mazpilsētā, bet tuvāko 3 gadu laikā to viss drīzāk neizdosies realizēt.

Neptuns 18.07.2018 16:26

eidis rakstīja: 1. A kam tev tas?

2. Viņš man paziņa, ne draugs. Kautkāds datordievs. Es īsti nesaprotu to lauku. Ražo kautko datoros priekš organizācijām - šaura specializācija. Dzīvo Rīgā.

3 un 4 Nu redz tie 6km uz veikalu tā pati sporta zāle iesildīšanās vien sanāk. Veselīgi, kombinācija, laiks un piesauktie km saruks uzreiz, kā arī bērniem vairāk laika paliks.

Ar uzbraucienu jau tu sāki. Paziņojums, ka zem 20kkm gadā ir senīliem večiem un nepelnošiem grūtgalvjiem.

Es paskaidroju,ka tā nav - cilvēki prot kombinēt un bez milzu pārvietošanās var iztikt. Vajag tikai padomāt.

Es šo personīgi neuztveru - es pelnu labi, dzīvoju Rīgā (un ļoti izbaudu to) un uzskatu, ka palīdzu sev un citiem ar to, ka izvairos transportēties ar auto, lai arī kustos daudz un intereses daudz (tajā skaitā ir hobiji ar transportēšanās nepieciešamību). Attiecīgi paziņojums, ka zem 20k ir ausaiņi ļoti neatbilst manai ticībai. Auto nobraukums droši vien ir zem 20k, bet nav ne jausmas cik tieši.

Tā jau domāju, ka neko prātīgu nespēsi atbildēt.

Kāda iesildīšanas iešanu uz veikalu, tu vel nesaprati, ka ne es to veselības dēļ daru, bet tādēl, ka man patīk un nejau iet no veikala ar iepirkuma maisiem, vel jovairāk ņemot vērā to, ka parasti cenšos iepirkties uz nedēlu, vai 1/2 nedēļas.

Nekādus uzbraucienus es pirmais neizteicu un par "senīliem" vecīšiem Tu pats tagad sāki runāt. Nesaprotu, kas tur slikts, kad pasaku "cilvēki gados", nu mēs visi novecojam, Tev kauns no tā? Un ja pavisam godīgi, tad tā taču arī ir, vaitad ne? Cik bieži Tu brauc uz kādu citu pilsētu un/vai pasākumiem? Es braucu katru nedēļas nogali.Piemēram uz laukiem un atpakaļ ~300km + vel kādi ~80km, jo tad vecmamma jaaizved uz veikalu, kāds paziņa jaapciemo utt. Tātad braucot TIKAI uz laukiem gadā es nobraucu NE mazāk kā 8k km. Bieži braucam pie draugiem, kas dzīvo citās pilsētās un rīko kādu sanākšanu, principā vairs neatceros nedēļas nogali, kad mēs nebūtu kaut, kur braukuši, kā ziemā tā vasarā. (Nu labi ir protams, arī reizes kad nebraucam, nekur kopā, bet tik un tā mājas nesēžam). Tavai zināšanai arī bērniem skola ir gandrīz pa ceļam uz manām ikdienas gaitām. No rītiem bērnus vedu es, vakarā pakaļ bērniem pa ceļam no saviem treniņiem brauc sieva. Es tikmēr dodos uz zāli.

Vidēji darba dienā es nobraucu ap 40km, tas tā ĻOTI aptuveni, jo ir dienas kad nobraucu vairāk un kad nobraucu mazāk. Ir reizes, kad braucu uz citu Latvijas galu, bet tas ir ļoti reti un ne obligāti. Turklāt to laiku, kuru pavadu automašinā uztveru pozitīvi. Automašina ir liela un ērta, vienmēr klausos mūziku, domāju par savām lietām utt. Skaidrs, ka parvietošanās kādā mazā nekomfortablā auto varētu būt nogurdinoša, jo esmu to visu izbaudijis, esmu strādājis par sagādnieku studiju gados utt., bet tas ir cits stāsts.

Katrā ziņā darba vajadzībām gadā nobraucu ~ 10k, braucot uz laukiem ~8k, Dažādos izbraucienos pa Latviju ~8-10k protams nekad neesmu precīzi veicis uzskaitis, kur un cik daudz nobraucu, vienkārši pēc CSDD datiem ir vidēji tie 30k+ km. Sievai ~ 12k-18k nu tā pavisam aptuveni.

Tā, kā nomierinies un iztiksim bez personīgiem apvainojumiem, kuri iespējams balstīti uz novecojušiem stereotipiem. Vel jo vairāk tādēļ, ka nespēj apgalvot pretējo. Turklāt NEKAD neesmu apgalvojis, ka nav tādu cilvēku, kuri nobrauc mazāk par 30, 20, vai 10k, vienkārši manā paziņu lokā un tas ir vecuma kategorijā ~ 27- 37 gadi nobrauc virs 20, 30k.

Tas viss pārējais vairāk bija domāts lietotājam "msh", kurš uzskata, ka visu var vienkārši nokārtot mazpilsētā.

Neptuns 18.07.2018 13:38

eidis rakstīja: Es toties zinu cilvi, kam ir 2 mazi bērni (2&3 g), kurš pamatā pārvietojas ar velo. Arī bērnus pārvieto (2 sēdeklīši uz velo. Nezinu gan kas būs vēlāk). Arī pie -5C.

Uz sporta zāli nebrauc, drīzāk ar velo. Uz copi ar velo. Uz veikalu arī. Uz tusiņu arī. Uz laukiem nebrauc un viņam arī objektīvi tos nevajag. Reizi pa reizei ar auto veic kādus tālākus gabalus, bet pamatā velo.

Tādus, kas uz veikalu nevar aiziet ar kājām, darbību ārā vietā izvēlas sporta zāli, sauc par slaistiem un mīkstpēdiņiem.

Es pamatā viņam piekrītu un tavu aprakstu drīzāk sauktu par neveiksmi - tur noteikti par daudz laika tiek pavadīts sēdus auto.

1) Cik Tev gadu "eidi" un ar, ko Tu nodarbojies?

2) Ar, ko nodarbojas Tavs ar velosipēdu braucošais draugs?

3) Uz veikalu ar kājām? 6km iet ar kājam uz veikalu, man nav ne laika ne vēlmes to darīt, tas ir pilnīgi muļķīgi.

4) Uz zāli eju tādēļ, ka daru to jau kopš bērnības, tā ir mana sirdslieta un mana ikdienas meditācija, ja Tev ar to ir problēmas, tā ir tava darīšana, ja ir pavisam liela vēlme vari atbraukt uz zāli patrenēsimies kopā un paskatīsimies kurš šeit ir "mīkstpēdiņš". Godīgi sakot Tavs "uzbrauciens" vien norāda uz tavu aprobežoto domāšanu. Turklāt zāles ir tuvāk pie mājām, es dodos uz konkrēto zāli tikai tādēļ, ka man patīk tā atmosfēra. Un tādēl esmu gatavs maksāt, vairāk ar savu laiku un naudu.

5) Man ir 29 gadi un esmu AVK daļas inženieris, teorētiski varu strādāt kaut, no ezera krasta, man nepieciešams dators un internets. Pašlaik gan esmu autoruzraugs un būvdarbu vadītājs vairākos objektos, tādēļ nevaru atļauties "nebūt uz vietas". Sievai vel palicis viens gads studījām arhitektūrā, turklāt pašlaik viņa strādā no mājām. Māju pierīgā iegādājos vairāk finansiālu apstākļu dēļ no pazīstama cilvēka, un nākotnē viennozīmīgi ir vēlme to pārdot. Bet mēs ļoti labi apzinamies, ka bērniem tik un tā būs jātiek uz skolu, tādēļ tas viss nav tik vienkārši, lai arī finansiāli varam atļauties iegādāties zmesgabalu lauku apvidū un uzbūvēt savu māju (kas arī tiks īzstenots), bet ne tuvāko 3 gadu laikā.

6) Kas attiecas uz visiem tiem, kuri iedomājas, ka var vienkārši dzīvot mazpilsētā un, lai bērni dodas uz skolu tur - Kāda ir jūsu izglītība? Un kad to esiet ieguvuši? Jūsuprāt visu iespējams iegūt mazpilsētā? Kur jūs paši esiet mācijušies un pilveidojuši sevi, un vai tiešām variet likt roku uz sirds un teikt - " Jā savā dzīvē esmu apmierinājis savas ambīcījas un realizējis savus sapņus" ?

Un, vai Jums tiešām liekas, ka pei mūsdienu situācijās, tāda, kā tā ir ir pašlaik Latvijā jauniem cilvēkiem ir tik vienkāŗsi ņemt un dzīvot mazpilsēta, vai laukos izglitoties pašiem, izglītot bērnus pelnīt tā, lai ar ģimeni regulāri varētu doties apskatīt citas zemes, nedomāt par kaut, kādiem auto remontiem un tamlīdzīgām lietām. Un to visu izdarīt neizmantojot auto? Vai kāds maz ir aizdomājies pat, to kā cilvēki kļust par ārstiem, inženieriem un citiem speciālistiem? Varbūt sāksim ar to, ka katrs uzraksta ar, ko pats nodarbojas, pirms sauc kādu par "mīkstpēdiņu" un saka, ka viņa dzīve ir neveiksme?

Es arī labprāt dzīvotu mazpilsētā, kur vis ir rokas stiepiena attālumā(nosacīti), starpcitu man ir lauku māja Madonas novadā(mantojums), un man tur patīk. Bet būsim reāli, augstskola un darbs Rīgā, sievu satiku Rīgā un viņai situācija tāda pati, kā man. Veidojām ģimeni, mācījāmies un nejau tikai, lai bērniem nodrošinātu labāku nākotni, bet arī tādēļ, ka mums kā indivīdiem ir savas ambīcījas un sapņi, kurus vēlamies realizēt un teikšu atklāti - viss norīt pēc plāna.

Neptuns 18.07.2018 11:43

nomiks rakstīja: - Viens šāds auto ir arī man - Honda Jazz (2017) tiek izmantots intensīvi ikdienā, bet ar maziem nobraukumiem. Taxi vispār nav variants. Jazz 17 mēnešu laikā ir nobraucis nepilnus 10 tūkst.km. Nedzīvoju Rīgā, bet gan pierīgā.

- Arī maniem vecākiem (dzīvo Rīgā) ir 2 auto ģimenē - ar vienu tiek nobraukti apmēram 12 tūkst.km gadā, ar otru - 6-7 tūkst.gadā.

- Sievastēvs, kurš dzīvo tālu no Rīgas, ar savu auto gadā nobrauc ap 5-6 tūks.km. Domāju, ka viņš kāreiz ietilpst kategorijā, kur bez auto varētu arī iztikt. Bet ērtības ir nesalīdzināmi lielākas nekā izmaksas.

- Kaimiņiem ir 2 auto ģimenē. Vienam nobraukums ap 20 tūkst.km gadā, otram - mazāk par 10 tūkst.km.

- Laukos radiem ir vecs Audi 80 (burbulis). Auto ir ikdienas nepieciešamība, bet nobrauc gadā max 5 000 km.

- Radiniece - pensionāre, kas dzīvo Rīgā, arī uztur savu Ford Fiesta. Gadā nobrauc apmēram 4 tūkst.km.

Sarakstu avru turpināt. Ar šo gribēju teikt, ka katram tā situācija var būt savādāka, tāpēc nav iespējams viens secinājums, ka tas ir neizdevīgi vai izdevīgi.

Tu laikam nesaprati jautājumu, tajā paša laikā daļēji sanāca tomēr atbildēt, un tas ir tas, ko es jau iepriekš uzrakstīju.

Pārsvarā nobraukums zem 20k ir cilvēkiem gados un tādiem, kuriem bērni jau ir lieli, vai ir stipri ierobežotas finanses.

Neptuns 18.07.2018 9:53

Tad varbūt uzraksti lūdzu pilnvērtīgu komentāru?

Kas ir šie cilvēki, kāda vecuma kategorijā. Ar, vai bez bērniem, vai tas ir vienīgais auto, kur viņi dzīvo. Varbūt nobraukums daļēji ir atkarīgs no finansiālā stāvokļa?

Jebkurā gadījumā priekš tik mazas valsts, kā Latvijas 20k+ nav liels nobraukums. Bet varbūt kļudos, jo grūti izsecināt, kas un kā, ja neviens konkrēti neko nepasaka, tik uzraksta es braucu 5k es 8k utt.

Neptuns 18.07.2018 0:15

Silva rakstīja: Un kā rīkoties, ja centrs saka, ka nav nekad mainījuši, ka neviens pat nav jautājis un vispār nekad to nedara. Man ir garantija. To zaudēt nevajadzētu. Man līdz 50kkm vēl laiks domāt. Tad vēl - tikai nevajag smieties, es tāda jūtīga, uzņemot ātrumu ap 2-2,5 apgriezieni, tāda mikrovibrācija, kā "trīsa" drīzāk, gāzes pedālī. Uz zemākiem apgriezieniem nav. Iesākumā tā lēni, bet noteikti uzņem ātrumu, tad tā apgriezienu bulta palēkā. Nu, tādas mazās nianses man nedod mieru. Kopumā esmu apmierināta. Baidos ko nobeigt, tāpēc par visu jautāju. esmu tak "meitene".

Ja plānots ar auto brautk vel ilgi - obligāti maini, jo jāmaina ir pat tad, ja muļķa ražotājs to nav ierakstījis savā "lietošanas manuālī"

Jebkurai pārnesumkārbai, arī variatoram ir ventilācija, tā nav hermetiski noslēgta vide, un tā tiek pakļauta temperatūru svārstībām, ļoģiski, ka lai arī cik laba būtu sintētika - tā nolietojas.

Eļļu pārnesumkārbā neiesaku mainīt tikai tad, ja tas nav darīts ļoti sen, eļļa jau ir ir melna aun paŗnesumkārba joprojām strādā.

Ja eļļa tiks nomainīta šādai pārnesumkārbai, pastāv iespējas, ka radīsies problēmas.

Neptuns 18.07.2018 0:08

iciks rakstīja: Tu to pajautā tiem, kam tie auto ir un tādu cilvēku ir daudz. Katram ir savs iemesls. Ne visi dzīvo pilsētās, kur ir sabtrans. Laukos ar to ir švakāk. Citam mainījušies paradumi, bet auto palicis. Kādam ir svarīgas ērtības, kaut vai brauc tik vien kā 3 tūkstošus gadā u.t.t.

Es parēķināju, ka braucu ~21 tūkstoti gadā, bet uz sev zināmo ļaužu fona esmu relatīvs daudzbraucējs. Pārsvarā tie citi nobrauc mazāk.

Man jau vairāk šķiet, ka tie mazie nobraukumi vairāk ir cilvēkiem gados, vai tiem, kam bērni jau ir lieli.

Jo no mana paziņu loka nav neviena, aks brauktu mazāk par 20k gādā, un nevienam tas nešķiet daudz.

Es gadā nobraucu ap 30k

Strādāju Rīgā(dažkārt strādāju no mājām), mājas atrodas pierīgā, praktiski Rīgā. Braucu uz darbu, sporta zāle, cope, veikali, šādas tādas darīšanas. Bŗivdienās uz laukiem, vai uz kādu pasākumu, vienmēr tiek kaut, kur braukts.

Atceros, kādreiz, kad nebija bērnu studentu laikos, tā pat nobraucu savus 20 - 25k gadā. Tusiņi citās pilsētās kaut, kur ar draugiem brauc, no Rīgas uz laukiem utt.

Labi, ja dživo mazpilsētā, laukos, kur visu laiku darbs pa māju un neatliek laika izklaidei, vai ja vienkārši sēdi mājās un nav nekādu hobiju un darbs ir vienā vietā aizbrauc un sēdi, tad varbūt ir tie mazie nobraukumi, laikam jau cilvēki viss vairāk uzturas sev līdzīgo sabiedrībā, tā'dle arī nezinu nevienu tādu zem 20k gada nobraukumu, a vispār nē čoma tēvs 4. gados ar jaunu Mokku nobraucis 11k, tas tāds vienīgasi piemērs, kurš nāk atmiņā.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti