Degvielas kvalitāte: mīti un patiesība 8

 

Foto: Publicitātes attēls

Virši | 7.novembris 2017 11:27

Degvielas kvalitātei ir būtiska nozīme, nodrošinot efektīvu automašīnas darbību. Sabiedrībā pastāv dažādi mīti un aizspriedumi par degvielas kvalitāti Latvijā, tāpēc lielākais pašmāju degvielas tirgotājs AS “VIRŠI-A” piedāvā piecus mītus un patiesības par to.

Augstas kvalitātes degvielu var iegādāties tikai Skandināvijā
Degvielai ir jāatbilst konkrētiem kvalitātes parametriem, kas definēti Latvijas un Eiropas Savienības likumdošanā – dīzeļdegvielai ir jāatbilst EN 590 standartam, savukārt 95E markas benzīnam – EN 228 standartam, tādējādi tās kvalitāti nenosaka valsts, kurā tā iegādāta.

Lai degviela būtu labāka, tai noteikti nepieciešamas piedevas
Lai automašīna brauktu ātrāk, ekonomiskāk un dzinējs kalpotu ilgāk, pastāv mīts, ka degvielai jāpievieno papildu piedevas, taču tā nebūt nav. Galvenais, lai degviela atbilst normatīvajiem standartiem, sezonalitātei, un tās kvalitāti būtu atzinuši automašīnu ražotāji. “VIRŠI-A” uzskata, ka standartiem atbilstošai degvielai piedevas nav nepieciešamas. Degvielas ietaupījumam ļoti liela nozīme ir braukšanas paradumiem – saraustīta braukšana, nepareiza ātrumkārbas pārnesuma izvēle, lieka gaisa pretestība un citi apstākļi.

Visiem gadalaikiem ir viens dīzeļdegvielas veids
Atbilstoši klimatiskajiem apstākļiem, dīzeļdegvielai ir dažāda aukstumizturība, ziemas sezonai tā iedalās trīs klasēs, proti: A0 klase, kur degviela sāk sabiezēt pie - 10 grādiem un sasalst pie - 20; A1 klase - degviela sāk sabiezēt pie - 16 grādiem un sasalst pie - 26; un A2 klase - degviela sāk sabiezēt pie - 22 grādiem, bet sasalst pie - 32 grādiem.

Autovadītājs nevar ietekmēt degvielas kvalitāti
Par degvielas kvalitāti līdz tās nonākšanai automašīnas bākā atbildīgs ir tirgotājs, tomēr klientam ir jāseko, lai bākā nenotiek dažādu degvielas veidu sajaukšanās, un tam, kāds ir automašīnas kopējais tehniskais stāvoklis – degvielas filtru tīrība, sveču, kvēlsveču, startera un akumulatora stāvoklis, lai automašīna darbotos nevainojami. Tāpat ir svarīgi ziemas periodā degvielas bāku turēt iespējami pilnu, lai neveidotos apsarmojums un līdz ar to – kondensāts.

Autovadītājs nevar pieprasīt degvielas kvalitātes pārbaudi
Ja rodas aizdomas par degvielas kvalitāti, autovadītājs var pieprasīt tās pārbaudi jebkurā akreditētā laboratorijā. Ja, veicot pārbaudi, tiek konstatēts, ka degvielas kvalitāte ir atzīstama par atbilstošu noteiktajam standartam, izmaksas par veiktajām pārbaudēm jāsedz autovadītājam.

 

 
Visi komentāri
 
var vai nevar? 7.novembris 2017 12:03
8 3 Atbildēt

"Autovadītājs nevar pieprasīt degvielas kvalitātes pārbaudi

Ja rodas aizdomas par degvielas kvalitāti, autovadītājs var pieprasīt tās pārbaudi ..."

attrabotka 7.novembris 2017 15:37
2 0 Atbildēt

Pirmais apgalvojums ir mīts. Otrais - tam sekojošā atbilde.

katrs par sevi 7.novembris 2017 16:47
3 1 Atbildēt

Tas,vecīt, ir par "Virši A".

vienkārši 7.novembris 2017 23:25
4 0 Atbildēt

Vai nevarētu pielietot metodi "dedzināt neatejot no sūkņa"?Ja nedegs,braukt nevarēs.

Pļurkt 7.novembris 2017 16:49
2 0 Atbildēt

Ārkārtīgi labs ir vecais Lukas sūknis degvielas kvalitātes pārbaudei!

Vēl jau dīzeļiekrāvējos tos var pa pilnam atrast.

No kurienes tiek ņemta arktiskā dīzeļdegviela??? Skandināvi to neražo!

ezis71 7.decembris 2017 18:46
0 0 Atbildēt

Skandināvijā dīzelis neputo.

95-98 9.novembris 2017 16:09
0 0 Atbildēt

ar to benzīnu, ar kuru labāk iet, to vairāk tērē, un tas nav viršua

ezis71 7.decembris 2017 18:44
0 0 Atbildēt

Agrāk mūsu uzņēmums pildījās Staķikā,auto iekrāvējs strādāja kā puķīte.Tagad Viršos,iekrāvējs kūp kā KAMAZs un smird.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 19

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti