Šoferu bieži pielietots, bet bīstams manevrs – strauja joslu maiņa 15

 

Foto: ekrānšāviņš

Ergo | 28.novembris 2016 9:46

Viens no manevriem, kura dēļ visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi pilsētās, ir strauja joslu maiņa, braucot intensīvas satiksmes apstākļos – tā liecina apdrošināšanas sabiedrības ERGO speciālistu apkopotā informācija.

Šo ieradumu kā vienu no biežāk veiktajiem savā autovadītāja ikdienā atzina arī trešdaļa CSDD un ERGO rīkoto drošas braukšanas apmācību dalībnieki.

Citi autovadītāju iecienīti manevri, kuru dēļ biežāk notiek negadījumi, ir arī distances neievērošana un priekšrokas nedošana, izbraucot uz galvenā ceļa. Saskaņā ar ERGO klientu OCTA pieteikumiem aptuveni 65% ceļu satiksmes negadījumu notiek, veicot šos manevrus. Turklāt tie raksturo agresīvu braukšanas stilu, par ko autovadītājam var tikt piemērots administratīvais sods.

“Nepārtraukta joslu maiņa ir tendence, kas iet roku rokā ar kopējo braukšanas kultūru, kas diemžēl dēvējama par samērā agresīvu. Sadursmes cēloņi bieži ir saistīti gan ar pagrieziena signāla nerādīšanu, veicot šos manevrus, gan ar agresīvu braukšanu un mēģinājumiem iespraukties starp citiem auto, lai gan vietas tam nav pietiekami,” stāsta Ivars Vismanis, ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktors. Arī rāvējslēdzēja principa ignorēšanu un vispārējas pieklājības trūkumu viņš min kā iemeslus ceļu satiksmes negadījumiem, kuri varēja arī nenotikt, ja vien autovadītāji būtu savstarpēji saprotošāki. “Drošas braukšanas apmācībās veiktā aptauja apliecina, ka par to ir svarīgi runāt, jo autobraucējiem tomēr nav pilnīgas izpratnes par agresīvas braukšanas būtību,” uzsver Ivars Vismanis.

63% apmācību dalībnieku atbildēja, ka neuzskata sevi par agresīviem braucējiem, taču tajā pašā laikā tieši tikpat atzīmēja, ka mēdz šķērsot krustojumu pie dzeltenās gaismas un vēl tikpat – ka pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu.

Lai izvairītos no nepatīkamām situācijām, šoferiem ieteicams pirms jebkādu manevru veikšanas objektīvi novērtēt, vai tam pietiks laika un vietas, kā arī vai tas netraucēs pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Nevajadzētu paļauties uz pieņēmumu, ka gan jau citi satiksmē iesaistītie visu pamanīs un palaidīs. Tāpat steigā ieteicams neprovocēt situācijas, neievērojot distanci, jo nekad nevar zināt, cik veikli uz izmaiņām satiksmē reaģēs priekšā vai blakus braucošā transportlīdzekļa vadītājs. Svarīgi ir iekļauties satiksmes plūsmā un ievērot cieņu pret citiem tās dalībniekiem. “Īpaši ziemā, kad ceļu segumu klāj ledus un redzamību pasliktina snigšana, ir svarīgi pret drošas braukšanas pamatprincipiem un dalību satiksmē izturēties ļoti atbildīgi,” aicina Ivars Vismanis.

CSDD un apdrošināšanas sabiedrības ERGO rīkotās drošas braukšana apmācības kampaņas “Pierādi sevi citur, nevis uz ceļa!” ietvaros norisinājās Biķernieku trasē oktobrī un novembra sākumā. Tajās 316 autovadītāji izmantoja iespēju pilnveidot savas teorētiskās zināšanas un praktiskās braukšanas prasmes.

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Palaidniex 28.novembris 2016 13:40
19 8 Atbildēt

Sāc jau bezspēkā sludināt brutālu krimināli vērtējamu darbību?

Palaidniex 28.novembris 2016 14:26
15 0 Atbildēt

Es domāju ģintermužā tev varētu pat atņemt brīvību...

Palaidniex 28.novembris 2016 14:30
15 0 Atbildēt

P.S.

Pagaidām tu sludini, ka jāgartantē ir tikai pa priekšu braucējam.

Kur paliem "pakaļā" braucēja garantijas attiecībā pret citiem?

Es saprotu, ka tava ideālās fantāzijas murgā - tiklīdz brauc kāds pa priekšu, tad visa atbildsība uz vīnu, pašam vairs nekas nav jādara un ir momentā indulģence no visa, jo pakaļā braucējam nav jāievēro pilnīgi nekas, nekas ko nosaka CSN, jo par to ir jārūpējas pa priekšu braucējam, - jāspoiež tavas bremzes, jābū parēģim, kad nāksies bremzēt strauji, utt.

Vienīgais, kur es uzskatu, ka pa priekšu braucējs ir vainīgs ir manevs - "obognal i podrezal" vai "neadekvāti nomainīja joslas", te gan viss nav tik viennozīmīgi - nomainīja bez ekstrīma - es tik labs un atlaid pedāli, lai atjaunotu drošu distanci, nomainīja "štob podrezaķ" - skat punktu par "podrezal"...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 10

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Komisijā neatbalsta piedāvājumu liegt pārdot alkoholu degvielas uzpildes stacijās 25

Alkohola tirgošana degvielas uzpildes stacijās (DUS) arī turpmāk netiks ierobežota, šādu pozīciju otrdien atbalstīja Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas vairākums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti