Rīgas domes Satiksmes departamentā lems par tālāko rīcību saistībā ar Vanšu tiltu 4

 
Nozare.lv | 12.marts 2018 17:44

Šodien Rīgas domes Satiksmes departaments pieņems lēmumu par tālāko rīcību saistībā ar Vanšu tiltu, kam nobrukušas ar vienām kāpnēm saistītās konstrukcijas, aģentūru LETA informēja departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Līdz lēmuma pieņemšanai abas Vanšu tilta kāpnes Daugavas labajā pusē ir slēgtas, kā arī daļēji ierobežota gājēju plūsma zem Vanšu tilta, 11.novembra krastmalā. Gājēju plūsma pa Vanšu tiltu novirzīta pa labā krasta estakādi līdz Citadeles ielai, tāpat atļauts izmantot Vanšu tilta pacēlājus.

Pēc Ahunas-Ozolas paustā, lai noteiktu faktisko kāpņu konstrukcijas stāvokli un turpinātu kāpņu ekspluatāciju, steidzamības kārtā Satiksmes departaments veica kāpņu konstrukcijas tehnisko inspekciju. Inspekcijas rezultāti tika saņemti piektdien pēcpusdienā.

Satiksmes departamenta lēmums par tālāko rīcību tiks pieņemts pirmdien pēc iepazīšanas ar inspekcijas tehnisko atskaiti un tikšanās ar ekspertīzes veicējiem. Vanšu tilta kāpņu speciālajā inspekcijā noteikts to tehniskais stāvoklis, nestspēja, ekspluatācijas drošība, kā arī ekspluatācijas laikā radušies defekti. Tāpat noteiktas pieļaujamās ekspluatācijas slodzes, dots slēdziens par faktisko margu stāvokli un to, ar kādiem nosacījumiem atļauta tālākā kāpņu ekspluatācija līdz tilta atjaunošanas darbu uzsākšanai.

Ahuna-Ozola informēja, ka tilta kapitālais remonts nav veikts kopš tilta uzbūvēšanas 1981.gadā. Tiltam regulāri tiekot veikti ikdienas uzturēšanas darbi un lokāli remontdarbi. Vanšu tilta pēdējā speciālā inspekcija tika veikta 2013.gada beigās. Lai novērstu tilta defektus un saglabātu tā nestspēju un ilgmūžību, nepieciešams izstrādāt tilta atjaunošanas būvprojektu. Būvprojekta izstrāde tiks sākta šogad.

Rīgas domes departaments apgalvo, ka visi Rīgas tilti un satiksmes pārvadi tiekot regulāri apsekoti. Speciālās inspekcijas jeb detalizēta konstrukciju apsekošana tiek veikta vismaz reizi piecos gados. Papildus tiek veiktas arī regulārās inspekcijas un ikdienas apsekošanas, kuru laikā tiek veikta vizuāla konstrukciju novērtēšana. Šogad plānots izsludināt iepirkumu 16 objektu speciālo inspekciju veikšanai, piebilda Ahuna-Ozola.

Satiksmes departaments apgalvo, ka katru gadu uzdod uzņēmumiem, kas saskaņā ar līgumu nodrošina transporta būvju ikdienas uzturēšanu, tiltu apsekošanas ietvaros pievērst pastiprinātu uzmanību būvēm, kurās kopš to uzbūvēšanas nav bijis kapitālais remonts. Visiem objektiem departaments nepieciešamības gadījumā plānojot defektu, kas var apdraudēt satiksmes dalībnieku drošību, novēršanu vai gadījumos, kad defektus nav iespējams novērst bez būvprojekta izstrādāšanas, plānot pasākumu veikšanu, lai nodrošinātu satiksmes dalībnieku drošību.
Rīgas domes pārstāve norāda, ka Satiksmes departaments katru gadu veic tiltu atjaunošanas vai pārbūves darbus atbilstoši speciālo inspekciju rekomendācijām un pieejamajam finansējumam. Pēdējo piecu gadu laikā veikta pārbūve vai atjaunošana Satiksmes pārvadā pār dzelzceļu K.Ulmaņa gatvē, Salu tiltā pār Daugavu un Mazo Daugavu, kā arī tilta pār Bieķēngrāvi lejtecē būvniecība. Šogad turpināsies Salu tilta kompleksa pārbūve, kā arī tiks uzsākta Brasas un A.Deglava tiltu pārbūve.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka konstrukcijas nobrukušas pie kāpnēm, kas no Vanšu tilta ved lejā uz 11.novembra krastmalu.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 12.marts 2018 18:45
3 0 Atbildēt

Es domāju, ka vajag nojaukt, un uzbūvēt jaunu.

Pēc manām aplēsēm, viens tāds jauns tilts maksātu 3 miljardi. 1 miljards krievijai, 0,5 miljardi ušistam un domei, 0,5 miljardi būvniekiem, 0,8 miljardi dažādiem neparedzētiem izdevumiem, un 0,2 miljardi - pats tilts.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti