EK neapmierināta par joprojām augsto satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu Latvijā 7

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 28.oktobris 2016 10:35

Lai arī Latvija pagājušā gada laikā spēja samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaitu, situācija joprojām prasa uzlabojumus, norādīts jaunākajā Eiropas Komisijas (EK) izstrādātajā Eiropas Savienības (ES) transporta nozares rezultātu pārskatā.

Rezultātu pārskata mērķis ir palīdzēt dalībvalstīm apzināt jomas, kurās vajadzīgi prioritāri ieguldījumi un rīcība. Tas liecina, ka ES vēl vairāk padziļina iekšējo tirgu transporta nozarē un veicina pāreju uz mazemisiju mobilitāti, kas ir divas no Žana Kloda Junkera vadītās EK prioritātēm.

Rezultātu pārskata pirmajā vietā ar augstu vērtējumu 15 kategorijās jau trešo gadu pēc kārtas ir Nīderlande, tai seko Zviedrija, Vācija un Austrija. Tām ir katrai savas stiprās puses, bet visām ir stabils pamats ieguldījumiem, labs transporta drošības novērtējums un laba ES tiesību aktu īstenošanas prakse. Tikmēr Latvija ierindojusies dalītā 13.vietā, kamēr Lietuva - 22.vietā, bet Igaunija 9.vietā.

EK arī konstatējusi, ka patērētāji Latvijā ir apmierināti ar transporta nozares pakalpojumiem, kas tuvojas vidējam ES rādītājam. Tāpat EK pauž gandarījumu, ka Latvija ir starp tām piecām ES dalībvalstīm, kurās salīdzinoši daudz transporta nozarē nodarbinātas sievietes.

Attiecībā uz galvenajiem konstatētajiem faktiem kopumā secināts, ka visā ES ir gūti panākumi virzībā uz ilgtspējīgāku un videi draudzīgu mobilitāti, piemēram, atjaunojamās enerģijas īpatsvars transportā un tādu jauno automobiļu skaits, kuri izmanto alternatīvu degvielu. Tomēr līmenis joprojām ir zems, un tas, ka dažas dalībvalstis ir skaidri līderi, norāda, ka ir nepieciešamais potenciāls, lai paātrinātu pāreju uz mazemisiju mobilitāti.

Tāpat EK norādījusi, ka ieguldījumiem transporta infrastruktūrā ir vajadzīgs laiks, lai būtu redzama to ietekme. Tomēr daži investīciju pozitīvās ietekmes aspekti ir redzami kā transporta infrastruktūras kvalitāte. Šī tendence kļūs izteiktāka nākamajos gados, kad tiks veikti papildu ieguldījumi, jo īpaši izmantojot Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu un EK Investīciju plānu Eiropai.

EK arī secinājusi, ka visā Eiropā ir pieaugusi patērētāju apmierinātība ar visiem transporta veidiem, kas liecina, ka iedzīvotāju vajadzības ir saprastas un ka tiek pieņemti pareizi lēmumi par ieguldījumiem.

Tomēr ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits ir nemainīgs. Lai gan Eiropas ceļi joprojām ir visdrošākie pasaulē, dalībvalstīm jāpieliek lielākas pūles, lai sasniegtu 2020.gada mērķi - uz pusi samazināt ceļu satiksmesnegadījumos bojā gājušo skaitu.

EK arī gandarīta par to, ka pieaug transporta nozarē nodarbināto sieviešu skaits, taču sieviešu īpatsvars joprojām ir zems. EK ieskatā vajadzīga visu līmeņu rīcība, lai panāktu, ka vairāk sieviešu strādā transporta nozarē, un EK apsver atbilstīgu iniciatīvu.

 
Visi komentāri
 
Vernons 28.oktobris 2016 10:55
2 11 Atbildēt

Uz kādu drošību ceļu satiksmē var cerēt, ja CSDD un ceļu policija piekopj un atbalsta noziedzīgu politiku ceļu satiksmē. CSN "traktēšana" neatbilst loģikai veselajam saprātam un pat tam, kas tur rakstīts. Velti bija veikt izmaiņas, ja CSN vispār sastāv tikai no CSN 105. punkta pirmās trešdaļas, "Ievēro distanci", viss pārējais varēja arī nebūt!

STOP signāls CSN nav pat pieminēts kā brīdinājuma signāls! Viņam neatradās vieta!!! Brīdinājuma signāliem bailes piešķirt brīdinājuma zīmes statusu, tādēļ virzienrādītājs, laikam no rūpnīcas, nav uzstādīts, laikam īpaša opcija. Dubulta morāle CSN izpratnē ir acīm redzama. Vadītājam, tumšā diennakts laikā izkāpjot no auto, jābūt mugurā atstarojošai vestei. Gājējam nav obligāti, bet vadītājam jārūpējas par vismazāk aizsargāto! Kā? CSDD izdalīja N-tos tūkstošos šīs vestes, kur viņas ir. Kamēr katram no mums neuzliks par pienākumu ar savu rīcību garantēt drošību, nekas nemainīsies. Un kur palika CSL 19. pants no CSN?

Palaidniex 28.oktobris 2016 11:12
5 2 Atbildēt
Palaidniex 28.oktobris 2016 11:17
10 1 Atbildēt

2. Gājēju un pasažieru pienākumi

10. Diennakts tumšajā laikā, ja ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots, gājējiem, kas pārvietojas pa brauktuvi vai nomali, jābūt tērptiem atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.

Palaidniex 28.oktobris 2016 11:26
8 1 Atbildēt

Mani drīzāk mulsina šitā piespiedu/brīvprātīgajā kārtā vērtētā "svarīģā" norma: "Tāpat EK pauž gandarījumu, ka Latvija ir starp tām piecām ES dalībvalstīm, kurās salīdzinoši daudz transporta nozarē nodarbinātas sievietes."

Ja jau "neesot starpības" starp dzimumiem, tad ko pie velna ši arguments te figurē?

Tik pat labi būtu bijs noteikt par vēlamu transporta nozarē noteiktu % rudmatainu cilvēku. Un? Kāds tam sakars ar reālu nepieciešamību pēc rudmašiem, viņu pašiu ieinteresētību strādāt nozarē vai reālo spēju strādāt tik pat labi vai labāk konkrētajā nozarē?

Vernons 28.oktobris 2016 13:23
1 7 Atbildēt

Vīrietim ir grūti darīt divus darbus vienlaicīgi. Tādēļ sievietes vada trolejbusus, jo jāvada gan pa zemi gan pa gaisa vadiem!

Palaidniex 28.oktobris 2016 13:39
8 2 Atbildēt

Pīpēt spaisu patiešām ir slikti.

Kanibaals 28.oktobris 2016 14:03
2 0 Atbildēt

to cik "lieliski" sievietes spēj darīt vairākus darbus var redzēt, kad blondīnes brauc pie stūres un runā pa mobilo, atšķirībā no vīriešiem pēc sarunas pabeigšanas turpina braukt tikpat slikti kā sarunas laikā. Tā dalītā uzmanībā tieši tā arī ir nekoncentrējoties ne uz ko.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti