Pašvaldība izskata trīs variantus, kā rīkoties ar Vanšu tilta nobrukušajām konstrukcijām 4

 

Foto: Ekrānšāviņš no Balticlive.com

Nozare.lv | 13.marts 2018 8:21

Rīgas domes Satiksmes departamentā tiek vērtēti trīs iespējamie varianti, kā rīkoties, lai sakārtotu Vanšu tiltu, kam nobrukušas ar vienām kāpnēm saistītās konstrukcijas, aģentūrai LETA pastāstīja departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Departamentā saņemts ekspertu atzinums par Vanšu tilta konstrukciju izvērtējumu. Eksperti atzinuši, ka kāpņu nestspēja ir laba, taču kāpņu margām ir nepieciešams remonts.

Departamentam izskatīšanai piedāvāti trīs rīcības varianti - veikt kāpņu remontu uzturēšanas darbu laikā, neremontēt kāpnes, bet veikt pilnīgu to pārbūvi, vai arī gaidīt tilta pārbūvi un kāpnes līdz tam neļaut ekspluatēt.
Ahuna-Ozola norādīja, ka katrs no variantiem paredz atšķirīgu darbu apjomu, laiku un izmaksas. Departaments lūdzis ekspertus šīs nedēļas laikā veikt aprēķinus, cik izmaksātu katra no variantiem īstenošana.

Saņemot aprēķinus, departaments lems par turpmāko rīcību. Tikmēr Vanšu tilta kāpņu izmantošana joprojām ir liegta.

Kā ziņots, abas Vanšu tilta kāpnes Daugavas labajā pusē ir slēgtas, kā arī daļēji ierobežota gājēju plūsma zem Vanšu tilta, 11.novembra krastmalā. Gājēju plūsma pa Vanšu tiltu novirzīta pa labā krasta estakādi līdz Citadeles ielai, tāpat atļauts izmantot Vanšu tilta pacēlājus.

Ahuna-Ozola informēja, ka tilta kapitālais remonts nav veikts kopš tilta uzbūvēšanas 1981.gadā. Tiltam regulāri tiekot veikti ikdienas uzturēšanas darbi un lokāli remontdarbi. Vanšu tilta pēdējā speciālā inspekcija tika veikta 2013.gada beigās. Lai novērstu tilta defektus un saglabātu tā nestspēju un ilgmūžību, nepieciešams izstrādāt tilta atjaunošanas būvprojektu. Būvprojekta izstrāde tiks sākta šogad.

Rīgas domes departaments apgalvo, ka visi Rīgas tilti un satiksmes pārvadi tiekot regulāri apsekoti. Speciālās inspekcijas jeb detalizēta konstrukciju apsekošana tiek veikta vismaz reizi piecos gados. Papildus tiek veiktas arī regulārās inspekcijas un ikdienas apsekošanas, kuru laikā tiek veikta vizuāla konstrukciju novērtēšana. Šogad plānots izsludināt iepirkumu 16 objektu speciālo inspekciju veikšanai, piebilda Ahuna-Ozola.

Satiksmes departaments apgalvo, ka katru gadu uzdod uzņēmumiem, kas saskaņā ar līgumu nodrošina transporta būvju ikdienas uzturēšanu, tiltu apsekošanas ietvaros pievērst pastiprinātu uzmanību būvēm, kurās kopš to uzbūvēšanas nav bijis kapitālais remonts. Visiem objektiem departaments nepieciešamības gadījumā plānojot defektu, kas var apdraudēt satiksmes dalībnieku drošību, novēršanu vai gadījumos, kad defektus nav iespējams novērst bez būvprojekta izstrādāšanas, plānot pasākumu veikšanu, lai nodrošinātu satiksmes dalībnieku drošību.
Rīgas domes pārstāve norāda, ka Satiksmes departaments katru gadu veic tiltu atjaunošanas vai pārbūves darbus atbilstoši speciālo inspekciju rekomendācijām un pieejamajam finansējumam. Pēdējo piecu gadu laikā veikta pārbūve vai atjaunošana Satiksmes pārvadā pār dzelzceļu K.Ulmaņa gatvē, Salu tiltā pār Daugavu un Mazo Daugavu, kā arī tilta pār Bieķēngrāvi lejtecē būvniecība. Šogad turpināsies Salu tilta kompleksa pārbūve, kā arī tiks uzsākta Brasas un A.Deglava tiltu pārbūve.

Aģentūra LETA jau ziņoja, ka konstrukcijas nobrukušas pie kāpnēm, kas no Vanšu tilta ved lejā uz 11.novembra krastmalu.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 13.marts 2018 8:54
4 0 Atbildēt

Nojaukt tiltu un būvēt tuneli. Otkati uzreiz lielāki. Savulaik jau margas par 100tk laboja un re jau nobruka.

anonimikis 13.marts 2018 9:38
0 0 Atbildēt

Prāmi tur varētu uztaisīt

Palaidniex 13.marts 2018 13:14
1 0 Atbildēt

kāpņu vietā izmantot prāmi - ariginaļna!

Bet, ja nopietni, domājum, ka atkal par pārsimts "štukām" pieliks nanoplāksni, ar nanonaglām, gluži kā to izdarīja jau vienreiz ar nano audumu šīm te pašām kāpnēm vai par jaunu cinkotu margu cenu tās vienkārši nokrāsoja...

n9ds 14.marts 2018 14:51
0 0 Atbildēt

Kamēr spriež par 3 variantiem,norisinās cetutais - nedarīt neko.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti