Valsts policija izsludinājusi iepirkuma konkursu par pārvietojamo fotoradaru iegādi un šim iepirkumam plāno atvēlēt ne vairāk kā 227 544 eiro, aģentūra LETA noskaidroja Valsts policijā.
Uzņēmējiem piedāvājumi jāiesniedz līdz 7.martam. Iegādājamo fotoradaru skaits tiks noteikts pēc konkursa uzvarētāja piedāvājuma.
Konkursa prasības paredz, ka braukšanas ātruma kontroles sistēma sastāv no mērierīces, programmnodrošinājuma datu apstrādei un datortehnikas.
Braukšanas ātruma kontroles sistēmai ir jābūt aprīkotai ar autonomu barošanu, kas nodrošina nepārtrauktu sistēmas darbu vismaz astoņas stundas ar vienu akumulatora bateriju. Tāpat sistēmai jābūt aprīkotai ar atsevišķi stāvošu vai integrētu zibspuldzi izmantošanai gaišā un tumšā laikā, kas ir sinhronizēta ar fotokameru.
Specifikācija arī paredz, ka braukšanas ātruma kontroles sistēmai jāspēj mērīt transportlīdzekļu ātrums vismaz četrām joslām vienlaicīgi abiem kustības virzieniem.
Radara ātruma mērījumu diapazonam jābūt no vismaz 20 līdz vismaz 250 kilometriem stundā.
Sistēmai jādarbojas dažādos laikapstākļos, proti, gaisa temperatūrā no vismaz mīnus 20 grādiem līdz plus 40 grādiem.
Pretendentam jānodrošina vismaz divu gadu garantija gan mērierīcei, gan programmnodrošinājumam, kā arī jāveic pēcgarantijas apkalpošanu līgumā noteiktajā kārtībā.
Ar stacionāro fotoradaru iegādi nodarbojas Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD). 2014.gada rudenī direkcijas rīkotajā konkursā par 16 Doplera principa stacionāro fotoradaru piegādi uzvarēja uzņēmums "Reck". Šobrīd šie radari jau darbojas.
Ceļu satiksmes un drošības direkcija jau izsludinājusi jaunu konkursu par 84 stacionāro mēriekārtu iegādi, un to uzstādīšana notiks vairākās kārtās. Direkcijas vadītājs Andris Lukstiņš pagājušā gada nogalē Saeimas komisijā pastāstīja, ka stacionāro fotoradaru uzstādīšana ir diezgan sarežģīts process un to izvietošana līdzinās teju mājas būvniecībai.
Ja jau tik ļoti svarīgs ir mans viedoklis, varu arī uzrakstīt. Diemžēl jāsagādā jums vilšanās, jo nepavisam nespējat saprast manu nostāju un vērtējat visus pēc sevis. Man nav nekādu pretenziju ne pret fotoradaru iegādi, ne pret summu, kāda tai tiek tērēta. Vienlaikus baidos, ka būs pretenzijas pret to pielietošanas veidu, ko jūs atkal sajauksiet vienā katlā ar pašu pamatideju, vai ātruma kontrole ir vai nav vajadzīga. Esmu tikai par to, lai būtu pārvietojamie fotoradari, kas tiktu izmantoti "pelēkajos" punktos - t.i. stacionāros radarus "melnajos" - visbīstamākajos punktos un pārvietojamos tur, kur arī ir paaugstināta bīstamība. Tomēr visticamāk atkal šīs iekārtas tiks izvietotas tur, kur ātruma pārkāpums ir formāls, toties vislabāk iekasējas naudiņa - t.i. vietās, kur drošs braukšanas ātrums pārsniedz formāli atļauto un attiecīgi to pārkāpj arī vadītāji, kas neriskē un neapdraud citus un bīstamajās vietās ātrumu pārsnieguši nebūtu.