Auto gaismas: situācija uz Latvijas ceļiem bēdīga un pasliktinās 67

15.oktobris 2008 0:01

Lielākā daļa jau būs pamanījusi, ka uz ceļiem parādās automašīnas ar dīvainām gaismām, kuras spēcīgi žilbina pārējos satiksmes dalībniekus. Tā ir nopietna problēma, īpaši tagad, kad dienas paliek īsākas.

Šādas auto gaismas protams ir nelegālas, to paši "tjūningotāji" labi zin, un uz tehniskās apskates laiku tās noņem. Tomēr citkārt, tie, visticamākais, neaptver cik bīstamas tās ir pašiem un vēl jo vairāk - pārējiem. Modificētas auto gaismas nav tas pats, kas plīša metamkauliņi, iekārti atpakaļskata spogulī.

HID (tā sauktās Xenon) spuldzes auto industrijā sāka izmantot 1991. gadā kā papildus komplektāciju 7. sērijas BMW automašīnām. Plašāk, auto lukturiem, tās izmanto tikai aptuveni 10 gadus. HID (High-intensity discharge) spuldzes ievērojami efektīvāk pārvērš enerģiju gaismā, paralēli izdalot mazāk siltumu, to mūžs ir ilgāks kā halogēnajām spuldzēm, pamanāmākā atšķirība ir to izstarotās gaismas spektrālais sastāvs - tās izstaro daudz vairāk īso viļņu gaismu (violētā-zilā) nekā halogēnās spuldzes.

Šī īpašība, kura bieži tiek uztverta kā "kosmētisks" pluss, ir arī šīs tehnoloģijas galvenā rūpe. Jo īso viļņu gaismai ir nepatīkama īpašība - tā stipri vairāk izkliedējas/absorbējas, tā ir ievērojami grūtāk "apstrādājama" mūsu acīm, nofokusēties uz to bieži nav iespējams, tomēr tas vēl nebūtu tik kritiski, jo HID spuldzes, ne mazāk aktīvi, izstaro arī visu pārējo spektru, kas minēto kompensē. Vislielākā problēma ir tā, ka īso viļņu gaisma pārkairina mūsu acis, izsaucot acu zīlīšu sašaurināšanos.

Reāli tas nozīmē to, ka HID spuldžu izstarotā gaisma žilbina (tā žilbina par 40% spēcīgāk, kā halogēno spuldžu gaisma), un lai cilvēka acs atgūtos no apžilbšanas ir nepieciešamas aptuveni 4 ļoti bīstamas un ilgas sekundes un tas, protams, ir tikai no tā brīža, kad šī gaisma vairs nav redzama. Auto gaismām šāda blakusparādība ir nepieļaujama, jo tā nopietni apdraud visus satiksmes dalībniekus. Tādēļ HID auto lukturiem ir īpaša konstrukcija, lai to novērstu:

    * īpaša luktura optika. radīta, lai pareizi fokusētu HID spuldzes izstaroto gaismu, tā būtiski! atšķirās no halogēno lukturu optikas, jo atšķiras modelis, kā gaisma tiek izstarota abās spuldzēs;
    * automātiskā līmeņošana, kas izslēdz to, ka pats autovadītājs varētu uzregulēt lukturus žilbinoši augsti, vai ka tie varētu pašizregulēties no vibrācijas;
    * dzidrs luktura "stikls", lai īso viļņu gaisma to šķērsojot neizkliedētos;
    * lukturu mazgāšanas sistēma, lai neļautu tam nosmērēties, tādejādi radot īso viļņu gaismas nevēlamu izkliedi.

Tirgū ir plaši pieejami tā sauktie "Xenon retrofit" komplekti, to lētās cenas dēļ (~70Ls) tie ieguvuši plašu popularitāti. Tie sastāv no pāris transformatoriem, vadiem un īpašiem ķīnas izstrādājumiem - HID spuldzēm, kuras "piemērotas" halogēno spuldžu ligzdām, tādējādi šie komplektiņi veikli uzmontējami prakstiski jebkurai automašīnai. Mārketēti šie komplektiņi, kuri ir nelegāli (arī Latvijā), tiek ar saltiem meliem, solot precīzi pretējo no tā, kas tiek iegūts reāli. Kā jau rakstīju - halogēno spuldžu lukturi ir pilnīgi nepiemēroti HID spuldzēm, rezultātā mēs iegūstam nefokusētu - īpaši žilbinošu gaismu, kas nopietni apdraud satiksmes drošību. Vēl ar šiem komplektiņiem daudzi pamanās apgādāt miglas lukturus (kuri arī ir paredzēti halogēnajām spuldzēm).

HID spuldzes pēc definīcijas nav piemērotas miglas lukturiem, to darbība būs pretēji to nozīmei - atvieglot redzamību grūtas redzamības apstākļos. Miglas lukturu gaisma ne nejaušības dēļ ir manāmi dzeltena, tas tādēļ, lai nepieļautu, ka tā izstarotā gaisma satur īso viļņu spektru, ar ko slavenas HID spuldzes. HID spuldžu gaisama - īpaši vēl nepareizi fokusēta, miglas apstākļos, radīs auto priekšā necaurredzamu "baltu palagu". Šī nesaderība ir tik fundamentāla, ka miglas lukturi ar HID spuldžu optiku netiek ražoti kā tādi, un neviena autotirgotāja extru sarakstā neatradīsiet šādu brīnumu. Un protams, šādi modificēti miglinieki ir tikpat bīstami un tiek turēti patstāvīgi ieslēgtā stāvoklī - "tiem taču jāatpelna ieguldītais".

Ja kādam ir nopietna vēlme mainīt sava auto halogēnās gaismas uz HID, tad vienīgais pareizais/legālais/drošais veids kā to izdarīt, ir uzlikt šim auto modelim paredzētos oriģinālos HID lukturus ar visu papildus aprīkojumu, kas maksās būstisku summu. Piedevām, ļoti iespējams, ka konkrētajam auto modelim, šādi lukturi nekad nav tikuši un netiks ražoti, tad šī doma būtu jāaizmirst. Galu galā HID lukturi nav labāki par halogēnajiem (atskaitot enerģijas parētiņu, kas nespēs kompensēt uzstādīšanas izmaksas), tieši pretēji - dzeltenīgajā gaismā, tumšā diennakts laikā, cilvēka smadzenēm ir vieglāk pamanīt/saprast kustību/attālumus.

Šadi modificētu gaismu auto vadītāju sejas nebūtu tik pašapmierinātas, ja tie nojaustu, ka tie, kas saprot par ko stāsts, tos izsmej, pārējie lamā. Galu galā - oriģinālos Xenon'us atšķirt no "kreisajiem" ir gaužām elementāri.

Lūgums potenciālajiem - šādu "Xenon komplektu" izmantotājiem, apdomāties.

Drošu braukšanu!

frukc
 
Visi komentāri
 
262611. viesis 15.oktobris 2008 1:05
0 0 Atbildēt

Automātiskā līmeņošana ir diezgan liels kraps, domāts valstīm, kurās ceļa virsma ir tikpat līdzena, kā zemes virsma :) Pie mūsu ceļiem būtu ļoti labi, ja tādas nebūtu - stars daudz mazāk raustās, ja reflektors ir nostiprināts nekustīgi - protams, pa mūsu bedrainajiem ceļiem :D

Kosmētisks pluss - autoram derētu par šito lietu palasīt :) Ir, protams, duriki, kas liek dēļ krāsas, dēļ tādiem ķīnieši ražo nereālu krāsas temperatūru spuldzes...

Starp citu, oriģinālajiem pirmās paaudzes hrenoniem nebija augstuma regulācija un apmīzēji bija tikai uz specpasūtījumu. Šādu mašīnu īpašniekus mūsu TA katru gadu drāž - katru reizi no dīlera jādabū komplektācija, ja tajā ir hrenoni, tad izlaiž.

Bet vislabākā frāze ir "Galu galā HID lukturi nav labāki par halogēnajiem (atskaitot enerģijas parētiņu, kas nespēs kompensēt uzstādīšanas izmaksas), tieši pretēji - dzeltenīgajā gaismā, tumšā diennakts laikā, cilvēka smadzenēm ir vieglāk pamanīt/saprast kustību/attālumus." - var redzēt, ka autoram nav izpratne par šo tēmu :D Atbilstošos lukturos hrenons "velk" vismaz pusotru reizi tālāk un apgaismo labāk. Pat ja tā nebūtu - kāpēc mūsdienās standartā nāk visās luksusa mašīnās - lai ietaupītu kādus 20-40w elektrības? :D

262613. viesis 15.oktobris 2008 7:28
0 0 Atbildēt

es jau sāku domāt par strobo papildlukturiem pret šitādiem žilbinātājiem. vēl viena īlbinātāju suga ir tie, kas brauc ar tuvajiem+miglas. kas reāli ir aizliegts.

262615. viesis 15.oktobris 2008 8:36
0 0 Atbildēt

anonimikis [?] 15.10.2008 07:28

vēl viena īlbinātāju suga ir tie, kas brauc ar tuvajiem+miglas. kas reāli ir aizliegts.

====

kur ir aizliegts? uz apgaismotiem ceļiem, un viss.

Palasi CSN.

262616. viesis 15.oktobris 2008 9:22
0 0 Atbildēt

Anonimikim:

Kas Tev nepatīk tuvie+miglas ? Miglas lukturi taču novietoti tik zemu, ka nevienu nežibina. Tev kāds cits viedoklis?

262617. viesis 15.oktobris 2008 9:31
0 0 Atbildēt

Tālie + miglas ir aizliegts.

262618. viesis 15.oktobris 2008 9:37
0 0 Atbildēt

msh, nu, nu- cilveka acs tiesham redz labaak dzeltenigajaa spektraa. Pasham reiz sanaca mocim nopirkt tankaa zilganas nokrasas H4 lampinju, jo citas nebija, bet esoshaa izdega. Rezultataa redzamiba bija daudz sliktaaka lai gan jaunaa spideja it kaa spilgtaak. Fiksi vien nopirku parasto vietaa...

Jaa, HIDi velk talak par halogeniem, bet ir viens bet- gaisma arii beidzas kaa siena- strauji. Halogena talumaa izbeidzas pamazaam. delj shii efekta pat dazhi pazistamie ralisti nem halogenus nevis hidus.

262619. viesis 15.oktobris 2008 9:41
0 0 Atbildēt

Vispar jau CP vajadzetu shitos padraazt, jo tas ir aapraats. Stulbakais jau tas, ka taa hidu gaisma parastos lukturos ir totalaa nefokusaa un neko labaak jau neredz, lai gan liekas, ka ir gaishaak. Ieguveejs te nav neviens. Bet pretiimbrauceeji ciesh reali. Pats pa naktim braucu lielus gabalus un shadi tunnnigeri reali tracina, ta vien gribas vienreiz panemt sauju uzgrieznu lidzi...

Kopumaa ir sajuta, ka kadai 1/3-1/4 auto gaismas arii nav vienkarshi noreguletas, jautajums, kam mums tas TA vajadziigs?

262620. viesis 15.oktobris 2008 9:56
0 0 Atbildēt

to 262616. viesis

Miglas lukturu lietošana kaitē pašam braucējam - miglas lukturi izgaismo laukumu tieši auto priekšā, kur kaut ko redzēt ir pilnīgi bezjēdzīgi, jo ieraugot kaut ko tik tuvu auto noreaģēt vairs nepaspēsi. Bet spilgti izgaismotais laukums auto priekšā traucē acīm labāk adaptēties tumsai un saredzēt kaut ko tālumā.

262621. viesis 15.oktobris 2008 9:57
0 0 Atbildēt

CP viena paša neko nevar padraazt, jo nepieciešams sertificēta speciālista atzinums, ka spuldze netbilst standartiem un oriģinālajais komplektācijai.

Policisti varētu padraazt pagriezienu nerādītāju. Vot tie mani besī visvairāk.

Kur tad ir tie slavenie netrafarētie Getzi, ar kuriem bija filmēt un ķert visus atsaldeņus?!

262622. viesis 15.oktobris 2008 10:05
0 0 Atbildēt

Vēl viena piebilde - ja lielākai daļai Audi 80 priekšējos migliniekus nevar ieslēgt atsevišķi no pakaļējā, esiet cilvēki un izskrūvējiet vismaz pakaļējam lampiņu, mkey?

262623. viesis 15.oktobris 2008 10:16
0 0 Atbildēt

Tās ir blēņas par oriģinālajiem un neoroģinālajiem xenon. Abi žilbina vienādi. Ir praksē pārbaudīts. Automātiskā augstuma regulēšana ,kas ir obligāta oriģinālajiem strādā nosacīti.(ceļa profila svārstībām tāpat nevar izsekot). Lukturu mazgāšana neko nedod(lietū tie ir jāslauka nepārtraukti,jo no pilēm veidojas mikro lēcas, kas nepareizi virza gaismu).Abus gan oriģinālos,gan neoriģ taisa Ķīnā . Forumos raksta,ka piem. tika nomainīti uz Bmw oriģ Hella Hid kompl.,kas nepārtraukti gļučīja uz kaut kādiem 4X lētākiem taivānas- un vairs nekādu probl. Tātad,ja aizliedz, tad aizliedz abus -gan oriģ. gan neoriģ -abi vienādi.

262625. viesis 15.oktobris 2008 11:01
0 0 Atbildēt

TG/AM

B.lin tomēr iekakāja tas frukz arī te, jau viņa blogā šito lasōiju, laikam domā, ka baigo gara darbu uzcepis un lielo patiesību uzcepis. Dzīvē viss nav tikai melns vai balts vecīt. Pirms likt rakstu varēji vismaz uzklausīt arī citu viedokli un rakstu piekoriģēt:

1. "Tirgū ir plaši pieejami tā sauktie "Xenon retrofit" komplekti".

Nav taisnība xenon kits un retrofit ir divas dažādas lietas vismaz manā izpratnē. Kits tas ir tikai spuldze ar barošanas bloku(balasts) savukārt retrofit ir tajā gadījumā, kad lukturī tiek ielikts pilns komplekts lēca+D2S OEM spuldze. Retrofit gadījumā tiek iegūta tieši tāda pati gaisma, kā oriģinālos xenon lukturos, bet vismaz tā ir iespēja tiem modeļiem, kuriem oriģināli xenon nav paredzēts. Tas nu nebūtu nekas nosodāms, jo ja izdarīts korekti gaisma ir ideāla.

2. Galu galā HID lukturi nav labāki par halogēnajiem

HID daudz labāk atstarojas no gaišām virsmām un daudz labāk ir saredzamas ceļazīmes, apzīmējumi, atstarotāji, gājēji. Tas manuprāt ir svarīgāk, nekā mēģināt saskatīt pustumsā kustību. Ja gājējs ir bez atstarotājiem un slāj pa ceļa vidu, tad labāk, lai gaismas tomēr ir vairāk, bet izredzes tāpat ir nelielas. Protams paliek ziema...

Katrā ziņā tas ir indviduāli, jo visiem cilvēkiem jūtība uz balto/zilo toni nav vienāda, ir kam xenon traucē, bet citiem palīdz. Zinu tādus, kuriem acis nogurst(tā ka asaro) skatoties uz baltu fonu tai pašā datora ekrānā un ilgi nevar pastrādāt.

Atbilde uz rakstu: Auto gaismas: situācija uz Latvijas ceļiem bēdīga, bet [b]uzlabojas[/b]

, jo tie paši vecie golfiņi un audi brauc ar tik traģiskām gaismām oriģinālām, ka drošibu tas neuzlabo.

262627. viesis 15.oktobris 2008 11:15
0 0 Atbildēt

vienigais par ko varētu piekrīst autoram, tas ir ka jāizmanto pareiza optika. teiksim kaut kāadiem b4 lelajos kantanaajos lukturos bez lecām šis gaismas vienkārši nestrādā kā nākas+ izskatās pēc šķūninga..samērā pretīgi.

bet teiksim ja nemaldos calibrām bija lukturi ar lēcām...kur tiešam tas stars ir ļoti labi vērst (izteikta horizontala līnija proicējas uz ceļa), un ja apreizi noregulēt līmeni.t.ad viss ir ļoti labi.

par apžilbināšanu...kāds tam sakars ar gaismas viļna garumu vai avota tipu...viss attkarīgs no situācija. stars tiek acī..un esi apžilbināts. tāda sajūta, ka halogenspuldzes nežilbina... nav ko tur fantazēt par visādām muļķibām.

262629. viesis 15.oktobris 2008 11:25
0 0 Atbildēt

Nu nez...

Man tie HID nemaz tik ļoti netraucē, kad ar tādiem kāds brauc pretim...

Vienkārši novēršu skatienu nedaudz pa labi un viss...

262630. viesis 15.oktobris 2008 11:26
0 0 Atbildēt

vispaar jau automaatiskaa liimnja korekcija ir jau ta atcelta, piemeeram amerikas tirgum taa nemaz nav bijusi.

262632. viesis 15.oktobris 2008 11:44
0 0 Atbildēt

Pēdējā laikā izbesī aizmugurējo miglinieku lietotāji, kā maza dūmaka, tā rubī savus lākturus iekšā.

262633. viesis 15.oktobris 2008 12:16
0 0 Atbildēt

Nū es neteiktu, ka tur lukturi ir pie vainas - viss ir regulēšanā - un ja tie ir džipi vai mikroautobusi kam jau tā ugunis atrodas augstu tad vēl nenoregulē ... vispār - brauc kā ar platiem. Kāpēc Lielajām fūrēm nežilbina acis – tāpēc ka tie brauc pa eirop un tur tādus kam nenoregulēti fāres drāž pa pil programmu

Bet ko tu padarīsi - CP vajadzētu tak pasēdēt uz ceļiem un pakontrolēt gaismas - kam nav noregulētas 1 sodiņš - ātri visi saregulētu kā nākas nevis zvaigznēs – bet algas mazas – nav kas stāv ...

262635. viesis 15.oktobris 2008 12:59
0 0 Atbildēt

Tiešām liekās, ka miglinieki ir kaut kāds pašapliecināšanās objekts. Sen nav gadījies pieredzēt tādus laika apstākļus, kad būtu vajadzība pēc to ieslēgšanas. Skatē nācās aizdomāties, kur vispār slēdzis atrodas, kad vajadzēja ieslēgt.

262636. viesis 15.oktobris 2008 13:17
0 0 Atbildēt

Es pakaļējos migliniekus lietoju tikai kā atbildi uz tālo gaismu ieslēgšanu un izslēgšanu aizmugurē....

Visai iedarbīgi...Domāju, ka aizmugurē braucošais tālo gaismu raustītājs ir ekstāzē un sauc mani par idiotu...

262637. viesis 15.oktobris 2008 13:41
0 0 Atbildēt

Personīgi es būtu tikai PAR žilbinātāju sodīšanu! Neticu, ka nav iespējas rīkot expressreidus un pamazām ķerstīt šitos visvarenos gaismotājus. Arī par nepamatotu papild/miglas lukturu lietošanu vajag sodīt. BARGI SODĪT!

Maz, ka tie diezgan krietni traucē braukt citiem satiksmes dalībniekiem, tad piedevām vēl ievērojami palielina degvielas patēriņu.

Ja kāds vēl nezināja: Ieslēgtas tuvās gaismas palielina patēriņu par 12 - 20%, ieslēgti papildlukturi vēl piemet klāt līdz pat 7 - 12%.

Pieņemu, ka ļoti liela daļa "braucēju" tikai pārpratuma pēc ir nokļuvuši pie stūres, tikpat lielai daļai ir bērnībā iegūti TĀDI kompleksi, ka vesels psihiatru konsīlijs varētu rukāt melnās miesās, kamēr tiktu ar tiem galā. Tāpēc jau šobrīd uz ceļiem ir pilnīgs bezpriģels... :(

Manuprāt braukāšana skaidrā dienas laikā ar saslēgtiem visiem gaismekļiem automašīnas priekšā un pakaļā ir visīstākais debilitātes un aprobežotības indikators.

262640. viesis 15.oktobris 2008 14:09
0 0 Atbildēt

Graberis [?] 15.10.2008 10:05

Vēl viena piebilde - ja lielākai daļai Audi 80 priekšējos migliniekus nevar ieslēgt atsevišķi no pakaļējā, esiet cilvēki un izskrūvējiet vismaz pakaļējam lampiņu, mkey?

Kuram nevar? :D Ja nu vienīgi kādam ļoļikam izbeidzies priekšējo miglu slēdzis :D

262641. viesis 15.oktobris 2008 14:23
0 0 Atbildēt

Acīmredzot lielākai daļai maršrutā Bērzkrogs-Rīga nevar.

262643. viesis 15.oktobris 2008 14:56
0 0 Atbildēt

Uzskatu, ka tā xenona lampy būšana joprojām tāda zīmēšanās vien ir. Pie mums. Pat bagātajās rietumvalstīs uz ceļiem salīdzinoši reti var sastapt auto ar xenona lampām. Bagātie ārzemnieki labprāt uz tml. muļķībām ietaupa un brauc ar auto, kas aprīkoti parastām halogengaismām.

262644. viesis 15.oktobris 2008 15:27
0 0 Atbildēt

Žilbina nevis Xenons, bet nenoregulētas gaismas!!! Un tādas ir gan ar gan bez ksenona, oriģinālas un neoriģinālas, halogēni uc!

Man nekad nav traucējuši tie pseido xenoni, neizslēgti tālie gan! Cepiens par neko!

P.s.man nav xenonu.

262645. viesis 15.oktobris 2008 15:29
0 0 Atbildēt

IkdienasViesi, nerunā muļķības, pie mums nekas īpaši atšķirīgs no Rietumeiropas šajā ziņā nav, arī tur ir pilns ar pseidoxenona lietotājiem, par ameriku nerunājot! Riebjas šitā vispārināšana, ka visur citur visi gudrāki, mēs tikai muļķīši, nav tā!

262646. viesis 15.oktobris 2008 15:40
0 0 Atbildēt

vairāk par zenoniem žilbina svētdienas vakaros mājup braucošie rīdzinieki :) pilni bagāžnieki tupeņu, kāpostu un žāvēta speķa. attiecīgi auto pakaļa lejā, bet lukturus uz leju pagriezt nemāk vai nevar. un tad brauc, spidina koku galotnēs un pretimbraucēju acīs.

savukārt tie kam ir kreisie zenoni - spīdina tikai tie kam nav lēca, ir tikai izkliedētājs. normālā lēcā, nekas tur nespīd vairāk kā origionāla. rūpnīcas līmenotāji gļuko ka maz neliekas un netiek līdzi mūsu bedrēm. neticam palūdzat lai pa bedrainu granteni pabrauc jums no aizmugures kāds ar origionāliem xenoniem.

otrs ir tas, ka daudzi origālo xenonu lietotāji atslēdz lukturu apmīzējus lai ietaupītu uz škidrumu. sekas - sanāk tas pats kas kreisais zenons. un arī ja laicīgi un bieži nemazgā ar apmīzēju tos lukturus, tāpat neko vairāk nenomazgāt. piekaltis un viss.

pats tagad braucu ar halogēniem. divus gadus nobraucu ar jaunu auto, rūpnicas xenonu. vairs negribu, jo lietus laikā, pret melno asfaltu ir nulle. tad jau labāk braukt ar miglām. labi ir tikai tik ilgi, kamēr ir markējums vai kas cits pret ko atstaroties. citādi, nekas tur labāks nav.

262649. viesis 15.oktobris 2008 16:45
0 0 Atbildēt

Nez ko jūs te perās. Man netraucē ne miglas lukturi, ne xenon. Traucē tie, kas lukturus nav noregulējuši, jeb standarta spuldzes vietā iebliezuši kādu simtnieci.

Pats vizinos ar standarta spuldzēm, lai gan neteiktu, ka būtu sajūsmā par apgaismojumu.

262650. viesis 15.oktobris 2008 17:27
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis [?] 15.10.2008 14:56

Uzskatu, ka tā xenona lampy būšana joprojām tāda zīmēšanās vien ir. Pie mums. Pat bagātajās rietumvalstīs uz ceļiem salīdzinoši reti var sastapt auto ar xenona lampām. Bagātie ārzemnieki labprāt uz tml. muļķībām ietaupa un brauc ar auto, kas aprīkoti parastām halogengaismām.

Rietumvalstīs arī salīdzinoši reti var sastapt neapgaismotus, dzīvus objektus vai subjektus uzs ceļa :) Nevis kā vienam cilvēkam, nesen brauciens no liepājas uz ventspili izvērtās par kārtīgu safari braucienu - zaķis, sīks briedēns vai stirnēns, kura dēļ atlūza daļa bufera, pa 2m tiesu izvairījās no kārtīga brieža un vēl knapi nenonesa kaut kādus sīkos, kas bez atstarotājiem pa ceļa malu gāja :D

P.S. Kā tas tā nākas, rietumvalstīs var "sastapt salīdzinoši reti" kamēr pie mums atceļojušajiem eksemplāriem [protams, pieklājīgu marku ražojumiem] tāda problēma ir stipri retāka?

262653. viesis 15.oktobris 2008 18:30
0 0 Atbildēt

--->262646. viesis

"..daudzi origālo xenonu lietotāji atslēdz lukturu apmīzējus lai ietaupītu uz škidrumu."

Sorry, kautko tik tupu neesmu dzirdējis. Vai nu no pirksta izzīdi vai nu paziņas pilnīgi lohi.

P.S. Man 5l šķidrums, regulāri tīrot arī aizmugurējo logu, pietiek 5000-7000km, tici vai nē. Viss atkarīgs no sprauslam un spiediena, lai gana autiņam tik 15k nobraukums, iespejams lietojot nekvalitatīvu, kaļķainu šķidrumu, sprauslas aizsērē jau ipe 100k

262654. viesis 15.oktobris 2008 19:01
0 0 Atbildēt

Principa pilnigas mulkibas.

Nenoregulets halogens zilbina tiesi tapat ka nenoregulets xenons. Un nenoreguletus halogenus uz ielam var sastapt daudz biezak ka nenoregueltus xenonus.

Sekojosi nevajag meklet problemu tur kur tas nav.

www.GSHid.com

262655. viesis 15.oktobris 2008 20:03
0 0 Atbildēt

TG/AM

ne tikai mazgaataajus...bet arii liimenjoshanu nepaarbauda TA

2kaart- ja naak pasaats vai audaacijs burbulis pretii un zibina ar nenoreguleetiem laakturiem + hrenonu- job iekshaa taalos...99.99% gadiijumos jamajiem ir tikai tuvie... jo bixenonam naudinjas par maz...taapat kaa laakturu mainjai :)

auto ar leecaam- vai tam liidziigaam umparikteem- pokuj...nezjilbina neko tur...

262656. viesis 15.oktobris 2008 21:33
0 0 Atbildēt

Patika iepriekšējais koments!

Ja godīgi pirmo reizi dzirdu, ka tiek likti tikai tuvie...

Nelepošos, ka esmu uzstādījis savam audi A6 96g kreiso ksenonu, bet varu pateikt tikai vienu, ka ar oriģinālo halogēnu tumsā neredz neko. Un ceļa apgaismojums ir reāli labāks ar ksenonu! Protams nevajag likt vairāk par 5000K.

Starp citu nemainot lukturu regulējumu ieliekot HID spuldzi, noregulēju lukturus zemāk, jo likās ka ir reāli par augstu. Un nevajag uzreiz teikt, ka tas ir dēļ izkliedes, gaismas līnija ar lēcu lukturiem ir ļoti labi saskatāma!

Nu un ko tad man ņemt tagad hrenonu ārā, un mēģināt notaranēt kādu gājēju, tikai aiz tā iemesla, ka, piemēram, autoram mana rīcība liekas pilnīgi nosodāma

262658. viesis 15.oktobris 2008 21:45
0 0 Atbildēt

h4 spuldzes kas vecajiem autosiem... ;)

262660. viesis 16.oktobris 2008 4:33
0 0 Atbildēt

Ja grib xrenon tad vajag vareet atljauties originaalo. Ja nevari, tad labaak neliec...

262661. viesis 16.oktobris 2008 11:00
0 0 Atbildēt

Gan oriģinālos gan neoriģinālos taisa Ķīnas un Taivānas rūpnīcās(arī HELLa utt.).Oriģinālajiem tikai ražotājs uzliek savu sertifikātu un 5X uzcenojumu. Krievu forumos bija tests ,kurā testēja tā saucamo oriģinālo Hid(ap 1000 eur) un neoriģ (120 USd)-atškīrības nekādas(komponenti vienādi).Protams existē arī ļoti sliktas kvalitātes izstrādājumi-jālasa atsauksmes .

262663. viesis 16.oktobris 2008 11:42
0 0 Atbildēt

speciāli BILAM

tas, ka tu neesi par tādu lietu neko dzirdējis, nenozīmē ka pārējie ir tupi vai lohi.

ja tu lasītu forumos, ne tikai latvijas internetā, tad būtu atradis ļoti daudz informācijas, kā un ka tiešam tā dara - atvieno, vai ierīko atseviškus slēdžus lukturu apmīzēju ieslēgšanai.

ir daļa auto kurām lukturu apmīzēju ieslēgšanās algoritms ir seviški tups - ieslēdzas reizē un katru reizi ar logu apskalotājiem. ne visiem auto tie slēdzas ilgāk paturot loga apskalotājus ieslēgtus un tikai reizi.

neviens mans pazina nav lohs un uz škidrumu netaupa un neviens nebrauc ar kreisajiem zenoniem. iespējams, ka pirkstus patīk zīst tev pašam. sāc braukāt pa latvijas ceļiem ārpus Rigas, katru dienu vairāk par 200km un tu redzēsi kur dubļainā laikā paliek logu škidrums. tavus pieminētos 5-7k km nobraucu aptuveni pa mēnesi. sūdīgos laikapstākļos ar 5l izbraukt ir nereāli. katra pretim nākošā vai apdzenamā fūre, visu tavu auto nomet ar dubļu un ūdens sajaukumu. var jau uzpilināt drusku un nokasīt logu ar visām smiltīm, bet tad tā ir loga čakarēšana.

262666. viesis 16.oktobris 2008 12:18
0 0 Atbildēt

Ne gluži pa tēmu, bet arī par žilbināšanu: Rīgā >50% vadītāju, stāvot pie sarkanā, tur kāju uz bremzes pedāļa. Tā kā lielākai daļai ir augšējais stopsignāls pa vidu, tas reāli žilbina! Laikam cilvēkiem baidās aizripot, kaut arī Rīgā ir reti līdzens reljefs.

262677. viesis 16.oktobris 2008 14:31
0 0 Atbildēt

Tieši tā, tā ka evalc nomierinies, neis tal slēgt visu laiku N :D

262678. viesis 16.oktobris 2008 15:17
0 0 Atbildēt

Automatisko kārbu ražotāji arī nerekomendē apstāšanās laikā vienmēr pārslēgties uz N režimu. Drīzāk, tas pat ir kaitīgi automāta darbībai. Savulaik, par to rakstīja krievu Za ruļem žurnāls, kuri bija testējuši automātus. Diemžēl, bremžu lampas uz pakalējā loga dažkārt arī patraucē aizmugurē braucošos.

262680. viesis 16.oktobris 2008 15:23
0 0 Atbildēt

Man neautomātam arī vēsā laikā ir jātur bremzi. Eļļa kārbā uzsākot braukšanu ir pietiekami bieza, lai līdzenā vietā vilktu auto uz priekšu arī tad, kad nav ātrumā. Un īsos pilsētas pārbraucienos uzsilt nepaspēj.

262686. viesis 16.oktobris 2008 16:33
0 0 Atbildēt

Nu jau nujau - Bremzes ir jātur OBLIGĀTI un atrums ir jāpērslēdz OBLIGĀTI neitraalaa poziicijaa jo ir jaalaizh sajuugs vaļā

Pretējā gadiijumaa tu nospied sajuugu bremzes 1mais robs ( ja taa turpinaasi sajuuga disks aatri vien nosvilss) jo kad staavi ar izspiestu sajuugu sajuuga disks neventileejas bet gan karst un ja ieliek neitraalaa poziicijaa viss notiek un sajuugs ventileejaas

A bremzes kamoon ja netureesi bremzes staavot pie luksafora tad - adurshanaas buus 100% kaadreiz - da kur juus tiesiibas likaat visi te :D

262687. viesis 16.oktobris 2008 17:11
0 0 Atbildēt

Tiesības liekot, katram instruktoram ir sava pieeja. CS Noteikumos par to nekas nav rakstīts. Var vnk. novērot, ka neviens profesionāls šoferis bez vajadzības netur bremzes pedāli pie sarkanā.

262690. viesis 16.oktobris 2008 18:21
0 0 Atbildēt

Es pēc apstāšanās pie sarkanā parasti turpinu turēt bremzi vairāk tāpēc, ka neesmu pārliecināts, vai aiz manis braucošais laikus nobremzēs un neiestums mani priekšā braucošajam pakaļā. Var jau teikt, ka pie liela trieciena labāk, ka tās bremzes nav nospiestas, nesanāk tik asi. Bet drīzāk jau tur pie krusta kāds maigi iepirdīs pakaļā, maigi pastums uz priekšu un reāli ne tev, ne priekšā braucošajam nekādi dižie bojājumi nebūs, bet arī skrambu dēļ izčakarēts laiks, nervi un arī nedaudz finanses. Tāpat gadās, ka kāds ar automātu braucošs nejauši atlaiž bremzi aizrunājoties pa telefonu. Pie tam - tu tak nevari viemēr būt 100% pārliecināts, ka ar to minimālo slīpumu konkrētā vietā nebūs pietiekami, lai mašīna sāktu ripot. So, vieglāk taču iedresēt sevi konstanti turēt to bremzi, nevis turēt "pēc vajadzības". Tev žēl lampiņu un strāvas patēriņu? Tas, manuprāt, ir līdzīgi kā ar pagriezienu rādīšanu - tak tie arī ne vienmēr ir tā reāli vajadzīgi, jo apkārt taču nav nevienas dzīvas dvēseles, kuru būtu jāinformē par saviem nodomiem taisīt manevru. Gadās tak - tukša šoseja vai iela, gribam apbraukt kādu šķērsli, palūrāt spoguļos, tur neviena nav, hops hops apbraucam un miers, pagriezienus nerādot - jo nebija tak vajadzības. Ok, ja tas ir nakts vidus un tumša maskačkas ieliņa, tad varbūt pofig. Bet daļai jau ir iegājusies sistēma nerādīt pagriezienus arī dienas laikā, lēkājot pa joslām. Jo viņuprāt manevrs tiek taisīts tik slaidi, ka nevienu taču nepatraucē tāpat. Bet nē. Pat ja manevrs ir ļoti pēkšņš, es labāk vēlos, lai tas priekšā braucošais parāda pagriezienu kaut vai vienlaikus ar pašu manevru.

Starpcitu - pie sarkanās gaismas priekšā stāvošo bremžu uguņi nebūt netracina tik ļoti kā tie, kas bremzes pedāli intensīvi spaida braukšanas laikā. Ja vēl ir tumšs un līst lietus, tad vispār skaļi kliegt gribās. Jo neba jau vienmēr tiek bremzēts - nē, ierauga teorētisku šķērsli un laikus uzliek kāju uz bremzes, tjipa "a ja nu jābremzē!". Bet pietiktu tak ar gāzes atlaišanu.

262692. viesis 16.oktobris 2008 21:24
0 0 Atbildēt

Tad, kad salāpīs ceļus, tad arī mazāk brauks ar ksenoniem. Pats lietoju gan legālo, gan nelegālo ksenonu.

P.S. neatbalstu ksenonu iekš miglas lukturiem!

262693. viesis 16.oktobris 2008 21:31
0 0 Atbildēt

Seene [?] 16.10.2008 15:23

Man neautomātam arī vēsā laikā ir jātur bremzi. Eļļa kārbā uzsākot braukšanu ir pietiekami bieza, lai līdzenā vietā vilktu auto uz priekšu arī tad, kad nav ātrumā. Un īsos pilsētas pārbraucienos uzsilt nepaspēj.

Sēņotāj, tev tur ir draņķīga eļļa vai tā ir opeļa kārbas īpatnība? :) Pie ieslēgta motora neitrālajā griežas riteņi jebkurai mašīnai, ar piebildi - paceltai.

evalc [?] 16.10.2008 17:11

Tiesības liekot, katram instruktoram ir sava pieeja. CS Noteikumos par to nekas nav rakstīts. Var vnk. novērot, ka neviens profesionāls šoferis bez vajadzības netur bremzes pedāli pie sarkanā.

Tas profesionālais esi tu? Ko tie tavas šķiras šoferi dara pie neliela slīpuma - pie krustiem roceni rauj? :D

262698. viesis 17.oktobris 2008 1:29
0 0 Atbildēt

Ne eļļa dranķīga, ne kārbai kāda vaina. Vienkārši auto ļoti viegli ripo. Un aukstā laikā ar eļļas biezumu pietiek, lai riteņi grieztos arī nepaceltam auto.

262699. viesis 17.oktobris 2008 3:01
0 0 Atbildēt

ha ha labs raksts

262702. viesis 17.oktobris 2008 8:54
0 0 Atbildēt

Seeenem kaut kāds barabaška tai karbā :D

262707. viesis 17.oktobris 2008 10:55
0 0 Atbildēt

Ar bremzēm ir elementāri, ja slīpums uz priekšu tad jātur bremzes, ja slīpums atpakaļ, tad roķene, jo citādi uzsākot braukt ripos atpakaļ. Protams esmu piešāvies uzsākt braukt bez ripošanas atpakaļ arī no diezgan liela slīpuma nelietojot roķeni, bet pamatprincips ir tāds. Rīgā gan to slīpumu ir cik ir, bet vienalga naktīs labāk norauju rokas bremzi, jo apnīk skatīties uz aizmugurē braucošo sarkani izgaismotām sejām.

262710. viesis 17.oktobris 2008 11:40
0 0 Atbildēt

iisteniibaa miglas laikaa xenon bliezh miglai cauri, ka maz neliekas, tur ne tuvu nav baltas sienas. autors laikam pats nav meeginaajis. pie tam, ja halogen lukturos ieliek xenon un peec tam noregulee zemaak, tad arii neko iipashi nezhilbina, protams, ir liela dalja lohu, kas ieliek xenon kitu un bliezh ar to pashu halogen reguleejumu, tad gan zhilbina, ka maz neliekas. + ja ieliek normaalu baltu 4300K kitu, tad gaisma pretimbraucoshajiem ir aciim tiikamaaka, nekaa pretiigie zilie suudi. pie tam 4300K ir visspilgtaakie no visiem tonjiem.

joprojaam neizprotu cepienu par iesleegtiem migliniekiem - vinji tak ir tik zemu, ka pat teoreetiski nevar zhilbinaat. varbuut maximas suudi bliezh debesiis, nezinu.

262712. viesis 17.oktobris 2008 12:09
0 0 Atbildēt

Cepiens varētu būt tikai par aizmugurējām miglām.

262716. viesis 17.oktobris 2008 14:14
0 0 Atbildēt

A kur prikols braukt ar priekšējiem migliniekiem, sūdīgāk tak pašam vadītājam, jo miglas izgaismo tikai pašu priekšu. Līdz ar to tuvos slāpē. Nē nu krāns jau jāgarina, protams :D

262717. viesis 17.oktobris 2008 14:37
0 0 Atbildēt

Sūdīgāk ir visādiem pusakliem komentētājiem ;)

262729. viesis 17.oktobris 2008 21:13
0 0 Atbildēt

Vel jau butu lugums nelitot miglas lukturus, kad to nevajag,proti tumsaja laika!

262731. viesis 17.oktobris 2008 22:56
0 0 Atbildēt

reaali traucee xenons "zhurku" migliniekos... un kad dzipi sabaazh visaas malaas...

xenons lokturos ar leecu netraucee...

262750. viesis 19.oktobris 2008 11:53
0 0 Atbildēt

nevajag jau uzreiz 6000k likt, ieliek normālus 4300k tādus kā no rūpnīcas nāk, lēcu lukturos un neko tur neviens neatšķirs

262754. viesis 19.oktobris 2008 16:19
0 0 Atbildēt

Sastopoties ar pretimmaucēju ar šādiem lukturiem, uzreiz slēdzu tālos un nikni uztaurēju....

262755. viesis 19.oktobris 2008 16:33
0 0 Atbildēt

prieksheejie miglinieki tuvos slaapee? :D kas tas pa murgu? izskaidro man luudzu ar fizikas paliidziibu, kaa tas notiek. miglinieki daudz labaak kaa tuvie izgaismo saanus, taapeec tumsaa vienmeer braucu ar iesleegtiem.

262756. viesis 19.oktobris 2008 16:45
0 0 Atbildēt

Vispār,tā starp citu,pēdējā t.i. oktobra 4x4Club žurnālā ir tīri labs rakstiņš ar piemēriem par šīm lampiņām utt.Katrā ziņā sakarīgāks nekā šeit publicētais sviests.

262757. viesis 19.oktobris 2008 17:04
0 0 Atbildēt

262716. viesis 17.10.2008 14:14

A kur prikols braukt ar priekšējiem migliniekiem, sūdīgāk tak pašam vadītājam, jo miglas izgaismo tikai pašu priekšu. Līdz ar to tuvos slāpē. Nē nu krāns jau jāgarina, protams

--------------------------------

nepiipee taas zekjes ;) bet miglas platlenjkjii teicami spiezj.... var jau buut ka taas tik manas redzes iipatniibas... :P

262785. viesis 20.oktobris 2008 14:03
0 0 Atbildēt

Es ar par šo "izgudrojumu" brīnos. Saprotu, industrija un mārketings stāsta, ka nežilbst. Cenšos cik varu ticēt, bet acis tāpat žilbst. Nezinu, ko lai dara, domājams, ņemot vērā problēmas tos sūdus nomainīt un augstās xenon cenas, drīz vien tās ieviesīs pat pēdējām dačijām, tad gan būs jautri.

262821. viesis 20.oktobris 2008 19:06
0 0 Atbildēt

jaa, un noteikums nav raxtiits ka naktii ja brauc pretii tad skats ir jaanoveersh uz brauktuves labo pusi - lai nezhilbina!!!! Nav jau jaaskataas tieshi ieksaa lukturii lai noteiktu ir tur legaalais vai nelegaalais xenons. ;)

262827. viesis 21.oktobris 2008 8:01
0 0 Atbildēt

es shitaadiem lieku pretii taalaas gaismas!

262888. viesis 21.oktobris 2008 23:53
0 0 Atbildēt

Skaties vienreiz uzrausies uz bixenonu tad vairs taa nedariisi :D

263114. viesis 25.oktobris 2008 3:40
0 0 Atbildēt

ja žilbst, uzmirkškinu pretī, nešķiroju zila vai balta gaisma, migliniekus lietoju, jo krietni labak var redzet pa malu brienošos lauku cilvēkus, kuriem nav atstarotaju, vismaz pēdējā brīdī pabīdos uz ceļa vidu, lai ar spoguli neaizķert, tuvie īpaši to malu neapgaismo :s

265235. viesis 26.decembris 2008 16:15
0 0 Atbildēt

Pamēģini Vācijā parādīties uz ceļa ar šitām viltotajām zilajām gaismām- momentā sods 500 Eiro un tālāk vari ar šitādu autiņu var braukt tikai uz lafetes.

267375. viesis 3.marts 2009 12:06
0 0 Atbildēt

ieliku savam auto ksenonu 5000k,iepriekš stāvēja H7!tālos praktiski vairs nevajag un migliniekus arī!luturos man lēcas tākā par žibināšanu nekāda runa nevar būt jo kad braucu viens lukturu korektors stāv uz vieninieku,pilnīgi pietiek!un galvenais,nepiecepās sūdi uz lutura stikla,pielieku roku,knapi jūt siltumu!esmu apmierināts ar pirkumu:)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto lietotāja tests: kompaktais SUV "Škoda Karoq" 4

Portāla iAuto.lv lietotājs un foruma biedrs Rupucs dalās savos iespaidos pēc testa brauciena ar jauno "Škoda Karoq" kompakto apvidus automobili. Lasīt vairāk

 

Jaunais Audi A7 Sportback – sportisks luksusa klases modelis (+ foto) 7

Jaunais Audi A7 Sportback ir četrdurvju kupeja, kas uzskatāmi atspoguļo zīmola jauno dizaina valodu, padarot eksperimentālo dizainu un luksusa tehnoloģiju progresivitāti par realitāti. Lasīt vairāk

 

Automašīnu pārbaužu skandāla dēļ "Nissan" aptur Japānas tirgum paredzētu automobiļu ražošanu 4

"Nissan" atzinis, ka šīs pārbaudes veikuši darbinieki, kuri nav sertificēti pārbaudīt automobiļus atbilstoši Japānas valdības noteiktajiem standartiem. Lasīt vairāk

 

40% auto problēmas ar apgaismes ierīcēm, akumulatoru un drošības sistēmām 11

41% automobiļu ir problēmas ar apgaismes ierīcēm, 39% nekvalitatīvi darbojas akumulators, savukārt 44% ir problēmas ar drošības sistēmām - nedarbojas airbag jeb drošības spilvens vai ABS bremžu sistēma. Lasīt vairāk