Labāk gan nebrauc ... 35

 
Atis Jansons, „Latvijas Avīze” | 2.marts 2014 11:34

Neregulēti, nekādām ceļazīmēm negreznoti mazo „vienādas nozīmes” ceļu vai ieliņu krustojumi allaž bijuši satiksmes noteikumu (CSN) eksāmenu kārtotāju bieds. Un daudzu jau licenzēto arī...

It kā jau vienkārši – paskaties pa labi, ja tur tukšums, brauc. Taču uzdevumu veidotāji šo vienkāršību meistarīgi  (sadistiski?) sapin ar kāda tramvaja parādīšanos (pa sliedēm braucošajiem priekšroka!), ar kādu ieslēgtu kreisā pagrieziena signālu, nobaida pilnīgi un galīgi ar topversiju – sadzen priekšrokas pretendentus reizē no visām četrām pusēm. Un dimbā tu esi.

Ne tikai labās rokas likums

Treniņam ierosinu izspēlēt vienu rēbusu no „Tematisko uzdevumu” grāmatas. Skatieties bildē. Kurš brauks pirmais? Skaidrs – mazais pelēkais no lejas. Tam labā puse brīva. Nākamais? Oranžais? Tam taču arī labās rokas likums smaida. Nekā. CSN punkts Nr. 150 saka – nogriežoties pa kreisi vai apgriežoties jādod ceļš tiem, kas brauc taisni. Tātad par spīti brīvai labajai pusei šim jāgaida. Melnajam džipam labā puse paliek aizņemta, tomēr otrais brauks tieši viņš, jo atrodas pa labi no pelēkā un oranžais, kā jau teicu braukt arī nedrīkst. Skaidrs?

Ne visai...

Dzīves likums un angļu miers

Turpmāk teiktais būs mazliet pretrunā ar Latvijas CSN. Bet pilnīgā saskaņā ar britu „Highway code” („Lielceļu kods”, mūsu CSN attāls radinieks), veselo saprātu un dzīves pieredzi. Mūsu noteikumi saka (p.6) - katram kustības dalībniekam ir tiesības uzskatīt, ka citi noteikumus zina un ievēros. Angļi piekodina (p.147) – esi pacietīgs, atceries, ka jebkurš var kļūdīties. Viņi nebūvē augsti intelektu un kapitālas zināšanas prasošus rēbusus, bet vienkārši brīdina (p.146) – esi vērīgs nemarķētos sīkceļu krustojumos, kuros NEVIENAM NAV PRIEKŠROKA.

Pie viņiem nav. Pie mums ir. Bet kādas garantijas, ka šis tur pa labi zina punktus Nr. 147 un 150? Nekādas. Kā jau teicu  - „Auto akadēmijas” viena rudens minieksāmeni apliecina, ka no 160 kvalifikācijas paaugstināšanas kursantiem neviens nezina vairāk kā divas trešdaļas pareizu atbilžu uz elementāriem CSN jautājumiem. Un punkts Nr. 150 ir tas, kuru līdzās pazīstamākajam labās rokas likuma nespēj nolikt gandrīz neviens...

Ja gribiet – izmantojiet savas tiesības ticēt citu zināšanām. Es iešu angļu miera un pacietības ceļu, nekustēšos ne soli, ne metru, kamēr nebūšu nodibinājis acu kontaktu, kamēr nebūšu redzējis, ka tas, kuram „nav priekšroka” smaida un lapni mājot atdod to man. Tikai tā var iztikt bez sabojātiem nerviem un bleķiem.

Un vispār – vairāk jums vēsa miera un piesardzības! Ne jau tāpēc šajos krustojumiņos notiek pat visai smagas avārijas, ka gudrie CSN punkti nav iezubrīti. Tās izraisa plānprātiņi, kas Bolderājas, Mārupes, Vecmilgrāvja mazās šķērsieliņas vispār nepamana un pat piebremzēt pirms tām nevīžo. Šādi nemarķēti krustojumi sakārtotā Eiropas galvaspilsētā, protams, nedrīkstētu būt. Kamēr ir – esiet modri!

Foto: Auto akadēmija

 
35 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
darklight 2.marts 2014 11:47
27 1 Atbildēt

Manā prātā situācija modelējas drusku savādāk.

1) Pelēkais no apakšas un oranžais uzsāk braukt vienlaicīgi

2) Pelēkais aizbrauc, oranžais paliek krustojuma vidū

3) Melnais apbrauc oranžo gar aizmuguri

4) Aizbrauc pelēkais no augšas, tikai tad pabeidz nogriešanos oranžais.

Manuprāt, tas būtu loģiski, bez tam pilnīgā saskaņā ar CSN.

KillerMiller 4.marts 2014 11:25
9 0 Atbildēt

Šādos vienādas nozīmes krustojumos pēc iespējas cenšos prognozēt situācijas izveidošanos. Laicīgi pirms krustojuma piebremzēju, lai pie krustojuma visi auto reizē nepiebrauktu.

Jefiņš 8.marts 2014 14:10
7 0 Atbildēt

Visos lielveikalu stāvlaukumos ir tik viegli tikt pie jauniem spārniem sarūsējošo vietā uz taisni braucošo rēķina :D

Un ne auto marka, ne izlaiduma gads nosaka rīcību n. krustojumā, bet vadītāja smadzenes :D

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti