Kārtot: Augošā secībā
1 2
IkdienasViesis 18.06.2015 12:02

Šogad kaut kā nav jāņošanas noskaņojuma. Bet, kāds aliņš jau būs mājās jāizdzer.

IkdienasViesis 10.06.2015 11:12

Ar gadiem mainās aktualitātes. Kādreiz populari bija raksti par CP aktivitātēm : komentu skaits pat reizem parsniedza simtus... Paslaik tas nav aktuali,jo satikt kadu CP nav viegli. AGRAK populari bija raksti "lasitaju pieredze" . Senak vecais redaktors organizeja lasitaju izbraukumus ar tusiniem...tas ari visiem apnika. Neslikti bija ari lasitaju individualie raksti par dazadiem notikumiem saistitiem ar auto - kaut ka neviens neko vairs neraksta. Jadoma kaut kas jauns.

IkdienasViesis 24.04.2015 11:56

Es arī reiz uz Talsu šosejas pie Ragaciema vienai džudei palīddzēju auto apmainīt bojāti riteni...kamēr darbojos, tikmēr abi šis sīkie puišeļi jau bija paguvuši ielīst mana auto salonā. Protams, izmetu šos ārā, džude apvainojās. Pēc tam tikai atklāju, ka pazudušas saulesbrilles un brīvroku austiņa. Šādās situacijās vienmēr jābūt uzmanīgiem, savs auto noteikti ir jāizslēdz. Naktīs no drošibas viedokļa skatoties,situacija ir sarežģītāka. Labāk, iespēju robežās sniegt informatīvu palīdzību neizkāpjot no auto un neatverot durvis.

IkdienasViesis 22.04.2015 13:47

Kamēr eirosojuzs nenoregulēs jautājumu par vienotu nobraukuma kontroli ES, tikmēr kārtības nebūs. Pašlaik jau ķimiķo visur . Centos ar dīlera palīdzību tikt skaidrībā par realo nobraukumu savam volviķim, bet tas īpaši neizdevās - saņēmu no Zviedrijas un Šveices datu bāzēm pretrunīgus datus, kas kopumā gan teju vidēji atspoguļoja to, kas redzams uz odometra... Pilnīgu skaidrību iegūt ir faktiski neiespējami. Esmu dzirdējis, ka regulārie tālie braucēji jauniem auto met nost nobraukumu pat vairākas reizes gadā, un to nepamana pat dīleri. Domāju, ka šeit no "ķīmijas" atbrīvoties būs ļoti sarežģiti.

IkdienasViesis 16.04.2015 12:34

Pirms 10 gadiem - 205 gada autoizstādē noskatīju tolaik jauno sonatas modeli, kuru arī 2006.gadā iegādājos. Tolaik bija treknie gadi, nākotnes perspektīvas izskatījās skaistas...Diemžēl, tās krīzes un krīzes. Labi , ka vēl ar veselu ādu izdevās visam tikt pāri un nomaksāt lizingus. Šajā autoiztādē pat doma nebija par jaunu auto iegādi. Vēlējos vien aplūkot šodienaas autobūves tendences, kuras diemžēl nekādu lielu sajūsmu neizraisīja. Tiešām, gribētos šodien iekāpt pilnīgi jaunā Mercedes w-123 tipa auto, kas bija salīdzinoši atturīgs, bez jebkādas uzbāztas elektronikas un loriņiem. Manas Sonatas laiks jau arī veiksmīgi beidzies (tas ilga teju 9 gadus), pašlaik turpinu priecāties par 10-gadīgo xc90 volviķi, kurš tiešām joprojām ir jāatdzīst kā ļoti veiksmigi izdevies labs, liels,ērts un izturīgs auto. Varbūt, ja veiksmīgi izdosies pārvarēt pašreizējās ģeopoliskās krīzes,un atkal iestāsies mierīgāks periods, TAD varēs sākt domāt par pilnīgi jauniem auto.

IkdienasViesis 25.03.2015 12:57

Vispār, ļoti labas mašinas ir placī RVA Krasta 63 (otrā pusē aiz MC). Vairāk viņi specializējas uz zviedru auto. Bet, nu tiešām labi auto. Ir būts daudzos auto plačos - šeit tiešām kvalitatīvi un labi sagatavoti auto.

IkdienasViesis 03.03.2015 12:10

Pilnībā atbalstu šo projektu. Iedzīvotājiem nav ko daudz bļaustīties - pastāv iespēja pāriet dzīvot uz citiem krajiem. Ja grib totālu klusumu -tad jāpāriet uz dzīļiem laukiem, kur tuvākais ceļš vismaz 2 km attālumā no mājas. Pats dzīvoju Slokā teju 1km no dzelzcela līnijas. BET, vilciens tāpat ir ļoti labi dzirdams. Taču, 50 gadu laikā pie tās skaņas ir pierasts, un absoluti tas netraucē. Drīzāk, dzīvojot sievas dzīvoklī zoļļikā mani vairāk traucē auto signalizcijas, kas regulari naktīs ieslēdzas...Bez tam, zoļļukā arī ļoti labi dzird lidostas trokšņus, kas daudziem traucē. Manuprāt, saiknē ar to jauno dzelzceļa līniju būtiskākās problēmas ir saistāmas ar to šķērsošanas vietu skaitu. Daudzi Latvijas ciemi var tikt pāršķelti uz pusēm,ar iespēju tikt otrā pusē tikai 20-30 km lielā attālumā. Cik saprotu no anotācijām, dzelceļa uzbērums visā garumā būs iežogots ar žogu, liedzot iespēju to šķersot arī gājējiem un dzīvniekiem.

IkdienasViesis 25.02.2015 11:12

Atceros, 1977.gada maijā, mans autoeksāmens ilga aptuveni 5 minūtes: braucu pa baroneni no kanāltiltiņa līdz Dzirnavu ielai. Un viss. Piebildīšu, ka arī salīdzinoši īsais autoeksāmens man nav traucējis jau 38 gadus nobraukt bez crachiem u.c. "ziepēm"... Mana krustmeita autoeksi knapi nolika uz trešo reizi un jau pirmajā pastāvigajā braucienā apskādēja trolejbusu. Vēl joprojām pasaulē ir valstis, kur auto eksāmenā ir jāparāda prasme nobraukt 10 metrus uz priekšu un tik pat atpakaļ...?

IkdienasViesis 12.02.2015 12:46

Slikti ir tas, kas RS neatvēl naudas līdzekļus dažu seno tramvaju un trolejbusu restaurācijai. Vecais retro vagoniņš tika atjaunots padomju laikos. ap 1980. gadu, tieši pēc tramvaja vadītāja Laimoņa Vitkusa iniciativas.Viņš arī redzams tajā bildē pie retro tramvaja. BET, jebkurā gadījumā būtu jāatjauno arī vecais MTV-82 (kaut kādi darbi jau ir sākti) un klasiskais RVR - 7 (ķipa "zilais daugavpilietis"). Vēl vajadzētu arī kādu no vecajiem škodas -9 un ZIU (engelsas)trolejbusiem. Tad jau arī pietiktu, un varētu vasarās Rīgas svētkos pavizināt Rīgas iedzīvotājus un viesus. Pēterburgā, cik dzirdēts, esot teju vesels depo ar vecajiem atjaunotajiem tramvajiem. Interesanti, vai kādā autobusau parkā vispār vēl ir saglabājies kāds dzeltenais Ikarusss, ar kādiem mēs braukājām teju 30 gadus ? Zinu, ka viens pavisam labs ir tikai Barikažu muzejam.

IkdienasViesis 28.01.2015 14:42

Mjā, ļoti laba foto sesija par to oktavijas remontu. Pārliecinoši. Padomju gados tādā veidā jau tika atremontēti teju VISI sasistie auto. Un cilvēki vēl brauca daudzus gadus, jo pie jauna auto tikt nebija iespējams. BET, vai šodien tas vēl ir izdevīgi ? Ja nu vienīgi apdrošinātāji maksā par pilnīgi jaunu sasistu auto remontu. Bet, laikam jau leiši ar tml. veida remontiem nodarbojas regulāri. Var jau būt, ka šodien ir sastopami auto experti, kuri šāda veida remontdarbus atklāt. Bet, maz ticams.

IkdienasViesis 23.01.2015 12:27

Man tā tramvaju lapa ļoti patika. Visu sīki izpētīju. Varbūt, varēja būt vairāk veco tramvaju fotogrāfiju ar aprakstiem, detalizētāks stāsts par retro tramvaju un tā izveidi. Atceros pirmo retro tramvaja vadītāju Laimoni Vitkus, kurš bija retro tramvaja idejas uzsācējs. Tukumnieks, izcils vēstures pētnieks,inteliģents cilvēks. Vajadzētu jau atjaunot arī kādu veco RVR-9 jeb t.s. "daugavpilieti". Daudzi rīdzinieki tādos bija nobraukuši teju pusmūžu...

IkdienasViesis 20.01.2015 12:49

GB-12: Vispār jau laiki un situacijas mainās. BIJA treknie gadi,bija iespējas, bija prieks kaut reizi mūžā izbraukt no autosalona ar jaunu auto. Nu jau Sonatai aizgāja 9 gads, diemžēl, par JAUNU auto to vairs nenosauksi. Cena arī strauji krīt, priecājos, ka vēl 4500 eiro par viņu saņēmu.Šodien par to pašu lietoto volviķi esmu priecīgs - jebkurā gadījumā 10 gadīgs xc90 ir un BŪS labāks par 5 gadīgu hundaju. Visās pozicijās. Nu jau arī vecums klāt, par jauniem dārgiem auto nav ko vairs sapņot. Un jāsaka, ka man ar to volviķi ir paveicies - tā man teica paši Volvo dīleri. Kopējā diagnostikā formali varēji piesieties tikai dažām pozicijām priekšējā piekarē, kuras TA apskatē experts pat nepamanīja. Reali TA izgāja pa nullēm, kas arī nav slikts rāditājs 11 gadus vecam auto.

IkdienasViesis 19.01.2015 16:06

Nu jau būs nedēļa, kopš no iecienītās Hundai sonatas esmu pārkāpis uz Volvo xc90 T6. Kaut arī tas auto jau desmitgadīgs, volvo experti no mūsa motors diagnostikā spēja atrast tikai dažus nenozīmīgus bojājumus(pāris ritošās balstsviru ieliktņi). Biju jau pasen xc90 modelim uzmetis aci, radās izdevība - un auto mans. Pagaidām iespaidi vairāk nekā pozitivi . Degvielas patēriņš arī salīdzinoši normāls - nevajag jau visu laiku spiest pedāli grīdā. Katrā ziņā - par to naudu (vidēji ap 10 000e),tas auto seevi attaisno pilnībā. Iesaku jebkuram auto gribētājam papētīt un apskatīties šo modeli.

IkdienasViesis 19.01.2015 14:17

Vispār jau to veco MTV-82, kas stāv parkā, vajadzēja līdz vasarai atjaunot - būtu iespēja pavizināt eirokomisārus retro tramvajā. Būtu ne sliktāks kā tas, kas redzams bildē agstāk. Bet ar tādu šodien pavizināties jau būtu liela romantika. Interesentu netrūktu.

IkdienasViesis 12.01.2015 13:06

Man viens paziņa autotirgonis stāstīja, ka vislabākie lietotie auto esot no Šveices. Tur dzīvojot bagāti cilvēki, kuri labi uzturot savus auto, kā arī arī prasības TA esot visaugstākās eiropā. Nesen esot atdzinuši partiju xc90 volviķu (2003-2005.g.), kuri visi bijuši idealā teh.stāvoklī. Lietoto auto cenas tur esot mazakas nekā Vācijā.

IkdienasViesis 12.01.2015 13:05

Man viens paziņa autotirgonis stāstīja, ka vislabākie lietotie auto esot no Šveices. Tur dzīvojot bagāti cilvēki, kuri labi uzturot savus auto, kā arī arī prasības TA esot visaugstākās eiropā. Nesen esot atdzinuši partiju xc90 volviķu (2003-2005.g.), kuri visi bijuši idealā teh.stāvoklī. Lietoto auto cenas tur esot mazakas nekā Vācijā.

IkdienasViesis 30.12.2014 13:46

Jauno auto tirgoņiem pats LIELĀKAIS noslēpums ir cena, par kādu auto ir iepirkts no ražotāja vai izplatītāja. Un atšķirības katrā kontinentā ir mērāmas tūkstošos euro par katru eksemplāru. Kad 2006 gadā pirku jauno sonāti, ievācu info par tās cenām citur. Pie mums max.nokomplektēta 2,4 GLS sonata maksāja 22 000 euro, Vācijā 27 000 euro, Krievijā 17 000 euro, ASV - 20 000 baksu. Mūsējie tolaik sonatas veduši no Somijas, kur hundajiem it kā bijušas zemākās cenas ES.

IkdienasViesis 30.12.2014 13:10

Priecīgu VISIEM iauto lasītājiem un redakcijai arī Jauno gadu ! Lai vienmēr labs prāts ,laba veselība un auto bez problēmām - tad viss būs OK.

IkdienasViesis 05.12.2014 15:38

Paskatījos to Urālu tramvaju fabriķi. Jāsaka, ka diezgan nopietna ražotne. Un vagoni arī salīdzinoši glīti un lēti. Droši vien, ka 10 gadus vismaz kalpos, pēc tam ar rūsu būs problēmas. Bet, jebkurā gadījumā, mūsu škodiņas ir daudz glaunākas un glītākas.

IkdienasViesis 02.12.2014 14:38

Ja iet diskusija par labām un pārbaudītām vērtībām, tad vēlos izcelt nokian hakapelita šipenes, ak kādām braucu teju 10 gadus atpakal, kad biju skorpja un pēc tam - mondeo īpašnieks. Neatceros gadījumu, ka kādam būtu bijis auto jāstumjvai jārok laukā no kupenas. Arī uz glumām šosejām bija droši. Nu jau pēdējos 6 gadus nobraucu ar ļoti līdzīgām hakapellitai michelin naglenēm.Bet, michelins tomēr kaut kā nebija tik labs, īpaši jau vietās, kur bija vairāk sniega. Pieļauju, ka tāds optimāli labākais riepu variants nemaz nepastāv. Reali viss ir atkarīgs no apstākļu kopuma: paša auto, braucēja rakstura, riepu faktiskās kvalitātes, laika apstākļu un konkrētās situacijas uz ceļa. Zināma loma ir arī no automata, ABS, ESP un citiem elektroniskajiem auto aprīkojumiem - to nevajag piemirst.

IkdienasViesis 01.12.2014 11:44

Mjā, domāju, ka ir liela atšķirība strādāt par tramvaja vadītāju uz vecā MTV-82 vai uz modernās Škodas.

90-tajos gados gan tramvaju,gan vadu pārmiju tehniskais stāvoklis bija samērā "krimināls" - vadītājam maiņu nobraukt bez problēmām bija sarežģiti. Kontaktoglītes bija nekvalitatīvas, tās smērēja vagona jumtu un pasažieru drēbes - lietainā laikā melna "masa" gāzās no vagona jumta...vadītāji, ar štangām mocoties, maiņas beigās paši jau bija melli kā mori. Savulaik tā tiešām bija teju katorga - strādāt uz vecajiem vagoniem. Īpaši jau ziemā. Kad 70-tajos parādijās tatras t-3, tad sākotnēji tas jau bija "kosmoss". Pašreizējie jaunie Rīgas tramvaji, manuprāt, nu jau ir vieni no labākajiem un glītākajiem pasaulē. Tas jau ir labs rādītājs. Strādāt uz tādiem varētu izraisīt tikai pozitivas emocijas. Būtu man iespēja, labprāt instruktora klātbūtnē arī izbrauktu kādu "rinķi".

IkdienasViesis 25.11.2014 11:27

Vai tad tas ir RVR-6 ? Vairāk izskatās pēc iepriekšējā modeļa RVR-55, kādi mums 60-tajos tika atvesti no Taškentas. Nu ,līdzīgs tiem, kas Rīgā braukāja ar 80-tajiem numuriem...Lai Bams paskatās, viņš zinās precīzi.

IkdienasViesis 21.11.2014 14:02

Es šogad paņēmu Continental 215/60/16 bez šipiem, to modeli, kam atšķirīgs protektors katrā riepas pusē. Tādu modeli man rekomendēja kolēģis, kurš jau trīs gadus ar līdzīgām ir braucis. Galvenais to pluss esot- laba noturība uz apledojošiem ceļiem. Teikšu godīgi - neesmu gan par to īsti pārliecināts. Iepriekš vairāk esmu ziemās izmantojis šipenes.

IkdienasViesis 10.11.2014 15:33

Ja runā par "profesinalajiem golfistiem" - autovaditājiem, kuri visu laiku ir braukuši tikai ar dažādiem golfiem, atsauksmes ir ļoti atšķirīgas. Pazīstu vairākus tādus autovadītājus. Pozitīvākās atmiņas parasti ir par 1,2,un 3 golfiņu. Par 4,5 golfiņu vairāk dzirdamās negācijas. Sākot no 6 golfiņa - atsauksmes atkal sāk uzlaboties...Man pašam savulaik trīs gadus bija golf2 1,6 - auto ļoti patika. Bet, problēmu arī bija daudz - gan ar piekari,gan ritošo. Bira gultņi, sailentbloki, pat reduktors...Ar citiem auto līdzīgu problēmu nebija tik daudz.

IkdienasViesis 05.11.2014 14:34

Manuprāt, CP pēdējā gada laikā ir teju pilnīgi pārtraukusi vadītāju kontroli krustojumos. Un sekas tam ir jau jūtamas. Arvien vairāk vadītāju totali ignorē "dzelteno"... CP pēdējā laikā uz ceļiem pamanāma ir loti reti. Pat ar visai ienesīgo "biznesu" - rokas radariem. Cik atceros, pēdējo reizi CP kontroli esmu izgājis pirms 4-5 gadiem, kad uz lidostas viadukta bija šmigas kontrole. Pats nesen savam auto uzstādīju videoreģistratoru. Jāsaka, ka drošības sajūta ir augstāka, jo avārijas situāciju skaits īpaši jau nedisciplinēto gājēju un riteņbraucēju dēl pieaug. Nu jau gājēji sākuši atklāti ignorēt "sarkanos" signālus, liekot autovadītājiem extremali bremzēt.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti