Satiksmes ministrs Uldis Augulis, VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange, būvnieki, pašvaldības vadītāji un viesi no Lietuvas - Biržu mērs Valdemārs šodien Skaistkalnē atklāja autoceļa Ķekava–Skaistkalne (P89) pārbūvēto posmu no Bārbeles līdz Skaistkalnei.
Būvdarbi autoceļa posmā no Bārbeles līdz Skaistkalnei (47,05.-55,80. km) sākās 2016. gada 30. jūnijā. To ietvaros tika pārbūvēta autoceļa sega – salturīgā kārta, šķembu nesošā apakškārta un virskārta un ieklātas divas asfalta kārtas. Līdz ar sakārtotu ūdens novades sistēmu tika pārbūvēts tilts pār Iecavu un atjaunots tilts pār Mēmeli uz Lietuvas robežas. Visā posmā tika atjaunotas autobusu pieturvietas.
Savukārt pašā Skaistkalnē 1400 metru garumā tika pārbūvēts ūdens novades drenāžas tīkls, vienlaikus autoceļa zonā pārbūvējot lietus ūdens kanalizācijas sistēmu. Ciemata centrālajā daļā aktīvākajā darbu zonā 300 m garā posmā pagājušajā gadā pilnībā slēdza satiksmi, lai izbūvētu pieejas šo ūdeņu attīrīšanas iekārtai. Rīgas ielā visā tās garumā līdz tiltam pār Mēmeli tika izbūvētas ietves gājējiem ar apgaismotu gājēju pāreju krustojumos ar Bauskas un Kurmenes ielām. Auto novietošanas ērtībām ir izveidotas bruģētas, no ietvēm atdalītas "kabatas".
Posms no Bārbeles līdz Skaistkalnei jau desmit gadus bija valstī vissliktākajā tehniskajā stāvoklī – pēc asfalta seguma izbūves 1967. gadā šajā posmā nav bijuši remontdarbi, vien lāpītas bedres. Tilti izbūvēti pirms vairāk nekā 50 gadiem, turklāt tilts pār Iecavu visu šo laiku nebija remontēts.
Būvnieku loģika, kur ietaupīt: Caurtekas nevajag tāds lietus jau tik reizi 100 gados
Pag, cik zinu, ceļus, tajā skaitā arī to caurtekas, projektē paši LVC un viņiem tur gatavo projektu štābeļiem vien, tik naudas nav.
Uzturēšanu veic LAU, to, kam prioritāri izlietot naudu pie uzturēšanas - vvz, kas vai kurš nosaka...
Vispār jau būvniekam šajā gadījumā nav loģikas un likums to liedz, jo ir jādara precīzi kā projektēts.
Pat iedzīvotāji to bija sapratuši, jo viņu piketēšanas plakātos viņi kritizēja LVC un projektētājus, nevis būvnieku. (Tas tāds iesīkstējis diletantisms - fantazēt, ka viss atkarīgs tikai no būvnieka.)
PS. daļēji citos medijos pamatota ir kritika arī no pašvaldības par to, ka vecās iedzīvotāju caurtekas bijušas nelegālas, un tāpēc tādu vajadzība nav bijusi zināma projektētājam, kā arī viņiem vajadzēja celt trauksmi jau tad, kad redzēja, ka viņu apkaimē būvē ietvi un tas tātad ietekmēs daudz ko...
Būvniekam pašdarbība ir aizliegta.