1. novembrī stāsies spēkā grozījumi noteikumos par autovadītāju apmācību. Šo izmaiņu mērķis ir sakārtot apmācību sistēmu un uzlabot autoskolu sniegto pakalpojumu kvalitāti, kā rezultātā labāk tiks sagatavoti jaunie autovadītāji un ikviens uz ceļa varēs justies drošāk.
Taču radītās ažiotāžas iespaidā autoskolās izveidojies lavīnveida pieplūdums, jo pastāv viedoklis, ka pēc 1. novembra autovadītāja apliecības iegūšana izmaksās ievērojami dārgāk.
Situāciju skaidro DBS Autoskolas direktors Jānis Vanks.
- Ar autovadītāju apmācību nodarbojamies jau desmit gadus un mums pēc šiem grozījumiem būtiskas izmaiņas nav gaidāmas. Iespējams, tām skolām, kuras līdz šim nemaksāja visus nodokļus un centās klientus pievilināt ar dažādām viltībām, jaunā kārtība nepatīk. Taču cilvēkam, kurš vēlas kļūt par labu autovadītāju, šie grozījumi nāks tikai par labu. Satrauktajiem par sadārdzinājumu galvenais arguments ir praktiskās apmācības minimāli noteikto nodarbību skaita pieaugums no 7 uz 10 (viena nodarbība ilgst 1,5 stundas). Taču prakse liecina, ka ar 7 nodarbībām pietiek ļoti retos gadījumos – jauniešiem, kam braukšanas pamati jau iemācīti ģimenē. Vidējam statistiskajam kursantam nepieciešamas 20 – 30 nodarbības. Turklāt praktisko apmācību plānots papildināt ar braukšanu dažādos apstākļos, piemēram, pa šoseju. Rezultātā autovadītāji tiks labāk sagatavoti patstāvīgajām gaitām ceļu satiksmē.
Savukārt teorētiskās apmācības procesā ieviestas jaunas tēmas, piemēram, bīstamu situāciju paredzēšana un risku novēršana, bet no programmas ir izņemtas novecojušas tēmas. Teorētiskās apmācības programmās ietvertie jautājumi sadalīti 11 apmācības moduļos. Tas nozīmē, ka kursantam būs iespēja konkrēto moduli apmeklēt viņam izdevīgā laikā.
Dzirdēts satraukums arī par to, ka vairs nebūs tā dēvēto intensīvo kursu, kad visu teoriju apguva divu nedēļu laikā. Taču pēc intensīvajiem kursiem vienalga bija jāgaida vēl trīs nedēļas, lai tiktu pie eksāmena. Jaunajā kārtībā teorētiskais kurss ir vienmērīgi sadalīts to pašu piecu nedēļu garumā.
Sīkāk neiedziļinoties grozījumu niansēs jāteic, ka jaunā kārtība ir solis uz sakārtotāku autovadītāju apmācības sistēmu, kas kvalitatīvāk sagatavo jaunos satiksmes dalībniekus.
Izmaiņas lielākoties skar pašu autoskolu organizatorisko pusi. Autoskolām būs ne tikai jāpakārto savi apmācību procesi jaunajām prasībām, bet arī jāsakārto apmaksas jautājums. Turpmāk klienti par braukšanas nodarbībām nedrīkstēs maksāt skaidrā naudā instruktoram – gan par teoriju, gan praktiskajām nodarbībām būs jānorēķinās ar autoskolu.
Līdz ar to mans ieteikums ir vienkāršs – nepieņemiet sasteigtus lēmumus. Rūpīgi izvērtējiet autoskolu piedāvājumu. DBS Autoskolā pēc 1. novembra nekas nemainīsies – ne cenas, ne mācību procesi, jo mēs jau līdz šim savā programmā bijām iekļāvuši gan drošas, gan ekonomiskas braukšanas apmācības, kā arī norēķinus veicām tikai ar autoskolas starpniecību.
idiotisks gājiens manu prāt. nejau jaunie vadītāji izraisa avārijas un pārkāp virkni CSN(jā gadās tādi, bet tā ir dabīgā atlase) Lielā problēma jau ir 40,50gadnieki, kuri brokastu pārslās saņēma tiesības un LV valdība gļēvulīgi pagarināja, bez zināšanu pārbaudes.
Cik nav redzēts pilsētā ar 70, kur 50jābrauc. 18gadīgais ar Opeli? nē, onka savā pusdžipā. kas izraisa avārijas? 18gadnieks izpuvusī žurkā, nē, divas onkas nesadala ceļu, jo redz viens brauc kā māk, otrs pēc principa "man lielāka mašīna, tev ceļu jādod".
Pats mācos autoskolā un pat netaisos likt tiesības, ja turpinās šo izspiešanu. pastāstiet nafig man likt tiesības, ja skola izmaksā 800eiro? smieklīgākais jau, ka pašas autoskolas reklamē "tiesības par 270eiro" un līgumos smuki raksta, ka jābrauc 14stundas, bet dzīvē izspiež 60stundas(jā, izspiež, pats dabūju tekstu "nemaksāsi 600eiro, nelikšu parakstu kartiņā)"