Oktobrī Rīgā un lielākajās Latvijas pilsētās norisinājās ikgadējās bezmaksas servisa dienas, kurās tika pārbaudīti 780 automobiļi.
Autobraucējiem bija iespēja pārbaudīt viņu spēkratu drošības sistēmu un to elektroapgāžu darbību, lukturus un to regulējumus, kā arī riepu stāvokli.
Gandrīz 60% pārbaudīto automobiļu bija problēmas ar apgaismes ierīcēm, bet 35% nekvalitatīvi darbojās akumulators. Pārbaudēs atklājās, ka vairākums autobraucēju izmanto riepas ar noteikumiem atbilstošu protektora dziļumu, taču daļai automobiļu riepas ir vecas un tādēļ pienācīgi nepilda savu uzdevumu – īpaši šādos nepastāvīgos rudens apstākļos.
“Jāpiebilst, ka noteikumiem atbilstošais minimālais riepas protektora dziļums ir tikai atskaites punkts pie pārbaudes. Mūsu mainīgajā klimatā, kad rudens – ziemas sezonā bieži ir nokrišņi un gaisa temperatūra ir tuvu 0 grādiem, riepām ir īpaša nozīme. Tādēļ ieteicams rūpīgi pārbaudīt riepu stāvokli, pārbaudīt gaisa spiedienu, kā arī īpaša uzmanība jāpievērš protektoram – jo tas dziļāks, jo riepa nodrošina lielāku pretestību akvaplanēšanai,” skaidro DBS Autoskolas direktors Jānis Vanks
“Paturot prātā, ka saķere starp ceļu un automašīnu ir vien četru pastkaršu lielumā, iegādājoties jaunas riepas, jāvēršas pie speciālista, kurš spēs skaidrot apzīmējumus un ieteikt piemērotāko modeli,” stāsta Bridgestone pārstāvis Baltijā Intars Vizbulis.
Pasākumos, kuri norisinājās Statoil degvielas uzpildes stacijās un pie tirdzniecības centriem Rīgā, bija iespēja uzdot jautājumus kvalificētiem auto aprūpes speciālistiem un saņemt informāciju par mūsdienīgu auto diagnostiku, apkopi un uzturēšanu. Interesanti, ka vidējais Latvijas autoparka vecums ir 13 gadu, bet vecākais šajās servisa dienās pārbaudītais auto ražots 1987. gadā un tam bija uzstādītas 2000. gada izlaiduma riepas.
“Servisa dienās rosinām autovadītājus aizdomāties, cik kvalitatīvu un atbilstošu aprūpi viņu auto saņem ikdienā. Tēma ir aktuāla katru gadu, jo īpaši iestājoties tumšajam un aukstajam laikam. Joprojām jāsecina, ka ļoti daudziem automobiļiem ir tehniskas nepilnības, ko iespējams skaidrot ar autoparka vidējo vecumu, kas pēc šīm pārbaudēm bija 13 gadi. Vecākais šajās servisa dienās pārbaudītais auto ražots 1987. gadā un tam bija uzstādītas 2000. gada izlaiduma riepas,” stāsta DBS Autoskolas direktors Jānis Vanks.
Žurnālisti nesējiet nevajadzīgi paniku ar tendenciozu apgalvojumu!!! Nevis mūsu autoparks, bet pārbaudītais autoparks. Tie kam ar auto viss kārtībā, netērēja laiku, stāvot rindā uz šo akciju. Intereses pēc noziedoju laiku un izbraucu šo akciju. Spiediens jaunās vasaras riepās 3,2atm (Renault Trafic). Cik jābūt neviens nevar pateikt, jo nezin kur uzlīme. Kad parādu uzlīmi un norādu, ka jābūt 3,4atm argumentējot to, ka šīs ir cietas C riepas un man vadājot tikai savu pēcpusi 3,4 atm ir padaudz-krata, puši tikai galvas nogroza, sak saimnieks dara kā grib. Akumulatora veiktspēju nevar pārbaudīt, jo tas ir zem vadītāja paklāja un motortelpā nav neviena jaudīga kabeļa no akumulatora, izņemot nesasniedzamos startera un ģeneratora galus. Nekādi negribu nopelt puišus, kas darīja šo darbu, bet man gan radās iespaids, ka vairāk ķesīša pēc.
Kopumā akcija maz kompetentiem tehnikā vadītājiem derīga, bet atkārtošos uz tās pamata nekādus apgalvojumus izvirzīt nedrīkst, citādāk kā tajā anekdotē: teorētiski mums ir 2 milj, bet praktiski 2 m-kas.