Lietavu laikā autovadītājiem īpaši jāuzmanās Ulmaņa gatvē, Krasta, Duntes un K. Barona ielā

 

Foto: Publicitātes attēls

Deep White | 4.augusts 2016 9:05

Spēcīgu lietavu laikā transportlīdzekļu vadītājiem Rīgā visvairāk jāuzmanās Krasta un Duntes ielā, kā arī Ulmaņa gatvē zem Salu tilta un tml. vietās zem tiltiem un ceļu pārvadiem, jo tur novadās liels ūdens daudzums – tā liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO apkopotie dati par hidrotrieciena radītiem negadījumiem.

Hidrotrieciens ir negadījums, kas notiek, automašīnai iebraucot peļķē vai atrodoties kustībā pa applūdušu brauktuvi, kā rezultātā ūdens iekļūst motora telpā un rada bojājumus motoram un citiem elektriskajiem mezgliem vai agregātiem. Hidrotrieciens var nodarīt transportlīdzeklim neatgriezeniskus bojājumus, kā rezultātā tam nav iespējams turpināt kustību.

Šogad lielākais negadījums ERGO klientu pieredzē līdz šim izmaksājis 3 800 eiro par auto nodarītiem bojājumiem, iebraucot ūdenī uz applūdušas brauktuves.

„Auto var neatgriezeniski sabojāt ne tikai iebraucot peļķē, bet arī pretī vai blakus braucoša transportlīdzekļa radītas ūdens šalts. Hidrotrieciena radītu bojājumu novēršanai nereti nepieciešams kapitālais remonts, kad daļēji vai pilnībā jāmaina, piemēram, motora bloks ar virzuļiem un klaņiem, kā arī elektrosistēma. Vidēji šāds remonts izmaksā no 1700 līdz 2000 eiro, taču mūsu pieredzē ir bijis arī gadījums, kad remonta izmaksas mērāmas pat jauna auto vērtībā,” stāsta ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors Ivars Vismanis.

Apkopojot zaudējumu pieteikumus, ERGO izveidots bojājumu tops, kas visbiežāk var rasties, iebraucot peļķēs un applūdušās brauktuvēs:
1. Motora bloka bojājums (izsists caurums)
2. Saliekti klaņi
3. Nozaudēts auto numurs
4. Salauzti virzuļi
5. Saliekti vārsti

Lai izvairītos no hidrotrieciena un citiem ūdens radītiem bojājumiem, ERGO eksperti iesaka pirms lielas peļķes samazināt braukšanas ātrumu, jo sadursme ar ūdeni lielā ātrumā pielīdzināma auto sadursmei ar ietves apmali. Savukārt, ja auto jau iebraucis peļķē, tad tai cauri jābrauc vienmērīgi, nesamazinot ātrumu, lai neradītu atpakaļejošu ūdens vilni, kas var iekļūt motortelpā. Tomēr, ja priekšā redzama liela peļķe, visprātīgāk ir to apbraukt, ja iespējams.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti