Degvielas tirgotāji atgādina par ziemai piemērotu degvielu 11

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Circle K | 7.decembris 2017 13:19

Pietiekamas aukstumizturības degviela nodrošina motora darbību arī zemā gaisa temperatūrā un izslēdz dzinēja apstāšanās risku.

„Lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, ziemas dīzeļdegvielu ieteicams uzpildīt savlaicīgi – ne tikai brīdī, kad gaisa temperatūra strauji pazeminājusies. -10°C ir kontroltemperatūra, kad degvielas tvertnē vajadzētu būtu tikai arktiskajai dīzeļdegvielai, nevis dažādu degvielu sajaukumam. Savlaicīga pāreja uz to ir būtiska, jo tikai ziemas degviela ļauj izvairīties no parafīna kristāliem, kuru ietekmē lielā salā automašīnas dzinējs mēdz apstāties,” stāsta Circle K Latvia degvielas kategorijas vadītājs Gatis Titovs.

Ziemā ieteicams sekot līdzi dīzeļdegvielas marķējumam
Ziemas sezonā autovadītājiem jāseko līdzi dīzeļdegvielas sūkņu marķējumam un degvielas piemērotībai attiecīgajiem laikapstākļiem. A2 klases degvielas aukstumizturība ir vismaz -32°C un tās saduļķošanās temperatūra -22°C. Zemākas klases degviela, piemēram, A0 klases, saduļķojas jau pie -10°C.
Ziemā svarīga arī filtru tīrība, pilna bāka un efektīvas degvielas piedevas
Lai auto ziemā darbotos tāpat kā vasarā, jāievēro daži pamatprincipi:

• Pirms gada aukstākās sezonas iestāšanās, jāpārliecinās ne tikai par piemērotas aukstumizturības klases degvielas izvēli, bet arī par savlaicīgas degvielas padeves sistēmas, it īpaši degvielas filtru nomaiņu un tīrību.

• Zemā temperatūrā bākā jābūt tikai arktiskajai degvielai. Ja bākā būs palikusi vasaras degviela, pazeminoties gaisa temperatūrai, tā var sabiezēt un aizsprostot degvielas filtru un auto nebūs iesējams iedarbināt.

• Pilna bāka pasargās no kondensāta veidošanās. Ja auto bāka būs tukša un krasi mainīsies gaisa temperatūra, bākā var rasties kondensāts, kas vēlāk pārvērtīsies ūdenī un nokļūs degvielā. Nokļūstot degvielas filtrā, degviela var sasalt un apturēt dzinēja darbību. Ja degvielas sistēma aizsalst un nosprosto degvielas filtru, tādā situācijā vairs nevar palīdzēt pat augstākās aukstumizturības dīzeļdegviela vai pilna bāka degvielas. Savukārt jau sākumā uzpildīta pilna bāka degvielas nodrošinās to, ka nebūs brīvas vietas, kur kondensātam veidoties. Lai izslēgtu riskus, ziemas sezonas laikā vienmēr ieteicams nepārtraukti turēt vismaz līdz pusei pilnu degvielas bāku.

• Tāpat ieteicams izvēlēties degvielu ar kvalitāti uzlabojošām piedevām – tās ļaus ne tikai samazināt degvielas patēriņu un ilgtermiņā ieekonomēs līdzekļus par auto tehniskā stāvokļa uzturēšanu, bet arī atvieglos dzinēja iedarbināšanu aukstā laikā, ko nodrošina degvielai pievienotie cetāna uzlabotāji. Degvielas piedevas novērš nosēdumu veidošanos degvielas sistēmā un arī attīra to. Tā rezultātā tiek novērsti iespējamie traucējumi dzinēja vadības sistēmai un izveidota pareiza gaisa un degvielas maisījuma attiecība.

*Tradicionāli dīzeļdegvielas ražošanas procesā filtrēšanas temperatūra tiek nodrošināta par vairākiem grādiem zemāk nekā noteiktajās valsts prasībās, ko apliecina testēšanas pārskati. Šobrīd SIA Circle K Latvia 2. klases arktiskajai degvielai tie ir pat - 39°C.

Šobrīd visās Circle K stacijās Latvijā jau pieejama A2 klases dīzeļdegviela, kuras sasalšanas temperatūra ir vismaz -32°C*.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 7.decembris 2017 14:42
10 0 Atbildēt

Bet ko tas Cirkulis piedāvās ziemas virtuvei? Uzradīsies jaunas, arktiskās maizītes?

Bils 8.decembris 2017 11:48
1 0 Atbildēt

Šamo lamā arī par KAPLIS, no Circle -APLIS un priekšā "K"

Brrricis 7.decembris 2017 14:45
2 0 Atbildēt

Par agru - Bricis vēl nekādu salu nesola

Pļurkt 7.decembris 2017 14:59
0 6 Atbildēt

Būru ļoti labi, ja tie degvielas tirgotāji piedāvātu REĀLU ziemas zupu vismaz nedēļu PIRMS iestājas aukstums!!

Pagaidām ļoti bieži ir tā ka deklarē, ka esot ziemas dīzelis, bet nez kāpēc auto masveidā apstājas pie pirmajiem nopietnajiem mīnusiem. Apstājas tie auto kas dienā vai ne vairāk kā 2 dienās nobrauc bāku!

Sakārtojiet savu galu, tad ņematies mācīt citus!

dsa 7.decembris 2017 15:30
8 1 Atbildēt

Vajag braukt ar normāliem auto, tie neapstājās. Be kur nu tev būrī līdz tādiem...

p.s. veciem dīzeļiem vajag pieliet 10% benzīnu, tad neapstāsies.

Pļurkt 8.decembris 2017 9:49
0 7 Atbildēt

Dalbajob, šito tu pasaki komunālajiem dienestiem!!

Tādiem kā Jūrmala, Jelgava, Jēkabpils un vēl un vēl un vēl!!

Pie reizes savus stulbos vāvuļojumus par 10% vari iespraust sev pakaļa.

dsa 8.decembris 2017 13:15
5 0 Atbildēt

Tikai nezin kāpēc komunālo dienestu darbinieku privātās mašīnas ar šo pašu dīzeli nestājās nekādā aukstumā. Interesanti, ne? Un par tie 10% pamēģini, dīzelim tas ir veselīgi.

ezis71 7.decembris 2017 18:33
2 0 Atbildēt

Visus sūdus taisa rapsis.

Pļurkt 8.decembris 2017 9:53
0 16 Atbildēt

Visus sūdus taisa paši DUSi, kas atved ziemas dīzeli tikai tad kad jau ir iestājies sals un vēl to pašu uzgāž pa virsu vasaras dīzelim, nevis tukšā cisternā, kā to prasa tehnoloģija!

Kaut gan šilte uz tanka ka ir dīzelis -20* stāv no paša oktobra sākuma!

Bils 8.decembris 2017 11:51
1 0 Atbildēt

Nu, nez', nez'... Lukoil (Viada) viss sen jau OK, lej zieminieku jau vismaz vairāk kā mēnesi. Pēdejos ~3-4 gadus tur tikai arī lejos.

Žēl ka vairs par skaidru naudu nav -5 centu atlaide Mūkusalas ielas DUSā u.c. kur bija...

Pļurkt 12.decembris 2017 8:19
0 0 Atbildēt

Šoziem es bākā PIRMO reizi ielēju dīzeli ar kaut kādu ziemas degvielas smaku!!

Degvielai kas būtu domāta -20 vai zemāk krāsa galīgi vēl neatbilst - tas pat zilganais dīzelis kas vasarā. Tā ka zupa ir vislabākajā gadījumā tikko atvesta un uzgāzta virsū vasaras dīzeļa paliekām cisternās. Tā ka vislabākajā gadījumā sanāks kādiem - padsmit grādiem derīga.

Vasaras, ziemas un arktiskais dīzelis atšķiras gan pēc smakas, gan pēc krāsas, ja kāds vēl to nezin!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti