Jauns Audi e-degvielu projekts: e-dīzeļdegviela no gaisa, ūdens un zaļās elektroenerģijas 1

Moller Baltic Import SE | 19.novembris 2014 9:59

Audi aktīvi darbojas CO2 izmešus neradošu sintētisko degvielu izstrādes jomā. Uzņēmuma jaunākais projekts ir izmēģinājuma rūpnīca Drēzdenē, kurā no ūdens, CO2 un zaļās elektroenerģijas tiek iegūta dīzeļdegviela. Jauno ražotni 14. novembrī atklāja Audi un tā projekta partneri Climeworks un Sunfire.

Ar šo sadarbību Audi un tā partneri pierāda, ka e-degvielu industrializācija ir iespējama. Izmēģinājuma rūpnīca tika atklāta Vācijas federālās izglītības un pētniecības ministres Prof. Dr. Johannas Vankas un AUDI AG Vides novērtējumu, atjaunojamo energoresursu un jauno materiālu nodaļas vadītāja Dr. Hāgena Zeiferta klātbūtnē.

• Jauna Audi aktivitāte CO2 izmešus neradošu degvielu jomā
• Drēzdenē atklāta pirmā e-dīzeļdegvielas ražotne
• Audi sadarbojas ar Climeworks un Sunfire

Rūpnīcā šķidrās degvielas ražošanai no elektroenerģijas par izejmateriāliem tiek izmantots oglekļa dioksīds, ūdens un elektroenerģija. Oglekļa dioksīds tiek iegūts tieši no apkārtējā gaisa, izmantojot tiešo gaisa ieguvi — tehnoloģiju, kuru izstrādājis uzņēmuma partneris no Šveices Climeworks.

Atsevišķā procesā elektrolīzes ierīce, kurai nepieciešama zaļā enerģija, atdala ūdeņradi no skābekļa. Pēc tam divos ķīmiskos procesos 220°C temperatūrā un zem 25 bāru spiediena ūdeņradis reaģē ar slāpekļa dioksīdu, radot šķidrumu ar nosaukumu „Blue Crude“, kura sastāvā ir ogļūdeņraža savienojumi. Šī procesa efektivitāte sasniedz 70%.

Šobrīd izmēģinājuma ražotnē Drēzdenē-Reikā iespējams saražot aptuveni 160 litrus „Blue Crude” šķidruma dienā. Aptuveni 80% no tiem iespējams pārvērst sintētiskajā dīzeļdegvielā. Šī degviela — Audi e-dīzeļdegviela —nesatur sēru un aromātvielas. Tai ir arī augsts cetānskaitlis, kas nozīmē, ka degviela ātri aizdegas. Degvielas ķīmiskās īpašības ļauj to savienot ar fosilo dīzeļdegvielu jebkādā attiecībā, tātad to ir iespējams izmantot kā parastās degvielas alternatīvu bez īpašiem automobiļa pārveidojumiem.

Šajā projektā Audi apvieno divas inovatīvas tehnoloģijas, kuras daļēji finansē Vācijas Federālā izglītības un pētniecības ministrija. Pirms tās ir veikta izpēte divu gadu garumā un bijusi arī sagatavošānās fāze, kurā no apkārtējā gaisa ir iegūts CO2 un no elektroenerģijas ražota šķidrā sinētiskā degviela. Audi autoražošanas nozarē ir vienīgais partneris šajā jomā.

Slavenā Cleantech Group no Sanfrancisko iekļāva Sunfire GmbH savā 100 inovatīvāko ekotehnoloģiju uzņēmumu sarakstā Global Cleantech 100 jau pirms ražotnes atklāšanas.

Taču Audi aktivitātes CO2 izmešus neradošu izmešu jomā kopš 2009. gada nebeidzas tikai ar Sunfire. Audi e-gāzes rūpnīcā Verltē, Lejassaksijā, jau tiek ražots sintētiskais metāns (Audi e-gāze), bet Audi A3 Sportback g-tron īpašnieki var uzpildīt savu automobiļu degvielas tvertnes, izmantojot īpašu degvielas karti. Audi kopā ar Global Bioenergies no Francijas veic arī kopīgu Audi e-benzīna ražošanas pētījumu. Tāpat tiek īstenots kopīgs projekts ar ASV uzņēmumu Joule, kura mērķis ir ražot Audi e-dīzeļdegvielu un Audi e-etanolu, izmantojot mikroorganismus. Audi piedāvā arī zaļās enerģijas risinājumu Audi A3 Sportback e-tron īpašniekiem.

 
Visi komentāri
 
Arnis 25.aprīlis 2015 20:40
0 0 Atbildēt

Kaut ko tādu biju izgatavojis jau pirms 30 gadiem.Par izmeiģinājumu trusīti nevienam nezinot izmantoju zil 130 V veida 8 cilindru.No parasta ierindas kravinieka iznaca formula pārbaudit izdevas tukšu un ar 3,5tonām krautu to saprast toreiz bij grūti vienkārši lidoja .Protams kaut kas kaut kodabūja zināt un srsnigi man piekodināja šo pasākumu pilnigi aizmirst ja gribot brivi staigat .

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas uzvarēs 400 m distancē: F1 bolīds, F16 iznīcinātājs vai motocikls? (+ VIDEO) 5

Atbilde ir motocikls, kas 400 m ir ātrāks ne tikai par nosauktajiem, bet arī par elektroauto, trīs sporta auto un nelielu biznesa klases lidmašīnu. Lasīt vairāk

 

Jau 20 reizi notiek konkurss “Latvijas Gada auto”; dalībnieku vidū arī “Lamborghini Urus” (+ VIDEO) 17

Pirmo reizi “Latvijas Gada auto” tituls tika pasniegts 1998. gadā, un šogad ir konkursa 20 gadu jubileja. Šo gadu laikā konkursam ir gājis dažādi. Ir bijusi gan augšupeja, gan krīzes laikā nācās samazināt konkursa apmērus. Lasīt vairāk

 

Automechanika 2018 uzstāda jaunu rekordu

Vācijas pilsētā Frankfurtē notikušais Automechanika 2018 (11.09-15.09) pasākums, kuru apmeklēja arī iAuto, uzstādījis jaunu rekordu. Lasīt vairāk

 

Uz Latvijas autoceļiem izdevies aizvadīt dienu bez bojāgājušajiem, tomēr bijuši negadījumi ar cietušajiem

Piedaloties Eiropas Komisijas (EK) organizētajā kampaņā "Eiropas diena bez ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušiem un smagi ievainotiem cilvēkiem" (EDWARD), Latvijai ir izdevies aizvadīt dienu bez avārijās bojā gājušiem cilvēkiem, tomēr reģistrēti vairāki negadījumi ar cietušajiem, aģentūru LETA informēja Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti