Lasītājs par CSDD tehniskās apskates stacijām 67

 
4.jūlijs 2008 0:00

CSDD sevi vienmēr ir pasniegusi, kā iestādi ar augstu apkalpošanas kultūru un stingru nostāju par dažādu normatīvu ievērošanu attiecībā uz transportlīdzekļiem.

Savukārt realitātē viss izrādās ne tik rožaini, varētu pat teikt, ka atsevišķās epizodēs tehniskās apskates stacijās veiktās transportlīdzekļu pārbaudes darbības tiek veiktas nelikumīgi.   

Nevienam nav noslēpums, ka visas tehniskās apskates stacijas ir apgādātas ar trokšņu līmeņa mērīšanas iekārtām un ļoti daudzi transportlīdzekļu vadītāji (gan automašīnu, gan motociklu) ir saskārušies ar problēmu, kad tehniskās apskates stacijās, izmērot transportlīdzekļa atgāzu radīto troksni, apskates darbinieki paziņo, ka tas pārsniedz MK noteikumos noteikto pieļaujamo līmeni un pamatojoties uz veiktajiem mērījumiem neizsniedz tehniskās apskates uzlīmi.

04.04.2007. intervijā motozurnals.lv CSDD transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieka vietnieks Aldis Adiņš un CSDD transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas inspektors Viesturs Šneiders paziņoja , ka Rīgas tehniskās apskates stacija līdz šim bija vienīgā, kas bija aprīkota ar trokšņu līmeņa mērīšanas iekārtu. Šogad ar tādām būs aprīkotas visas tehniskās stacijas, un braukt uz attālāku tehniskās apskates staciju vairs nebūs jēgas.

Ja jau šādas augstas CSDD amatpersonas kaut ko apgalvo, tad tā tam būtu jābūt. Vismaz pirmajā brīdī tā šķiet. Uzdodot jautājumu CSDD, tiek saņemta atbilde, ka mērīšanas metode atbilst direktīvas 70/157/EEK, 97/24/EK un ANO noteikumu Nr.92 un Nr.59 nosacījumiem.

Patiesība izrādījās pilnīgi pretēja tam, ko apgalvo CSDD! Vienīgais LR normatīvais akts, kurā ir kaut kas noteikts par trokšņu līmeni transportlīdzekļiem ir MK 2004. gada 29. aprīļa noteikumu Nr.466 „Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem” 806. punkts - Transportlīdzekļa radītais trokšņa līmenis, transportlīdzeklim nekustīgi stāvot uz vietas nedrīkst pārsniegt izgatavotāja noteikto vai 80±2dB(A), ja tas nav zināms.

Nav noteikts ne pie kādiem apgriezieniem ir jāmēra trokšņu līmenis, ne kādā vidē, ne attālumā. Nav pat prasību, ka šādai mēriekārtai vispār jābūt verificētai, kaut arī pamatojoties uz šādiem rādījumiem cilvēkiem tiek ierobežotas likumos garantētās tiesības, bet neskatoties uz visu to, vismaz Antenas ielā 2 šie mērījumi tiek veikti regulāri.

Jo tālāk mežā, jo vairāk malkas. Pirmkārt ,mērījumi tiek veikti, pamatojoties uz CSDD izdoto iekšējo dokumentu, kas nav plašākam lokam saistošs. Otrkārt, CSDD savas darbības pamato ar augstākminētajām Eiropas Savienības normām, bet maz kurš zina, ka direktīvās norādītā mērīšanas metode veicama "lai attiecībā uz katru transportlīdzekļa tipu varētu piemērot EEK tipa apstiprināšanas procedūru "(70/157/EEK). Apstiprinājums tam ir arī direktīvā 97/24/EC . Transportlīdzekļiem, kas ir saņēmuši tipa apstiprinājumu, tiek piešķirts atbilstības sertifikāts. Šī procedūra ir nepieciešama, lai laistu tirgū jaunus transportlīdzekļus vai to detaļas un nekādi neattiecas uz ikgadējo transportlīdzekļu tehnisko apskati!

Dīzeļautomašīnu īpašniekiem būs interesanti uzzināt (to apstiprināja arī CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas speciālisti), ka šādas kārtības nav arī dīzeļmotoru atgāzu absorbcijas koeficienta mērīšanai! Tas nozīmē to, ka tehniskajā apskatē „nokauto” dīzeļmotoru īpašnieki var stāties rindā tiesā uz kompensācijām par nodarīto kaitējumu, jo MK noteikumos Nr.466 nav noteikts, ka atgāzu mērīšana ir jāveic iespiežot gāzes pedāli grīdā.

Kādēļ transportlīdzekļu vadītājiem pašiem ir jāstudē normatīvie akti un bez maz jāiegūst juridiskā izglītība, lai ejot ikgadējo tehnisko apskati tos neapkrāptu tehniskās apskates darbinieki (bijuši piemēri, kad tehniskās apskates darbinieks pats izdomā noteikumus, pamatojoties uz kuriem apskates protokolā tiek ierakstīts negatīvs vērtējums), nevis apskates darbiniekiem ir jāievēro, lai tiktu ievērota valsts noteiktā tehniskās apskates kārtība? Pats interesantākais, ka CSDD ir zināma visa aprakstītā situācija, bet neesmu dzirdējis, ka augstākminēto darbību veikšana tiktu pārtraukta.
Varbūt CSDD varētu publiski sniegt komentāru par šo rakstu un apgāzt tajā izteiktās pārdomas par iespējamām nelikumīgām darbībām?

Ronalds C., iAuto lasītājs
 
Visi komentāri
 
258878. viesis 2.jūlijs 2008 9:33
0 0 Atbildēt

tikai jautājums - vai lasītāja automobilim ir standarta izplūdes sistēma?

258879. viesis 2.jūlijs 2008 9:41
0 0 Atbildēt

Nav starpība kāda ir viņa auto izplūdes sistēma. Svarīgs ir fakts, ka CSDD nav tiesīga piemērot šādas procedūras, jo neviens spēkā esošs normatīvais akts to neparedz, kā apgalvo šajā vēstulē (nu ja tā ir taisnība). Atsauces uz direktīvām arī ir šķidras, jo direktīvas tieši NAV spēkā Latvijas Republikā. Spēkā ir Regulas, Likumi, MK noteikumi. Arī CSDD iekšējie normatīvie akti nevienai tiesiskai personai nav saistoši.

258880. viesis 2.jūlijs 2008 9:43
1 0 Atbildēt

Paldies Ronald, ļoti noderīgs info! Ja mums jāievēro likumi precīzi pēc burta, nevis pēc gara, kā būtu normāli civilizētā Eiropas valstī, tad arī mēs varam prasīt likuma ievērošanu pēc burta un pareizi vien ir, ja nav precīzi atrunāta kārtība, labāk, lai nemaz neķeras klāt!

258881. viesis 2.jūlijs 2008 9:46
0 2 Atbildēt

Dirst gribas no šitiem juristiem! Sāc pats ievērot likumus un dzīvo pēc tiem un tad prasi to no citiem! Latvija jau juristiņu valsts ta tik uz priekšu!

258882. viesis 2.jūlijs 2008 9:51
0 0 Atbildēt

to 258881. viesis

Pagājušonakt sieva neiedeva vai prostatīts moka??? :D

258883. viesis 2.jūlijs 2008 9:53
0 0 Atbildēt

pilniigi nevajadziigs info, atradis kur piesieties! mazaak vaja lauku tuuningu taisiit!

258885. viesis 2.jūlijs 2008 10:29
0 0 Atbildēt

Par atgāžu trokšņiem- protams jābūt pēc normām, bet nekad nesapratīšu, ka AUTESTS inspektors pasaka, ka viens lukturis ir par dzeltenu un otrs pa baltu vai zilu un pagrieziens ir dzeltens, nevis oranžs- un tas tiek noteikts uz aci, bez jebkādiem mērījumiem- vo tā ir kvalifikācija un tas vainagojas ar "2"apskates protokolā.

Tāpat arī kāpēc dīzeļauto atkārtotā skate ir par Ls 1 dārgāka ka benzīnauto, ja pirmajā reizē izčakarē par tām pašām divdomīgām gaismām.

258887. viesis 2.jūlijs 2008 10:38
0 0 Atbildēt

pareizi, ka vajag sakārtot tās visas normas. vismaz uz skati lai pļerduki dabū ņemt nost visu šķūningu - mega trubas izpūtēju vietā, zenonus un zilos gabarītus, neonus, ar laku tonētos bremžuguņus utml. lai pačakrējas vismaz 2x gadā.

par to ko osiss raksta arī ir gadījies, ka inspektors visu mēra uz aci... gan pagriezienu spožumu, gan amortizatoru stāvokli utt.. daudz brīnumu ir redzēts un ko tik neizdomā inspektori.

258889. viesis 2.jūlijs 2008 10:56
0 0 Atbildēt

Par to trokšņa mērīšanu gan ir taisnība - nav viņiem nekādi noteikumi kā, kur un kādos apstākļos mērīt. Vēl viena iespēja kādu pačakarēt, ja ģīmis nepatīk. Kad man mocim izmērīja "par skaļu" ar mikrafonu pie izpūtēja, tad paprasīju, lai parāda noteikumus, kur teikts ka tas štrunts jāsprauž gurķī un jāgāzē - nebija šim ko parādīt, skates šefs ar tika atsaukts lai stāsta, šis ar neko nevarēja pateikt :D Un cedele rokā :D. Arī uz aci mērītājiem jādod tik pretī lai nelec aukstāk kā šim pienākas un viss būs kārtībā

258890. viesis 2.jūlijs 2008 10:57
0 0 Atbildēt

Jautājums ne pa tēmu bet līdzīgi.

Apskati gāju 30.jūnijā bet uzlīmi iedeva līdz 21. jūnijam....

Itkā jau pofig, bet vai apskati mēs neejam uz gadu!?!?!?!? Kapēc man jāiet 9as dienas ātrāk!?!?!???

258891. viesis 2.jūlijs 2008 11:08
0 0 Atbildēt

Gaidam CSDD atbildi!!!!!!!!!

258892. viesis 2.jūlijs 2008 11:10
0 0 Atbildēt

vispār jau tās nav CSDD apskates stacijas bet gan AUTEKO :)

tas, ka atrodas blakus CSDD un CSDD nosaka ko pārbaudīt vēl neko nenozīmē.

258894. viesis 2.jūlijs 2008 11:53
0 0 Atbildēt

Pie tam tas ir SIA

258895. viesis 2.jūlijs 2008 11:57
0 0 Atbildēt

258881. viesis 02.07.2008 09:46

Nebļausties knisli! Runa ir par to, piemēram, cik bieži 1986.gada transportieris ar 1,6 dīzeļa motoru tiek ikdienā uzgriezts līdz 4000-5000 apgriezieniem kā to dara apskatē un nokauj jau tā vārgo motoru, nevis par kaut kādām tūninga izpūtēja trubām.

258897. viesis 2.jūlijs 2008 12:14
0 0 Atbildēt

258895. viesim - pret to ir zāles - ja tev nav vajadzīgi augstie apgriezieni, aizbrauc uz servisu un palūdz lai uzliek ierobežotāju uz zemākiem.

258898. viesis 2.jūlijs 2008 12:20
0 0 Atbildēt

Seene, nu kaaadas zaales? ja likumos nav noteikts, kaa jaapaarbauda, bet shie uz savu galvu lauzh tavu auto, tad tas nav normaali!!!

258899. viesis 2.jūlijs 2008 12:24
0 0 Atbildēt

Negribu samelot, bet esmu dzirdējis, ka apskatē dīzelim transportierim piesējās par nepietiekamiem maksimāliem apgriezieniem un liek iet atkārtoto!

258900. viesis 2.jūlijs 2008 12:26
0 0 Atbildēt

2 seene....

jamiem ir tabulinja,(man vismaz kkaads diizelists skaidroja) pie kaadiem RPM diizelim ir jaameera atgaazes-buus ierobezhotaajs uzgriezts- neizlaidiis cauri....ierobezhotaajam jaanostraadaa pie tik un tik rpm konkreetam dzineejam....

258901. viesis 2.jūlijs 2008 12:52
0 0 Atbildēt

2 Ozz - interesanti kā viņi pamato šī auto neatbilstību ceļu satiksmei, ja šāda darbība ir visādā ziņā apsveicama no ekoloģijas, satiksmes drošības (samazināts max ātrums) u.c. viedokļiem.

258902. viesis 2.jūlijs 2008 13:20
0 0 Atbildēt

meera kveepus izpluudes gaazees.....

piegriežot pilnu pulksteni ja buus kkur kaut kaadas luftes, dzineejs netiek galaa ar sadezdinaasanu utt taatad dzineejs nav darba kaartiibaa...

bet tas jau nenoziimee, ka viss ir slikti- noregulee sprauslas, suukni un viss notiek...

Tevi neizbriina, ka CO/CH benziiniekiem meera dzineejam darbojoties tuksgaitaa:? tas man liekas visabsurdaakais meeriijums...

mans volvo ar vw lt dzineeju izgaaja atgaazes pilniigi veesaa mieraa, lai gan miil pakuupeet....izdrukaa rpm bija 5500, tahometrs beidzas pie 6000rpm...sodreeji-0.81...dzineejam kujvinjzincik, kaadi 500kkm gan jau ka ir:) dzeks iespieda vienreiz, iztiiriija cukas, un tad izgrieza veelreiz, burtiski paaris sekundes..

kam ir automaatdiizelis, tiem max rpm ir pat krietni mazaaki...

258904. viesis 2.jūlijs 2008 13:23
0 0 Atbildēt

iisteniibaa A/M nedaudz, jo ar to pashu BOSCH diizelju atgaazu stendu- ja tas dzekinsh kaut ko nav izlasiijis vai palaidis paar galvu, tas nenoziimee, ka tam stendam nav lietosanas instrukcija, kuraa nosaka kaa to agregaatu izmantot...

258905. viesis 2.jūlijs 2008 13:27
0 0 Atbildēt

veel A/M...

pirms TA diizeljdzineejam jaasamksaa ekstra kaadi ls 6 vai kaut kaa taa...

iisti ar pirkstu nav noraadiits ka taa ir sava veida apdrosinaasana, bet taa tam vajadzeetu buut, jo nevienaa punktaa netiku parakstiijies pirms atgaazu meeriijumiem, ka nonjemu atbildiibu no AUTEKO par to ka mans dzineejs tiek sabojaats meeriijuma laikaa...

taatad- AUTEKO uzsauc kapitalku, ja mans vecais, nokautais diizelis nospraagst testa laikaa...

258907. viesis 2.jūlijs 2008 13:43
0 0 Atbildēt

VO vo šis temats man patīk! Iemetīšu akmeni Ventspils dārziņā! Tur apskati reizēm nevar iziet pat jaunie 1-2 gadus veci autiņi. Čakars pamatīgs, kamēr pierādi savu taisnību.

258908. viesis 2.jūlijs 2008 13:51
0 0 Atbildēt

>krupiss: toč zini, ka līdz JŪNIJAM, nevis jūlijam? termiņus dod tak uz priekšu, jau vismaz no pag. gada, apmēram par 2 nedēļām.

258909. viesis 2.jūlijs 2008 13:56
0 0 Atbildēt

ir gadiijies, ka iedod nedeelju mazaak....

bet tas driizaak saistaam ar to, ka jamie plaano pluusmu, briivdienas u.c sveetki pa starpu....

258912. viesis 2.jūlijs 2008 14:31
0 0 Atbildēt

Ozz [?] 02.07.2008 13:27

veel A/M...

pirms TA diizeljdzineejam jaasamksaa ekstra kaadi ls 6 vai kaut kaa taa...

Tevi būs apjājuši. Es neesmu savējam neko varāk maksājis, kā sievas benzīnniekam.

258915. viesis 2.jūlijs 2008 14:42
0 0 Atbildēt

nu tad seene buus apjaajis csdd, jo diizelim TA ir par dazhiem ls daargaaka...:D:D:D

csdd lapaa nav uzlabojumu, kasee laikam bija ij par uzliimi jaamaksaa ij veel kkas....

258916. viesis 2.jūlijs 2008 14:59
0 0 Atbildēt

Tiko biju Antenas ielā un iegāju pie stacijas priekšnieka Alpes (laikam tā bija pareizi) pajautāt par dīzeļmotoru atgāzēm un trokšņu mērīšanu. Kas tur bija par cirku! Šis sākumā mēģināja kruti tā blatot, ka viss esot OK, mums viss pēc normatīviem. Es šim jautāju, parādi šurp tos normatīvus un iebaksti ar pirkstu! Šis kļuva nikns, sāka gandrīz aurot, lai es ar savām pretenzijām kratoties uz Miera ielu ;)

258917. viesis 2.jūlijs 2008 15:12
0 0 Atbildēt

Diemzheel tupaaku kantori buus japameklee... Arii bremzhu stendi viniem nav kartiibaa- cik eju tik vienaa vai otraa pusee abaam asiim atshkiriiba ir konstanta- un to ieraksta protokolaa. Bet pie tadas atshkiriibas jau var just bremzejot ka vilks shkiibi. Veel paris reizes esmu izgajis ar nopietniem defektiem bremzees skati, to gan tikai vinas izjaucot secinaaju, bet uz stenda to vajadzeeja varet redzeet.

Pagajushaa gada man pateica, ka stures pirksti beigti, OK, vainiigs, pirms skates nepaarbaudiiju. Pecak paarbaudiju un kads bija mans izbriins, ka pirksti ir pilnigi veseli... Nakoshaa skatee "meistars" nirdziigi savilka seju un iedeva skati. Keemi, nu ja jums naudas pa maz oskaru buuveshanai, nu tad uzlieciet lielaaku cenu, bet neniekojiet manu laiku.

Tapat par stures mehanismu vienu gadu ievelkt vienenieku, citu- nee. Pamatojums- tik vecai mashiinai vinam ir jabut luftei. Es to lufti nevaru sajust, bet skates specialists pat neskatoties uz mashiinas pusi- var! :D

Tapat aarzemju forumos motociklisti briinaas gar zemi krisdami, ka mums nevar skati ziemaa un lietus laikaa iziet, kaut ko tik tupu tik mums te var izdomaat. Za to biezie motoklisti, piemeram, no MCA, skati sanem skates meistaram pat uz moci neskatoties... :D

Un kur skataas konkurences padome, kapec mums taads auteko ir monopols, lai gan vacijaa skati dod arii diileri un lieli servisi? :D

Pilnpiedzinjas auto bremzes pat shitie nespej paarbaudiit...

258918. viesis 2.jūlijs 2008 15:16
0 0 Atbildēt

Fignja eta fsjo. Man tēvam padomjlaikos kardāns kautkādam bobikam notrūka skatē pārbaudot roceni uz estakādes un inspektors dabuja ar to pa ķobi tā ka bij jāved uz slimnīcu.

Tā kā uz tā fona, kādus pārdzīvojumus sagādāja skate agrāk, šobrīd tās apmeklējums ir patīkama izklaide.

P.S. Tiem, kas neatceras tos laikus - daļai krievu auto rocene bija izpildīta ar žņaugu ap kardānu, nevis ar riteņu bremzēm.

258919. viesis 2.jūlijs 2008 15:23
0 0 Atbildēt

Vakar biju uz skati. Pie bremžu stenda nepiesiešos - priekšu rādija pareizi (vienādi), aizmugurē bij starpība bet tas nebij pārsteigums (pakaļbremzes sen nav pārjauktas). Sviests bij pagāšgad kad vīriņš ar gudru seju ievilka 1 ar piebildi ka stūres pirksta putekļgumija gandrīz beigta - kautgan šamā bij pirms 2 dienām mainīta un vienkārši pirksts ar smēri noķēpāts.

258920. viesis 2.jūlijs 2008 15:29
0 0 Atbildēt

>smart235...to gan neapskatijos....tik zinu ka no 30 ir uz 21 - tas jau sanāk 3ned bonusā...tas priecē,bet labumu praktiski nedod nekādu.

258921. viesis 2.jūlijs 2008 15:33
0 0 Atbildēt

>Ozz....tad viņi ir diezgan tupi plānotāji ,ja ieliek tieši pirms jāniem,kad ir visgarākās rindas :D

258922. viesis 2.jūlijs 2008 15:38
0 0 Atbildēt
258929. viesis 2.jūlijs 2008 18:47
0 0 Atbildēt

to krupiss:

Umņik no kura laika ir teikts, ka tehnisko dod uz gadu. Noteikumos skaidri un gaiši ir rakstīts, ka tehniskā apskate ir jāveic reizi tekošajā gadā, būtu kaut vai tas 2007. gada decembris un tikpat labi jau pēc mēneša ietu vēllreiz 2008. gada janvārī. Protams reāli tā nekad nebūs, jo viņi tomēr plāno plūsmas un nākošo termiņu liek apmēram pēc gada. Nav jau tehniskā apskate nekāda auto dzimšanas diena, kura jāiet vienmēr un tajā pašā datumā, ja tā būtu tad iedomājie, ka tā pati rinda, kas bija tajā dienā kad gāji TA būtu tieši tāda pati arī nākošgad.

258934. viesis 2.jūlijs 2008 20:30
0 0 Atbildēt

Pagājuso gad tehnisko izgāju Tukumā, šogad - Kuldīgā - evolūcijai taisna truba un dB par daudz:(

258937. viesis 2.jūlijs 2008 22:00
0 0 Atbildēt

Vispār to normatīvu formulējums ir izcili tizls,manējam pie ļurkāšanas uzradās neliela kustība starp lāgām,formulējums tam nebija bet atrada punktu,ka ja ir slikts utt stiprinājums,ti 2.Atliek itkā pievilkt skrūvi,bet ... ,sajūta,ka meklē kašķi.Labāk tiešām pārlasīt visus noteikumus un sākt kasīties ar šiem.

258939. viesis 2.jūlijs 2008 23:42
0 0 Atbildēt

Pedejam viesim varu piekrist, ir jasak visiem ar viniem kasiities, tad tomer buus drusku respekts. tagad saak justies kaa dievi zemes virsuu..

258941. viesis 3.jūlijs 2008 8:38
0 0 Atbildēt

Labāk uz CSDD braucu tad, kad ir rindas. Ir gadījies aizbraukt, kad praktiski nav mašīnu un šamējie ar gudru ģīmi 3 reiz staigā apkārt mašīnai un beigās paziņo, ka 3 riepām protektors esot par maz. Tāpat ir arī piedāvājuši man braukt uz kautkādu tur servisu netālu no CSDD, ja salabošot kaiti, nebūšot jāiet TA atkārtoti. Pasūtīju 3 mājas tālāk.

Visvairāk tiešām tracina atgāzu mērīšana dīzeļiem. Dīzelim dod gāzi grīdā uz tukšajiem apgriezieniem nav veselīgi. Katru gadu bojā auto, a varbūt es ar to nobrauktu vēl gadu vai divus...

Ja redzēšu, ka šiem aiz darba trūkuma nav ko darīt un sāk piekasīties kur nevajag, būs jāsāk dot pretī.

258946. viesis 3.jūlijs 2008 9:24
0 0 Atbildēt

Vajag priecāties, ka mums tā pārbaužu sistēma vēl ir tik vienkārša un subjektīva. Ja ieviestu kaut vai Vācijas sistēmu un normatīvus, tad nāktos trešo daļu Latvijas autoparka nosūtīt uz Tolmetu pārstrādei. Kā piemēru var minēt to, ka Vācijas TA nelaiž cauri auto ar metinātiem lonžeroniem un citām nesošajām konstrukcijām.

258948. viesis 3.jūlijs 2008 9:41
0 0 Atbildēt

Nu bet nav ko laist cauri arii taadus luuzhnus, avarijas bridii tadi metinaati lonzheroni var prasiit dziivibu. Auto var nopirkt citu, bet dzilveeka dziiviibu- nee.

Un taa subjektiivaa skate kaa reizi ir bistama, jo vini daudzko nepaarbauda un daudzi autinji iziet skati ar tiesham biistamaakiem defektiem par metinaatiem lonzheroniem. Bet atbildiiba vinu darbam ir absoluuta nulle, jo ja tiko peec skates auto avares delj tehniskaa stavokla, ne jau skates kantoris dabus pa kaklu, bet autoipashnieks, kursh pat no labaakas sirdsapzinjas var nezinaat ka auto ir kadi defekti.

258949. viesis 3.jūlijs 2008 9:44
0 0 Atbildēt

vel nesaprotu vinu suukstiishanos, ka cilveeki brauc uz skatem nepaarbaudot auto- tik pashi nesaprot, ka vainiigi pie taa ir pashi! Jo pat ja vecs auto bus tiko pirms skates remonteets, tapat piesiesies un izmetiis. Tad labak lai atrod kadu defektu, to sataisa un talak jau citur vairs neskatiities nemaz...

258957. viesis 3.jūlijs 2008 11:00
0 0 Atbildēt

Ja skatē redz ka pat 20-gadīgs auto kopts un ir apakšā kas darīts, tad bez problēmēam tiek cauri, ja protams nemēģini šiem tikai aizmālēt acis, tad gan atkārtotā ar garantiju

258960. viesis 3.jūlijs 2008 11:10
0 0 Atbildēt

Vajadzētu sadrukāt lapiņas ar aicinājumu NEĻAUJ NOKAUT MOTORU! un tehniskās apskates stacijās dalīt dīzelīšu īpašniekiem - :)

258963. viesis 3.jūlijs 2008 11:41
0 0 Atbildēt

mans sievastēvs ar rūpīgi koptu saab 9000, 87, gada (tātad jau 21 gads autiņam) iziet skati bez problēmam. LV autiņs ir jau kādu 10 gadu. ne reizi nav izmests. Un auto tiek lietos katru dienu, nevis kā opjiem stāv garāžā. Pēdējoreiz uz TA dzinu es un tur inspektors gadījās saab fans :) staigāja un priecājas, ka tā sakopts un ideālā stāvoklī. Tā ka ja cilvēks seko līdzi tam kas notiek ar auto, to savlaicīgi remontē - iziet skati nav problēmu.

protams ir gadījušies seviški gudri inspektori - paņemot protoklu automātiski ieliek ķeksi pie rūsas. kad prasiju lai parāda kur ir, stulbi smaida un saka, ka tāda ir visiem. Bla, gribējās pa muti krāmēt. Lieki teikt ka auto bija 2005g. un nesists.

258969. viesis 3.jūlijs 2008 12:53
0 0 Atbildēt

Par tiem pedejiem arii ir runa- vienkarshi nem un pasaka, ka pirkst beigts un viss. Nakoshreiz pasmiin un nemaz neskataas...

258978. viesis 3.jūlijs 2008 14:15
0 0 Atbildēt

to "Kanibaals"

Ieej CSDD lapā un lasi:

www.csdd.lv/?pageID=1090906552

Cik bieži jāveic tehniskā apskate?

Tehniskā apskate jāveic 5 dienu laikā pēc transportlīdzekļa pirmreizējās reģistrācijas Latvijā. Turpmāk - atbilstoši termiņam, kāds norādīts valsts tehniskās apskates uzlīmē un līdz kuram transportlīdzeklim ir atļauts piedalīties ceļu satiksmē (ik pēc 12-13 mēnešiem). ...

No manas pieredzes, kā te jau minēja, pēdējos divos gados dod ar pielaidi virs 12 mēnešiem :)

259001. viesis 3.jūlijs 2008 20:08
0 0 Atbildēt

tikko atcereejos, ka man sajuuga pedaalim gumija pakaasta :D

ir dzirdeets ka par to liek 2, bet man laikam nepamaniija :)

259003. viesis 3.jūlijs 2008 20:38
0 0 Atbildēt

258946. viesis (RTU) 03.07.2008 09:24

Vajag priecāties, ka mums tā pārbaužu sistēma vēl ir tik vienkārša un subjektīva. Ja ieviestu kaut vai Vācijas sistēmu un normatīvus, tad nāktos trešo daļu Latvijas autoparka nosūtīt uz Tolmetu pārstrādei. Kā piemēru var minēt to, ka Vācijas TA nelaiž cauri auto ar metinātiem lonžeroniem un citām nesošajām konstrukcijām.

Jā, un? Ja par kaut ko tādu kasītos klāt tieši TA, rastos servisiem lielāks pieprasījums - izjaukt motortelpu un pārtaisīt par ļoti skaistu :) :D Un vispār kādā sakarā tas vajadzīgs? Nu cilvēkam ir mašīna ar metinātu lanžeru, kam tas smagas avārijas gadījumā kaitētu - protams, īpašniekam.

259025. viesis 4.jūlijs 2008 11:10
0 0 Atbildēt

msh, tu materiāli pretestību un mehāniku esi mācījies?

259046. viesis 4.jūlijs 2008 17:14
0 0 Atbildēt

258946. viesis (RTU) 03.07.2008 09:24

Vajag priecāties, ka mums tā pārbaužu sistēma vēl ir tik vienkārša un subjektīva. Ja ieviestu kaut vai Vācijas sistēmu un normatīvus, tad nāktos trešo daļu Latvijas autoparka nosūtīt uz Tolmetu pārstrādei. Kā piemēru var minēt to, ka Vācijas TA nelaiž cauri auto ar metinātiem lonžeroniem un citām nesošajām konstrukcijām. "

Kā tad vācijā TA var dabūt piemēram restaurētie retro auto?????

259047. viesis 4.jūlijs 2008 17:18
0 0 Atbildēt

Runājot par to materiālu pretestību un mehāniku.

Auto var sametināt tā, ka pirmie lieksies veselie un nerūsējušie lanžerona posmi, nevis pārmetinātā vieta.

259050. viesis 4.jūlijs 2008 17:42
0 0 Atbildēt

Igaunijā jauniem autiņiem apskate jāiet pēc diviem gadiem

259051. viesis 4.jūlijs 2008 17:46
0 0 Atbildēt

Nu nevajag jau tā vispārināt. Lielākā daļa no apskates vīriem ir pat ļoti sakarīgi un nemaz necenšas tīšām čakarēt laukā. Tieši otrādi, kaut vai tām pašām bremzēm veic atkārtotu testu, gadījumam, ja ticis mitrums kolodkām. Es pirms TA savus verķus iedzenu servisā un puikām palūdzu nočekot. Tā rezultātā nav bijis ne reizi, ka vajadzētu TA iet atkārtoti. Bet ja brauc uz TA tjipa lai uzzinātu, kas jātaisa, tad attiecīgs arī ir rezultāts.

259056. viesis 4.jūlijs 2008 20:23
0 0 Atbildēt

259025. viesis (RTU) 04.07.2008 11:10

msh, tu materiāli pretestību un mehāniku esi mācījies?

Neesmu mācījies, un nafig man tas? Ja jūties tik gudrs, pastāsti, kādam jābūt ātrumam, kādam šķērslim, ar kuru saduras mašīna, lai normāli sametināts lanžers būtiski izmainītu avārijas iznākumu mašīnā esošajiem cilvēkiem :) Bez tam - kāpēc autoražotāji izlaiž virsbūves remonta manuāļus? Tāpat, prikola pēc?

259058. viesis 4.jūlijs 2008 21:23
0 0 Atbildēt

"Lielākā daļa no apskates vīriem ir pat ļoti sakarīgi un nemaz necenšas tīšām čakarēt laukā"

tātad, Tu jau savā apgalvojumā pieļauji, ka tomēr IR daļa (lielākā, mazākā - tas subjektīvi - kura, vjo tak, "cenšas tīšām čakarēt laukā"

259063. viesis 5.jūlijs 2008 1:24
0 0 Atbildēt

to Bumbarashs:

Tas kas minēts CSDD ir viņu subjektīvais viedoklis un iekšējās instrukcijas, kas nav citiem saistošas. Normatīvos ir paredzēts drusk savādāk un formulējums ir kā jau minēju.

www.csdd.lv/documents/nor.../mk/mk_446.pdf

Lasi MK 446. noteikumu 3. punktu:

3. Transportlīdzekļa tehnisko apskati veic ne vēlāk kā piecas dienas pēc transportlīdzekļa

pirmreizējās reģistrācijas un turpmāk atbilstoši termiņam, līdz kuram transportlīdzeklim ir

atļauts piedalīties ceļu satiksmē, bet ne retāk kā reizi gadā. Vieglo taksometru, autobusu un

transportlīdzekļu vadītāju apmācībai izmantojamo un attiecīgi reģistrēto transportlīdzekļu

tehnisko apskati veic ne retāk kā divas reizes gadā. Datumu, līdz kuram transportlīdzeklim

atļauts piedalīties ceļu satiksmē (to nosaka datorprogramma intervālā līdz 13 mēnešiem), norāda

tehniskās apskates uzlīmē (tehniskās apskates protokolā, tehniskās kontroles uz ceļiem

protokolā, vienas dienas atļaujā).

(MK 09.01.2007. noteikumu nr.48 redakcijā)

Ja vēl nav skaidrs tad uzsveru vārdiņus - "ne retāk kā reizi gadā" un "intervālā LĪDZ 13 mēnešiem". Protams ka praksē tie arī ir 12-13 mēneši, bet hipotētiski tas var būt arī 5mēn.

Vēl var pievērst uzmanību, ka pārbaudīt auto var jebkurā brīdī izsaucot to atkārtoti uz apskati arī pēc TA uzlīmes saņemšanas. Praksē nav dzirdēts.

61. Tehniskās apskates procesa kvalitātes kontroles ietvaros transportlīdzekli var pakļaut

atkārtotai tehniskā stāvokļa novērtēšanai uzreiz pēc tehniskās apskates veikšanas.

259066. viesis 5.jūlijs 2008 7:12
0 0 Atbildēt

Tāpat kā CP arī apskates vīriem ir PLĀNS {sapratīs mani tie,kas ir piedzīvojuši PSRS laikus}.Un plāns - kā mēs zinām - irJĀPILDA

259069. viesis 5.jūlijs 2008 10:44
0 0 Atbildēt

Yetti

Vainīgs:) Paļāvos uz komentos eksistējošo psihozi. Tagad teikšu citādi - ES NE REIZI NEESMU SASTAPIES AR TĪŠU PIKASĪŠANOS TA LAIKĀ! tieši otrādi, ir bijuši gadījumu, kad kāda sīkuma dēļ, par ko principā varēju dabūt 2, iztiku ar solījumu to tūlīt novērst un dabūju uzlīmi. Protams to arī izdarīju. (piemēram nomainīt aplupušās oranžās pagriezienu spuldzes, vai saplaisājusi bremžu šlanga gumija)

259070. viesis 5.jūlijs 2008 11:49
0 0 Atbildēt

nu es teiktu tā viss vairāk vai mazāk ir normāli, bet tos dzeļus gan varēja negāzēt.

259073. viesis 5.jūlijs 2008 19:17
0 0 Atbildēt

Hm, ja reiz ejot pārbaudi dīzelim jāparakstās par to, ka nebūs pretenziju, būt jādot pārbaudītājiem parakstīt papīru, ka ja gadījumā ar motoru kas, tad saimnieks arī neatbild par savu reakciju motora bojājuma gadījumā.

259075. viesis 6.jūlijs 2008 1:44
0 0 Atbildēt

Un kurš dīzeļa īpašnieks labprātīgi uz to parakstītos? Tas ir tāds piespiedu-brīvprātīgs variants, jo citādi TA nespīd.

259079. viesis 6.jūlijs 2008 23:10
0 0 Atbildēt

Dizelistu gadijumaa prastaakais ir ierobezhot apgriezienus un uzlikt tahometram nelinearu korekciju uz apgriezienu radijumiem- elektroniskaa taho gadijumaa viegli uztaisams pasakums. Vini ta tikai uz taho luur... :D

259081. viesis 7.jūlijs 2008 9:32
0 0 Atbildēt

JA Ronalds izlasija MK noteikumus 466, ben nelasija pielikumus, tad ja vins ir neapmierinats. Ja gribat zinat vairak,aizejet uz CSDD tehnisko apskati un jautaiet. Jums iedos palasit gramatu,ka parbauda automasinas Latvija. Tur skaidri rakstits" brivgaitas rezima palienitat apgriezienu skaitus no n_0 lidz n_MAX kurus noteica auto razotaijs un tas ir viss.

259087. viesis 7.jūlijs 2008 11:36
0 0 Atbildēt

Laikam tad būšu kļuvis akls :) Nevaru saredzēt nevienu grāmatu ko izdevis būtu Ministru Kabinets. Varbūt šo grāmatu ir izdevis pats CSDD, tieši tāpat kā trokšņu mērīšanas kārtību? Tādā gadījumā viņi paši lai arī lasa šos pašizdotos savārstījumus.`

Ronalds C.

259089. viesis 7.jūlijs 2008 11:44
0 0 Atbildēt

Vaukšķētājiem, kas aizstāv CSDD. Patiesībā, šāda dīzeļu pārbaudes kārtība eksistē. Un tajā IR norādīts ka dīzeļi ir jāgriež līdz maksimumam. Tikai ir viens BET. Šie noteikumi eksistē ES regulā, kas nosaka, ka dalībvalstīm ir jāpieņem normatīvie akti lai izpildītu šīs direktīvas prasības. Latvijā tas nav izdarīts. Tādēļ labprāt to arī izmantošu

259503. viesis 14.jūlijs 2008 9:24
0 0 Atbildēt

Dīzelim, kurš ir tehniskā kārtībā un nav uz jukšanas robežas, nekas nenotiks, ja to uzgāzēs līdz max apgriezieniem. Neviens jau viņu negriež pusstundu uz tiem max apgriezieniem. Tā uzgāzēšana jau notiek tikai uz sekundi divām.

Vairāk TA tracina tas, ka kasās pie sīkumiem, bet nopietnus bojājumus nepamana. Arī inspektori ir tikai cilvēki, daži ļauni, daži labi. :) Viens ieliks 2 par zemāk noregulētu lukturi, otrs paņems un noregulēs kā vajag.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti