EK neapmierināta par joprojām augsto satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu Latvijā 7

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 28.oktobris 2016 10:35

Lai arī Latvija pagājušā gada laikā spēja samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu, situācija joprojām prasa uzlabojumus, norādīts jaunākajā Eiropas Komisijas (EK) izstrādātajā Eiropas Savienības (ES) transporta nozares rezultātu pārskatā.

Rezultātu pārskata mērķis ir palīdzēt dalībvalstīm apzināt jomas, kurās vajadzīgi prioritāri ieguldījumi un rīcība. Tas liecina, ka ES vēl vairāk padziļina iekšējo tirgu transporta nozarē un veicina pāreju uz mazemisiju mobilitāti, kas ir divas no Žana Kloda Junkera vadītās EK prioritātēm.

Rezultātu pārskata pirmajā vietā ar augstu vērtējumu 15 kategorijās jau trešo gadu pēc kārtas ir Nīderlande, tai seko Zviedrija, Vācija un Austrija. Tām ir katrai savas stiprās puses, bet visām ir stabils pamats ieguldījumiem, labs transporta drošības novērtējums un laba ES tiesību aktu īstenošanas prakse. Tikmēr Latvija ierindojusies dalītā 13.vietā, kamēr Lietuva - 22.vietā, bet Igaunija 9.vietā.

EK arī konstatējusi, ka patērētāji Latvijā ir apmierināti ar transporta nozares pakalpojumiem, kas tuvojas vidējam ES rādītājam. Tāpat EK pauž gandarījumu, ka Latvija ir starp tām piecām ES dalībvalstīm, kurās salīdzinoši daudz transporta nozarē nodarbinātas sievietes.

Attiecībā uz galvenajiem konstatētajiem faktiem kopumā secināts, ka visā ES ir gūti panākumi virzībā uz ilgtspējīgāku un videi draudzīgu mobilitāti, piemēram, atjaunojamās enerģijas īpatsvars transportā un tādu jauno automobiļu skaits, kuri izmanto alternatīvu degvielu. Tomēr līmenis joprojām ir zems, un tas, ka dažas dalībvalstis ir skaidri līderi, norāda, ka ir nepieciešamais potenciāls, lai paātrinātu pāreju uz mazemisiju mobilitāti.

Tāpat EK norādījusi, ka ieguldījumiem transporta infrastruktūrā ir vajadzīgs laiks, lai būtu redzama to ietekme. Tomēr daži investīciju pozitīvās ietekmes aspekti ir redzami kā transporta infrastruktūras kvalitāte. Šī tendence kļūs izteiktāka nākamajos gados, kad tiks veikti papildu ieguldījumi, jo īpaši izmantojot Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu un EK Investīciju plānu Eiropai.

EK arī secinājusi, ka visā Eiropā ir pieaugusi patērētāju apmierinātība ar visiem transporta veidiem, kas liecina, ka iedzīvotāju vajadzības ir saprastas un ka tiek pieņemti pareizi lēmumi par ieguldījumiem.

Tomēr ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits ir nemainīgs. Lai gan Eiropas ceļi joprojām ir visdrošākie pasaulē, dalībvalstīm jāpieliek lielākas pūles, lai sasniegtu 2020.gada mērķi - uz pusi samazināt ceļu satiksmesnegadījumos bojā gājušo skaitu.

EK arī gandarīta par to, ka pieaug transporta nozarē nodarbināto sieviešu skaits, taču sieviešu īpatsvars joprojām ir zems. EK ieskatā vajadzīga visu līmeņu rīcība, lai panāktu, ka vairāk sieviešu strādā transporta nozarē, un EK apsver atbilstīgu iniciatīvu.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Palaidniex 28.oktobris 2016 11:17
10 1 Atbildēt

2. Gājēju un pasažieru pienākumi

10. Diennakts tumšajā laikā, ja ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots, gājējiem, kas pārvietojas pa brauktuvi vai nomali, jābūt tērptiem atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.

Palaidniex 28.oktobris 2016 11:26
8 1 Atbildēt

Mani drīzāk mulsina šitā piespiedu/brīvprātīgajā kārtā vērtētā "svarīģā" norma: "Tāpat EK pauž gandarījumu, ka Latvija ir starp tām piecām ES dalībvalstīm, kurās salīdzinoši daudz transporta nozarē nodarbinātas sievietes."

Ja jau "neesot starpības" starp dzimumiem, tad ko pie velna ši arguments te figurē?

Tik pat labi būtu bijs noteikt par vēlamu transporta nozarē noteiktu % rudmatainu cilvēku. Un? Kāds tam sakars ar reālu nepieciešamību pēc rudmašiem, viņu pašiu ieinteresētību strādāt nozarē vai reālo spēju strādāt tik pat labi vai labāk konkrētajā nozarē?

Palaidniex 28.oktobris 2016 13:39
8 2 Atbildēt

Pīpēt spaisu patiešām ir slikti.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen Golf zaudē visvairāk saražotā auto titulu Vācijā 2

Golf vairs nav visvairāk saražotais auto modelis Vācijā, tomēr šis tituls joprojām paliek pie Volkswagen. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 5

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 

Brāļi Lielbārži izcīna pirmo uzvaru Pasaules čempionātā Portugālē

20. un 21. aprīlī Portugālē, Alqueidão, “Torres Novas” trasē aizvadīts Pasaules čempionāta pirmais posms blakusvāģu motokrosā, kur savu pirmo uzvaru šajā seriālā izcīnīja Daniels Lielbārdis un Bruno Lielbārdis. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti