Sastrēgumus palielina mobilie tālruņi un agresīvie braucēji 13

 

Foto: ekrānšāviņš

Arturs Virbulis | 11.novembris 2016 14:28

Vairums cilvēku Baltijā rudenī un arī ziemā saskaras ar palielinātiem sastrēgumiem visās valsts lielākajās pilsētās. Tomēr vai mainīgie ārējie apstākļi ir vienīgais iemesls satiksmes palēninājumam?

„Ir viegli pie sastrēgumu rašanās vainot tikai satiksmes plūsmu vai sezonālo raksturu, tomēr tas nav godīgi. Ir daudzi iemesli, kādēļ rodas sastrēgumi: luksofori, ielu platums un arī braukšanas ieradumi,” skaidro Goodyear Baltijas menedžeris Elmantas Latkauskas.

Satiksmes eksperts uzsver, ka cilvēki parasti par šo pēdējo daļu – sevi – aizmirst. Ielu paplašināšana un satiksmes plūsmas izmainīšana ir ļoti dārga un aizņem daudz laika, tomēr braukšanas ieradumu maiņa lielas izmaksas neprasa. Cilvēku domāšanas un ieradumu maiņa gan arī prasa laiku, tomēr tas noteikti ir efektīvāks risinājums.

„Nav iespējams uzbūvēt tiltus katrā krustojumā un nav arī iespējams izveidot zaļās gaismas koridoru katrai ielai. Pirms katras būvniecības ir jāizsver izdevumu un ieguvumu attiecība. No otras puses braukšanas paradumu maiņa ne vien paātrinātu satiksmes plūsmu, bet arī ietaupītu vadītāju laiku,” domā Goodyear pārstāvis.

Galvenais ienaidnieks – mobilais tālrunis

Galvenais ienaidnieks vienmērīgai satiksmes plūsmai pilsētās mūsdienās ir mobilais tālrunis. Auto vadītāji bieži tos rokās tur ik minūti, gaidot luksofora zaļo gaismu, un līdz ar to arī nokavē braukšanas uzsākšanas brīdi.

„Mobilais tālrunis un auto vadīšana ir katastrofāla kombinācija, kas būtu jāizskauž jebkurā situācijā. Taču apzinoties un novērojot situāciju realitātē, telefona lietošana novērš uzmanību no kopējās satiksmes gan stāvot uz vietas, gan esot kustībā. Pietiek ar vienu mirkli, kad sekas ir sākot no satiksmes aizkavēšanas, neievērojot luksofora signāla maiņu, līdz pat nopietnai avārijas situācijai,” stāsta autosportists un sporta kompleksa „333” vadītājs Haralds Šlēgelmilhs.

Par to var viegli pārliecināties, pavērojot kāda krustojuma pāris luksoforu ciklus. Ātri vien ar abu roku pirkstiem būs par maz, lai saskaitītu miegainos braucējus. Katrs šāds miegainais vadītājs krustojuma plūsmu vidēji samazina par vienu auto. Tātad kas notiek, ja šāds miegainais auto vadītājs ir katrā ceturtajā vai piektajā automobilī?

Telefonu radītais koncentrēšanās trūkums sagādā vēl vienu problēmu – nelielus ceļu satiksmes negadījumus. Katru dienu kāda no pilsētas artērijām tiek pilnībā vai daļēji nosprostota divu auto dēļ, kas tikko piedzīvojuši nelielu sadursmi. Tās atrisināšanai nav nepieciešamas stundas, bet pat desmit minūtes ilgs sašaurinājums var novest pie lieliem sastrēgumiem.

„Daudzi cilvēki nezina, ko darīt negadījuma brīdī. Es silti iesaku negadījumu un abus iesaistītos auto kārtīgi sabildēt, kā arī aizpildīt visus nepieciešamos dokumentus (Latvijā - saskaņoto paziņojumu). Protams, tas aizņems kādu minūti vai divas, bet tikai tā var izvairīties no iespējamiem vēlākiem pārpratumiem,” skaidro Goodyear Baltijas pārstāvis Elmantas Latkauskas.

Slikta uzvedība noved pie dusmām

Ar bagātīgu auto vadīšanas pieredzi Eiropā apveltītais sporta kompleksa „333” vadītājs Haralds Šlēgelmilhs norāda, ka būtisku ietekmi uz satiksmes kvalitāti veido tās dalībnieku uzvedība un braukšanas kultūra. „Autovadītāji, kuri regulāri un strauji maina braukšanas joslas vai brauc pa sabiedriskā transporta joslām, tiek klasificēti kā agresīvi braucēji. Šāda neprognozējam rīcība citus autovadītājus padara nervozus un rada nevajadzīgu stresa sajūtu, kas traucē vienmērīgai satiksmes plūsmai un pārdomātai automašīnas vadīšanai,” stāsta Haralds Šlēgelmilhs.

Bieža joslu maiņa samazina visas satiksmes plūsmu. Katrs auto, kas tikko nomainījis joslu, liek aiz viņa braucošajam samazināt ātrumu. Un jo vairāk auto ir vienā rindā, jo lēnāks būs pēdējais. Efekts ir vienāds ar domino spēli un beidzas vien tad, kad pēdējais auto ir apstājies pilnībā. Dīvainākais, ka nav bijis īsti iemesls šādi apstāties – vien agresīvs braucējs, kas mainījis joslu.

Daži šādi joslu mainītāji uzskata, ka viņu uzvedība uzlabo satiksmes plūsmu, bet tā nav taisnība. Konkrētajam auto vadītājam brauciens var būt par pāris minūtēm īsāks, bet visiem pārējiem tas tiek pagarināts par vairākām sekundēm, kas beigās sakrājās minūtēs un rezultējas garākos sastrēgumos.

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
rt 11.novembris 2016 15:41
17 0 Atbildēt

Pavērojiet to pašus pasažieru autobusu vadītājus. Gandrīz katram pa rokai ir rijamais, logi aizkrāmēti ar puķovkām, rotaļlietām u.c. drazu. Plus vēl biļešu tirgošana gaitā.

A te, ble, lielākais ienaidnieks - mobilais telefons!

anonimikis 11.novembris 2016 16:47
10 0 Atbildēt

Vācijā viņi zin, ka neviens nelīdīs pēkšņi priekšā no blakus joslas, neviens neparādīsies vēl no sāna, jo tikko bija zaļais, neviens neizdomās taisīt kreiso pagriezienu tur kur tas ir noliegts .... un tā varam turpināt.

anonimikis 11.novembris 2016 15:48
9 0 Atbildēt

Ja viedtelefona lietotājs to liek pie auss brauciena laikā, tad telefons ir gudrāks par īpašnieku. Jo tupais saimnieks nemāk tam aparātam ieslēgt auto izmantošanas režīmu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti