Fotoradaru ieviešana novērstu gandrīz pusi no ceļu satiksmes negadījumiem 22

 
14.janvāris 2010 16:30

Iekšlietu ministrija izstrādājusi un 14.janvārī, Valsts sekretāru sanāksmē iesniegusi likumprojektu„Grozījumi Ceļu satiksmes likumā”.

Tajā paredzēts noteikt, ka ceļu satiksmes pārkāpumu fiksēšanai nepieciešamo tehnisko līdzekļu (fotoradaru) iegādi, uzstādīšanu un darbības nodrošināšanu pilnā apmērā var veikt komersants un ar to saistītos izdevumus Ministru kabineta noteiktajā apmērā un kārtībā segs no naudas sodiem, kas uzlikti par administratīvajiem pārkāpumiem, kas fiksēti ar fotoradariem.

Grozījumi izstrādāti, pamatojoties uz 2007.gadā valdībā apstiprināto Ceļu satiksmes drošības programmu 2007.-2013.gadam, kurā noteikts, ka fotoradaru ieviešana ir viens no risinājumiem ceļu satiksmes dalībnieku kontroles pilnveidošanai, kā arī citiem valdības dotiem uzdevumiem, lai uzlabotu satiksmes drošību valstī.

Fotoradaru ieviešanu un to darbības nodrošināšanu esošajā valsts ekonomiskajā un fiskālajā situācijā nav iespējams tieši finansēt no valsts budžeta līdzekļiem, līdz ar to Iekšlietu ministrija ir izvērtējusi citus finansēšanas modeļus, kā piemērotāko atzīstot, ka to varētu nodrošināt komersants. No valsts viedokļa, tas ir efektīvs problēmas risinājumu, jo tai nav jāiegulda liela apjoma investīcijas tehniskajā aprīkojumā un tā atjaunošanā, netiek tērēti valsts stingri ierobežotie resursi tehniskā aprīkojuma uzturēšanā un darbības nodrošināšanā. Tāpat ar komersantu noslēgtā līguma darbības laikā valsts neuzņemas finanšu risku gadījumā, ja faktiskie ieņēmumi no naudas sodiem ir mazāki par plānotajiem.

Iekšlietu ministrijā uzsver, ka fotoradaru skaita palielināšanas mērķis nav sodīšana un valsts pamatbudžeta ieņēmumu palielināšana, bet gan ceļu satiksmes drošības uzlabošana.  Kā liecina policijas apkopotā statistika, tad 40% ceļu satiksmes negadījumus tiešā vai netiešā veidā ir ietekmējusi  atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana. 2009.gadā ir konstatēts 98531 (2008.gadā -107993) atļautā braukšanas ātruma pārkāpums, kā arī policija ir apzinājusi virkni vietu un ceļa posmu, kur sistemātiski tiek pārkāpts atļautais braukšanas ātrums un notiek ceļu satiksmes negadījumi ar ļoti smagām sekām. Tieši šādās vietās būtu nepieciešams uzstādīt fotoradarus, lai pasargātu satiksmes dalībniekus. Turklāt ceļu satiksmes uzraudzībā, iesaistot tikai ceļu policijas darbiniekus, ir vairāki šķēršļi, kā piemēram, nav iespējams kontrolēt satiksmi uz tiltiem (apstāšanos un stāvēšanu uz tiltiem aizliedz Ceļu satiksmes noteikumi), kur bieži tiek pārkāpts atļautais braukšanas ātrums, kā arī notiek smagas avārijas.

Kā liecina policijas rīcībā esošā informācija, tad kopš Latvijā ceļu satiksmes drošības uzlabošanā tiek izmantoti četri pārvietojamie fotoradari, braukšanas ātrums vidēji samazinājies par 10km/h un, vadoties no Eiropā veiktajiem pētījumiem, šāds ātruma samazinājums uz diviem miljoniem iedzīvotāju, kas ir aptuvenais Latvijas iedzīvotāju skaits, glābj aptuveni 150 cilvēku dzīvības.

 
Visi komentāri
 
274007. viesis 14.janvāris 2010 17:47
0 0 Atbildēt

Tu nesaproti, ka tasd nav galvenais - galvenais ir par pareizu ciparu nopirkt radarus no pareizā piegādātāja slēgtā konkursā, un lai tie ātrāk atmaksātos salikt uz visintensīvākās satiksmes punktiem, kur nenotiek NEKĀDAAS avārijas, kur pārkāpj ātrumu pat klibā pastniece uz sava ričuka...

Par kādiem melnajiem punktiem tu te tagad murgo? Ezi aizmirsis kurā valstī dzīvo?

274009. viesis 14.janvāris 2010 18:05
0 0 Atbildēt

Principā jau nekas neliedz pierādīt šai valstij ka tā ir alošanās ka radari uzlabos satiksmes drošību, un pie reizes nekas netraucē arī ļaut valstij secināt ka radaru lietošana ir neizdevīgs "bizness", bet nu kā mēs labi zinam tad visās valstīs kur tāš lieto - tas ir vistīrākais bizness, kas pa savam ir kā narkotika no kuras attiecīgajiem ierēdņiem ir grūti tikt vaļā !!!

P.S. Labi gan pagaidām vēl nav masveidā pieejami personīgi "lidojošie šķīvīši" - tad gan varas pārstāvjiem būtu mērens aplauziens - kā tu šitos kontrolēsi.

274014. viesis 14.janvāris 2010 20:20
0 0 Atbildēt

Domāju, ka dēļ pārniegta atļautā ātruma ir ne vairāk kā 1% negadījumu. Ja ne vēl mazāk. Pārsvarā notiek dēļ nepareizi izvēlēta ātruma, manevrēšanas, ceļa nedošanas, distances...

274018. viesis 14.janvāris 2010 22:17
0 0 Atbildēt

„...mērķis nav sodīšana un valsts pamatbudžeta ieņēmumu palielināšana, bet gan ceļu satiksmes drošības uzlabošana...” Kad pie mums ir rūpējušies par satiksmes drošību? Nevajag pūst miglu acīs, kārtējais variants kādam nopelnīt prāvu summiņu...

„...Kā liecina policijas apkopotā statistika, tad 40% ceļu satiksmes negadījumus... ir ietekmējusi atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana...” Ja policisti tiešām novērtētu avārijas cēloņus un nerakstītu default iemeslu – ātruma pārsniegšanu, tad statistika vēl būtu izmantojama, šobrīd tas ir nekam nederīgi cipari.

„...ir konstatēts 98531 atļautā braukšanas ātruma pārkāpums, kā arī policija ir apzinājusi virkni vietu un ceļa posmu, kur sistemātiski tiek pārkāpts atļautais braukšanas ātrums un notiek ceļu satiksmes negadījumi ar ļoti smagām sekām...” Tieši tas liecina par neatbilstošām ceļa zīmēm un slikti organizētu ceļa drošību. Ja tik daudzi vadītāji pārkāpj braukšanas ātrumu, tātad tas ir neatbilstoši zems. Ja notiek avārijas, tas nozīmē, ka ceļi ir slikti projektēti, radot bīstamas vietas, nepārskatāmi krustojumi un nedrīkst aizmirst rises, bedres utml.

Iesaku tiem tur gudrīšiem tiešām padomāt par ceļa organizāciju un ceļa drošību, nevis pamatoties uz greiziem faktiem, cenšoties izbīdīt kārtējā paziņas biznesa projektu.

274020. viesis 15.janvāris 2010 6:48
0 0 Atbildēt

vajag atļauto ātrumu samazināt uz 20 km/h ārpus apdzīvotām vietām un uz 5 km/h apdzīvotās vietās un izglābtas tiks bezgalīgi daudz dzīvības! :D

274022. viesis 15.janvāris 2010 9:05
0 0 Atbildēt

Šitas iespārda riktīgi: «Iekšlietu ministrijā uzsver, ka fotoradaru skaita palielināšanas mērķis nav sodīšana un valsts pamatbudžeta ieņēmumu palielināšana, bet gan ceļu satiksmes drošības uzlabošana. »

Kurš komersants būs tāds altruists, lai izdotu naudu zinot ka nebūs peļņa… :D

Šis teikums pierāda tikai pretējo – to ka administratīvie sodi sen jau vairs nav drošības un kārtības uzlabošanai, bet bizness – ideāls bizness… Pārkāpumus vienmēr var izdomāt… :D

274023. viesis 15.janvāris 2010 9:39
0 0 Atbildēt

It-ka Latvijas valdibai,rupetu,cik cilveku mirst uz celjiem,vai aizbrauc prom!!!!!!!!!!!!!!!!!

274024. viesis 15.janvāris 2010 10:16
0 0 Atbildēt

274023. Tu ne gluži pareizi noformulēji...

Viņiem rūp sava kabata un tikai (ar to gan slimo gandrīž visi šai valstī), bet ja pozitīva statistika var kabatu papildināt vai parizāk ir veids, kā papildināt savu statistiku, vienlaicīgi uzlabojot statistiku - vēl labāk!

Ja samazinās CSN skaits, tad pie tas noticis par godu maksas pasākumiem (ar pareizu naudas plūšmas sadali), nevis strauji mazumā gājušajai satiksmes intensitātei.

Ja vēl kāda daļa aizceļo, tad paliek vēl mazāka satiksmes intensitāte un atkal labi statistiskie dati... Un vēl ja saliek radarus, kur vajag - paaugstinās sodīto ātrumpārkāpēju skaits - norādot uz cīņu ar ļaunajiem...

Tā teikt Statistiski runājot Vatikānā dzīvo divi romas pāvesti uz vienu kvadrātkilometru! ;)

274025. viesis 15.janvāris 2010 10:28
0 0 Atbildēt

Demagoģija!!! Lielbritānija jau nonākusi tik tālu, ka diskutē par fotoradaru novākšanu, jo reāli sodīti tiek tikai nejaušie pārkāpēji, kas aizdomājušies, nepamanījuši vai kā citādi mazliet kļūdījušies. Un netiek sodīti mērķtiecīgie pārkāpēji, kas pirms radara piebremzē, bet pēc tam aizbrauc ar pedāli grīdā. Tas pats būs pie mums — neviens reāls ātruma pārkāpējs sodīts netiks!!! Vienkārši paņēmiens, kā no tautas slaukt piecīšus attaisnojoties ar nez kādu drošību! Atbalstu, ka tie varētu tikt uzstādīti guļošo policistu vietās, pie skolām, nu, kur tiešām jānotiek šai fiziskajai piebremzēšanai, nevis parastos ceļu posmos bez kājāmgājējiem.

274026. viesis 15.janvāris 2010 10:28
0 0 Atbildēt

Birokrati vienmer megina attaisnot savu ricibu,tos ienakumus no entajam kameram,sabazis sev pakaljas,ne uzbuves kadu jaunu slimnicu,vai skolu! Satiksmes "drosiba"-MY ASS!

274027. viesis 15.janvāris 2010 11:17
0 0 Atbildēt

Lai sataisa kā Polijā tur i zīmes ir ka stāv fotoradars , i pats radars, nez darbojas vai nē, bet cilvēki nosviež ātrumu.

274028. viesis 15.janvāris 2010 11:48
0 0 Atbildēt

Elementāri - Ja fūre nomet ātrumu, tad tai būri ir radars, ja fūre iet neatmetot cauri miestam, tad radara tur nav... ;)

274029. viesis 15.janvāris 2010 12:02
0 0 Atbildēt

Protams, ka pamatideja ir iespējamais LIELAIS bizness no visa ši pasākuma. Ne jau nu satiksmes darošiba, kā izsakās demagogi no policijas sitēmas. Visā pasaulē lidz šim fotoradaru bizness ir sevi attaisnojis - peļņa ir astronomiska. Protams, ir arī zināma profilaktiska funkcija - šodien, krīzes laikā, nevienam nav liela patika šķirties no 20-30 ls par izdarīto pārkāpumu. Daudzi brauc uzmanīgāk un lēnāk, baidoties nonākt kontaktā ar iespējamo fotoradaru. Potencialajiem ikdienas pārkāpējiem jāatceras, ka reali ātruma pārkāpums ir kaut kas līdzīgs MAKSAS pakalpojumam : BRAUC ātri, bet par to MAKSĀ...

274030. viesis 15.janvāris 2010 12:11
0 0 Atbildēt

> Ikdienas Viesis

Tu aizmirsi vienu buutisku komponenti - soda punktus :-) Taadaa Vaacijaa , piemeeram, vadiitaaji paniski baidaas no t.s. "Flensburgas punktiem" , vinji nez ko dariis, lai tikai lieku punktinju nedabuutu :-) Taas soda naudas nemaz (vinjiem) tik graujoshas nav, AvD maajas lapaa var apskatiit, bet tie soda punkti un tiesiibu iznjemshana no apgroziibas ...

274039. viesis 15.janvāris 2010 16:56
0 0 Atbildēt

Kā fotoradaru ieviešana var novērst "fender-benderus" tas ir avārijas pie maziem ātrumiem bez cietušajiem? Uz pusi?

2008. gadā bija reģistrētas 54323 avārijas no tām tikai 4196 bija nopietnas ar vismaz vienu cietušo. Tas ir tikai ~10% avārijas ir notikušas pie kaut cik nopietna ātruma. Tad kā fotoradaru ieviešana varēs samazināt avāriju skaitu uz pusi? Samazināt teorētiski varētu cietušo skaitu, bet tāpat tā attiecība nav lineāra - samazinot ātrumu 2x cietušo skaits nekļūtu uzreiz 2x mazāks, varbūt 4x a varbūt sevišķi nemainītos, jo gājēji jau gudrāki nepaliktu.

Pasaulē šāda krāpšana nav nekas jauns un izskatās, ka viss ir skaidrs uz ko tas velk. Ziņa, kas "dīvainā" veidā nav nokļuvusi Latvijas mēdijos:

www.thetruthaboutcars.com/italy-police-...-fraud-scanda/

Ziņa īsumā ir tāda, ka Itālijā tika aizturēti policisti, municipalitātes un privātfirmu pārstāvji, jo saskaņoti nodarbojās ar krāpšanu pielietojot fotoradarus. Pat braukšana atļautajā ātrumā neko nedeva, jo radari bija noregulēti neprecīzi un saņemt bildīti varēja pat mācītājs. Klonēti ierīču sērijas numuri, lai nebūtu no jauna tie jāsertificē, regulēti luksoforu gaismas signāli, lai "sarkanās gaismas" kamerām būtu darbs. Itāļi nonāca pie secinājuma, ka nav pieļaujams likumā iekļaut normu, ka daļu no soda naudas saņem privātfirma. Mūrniece arī sākumā spirinājās, ka tiek meklēti varianti, kā nemaksāt % no soda naudām, bet "ak vai" sanāca kā vienmēr.

274041. viesis 15.janvāris 2010 19:43
0 0 Atbildēt

melnais punkts latvijā ir saulkrastu apvedceļš tur varētu salikt vismaz 20 fotoradarus un jamie atmaksātos mēneša laikā :D

274042. viesis 15.janvāris 2010 19:59
0 0 Atbildēt

kārtējais makarons latvijas iedzīvotājiem lai kāds uztaisītu biznesu....Pārējais tikai un vienīgi atrunas.

274043. viesis 15.janvāris 2010 20:13
0 0 Atbildēt

šķiet ka kājas šīm projektam aug poliču un bandītu sinerģijā kas jau sen izpaužas kukuļu ko poliči saņem dalīšanā pa rangiem utt

274044. viesis 15.janvāris 2010 21:52
0 0 Atbildēt

Teorētiski fotoradaru ieviešana nozīmē, ka mazāk būs par ko poličus kukuļot. Praktiski neviens negrib izlaist kumosu no savām rokām un protams viss ir saplānots tā, lai ienākumi nemazinātos.

274052. viesis 17.janvāris 2010 18:14
0 0 Atbildēt

Mizx, varu piekrist, istenibaa tas retas reizes, kad esmu parkapis atrumu, tiesham neesmu kaut kadu apstaklu delj pamanijis ziimes. Citadi atrumu ieveroju. Un tie, kuriem patiik skriet, skries taapat. Pret tiem lidz tikai netrafaretie CP auto, ne velti norvegijaa trafarets CP auto ir retums...

274055. viesis 17.janvāris 2010 21:51
0 0 Atbildēt

Norvēģijā pie atļautā ātruma 80km/h cilvēki pa lielam brauc 90 km/h, pie fotoradariem ir attiecīgas zīmes, un uzlikti jamie ir patiešām vietās kur ir svarīgi samazināt ātrumu, un nevis kontrolēt tikai kontrolēšanas pēc vai kāds nepārkāpj !!! UN pašus Policistus vispār pa saviem 3000 tikai vienu ekipāžu redzēju. Kaut gan ko nu par Norvēģiju, viņi pat savu naftas naudu tērā stipri apdomīgi un pēc iepsejas investējot ārējos tirgos !!! Mums līdz tāda līmeņa valstiskaj domāšanai tāls ceļš pa mēsliem "brienams" !!!

274057. viesis 18.janvāris 2010 7:48
0 0 Atbildēt

MUĻĶI,

KUR SAMAZINĀSIES AVĀRIJAS, TIEŠI PALIELINĀSIES...

TIKO IERAUGA FOTO RADARU = LABĀ KĀJA NOMIN VIDĒJO pedāli...

Neatkarīgi no ātruma...

VAJAG LIKT TO RADARU< TUR KUR IR NEPIECIEŠAMS - NEVIS VISDROŠĀKAJĀ VIETĀ...

KAPĒ NEVIENS NEREDZ KĀ OGRĒ AUTOBUSI BRAUC, IGNORĒJOT CSN???

Un

TOS, KURI NESKATĀS = MAUC PRIEKŠĀ, TIEM KURI PA GALVENO CEĻU BRAUC...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti