Kā uzlabot braucēja karmu jeb stereotipi uz ceļiem 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Inchcape Motors Latvia | 7.februāris 2017 10:32

Ja autovadītāji vairāk koncentrētos uz galveno, proti, braukšanu un nokļūšanu galamērķī, kā arī vairāk sekotu līdzi apkārt notiekošajam uz ceļa, tad nelielo ceļu satiksmes negadījumu būtu mazāk un, iespējams, pat mazāk ceļa zīmju, uzskata autoskolas “Vanags” direktors Dainis Uzuliņš.

“Inchcape Motors Latvia” aptaujāja vairākus ekspertus, kā arī sportistus – kamaniņu braucējus Elīzu Cauci, Andri Šicu un Juri Šicu – par to, kā, viņuprāt, ikviens autovadītājs var uzlabot savu karmu uz ceļa.

Taču pārliecība, ka braukšanas kultūra Latvijā kļūst arvien labāka ir gan autoskolas ekspertam, gan arī kamaniņu braucējiem.

Pieklājība rada pieklājību

Pēc Uzuliņa paustā, ik mirkli uz ceļiem manāms domino kauliņu efekts. Pieklājība rosina pieklājību, savukārt agresija mudina kļūt neiecietīgiem. Braukšanas stilu un kultūru izkopjam mēs paši, tie veidojas, pamatojoties uz sabiedrību, kādā uzturamies un attīstāmies, to nevar “iekalt” autoskolā un to nemaina arī auto zīmols, ar kuru brauc.

“Pamanīju, ka Latvijā bieži vien nevēlamies kādu ielaist savā braukšanas joslā un spītīgi sargājam savu vietu, savukārt, tagad esot Vācijā, ievēroju, ka braucēji ir saprotošāki - katrs rūpējas par komforta sajūtu uz ceļa, esot pieklājīgāki un iecietīgāki,” stāsta kamaniņu braucēja Elīza Cauce, kura šonedēļ kopā ar Juri un Andri Šiciem trenējas Oberhovā, Vācijā pirms došanās uz sacensībām Dienvidkorejā.

Atmet mītus, lai domātu ar skaidru prātu

Jociņi par blondīnēm pie stūres vai BMW un žiguļa braucējiem tiek nodoti nākamajām paaudzēm gluži kā mantojums, taču liela daļa no tiem ir vien gadiem izkopti stereotipi, kas neatbilst mūsdienu patiesībai. Ja vēlamies, lai mūs uz ceļa novērtē adekvāti, tad prāts jāatbrīvo arī pašiem.

Piemēram, atbilstoši Ceļu satiksmes drošības direkcijas statistikai BMW nebūt nav pirmajā vietā pēc automašīnu markām, kuras iesaistītas ceļu satiksmes negadījumos. Savukārt Uzuliņš savā 30 gadu autoskolas instruktora karjerā ir novērojis, ka sievietes pie auto stūres ir daudz kārtīgākas un likumpaklausīgākas nekā vīrieši.

“Kā sieviete, kura ikdienā pārvietojas ar BMW, es ik pa laikam pamanu zinātkārus acu skatienus ar jautājumu - kas tad šim auto ir pie stūres un vai nevajag uzmanīties. Taču patiesībā esmu apdomīgais un piesardzīgais autovadītājs, katru savu rīcību uz ceļa es rūpīgi izsveru un esmu pārliecināta, ko daru, galu galā BMW izvēlos komforta dēļ. Ziemā esmu īpaši uzmanīga, jo ceļi ir slideni, bet reizēm citi ceļu satiksmes dalībnieki - neparedzami. Tāpēc pirms krustojumiem un gājēju pārejām piebremzēju, lai nodrošinātos pret negadījumu,” stāsta Cauce.

Kamaniņu braucējs Juris Šics atklāj, ka reizēm ar līdzbraucējiem pat esot derējuši par to, kas vada priekšā braucošo automašīnu, jo bija pārliecināti, ka pie stūres sēž “blondīne vai pensionārs”. Taču bieži vien nevienam nav taisnība, jo auto vada par sevi pārlieku pārliecināts vīrietis. Savukārt viņa brālis Andris piebilst, ka viņa ģimenes sievietes ir pierādījušas sevi kā lieliskas braucējas, tāpēc bieži vien izbauda braucienu kā blakussēdētājs.

Novērtē savas reālās zināšanas

Kāds instruktors reiz teica - ir divu veida mācekļi: tie, kas pie instruktora ierodas ar braukšanas pieredzi (otrā pirmā reize) un tie, kas ierodas bez priekšzināšanām (pirmā - pirmā reize). Māceklis, kurš piesēdies pie stūres pirmo - pirmo reizi savā mūžā, visticamāk, aiz uztraukuma ir aizmirsis pat savu vārdu, taču māceklis ar otro pirmo reizi ir noskaņojies iegūt vadītāja apliecību jau pēc pirmās braukšanas stundas.

“Gan māceklim 9.žigulī pirms trīsdesmit gadiem, gan māceklim mūsdienu komfortablajā automašīnā, kurš pie stūres sēžas ne pirmo reizi, ir viena kopīga īpašība, kas gadu gaitā nav mainījusies - abu pašnovērtējums ir augstāks kā reālās zināšanas. Diemžēl, šī kombinācija ir visai bīstama, jo braucējs netiek galā sarežģītās situācijās,” tā Uzuliņš.

Esi vērīgs un gatavs reaģēt

Satiksme ir kā dzīvs organisms - tā plūst un mainās. Un katru reizi, sēžoties pie stūres un iedarbinot auto, vadītājs apsola sev un citiem nokļūt veiksmīgi galamērķī. Lai tas notiktu, reizēm nepietiek vien ar ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu, ir jādara mazliet vairāk, jābūt mazliet vairāk.

Uzuliņš saviem autoskolas audzēkņiem, papildu ceļu satiksmes noteikumu ievērošanai, vienmēr piekodina būt pieklājīgiem, domāt līdzi un vērot līdzi. Ja autovadītājs neredz, kas notiek uz ceļa, viņš nav gatavs reaģēt.

Mācies no citu kļūdām

Andris un Juris Šici, kuru labi ietrenētos BMW pašlaik ir iespējams iegādāties “Inchcape” BMW Autocentra Mazlietoto automobiļu salonā, iesaka mācīties no citu kļūdām, lai mācība nebūtu jāgūst no savām. Ir svarīgi pie stūres nesēsties nogurušam, kā arī rīkoties uz ceļa tā, kā pats gribētu, lai izturas pret tevi. “Zeme ir apaļa un viss ir savstarpēji saistīts”, atgādina Juris.

Cieni citus un tad citi cienīs arī tevi

Savukārt kamaniņu braucēja Elīza Cauce savā sešu gadu auto vadīšanas laikā ir sapratusi, ka svarīgākais uz ceļa ir cieņa. Citu satiksmes dalībnieku cienīšana un pieklājība galamērķī nogādās ātrāk, bet sacensības lai paliek trasēm!

Foto: Publicitātes attēls

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
experc 7.februāris 2017 11:26
9 1 Atbildēt

katram stereotipam ir savs pamats. Ir izņēmumi, bet tomēr:

1) lexus lx ir sieviešu mašīna. Jūs varat arputām uz lūpām strīdēties pretī, bet ja mēs sāksim uzskaiti, mēs redzēsim, ka ar šo automašīnu pārvietojas sieviešu vairāk nekā vīriešu.

2) BMW un Audi izmanto gopniki. Vai ne tā? Ja mēs redzam, ka iet kāds trenūzenēs ar divu litru plastmasas pudeli, tad visdrīzāk viņš sēdīsies vai nu BMW vai Audi.

3) BMW x5 ir krievu mašīna. Lielākā daļa īpašnieku ir krievi. Neticat man, atveriet statistiku.

experc 7.februāris 2017 11:30
4 0 Atbildēt

4) VW passat ir kontrabandistu mašīna. Legālo, to kuri soļarku vadā. Sevišķi tas 90.to gadu universālis, jo "pareizi" lietojot bākā var ieliet 100 litrus.

Kanibaals 8.februāris 2017 22:09
1 1 Atbildēt

Škoda.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti