Autotransporta direkcija šogad izmēģinās jaunu pakalpojumu - transports pēc pieprasījuma 8

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com

Nozare.lv | 21.janvāris 2018 10:09

Autotransporta direkcija (ATD) šogad iecerējusi izmēģināt jaunu pakalpojumu - transports pēc pieprasījuma, informēja ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Viņš norādīja, ka tas būšot reiss, ko pasažieri iepriekš piesaka.

Šo pakalpojumu paredzēts ieviest, lai nodrošinātu pārvietošanās iespēju iedzīvotājiem reģionos, kuros ļoti mazā pasažieru skaita dēļ nodrošināt autobusu ir nerentabli, bet citu pārvietošanās alternatīvu nav.

"Piemēram, gadījumos, kad vietā, kur būtu jāslēdz kāds reiss vai maršruts, jo uzturēt šādu maršrutu ir nerentabli, ir tomēr vismaz divi braucēji, kuriem ir nepieciešams nodrošināt pārvietošanos, jo citu sabiedriskā transporta alternatīvu nav, transports pēc pieprasījuma būtu labs risinājums," atzīmēja Godiņš.

Jautāts par laiku, kad ATD varētu sākt šī pakalpojuma izmēģināšanu, Godiņš vēl nevarēja norādīt termiņu. Viņš teica, ka līdz izmēģinājumam ir jāatrisina vairākas lietas, piemēram, kā tiks veikti norēķini ar pārvadātāju un citi tehniski jautājumi.

Kā ziņots, autotransporta regulāro pārvadājumu maršruta tīklā optimizācija varētu skart apmēram 5%. Viņš norādīja, ka gan 2016.gads, gan arī 2017.gads iezīmējās ar samērā būtisku finansējuma nepietiekamību, lai nosegtu zaudējumus, kas veidojas nodrošinot pakalpojumus esošā tīkla ietvaros. 2017.gadā salīdzinājumā ar 2014.gadu pasažieru skaits samazinājās par 12%, bet salīdzinājumā ar 2012.gadu kritums ir par gandrīz 20%.

ATD informācija liecina, ka Latvijā ir ļoti maz tādu autobusu maršrutu, kuros ieņēmumi no pārdotajām biļetēm spēj nosegt izdevumus, proti, pašpietiekami ir mazāk par 2%. Tas nozīmē, ka vairāk nekā 98% no visa maršrutu tīkla visos gadījumos valsts līdzsubsidē - vai tas ir 1%, 5%, 10% vai pat 80%, 90%, kā kurā vietā, bet neviens reģions šobrīd nav tāds, kur pakalpojumu sniegšana būtu iespējama bez tiešas valsts palīdzības.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka Sabiedriskā transporta padomē panākta vienošanās, ka reģionālais maršrutu tīkls ir jāpārskata un ka turpmāk uzturēt to tieši tādā apmērā, kāds tas ir šobrīd, esošo resursu ietvaros nav iespējams. Tāpat panākta vienošanās, ka plānošanas reģioni kopā ar pašvaldībām iesniegs priekšlikumus attiecībā uz maršrutu tīkla izmaiņām, un visi grozījumi, kas maršrutos varētu tikt veikti, notiks pamazām.

Lai realizētu šo uzdevumu, ATD sadarbībā ar plānošanas reģioniem jāsagatavo Sabiedriskā transporta padomei priekšlikumi maršrutu tīkla samazināšanai vidēji par vienu miljonu kilometru katrā plānošanas reģionā.

 
Visi komentāri
 
Conqueror 21.janvāris 2018 14:14
1 0 Atbildēt

ir jāatsakās no lielajiem "ikarusiem" un jāpāriet uz mikroautobusiem- busiņiem, ar 7, 11, 15 pasažieru vietām

Country 21.janvāris 2018 14:17
3 0 Atbildēt

tu sen neesi bijis laukos - tādi cipari varbūt bija aktuāli pirms gadiem 5-10, tagad vairums reisu pietiktu ar 5-vietīgu minivenu

ezis71 21.janvāris 2018 18:11
2 0 Atbildēt

Kaut kādu rezervi jau vajag na vsjakije požarnije,11 vietas būtu tieši laikā.

Pļurkt 21.janvāris 2018 18:57
2 1 Atbildēt

Starppilsētu autobusos lielākoties ir 2 - 4 pasažieri!

Vismaz tajos, kurus spītīgi dzen pa paralēlu maršrutu ar dzelzceļu. Galvenais ka pilnīgi tajā pat laikā kā vilciens iet.

---

Komunistu laikos vietējie autobusu maršruti savāca pasažierus un pienāca autoostā (vai pie dzelzceļa stacijas) tieši pirms vilciena. Tad 20 - 40 min pastāvot izvadāja no vilciena izkāpušos.

No saviem paziņām tik vien to dzirdu, ka nav ar ko aizbraukt uz vilcienu, vietējie reisi galīgi nesapas ar starppilsētu autobusu un dzelzceļa satiksmes grafiku. Ir jāmeklē haltūrists ar vieglo auto.

Radi nevar uz pilsētu aizbraukt dokumentus nokārtot, jo uz pilsētu autobuss iet piektdienas vakarā, no tās pilsētas piektdienas rītā. Tas ir VIENĪGAIS reiss!!! Kājām večiem tos 8 km ir pagrūti aiziet. Autobuss ir vajadzīgs, bet sava idiotiskā grafika dēļ tas iet pilnīgi tukšs, ja nu kāds gadījuma pasažieris patrāpās.

+++

Galvas nav, nevis reisi ir nerentabli!

Āksti!!

Pļurkt 21.janvāris 2018 19:04
0 2 Atbildēt

Manai darbiniecei ir piegriezies dzīvot ar vecākiem. Šī ir gatava īrēt dzīvokli tuvējā pilsētā. BET tad ir jāmeklē cits darbs, jo no pilsētas uz darbu nav iespējams tikt ne ar kādu sab transportu, gluži kā no darba uz mājām!!

NAV NEVIENA PAŠA!! Kur komunistu laikos no 5 rīta līdz 22 vakara gāja ik pa 15 - 20 minūtēm!!!

viencexperc 21.janvāris 2018 21:34
2 1 Atbildēt

Normāla parādība, kad no laukiem pārvācas uz pilsētu.

Tikai ir viena nianse.

Labi būtu pieņemt likumu - ja kādam ( misteram X ) pieder zeme, bet viņš to tikai pļauj, vai vispār neapstrādā, bet ja kāds ( misis Y ) grib nodarboties ar lauksaimniecību un grib šo zemes pleķi izmantot, Misteram X tā IR OBLIGĀTI BEZ MAKSAS jānomā misis Y. ( protams, ka šis gadījums atkrīt, ja misters X šo zemi izmanto kaut kādā veidā).

Citādi ir tā - kādi žmodi sapērkas vai saņem mantojumā zmes pleķus, bet paši tos neizmanto, bet cits, kurš labprāt celtu labklājību laukos, to nevar izdarīt. Jo jāņem liels kredīts, jāmeklē kur nopirkt ( lai sanāktu vienā gabalā) utt.

Pļurkt 22.janvāris 2018 9:16
3 1 Atbildēt

Dīvānsexpertam derētu aizbraukt uz reāliem laukiem, nevis Rīga un pārējie lauki un aplūkot dabā kam pieder zemes, kas ar ko nodarbojas!!

Vismaz znota mātei kaimiņos ir zviedrs, zviedrs, dānis un soms, kuriem zemes ir aizlaistas - apaugušas ar krūmiem. Par pāris polšiem bomži kaut ko skata pēc padarbojas, lai skaitītos jaunaudze un šie "dīvānzemnieki" varētu saņemt no ES dotācijas.

Iepriekšējie zemes mantinieki un īpašnieki bija spiesti pamest šo Laimes apsēsto zemi un izpārdot visu par kapeikām, lai varētu nopirkt biļeti uz vienu galu! Biļeti pirka nevis uz Lielpicāniju, bet tā krietni patālāk.

------------------------

Misteram X tā IR OBLIGĀTI BEZ MAKSAS jānomā misis Y.

=> komunistu domāšanas veids un ideoloģija.

RULSSS 22.janvāris 2018 16:53
0 0 Atbildēt

Ta tik doma cilveks kam pasam nekas nepieder un nekad nepiederes,kas tik grib tik pie otra mantas pa baltu velti.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Dīzelis beidzot lētāks par benzīnu: Dīzelis 1.637 un 95 benzīns 1.657 EUR -26.03.2024 (+ VIDEO) 16

iAutolv uzpilda degvielu, secina, ka dīzeļdegviela lētāka par benzīnu un aicina aizdomāties par to, vai varam atļauties zaļo politiku šādā formātā un maksāt par degvielu vairāk kā, piemēram, Spānijā. Lasīt vairāk

 

Saskaņotais paziņojums – kā to pareizi aizpildīt 11

Ceļu satiksmes negadījums var notikt ar ikvienu, neatkarīgi no autovadītāja vērības vai braukšanas pieredzes. Pārsvarā notiek nelieli satiksmes negadījumi, un ļoti bieži auto braucējiem nākas pildīt saskaņoto paziņojumu. Lasīt vairāk

 

ASV kravas kuģis daļēji sagrauj 2,5 km garo tiltu Baltimoras pilsētā (+ PAPILDINĀTS 11:45 VIDEO) 25

ASV, Baltimorā kuģim ietriecoties tilta konstrukcijās daļēji sagrauts tilts pār Potapskas upi. Tiek ziņots, ka tajā brīdī pār tiltu braukušas automašīnas un pārvietojušies gājēji, tādēļ iespējami upuri. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti