Veiks visaptverošu pētījumu par ceļu satiksmes drošību ietekmējošiem riska faktoriem Latvijā 8

 
SM | 7.decembris 2016 14:39

Trešdien, 7.decembrī, satiksmes ministra Ulda Auguļa vadībā notika Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēde, kurā prezentēja sagatavoto Ceļu satiksmes drošības plāna 2017.-2020.gadam projektu, informēja par aktuālo ceļu satiksmes drošības stāvokli Latvijā šā gada 11.mēnešos, u.c. jautājumi

Kā uzsvēra satiksmes ministrs Augulis: "Īstenotie ceļu satiksmes drošības pasākumi tiek veikti pareizajā virzienā un sniedz savu rezultātu. Šā gada laikā ir darīts daudz, lai uzlabotu ceļu satiksmes drošības stāvokli Latvijā kopumā, par ko liecina negadījumos bojā gājušo skaita samazināšanās salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Tomēr situācija aizvien nav iepriecinoša un jāturpina mērķtiecīgi īstenot plānā noteiktos pasākumus. Vienlaikus paralēli ir jāturpina arī izglītot un informēt visus ceļu satiksmē iesaistītos - kājāmgājējus, autovadītājus, riteņbraucējus. Plānots veikt arī visaptverošu pētījumu par ceļu satiksmes drošību ietekmējošiem riska faktoriem Latvijā, lai efektīvi noteiktu riskus un faktorus, kas Latvijā palielina iespēju iekļūt ceļu satiksmes negadījumos."

Šāda pētījuma uzdevums būs sagatavot priekšlikumus rīcības virzieniem, lai sasniegtu ceļu satiksmes drošības plāna mērķi -2020.gadā samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo un smagi ievainoto skaitu par 50% attiecīgi pret 2010.gadu.

Satiksmes ministrijas (SM) Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns informēja par izstrādāto Ceļu satiksmes drošības plāna 2017.-2020.gadam projektu, kuru plānots ceturtdien, 8.decembrī izsludināt Valsts sekretāru sanāksmē. Plāna projektā iezīmēti četri galvenie virzieni - preventīvie pasākumi ceļu satiksmes drošībā; satiksmes dalībnieku izglītošana un informēšana; satiksmes drošības risinājumu ieviešana autoceļu un ielu tīklā un reaģēšana uz ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) un to seku mazināšana un novēršana.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis informēja par esošo ceļu satiksmes drošības stāvokli 2016.gada 11 mēnešos. Kā norādīja Krapsis, Latvijā ir audzis ceļu satiksmes negadījumu skaits, turpretī sarucis avārijās bojā gājušo skaits, pērnā gada 11 mēnešos ceļu satiksmes negadījumos bojā gāja 164, turpretī šogad - 144 cilvēki, taču šie skaitļi joprojām nav iepriecinoši. Tāpēc Valsts policija, sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) aktīvi turpina darbu gan pie stacionāro fotoradaru uzstādīšanas, gan pie dažādām informatīvi izglītojošam kampaņām.

CSDD Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītājs Jānis Aizpors sniedza informāciju par 2016.gadā veiktajām kampaņām ceļu satiksmes drošības uzlabošanai. Tā 2016.gada laikā organizētas piecas kampaņas - "Pieklājība vieno", "Dusmīgs, toties dzīvs!". "Dzīvības josta" un "Pierādi sevi citur, nevis uz ceļa", "ESI GAISMAS VEST - NESIS!".

Savukārt Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas nodaļas vadītāja Anna Kononova informēja par kampaņu "Mums visiem ir pa ceļam!" , kuras mērķis bija sniegt informāciju par jauno valsts standartu "Velosatiksme". Tāpat realizēta informatīvi izglītojošā kampaņa par ceļa seguma īpašībām pēc remonta un drošības prasībām – "Tici zīmēm!". Šobrīd aktīvi norit drošības kampaņa par braukšanu ziemas apstākļos un starpsezonā – " Ir ziema. Slīd! Neriskē!".

CSDD valdes loceklis Jānis Golubevs informēja par fotoradaru ieviešanas gaitu, jo, otrdien, 6.decembrī uz Latvijas autoceļiem sāka darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari. Taču, kā norādīja CSDD pārstāvis, tad jaunie fotoradari diennakts laikā fiksējuši 854 ātruma pārsniegšanas gadījumus, kas liecina, ka braucēji joprojām rīkojas neapdomīgi, neskatoties uz ceļa zīmēm par fotoradaru esamību.

Autosatiksmes departamenta direktors Vectirāns informēja par CSDP Domnīcā diskutētajiem jautājumiem - Valsts izglītības satura centra paveiktie darbi izglītības un izglītotības ceļu satiksmes drošības jomā, ceļu satiksmes drošība augstākajā izglītībā, u.c.

Ceļu satiksmes drošības padome ir konsultatīva institūcija, kuras darbības mērķis ir sekmēt vienotas valsts politikas izstrādi un īstenošanu ceļu satiksmes drošības jomā, lai paaugstinātu vispārējo ceļu satiksmes drošības līmeni valstī. Padomes priekšsēdētājs ir satiksmes ministrs Uldis Augulis, bet viņa vietnieks - iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis. Padomes sastāvā ir vairāku ministriju, Valsts policijas, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Latvijas Pašvaldību savienības, Rīgas domes, kā arī ceļu satiksmē iesaistīto institūciju un sabiedrisko organizāciju pārstāvji.

 
Visi komentāri
 
REXX 7.decembris 2016 20:38
4 2 Atbildēt

Varat ietaupīt. Samaksājiet man 10% no paredzētās summas, un pierakstiet:

1. Pašu satiksmes dalībnieku bezatbildība.

2. Transporta līdzekļu vadītāja sliktā sagatavotība (jaunietis nupat pabeidz autoskolu, bet nekad nav vadījis auto apgrūtinātos vaīdīšanas apstākļos- naktī, lietū, utt)

3. TL vadītājiem- elementāru fizikas likumu un kopsakarību nezināšana,

4. Satiksmei paredzēto teritoriju stāvoklis.

Apzināti neiekļauju tādas frāzes, ko savas nekompetences dēļ lieto uzraugošās/sodošās institūcijas pārstāvji- "ātruma pārsniegšana, satiksmes noteikumu neievērošana.

Ā, un vēl jau ir visādi īpatņi, kuri dažas elementāras lietas mēģina traktēt pa savam. Piemēram, par to, ka tam, kas brauc pa priekšu, ir kaut kas jānodrošina tam otram, kas ir aizmugurē.

anonimikis 8.decembris 2016 12:04
0 2 Atbildēt

Nu tad jāiekļauj sagatavošanas prasībās obligāts fizikas eksāmens . Bez tā vadītāja apliecību nedot!

es 8.decembris 2016 14:15
0 0 Atbildēt

Un 3. punkts laikam ir vistrakākais. Es gan pievienotu - neizpratni par sistēmu un kopsakarību neredzēšana. Šis rada milzu korķus pilsētās.

Vernons 8.decembris 2016 9:26
1 16 Atbildēt

"Ceļu satiksmes drošības padome ir konsultatīva institūcija"!

Kādi tad ir tie mūsu CSN? To CSN varēja arī nemainīt, jo tāpat slēdziens vienmēr viens - "nav ievērota distance"! CSDD pilnīgi lieka institūcija, drīkst braukt arī bez tiesībām un avārijas gadījumā vienalga vainīga "distance"! Kur ir sadaļa "Brīdinājuma signāli un to lietošana" ? Kāpēc STOP signāls nav CSN brīdinājuma signāls? Kāpēc CSN jāpilda katram otram, trešajam, bet ne katram? Ceļu policijas šefs Krapsis tiek vazāts aiz deguna! Vēl skumjāk, ka viņš pats to pieļauj. Saskaņotais paziņojums ir parodija! Apdrošinātāji sev "kājā iešāvuši"! Piemēram - viens no autiņiem pēkšņi sāk braukt atpakaļgaitā! Kā formēsim? "Distances neievērošana", vai kā? Par kustības drošību spriež tie, kam ar to ir vismazākais sakars. Ceļi. Kur un cik ir tās ātruma samazināšanas joslas? Kāpēc kreisais pagrieziens kā tāds uz ceļiem netiek likvidēts pēc Ungārijas un Zviedrijas piemēra?

Vispirms sataisa ziepes un tad ar zvērīgu enerģijas patēriņu to mēģina pārvarēt.

AnsisR 8.decembris 2016 11:08
4 1 Atbildēt

Es šos iemeslus varētu noformulēt vēl īsāk.

1. Tiesiskais nihilisms

2. Mazvērtības kompleksi

Pārējie iemesli sastāda ļoti mazu procentu skaitu.

:-) 8.decembris 2016 11:50
6 0 Atbildēt

Ven piemirsi

"Vernonisms", praktiski tas ietver Tevis uzskaitītos.

eseris 8.decembris 2016 11:56
3 5 Atbildēt

kārtējā "naudas apgūšana" kam reāli mazs sakars ar satiksmes drošibu.

Pļurkt 8.decembris 2016 17:43
0 0 Atbildēt

Eu!! Šite komentāri tiek dzēsti!!!

Kas ir??? Ne tā izteicos vai???

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti