Ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu varētu samazināt, attīstot ceļu infrastruktūru lauku reģionos, pārskatā par Latviju rosina Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācija (OECD).
Pārskatā minēts Spānijas piemērs - attīstot augsta noslogojuma ceļu kvalitāti ārpus apdzīvotām vietām, tika strauji samazināts ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo cilvēku skaits.
Pārskatā arī vērta uzmanība uz nepieciešamību ierīkot papildu barjeras uz ceļiem, lai atdalītu gājējus no auto satiksmes. Tāpat tiek uzsvērta automaģistrāļu loma drošas satiksmes nodrošināšanā un norādīts uz to, ka pārskata veikšanas laikā, Latvijā nebija nevienas funkcionējošas automaģistrāles.
Kampaņas un sodi, lai samazinātu braukšanu reibumā, bez drošības jostas, kā arī par atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu, ir spēcīgs rīks, lai samazinātu bojāgājušo skaitu, atzīmēts pārskatā. Tiek norādīts, ka Latvija šajā jomā ir veikusi lielu darbu, taču vēl aizvien ir vieta izaugsmei.
Pētījumi liecina, ka tikai 40% no cilvēkiem izmanto drošības jostas, atrodoties automašīnas aizmugurē, norādīts OECD pārskatā.
Kāda vēl nah infrastruktūra!!!
Redzkur ir atbilde:
"Kampaņas un sodi, lai samazinātu braukšanu reibumā, bez drošības jostas, kā arī par atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu, ir spēcīgs rīks, lai samazinātu bojāgājušo skaitu, atzīmēts pārskatā."
Kā attīstot infrastruktūru samazinās raukšanu reibumā, bez drošības jostas, kā arī atļautā braukšanas ātruma pārkāpšanu???
Tieši otrādāk, ja tagad pārsvarā vietējie alkāni braucot bez jostas un pārsniedzot ātrumu uz slikta ceļa no tā vienkārši nolido padarot sev galu, sliktākajā gadījumā paķerot līdzi kādu pudeles brāli, tad kas notiks uz laba ceļa? Ātrums būs daudz lielāks, barjeras metīs atpakaļ joslā un līķu (arī nevainīgu) būs daudz vairāk.
Šitādus var ārstēt tikai ar sodiem, drakoniskiem sodiem, nodrošinot soda neizbēgamību. Atņemt tiesības, uzsēdināt uz pāris tūkstošiem EUR, konfiscēt kustamo/nekustamo manu, ietupināt čokā, izraidīt no valsts, vai tad man ir priekšā jāsaka...