NEAPDZEN KRUSTOJUMĀ! 25

 

Foto: iAuto.lv

9.novembris 2012 20:40

Stāstiņš par „Graudiņa likumu” ir iAuto pēdējo dienu lasītākais. Tas priecē – pareizas rīcības algoritmus vislabāk veido sarunas par citu kļūdām. Tādēļ, šķiet, īstajā laikā nāk vēl viens lielceļu pieredzes stāsts.

Atceras Gunārs Brauns:

Man laimējās. Es ne tikai savām acīm un tiešā tuvumā redzēju šo avāriju, kas gadās ļoti reti. Es ne tikai redzēju, es piedalījos tās nobriešanas procesā, kas savukārt ir ļoti pamācoši un vēl ilgi pēc tam liek domāt par katra kustības dalībnieka atbildības daļu. Arī tā dalībnieka, kurš necieta un likuma priekšā arī ir gluži vai kristāldzidrs.

1. stadija
(attēla kreisā daļa)

Virziens – Ventspils. Jūrmalas apvedceļš. Egļuciems, Sīpolciems, Spuņciems. Piektdienas pēcpusdiena. Īstā vieta un laiks līdzīgu konfliktsituāciju uzrūgšanai. Visi ir beidzot izrāvušies no ikdienas darba un lielpilsētas žņaugiem, visi grib ripot pretim pavasarim un brīvībai. Visi grib priecāties un dziesmas dziedāt. Bet te viens čammājas ar 85... Nu ko tu velcies?! Nu kas tā brauc?! Ko guli!...
Es biju tai mazajā zilajā. Un lielais sarkanais man jau kopš Jūrmalas šosejas nepatika. Tas bija no večiem, kuri centušies kopā ar lielu (ļoti) un dārgu (ne sevišķi) auto nopirkt arī braukšanas prasmi, pašpārliecinātību, dvēseles līdzsvaru. Un tas, protams, nav izdevies. Viņš demonstrēja spēku tur, kur tam nebija nekādas jēgas. Viņš apdzina nevis ar prātu un vēsu aprēķinu, bet, īsto brīdi nokavējis, demonstrēja motora jaudu un baidīja pretimbraucošos. Viņš nevis zīmēja šāda rolsroisa klases braucamā cienīgu solīdu trajektoriju, bet raustījās kā draņķa iesācējs. Viņš man nepatika. Es viņam – pilnīgi droši – arī ne. Jo šādiem večiem baigi nepatīk, ja trīsreiz mazāka un piecreiz lētāka “kurpju kaste” ne tikai izbrauc tiem līdzi, bet brīžiem pat “stumj buferī”.
Šādās situācijās vienam ir jābrauc prom. Viņš to nespēja. Gluži otrādi – bezcerīgi ielīda tik dziļi lēnajam, lielajam, zaļajam pakaļā, ka no turienes ārā tikt tuvāko piecu minūšu laikā viņam nebija ne mazāko izredžu.

2. stadija
(attēla vidusdaļa)

Es aizbraucu. Pie ātruma 80 km/h jau nevajag daudz jaudas. Pat ar 80 ZS pietiek “iemest” trešajā robā, un tu kā lode aizlido garām gan sarkanajam, gan zaļajam. Izrāvies svaigā gaisā, es sarkano acumirklī aizmirsu, jo visu manu uzmanību instinktīvi saistīja no priekšā no ceļa malas tā dīvaini startējošais dzeltenais. Gan stāvēja viņš nevietā, gan manevru un ieskrējienu veica tā tizli. Šie ir bīstami. Visticamākāk - neiederīgi maģistrāles ritmā un tēmē tepat uz kaimiņmāju lāpīšanos turpināt. Dzelzs likums skan – neapdzen lēni braucošu vietā, kur iespējams nogriezties pa kreisi. Sānceļš bija. Bet 100 metru tālāk. Skaļi notaurējis un lempim ar pirkstu padraudējis, palidoju garām arī šim. Priekšā beidzot tukšs ceļš un Kurzemīte. Bet spogulī...

3. stadija
(attēla labējā daļa)

Spogulī ir dzeltenais un sarkanais. Dzeltenais kā jau nojautu griež pa kreisi. Sarkanais ir atvēris savus 200 un vēl mazliet ZS ne pa jokam un meties pakaļ “tai zilajai blusai”. Trajektorijas krustojas, un blīkšķis ir varens. Dzeltenais aizlido pavisam negribētajā Ventspils virzienā. Sarkanais, savukārt, iebrauc mežā pie kaimiņa. Labi, ka tā. Metru tuvāk bija dziļš grāvis un betona caurtekas gals. Trīs metrus tālāk – stabs. Neviens no tiem nav skarts, neviens no cilvēkiem nav cietis. Daži paliek gaidot policiju, daži dodas tālāk. Makšķerēt. Un - kamēr necopē - padomāt par līdzatbildības principu.

Kurš vainīgs? Juridiski – vai nu sarkanais (ja ekspertīze apliecinās, ka dzeltenais ar ieslēgtu pagrieziena signālu ir jau agrāk par apdzīšanas brīdi sācis kreiso pagriezienu), vai dzeltenais (ja sarkanā advokāti - visai ticams, ka tie būs dārgi un labi – pierādīs, ka viņu ceļš ir šķērsots bez jebkāda brīdinājuma).
Cēloņsakarību secībā pirmajā vietā būtu jāliek mūsu šaurie ceļi, kuri vienā joslā sadzen gan lielos, zaļos, smagos (tie nebrauc ne 80 km/h, kā no viņiem prasa noteikumi, ne 95 km/h, kā derētu vieglajiem), gan biezos un sarkanos, kuriem braukt 110 km/h nav nekādu problēmu, jo minimāla iespēja zaudēt piecus latus bez soda punktiem nav vērā ņemams šķērslis.
Mazais zilais? Ja godīgi – viņš gan kādu laiku jūtās mazliet vainīgs. Jo tāda mērena provokācija, kas izraisīja nelīdzsvarota cilvēka histērisku rīcību, jau nu iznāca. Nebūt nokaitinājis...
Tad atnāca draugs, kurš pirmo šīvakara breksi jau bija noķēris un trešo alus pudeli attaisījis. – Izbeidz, - viņš teica, manu stāstu noklausījies. – Tu nevari izglābt visus stulbeņus. Nebūtu tas sarkanais atsities Spuņciemā, atsistos Pūrē.
Protams. Šiem džungļiem nepiemērotie atsitīsies. Visus neizglābšu. Bet varbūt dažus tomēr varu?

Bildīte no „Auto akadēmijas” mācību prezenācijām.
 

 
Visi komentāri
 
287822. viesis 10.novembris 2012 0:00
0 0 Atbildēt

Un kāpēc autors ir tik pārliecināts, ka viņš pats nav nelīdzsvarots cilvēks? Stumj uz šosejas priekšējam buferī tikai tādēļ, lai pašapliecinātos, kad redz priekšā dārgāku auto ar nepieredzējušāku vadītāju. Varbūt Gunāram Braunam derētu pastaigāt pie psihologa savus kompleksus paārstēt, lai nebūtu vēlme uz ceļa provocēt bīstamas situācijas savas pašapliecināšanās nolūkā?!

287825. viesis 10.novembris 2012 8:16
0 0 Atbildēt

Literari bagatigi un telaini aprakstiits,tas ja. Bet nu draugi ar atkorkjetajiem aliem gan nav viedie. Un arii masinas veertiba nav no svara, aizskartais Brauna kungs.

287827. viesis 10.novembris 2012 9:36
0 0 Atbildēt

Autors idiņš!

287828. viesis 10.novembris 2012 9:40
0 0 Atbildēt

Autoram vajag iešķiebt agresīvo braukšanu - pagriezienu nerādīšana + ātruma pārsniegšana (aizlidoja kā lode) + distances neievērošana (stumj buferī). Un bonusā vēl zilais... ar maziņu...

287832. viesis 10.novembris 2012 14:19
1 0 Atbildēt

pedeja laikaa lasaami tikai kautkadi wannabe gudrelju dzejnieku garadarbi ar "dzilju moraali". auto apraksti nav, jaunumi vairs nav. skaabi.

287835. viesis 10.novembris 2012 22:41
0 0 Atbildēt

un kā tad ir ar vairāku auto apdzīšanu...

287842. viesis 11.novembris 2012 11:48
0 0 Atbildēt

Jā, dekster, vērtība tiešām maz ir no svara - vairāk gan no svara ir mašīnas marka - nesen jutos jūtami pārsteigts kad pirms manis uz A11 izbrauca LS460 keksuss un ļoti mēreni pārkāpa atļauto ātrumu - uz aci likās max 120 - no pajaunas luksusa automašīnas vadītāja gaidīju ko vairāk :D

287844. viesis 11.novembris 2012 13:22
0 0 Atbildēt

Ja ja, msh kalpa dvēselīte, uzvarījās tev iekšā kaut kas, jo kāds ir nopelnījis leksusam :D:D To jau es no tevis esmu dzirdējis, ka visus tos, kuri pārkāpj ātrumu ar leksusiem uc dārgiem jauniem auto, jāsoda bargāk nekā tos lauķus, kuri brauc ar līkiem šķībiem Klaipēdas šrotaudī vāgeniem :D

287845. viesis 11.novembris 2012 13:29
0 1 Atbildēt

Tāpēc labāk piebiedroties lēnajiem brauciena baudītājiem - nebūs lieki jāriskē un jāapdzen!

287846. viesis 11.novembris 2012 16:42
0 0 Atbildēt

Deksteram

----

Tautā klīst runas, ka Lexusi ir geju un lesbiešu auto...

287847. viesis 11.novembris 2012 23:30
0 0 Atbildēt

Un ?? Diezgan tumsonīgi...

287849. viesis 12.novembris 2012 9:18
0 0 Atbildēt

Rakstā aprakstīto situāciju var redzēt uz katra stūra, es domāju, tādus manevrus, tikai bez avārijām. Sen atpakaļ, kad bija tikko dabūtas tiesības, tāpat vilku garām 2 auto, no kuriem priekšējais neregulējamā krustojumā grieza pa kreisi. Knapi savācos, arī griezdams pa kreizi un bremzēdams par pāris cm no tā sāna. Šādā situācija jutos vēl šodien vainīgs pats, lai arī noteikumi pašreiz atļauj apdzīt nereg. krust. ja esi uz galvenā ceļa, šo punktu būtu lietderīgi pamainīt uz tādu, ka krustojumos apdzīt nedrīkst, un punkts. Tad nevajadzētu zīlēt, ko tas priekšējais tā lēnāk sācis braukt, un pa kreisi nez kāds sānu celiņš redzams....

287850. viesis 12.novembris 2012 9:59
1 0 Atbildēt

šīrīta pērle:

visi brauc uz Rīgu, cik nu kurš ātri lēni...

Ierastā situācija - vieni lēni braucēji pa maliņu, citi pa vidu un, "lainevienspadla" netiktu garām...

Tad viens itkā grib braukt ātrāk par lēnajiem ar savu volgo...

Neto apdzen, neto raustās...

Kartam iet garām arātruma starpību +3-4 km/h (uz aci)...

tad pienāk Baltezera zīme, čalis šādi paņurcās garām gar ceļa labo malu braucošam bobikam un tad pirms fotoradara sačurājas tā, ka bobiks tam pa labo pusi, lai nebremzētu spiests at6gūt līderpozīciju, tiklīdz radars garām ,tā vismaz ar 70+ atkal tāpat aizbrauc līdz nākamajiem un tad atkal ar kaut kādiem + daži km/h mēģina bailīgi ņurcīties garām...

Nu skumji...

287852. viesis 12.novembris 2012 10:19
0 0 Atbildēt

Nē nu tevi, dekster, būtu jādrāž īpaši smagi - luksusa mašīnas nav, bet vienalga regulāri pārkāpj :D

287855. viesis 12.novembris 2012 14:15
0 0 Atbildēt

Ko es tā regulāri pārkāpju? Man nav neviena soda punkta, pēdējo 2 gadu laikā man ir tikai 1 brīdinājums par nepiesprādzēšanos.

Tas ir regulāri?

287859. viesis 12.novembris 2012 17:35
0 0 Atbildēt

Kurš te kādu laiku atpakaļ lielījās ar regulāriem šosejas ātrumiem 110-120 kmph robežās? :D

287862. viesis 12.novembris 2012 19:32
0 0 Atbildēt

Kaut kas tev ir salicies. Galvenais-turpini trīcēt dusmās par labāku nekā tev mašīnu īpašniekiem, dzimtzemniek.

287867. viesis 13.novembris 2012 15:19
1 0 Atbildēt

Speciāli pretīgajam rupeklim ar smago galviņu un sūdaino atmiņu:

Izlasi šeit: www.iauto.lv/show.php?sid=...=60&id=49&str=

"DekstersFF 4245 [?] pirms 2 mēnešiem

Deksters nekad nav apgalvojis, ka viņš nepārkāpj noteikumus. Tikko samaksāju 2 gab FR sodus, viens par +17 Lubānas ielā, otrs par +13 Deglava ielā, abās vietās 2 joslas katrā virzienā.

Pārkāpu, samaksāju, apzinos, ka jā, tajās vietās tas nav nekāds milzīgais pārkāpums"

287868. viesis 13.novembris 2012 15:36
0 0 Atbildēt

Speciali gejam ar sūdaino seju- un ?

287869. viesis 13.novembris 2012 16:25
0 0 Atbildēt

Izskatās, ka visi dekstera pareizie, moralizējošie tekstiņi nav ne pirdiena vērti.

Izskatās ka šis radījums kaifo par FR viena iemesla dēļ - par to nedod soda punktus, atliek tikai samaksāt.

Šādā veidā viņš atļaujas regulāŗi pārkāpt noteikumus, apdraudēt citus vadītājus, paildus visam vēl nemitīgi melo.

287870. viesis 13.novembris 2012 17:30
0 0 Atbildēt

Izskatas ka 287867. un 287869. viesis ir iņčeņers iEdgars ze liefļūtis... :D

287943. viesis 16.novembris 2012 18:48
0 0 Atbildēt

Nu jā, Gunāriņš pārkāpis noteikumus ne pa jokam - ar vienu piegājienu uzreiz 3 apdzīti! Tādus vajadzētu ķert un sodīt pa maksimumu. Ja kas - nupat šodien arī apdzinu vienā paņēmienā 3 fūres!:))

ES 11.novembris 2017 10:45
0 0 Atbildēt

kroplis tu esi...........................

John 11.novembris 2017 10:49
0 0 Atbildēt

Vecs raksts, ar mūžam aktuālām problēmām

Vernona ienaidnieks 11.novembris 2017 11:00
0 0 Atbildēt

CSN ir vieni visiem- Pirmss nogriešanās pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā brīdinājuma signāls jārāda tikai pēc tam, kad transportlīdzekļa vadītājs pārliecinājies, ka viņš netraucēs nevienu aiz viņa braucošu transportlīdzekļa vadītāju, kas uzsācis apdzīšanu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti