Zivtiņš avāriju mazināšanā rosina liegt jauniem šoferiem braukt ar jaudīgiem auto 46

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 31.augusts 2015 10:55

Satiksmes drošības uzlabošanā uzsvars jāliek uz šoferu izglītošanu un autovadītāju slēpto uzraudzību. Tāpat nepieciešams piemērot liegumu jauniem šoferiem braukt ar jaudīgiem auto, uzskata bijušais Ceļu policijas priekšnieks un pašreizējais pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" valdes loceklis Edmunds Zivtiņš.

Lai satiksmes drošības situāciju uzlabotu, ir jāiegulda līdzekļi, jo pašas no sevis problēmas neatrisināsies - ir jāstrādā pie policistu un autovadītāju izglītības līmeņa celšanas, stingrākas šoferu kontroles un tehnisko līdzekļu ieviešanas, kas atvieglotu policijas darbu, uzskata Zivtiņš.

"Cerams, ka valsts institūcijām ir plāns, kas tiek pildīts. Izliekot tikai ceļazīmes par stacionāro fotoradaru atrašanos, visi piebremzē un brauc atkal tālāk. Neapšaubāmi uzsvars jāliek uz slēpto uzraudzību - netrafarētajiem policijas auto un pārvietojamiem fotoradariem," norādīja Zivtiņš.

Šobrīd ar stacionāro fotoradaru ieviešanu nodarbojas Ceļu satiksmes drošības direkcija. Pavasarī Iekšlietu ministrija paziņoja, ka, lai uzlabotu satiksmes drošību, ministrija lūgs valdībai piešķirt naudu 15 pārvietojamo fotoradaru un 40 netrafarēto ceļu policijas auto iegādei. Zivtiņš uzskata, ka ar fotoradaru un tamlīdzīgu tehnisko ierīču ieviešanu jānodarbojas pašvaldībām. Soda nauda tiktu ieskaitīta pašvaldību budžetā un paralēli tiktu novirzīta arī satiksmes drošības uzlabošanai.

"Jāatzīst, ka fotoradari ir naudas pelnīšanas līdzeklis, kuram blakusefekts ir satiksmes drošība. Tā tas diemžēl ir," piebilda Zivtiņš.

Bijušais Ceļu policijas priekšnieks arī uzskata, ka būtu nepieciešams jaunajiem autovadītājiem ierobežot automašīnas jaudu, proti, autovadītājs uzreiz pēc tiesību iegūšanas nevarētu pārvietoties ar jaudīgu spēkratu. Tāpat Zivtiņš uzskata, ka līdzekļi no soda naudām jānovirza jauno autovadītāju drošas braukšanas kursiem, kur tiktu apgūtas prasmes, kas netiek mācītas parastās autoskolās.

Runājot par ceļu stāvokli, Zivtiņš norādīja, ka ceļu infrastruktūru vienmēr var gribēt labāku, taču attīstība notiek un ceļi tiek remontēti. "Neuzskatu, ka galvenais iemesls ir ceļu stāvoklis, jo satiksmes noteikumos ir skaidri pateikts, ka šoferiem jāizvēlas tāds ātrums, kas ir drošs satiksmei un atbilstošs ceļa segumam.

Zivtiņš uzskata, ka sodi par satiksmes drošības pārkāpumiem ir adekvāti, taču to palielināšana diez vai situāciju uzlabotu, jo šoferim, piemēram, ārpus Rīgas neredzot uz ceļiem policiju, rodas visatļautības sajūta. "Tehniskie līdzekļi un stingrāka kontrole liktu padomāt - ja pārkāp noteikumus, tad maksā sodu," uzsvēra bijusī policijas amatpersona.

Jau ziņots, ka šī nedēļa uz Latvijas ceļiem izvērtusies traģiska. 26.augustā uz ceļa Gulbene-Smiltene notika kravas un vieglās automašīnas sadursme, kurā dzīvību zaudēja trīs cilvēki, tostarp divi bērni. Kravas automašīnu saimnieks bija noņēmis no uzskaites, savukārt automašīnas vadītājam bija liegts piedalīties satiksmē līdz 2017.gadam. Tajā pašā dienā Ķekavas novadā uz Bauskas šosejas mikroautobuss iebrauca pretējā joslā, kā rezultātā notika sadursme ar vieglo automašīnu un sekojoši ar vēl vienu mikroautobusu. Negadījumā cieta seši cilvēki, bet viens gāja bojā.

 
46 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
d 31.augusts 2015 14:30
24 1 Atbildēt

1. Nesaprotu, kāpēc kaut kāda SIA valdes locekļa viedoklis vispār tiek tik ļoti tiražēts.

2. Ar mazjaudīgu auto ir daudz lielākas iespējas negribot iekļūt avārijas situācijā, nekā ar jaudīgu. Jūs vēl ierosiniet stūres pagriešanas leņķi samazināt nepieredzējušiem šoferiem!

3. Lielākā problēma ir ar autovadīšanas kultūru - apzināta pagriezienu nerādīšana, līšana priekšā, steigšanās, kad var nesteigties un tamlīdzīgi. Par braukšanu dzērumā vai bez tiesībām vispār nerunāsim.

Dodiet iespējas autovadītājiem iztrakoties kontrolētās trasēs, un agresīva braukšana uz ceļiem samazināsies ļoti stipri - spriežu pēc sevis. Biežāk sakiet "paldies" tiem, kas jūs palaiž, un cilvēki būs motivētāki palaist citus, uzkrājot labās karmas punktiņus, tā vietā, lai mēģinātu visus apsteigt.

Palaidniex 31.augusts 2015 12:11
19 6 Atbildēt

Viena no vienkāršākajām metodēm bez jauna velosipēda izgudrošanas - vadītāja civiltiesiskā apdrošināšana. Cenas piesaiste "stāžam", pārkāpumu vēsturei un transportlīdzekļa tehniskajiem parametriem...

Ja ne ar aizliegumu, tad "ar rubli" varēs vest pie kārtības mazpieredzējušos censoņus... Gribi ar sliktu vēsturi un mazu stāžu braukt ar "superkāru" - OCTA cena kā kosmosa stacijai...

Toms 31.augusts 2015 14:33
8 3 Atbildēt

Es uzskatu, ka tomēr problēma nav vecumā, bet gan psiholoģijai! Pēdējā laikā cik dzirdēts, avārijas izraisa nevis jaunieši, bet tieši cilvēki pālī, es uzskatu, ka ejot medicīnisko pārbaudi, vajag pastiprināt psiholoģisko pārbaudi. Respektīvi šobrīd medicinīskā izziņa ir lobēts bizness kādam, bet jēgas nekādas, pats kad gāju man pārbaudi pirms 8 gadiem, man paprasīja tikai vārdu uzvārdu un adresi, tas bija viss, un par to smaksāju 15ls, a jēga? Visa problēma ir cilvēka prātā. Ir adekvāti un neadekvāti.. vienīgais kas to spēj kaut ciknoteikt un ierobežot ir psiholoģiskais tests...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti