Pēc CSDD kampaņas „Dzīvības josta” par 6% pieaug drošības jostu lietotāju skaits 3

 
Nozare.lv | 2.jūlijs 2015 8:07

Saskaņā ar automašīnu plūsmas novērojuma rezultātiem, drošības jostu lietotāju īpatsvars Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) kampaņas „Dzīvības josta” norises laikā ir palielinājies par 6 procentiem (no 74% pirms kampaņas uzsākšanas līdz 80% tai noslēdzoties). Turklāt kampaņa mudinājusi ne vien pašam piesprādzēties, bet arī sekot līdzi, lai to dara visi auto sēdošie – vadītājs un pasažieri, liecina Tirgus un sociālo pētījumu aģentūras „Latvijas Fakti” un kampaņas īstenotāja „DDB” veiktie pētījumi.

Visbūtiskāk ir uzlabojušies Rīgas rādītāji, kur piesprādzējas 93% autovadītāju, 92% priekšā un 58% aizmugurē sēdošo pasažieru. Bet īpaši jāatzīmē vecāku un pieaugušo atbildības pieaugums par bērnu drošību automobilī; saskaņā ar novērojumiem, Rīgā patlaban tiek piesprādzēti 89% bērnu, pirms kampaņas – 80%.

„Veiktais pētījums, novērojot autovadītāju un pasažieru sprādzēšanās ieradumus, un interneta aptauja apliecina, ka kampaņa „Dzīvības josta” ir ne tikai pamanīta, bet sasniegusi rezultātu – mudinājusi vairāk lietot drošības jostas, sekot līdzi ne tikai saviem, bet arī citu cilvēku sprādzēšanās paradumiem,” pētījumu rezultātus skaidro „Latvijas Fakti” vadītājs Aigars Freimanis. „Gadu gaitā pētot cilvēku uzvedības tendences, ļoti labi redzam, ka sabiedrības paradumu maiņa nenotiek ne vienas dienas un pat ne gada laikā, taču ar šādām kampaņām sakustinot ledu, pozitīva tendence turpina īstenoties ilgtermiņā.”

Kopumā Latvijā autovadītāju drošības jostu lietojums no 80% pieaudzis līdz 83%, priekšā sēdošajiem pasažieriem pieaugums ir no 75% līdz 81%, savukārt aizmugurē sēdošajiem no 51% līdz 52%. Taču īpaši satraucoša situācija joprojām ir vairākās Latvijas reģionu pilsētās, kas CSDD un Valsts policiju rosina domāt par turpmākām reģionālām aktivitātēm drošības jostu lietojuma uzlabošanai.

Foto: Publicitātes foto

CSDD kampaņa „Dzīvības josta” ar simbolisku spēli uz dzīvību tika aizsākta maija vidū Zelta Boulinga un skvoša centrā un ātri guva plašu sabiedrības ievērību. Par kampaņas spilgtāko tēlu kļuva jauns puisis no kampaņas video klipa, kura galva avārijas brīdī pārtapa par akmens bumbu un kā ierocis ietriecās priekšā sēdošajos. Šis video internetā skatīts ap 200 tūkstošiem reižu, tādejādi tas ir kļuvis par skatītāko video klipu CSDD sociālo kampaņu 15 gadu vēsturē.

Spilgti parādot, kā aizmugurē sēdošā pasažiera nesprādzēšanās avārijas situācijā var radīt smagas sekas, tika pievērsta uzmanība un panākta rezonanse sabiedrībā, kā arī diskusijas sociālajos medijos, kur cilvēki viens otram atgādināja par sprādzēšanās nozīmi. To darīja arī kāda ģimene, kas pēc piedzīvotas avāriju dalījās iespaidos, ka tieši piesprādzēšanās viņus ir izglābusi no traģiskām sekām.

Tāpat sociālo mediju lietotāji akcentēja, ka satiksmes drošības jomā vadošajās valstīs drošības jostu lietojums ir tik pašsaprotams, ka autovadītājs nemaz neuzsāk kustību, līdz visi pasažieri nav piesprādzējušies. Kopējā #Dzīvībasjosta sociālo mediju ierakstu ekspozīcija sasniedza teju pusmiljonu reižu.

Kampaņu „Dzīvības josta” visā Latvijā notika no 2015.gada maija vidus līdz jūnija vidum. To atbalstīja apdrošināšanas sabiedrība ERGO, SIA Statoil Fuel & Retail Latvia un Zelta Boulinga un skvoša centrs. Kampaņa daļēji finansēta no OCTA līdzekļiem.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
LMT 2.jūlijs 2015 12:41
2 0 Atbildēt

Kā ar līķiem uz ceļiem?

xxx 2.jūlijs 2015 17:08
1 0 Atbildēt

nekas tur nav mainijies ,tie kas sprādzējās tie sprādzējas, bet kas nesprādzējas tos nekādas reklāmas nepiespīedīs sprādzēties, tas ir katra cilvēka domāšanas ziņā darīt to vai nē

ezis71 2.jūlijs 2015 18:24
1 0 Atbildēt

6%-mīziens jūrā

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti