Katra astotā auto avārija krustojumos ir smaga 21

 

Melno punktu karte Foto: Ilustratīvs attēls

BTA | 15.janvāris 2018 16:00

Lai arī pērn ceļu satiksmes drošībā gūts ievērojams progress, sasniedzot zemāko avārijās bojāgājušo skaitu kopš neatkarības atjaunošanas, krustojumos joprojām notiek smagas avārijas.

Apdrošināšanas akciju sabiedrības “BTA Baltic Insurance Company” (turpmāk - BTA) apkopotie dati rāda, ka aptuveni katrā astotajā pērn notikušajā sadursmē krustojumos automašīnas cietušas tik pamatīgi, ka remontā bija nepieciešams ieguldīt vairāk nekā tūkstoti eiro. Zīmīgi, ka lielākā daļa smago avāriju notikušas pilsētās, kur lielākoties maksimālais atļautais braukšanas ātrums 50 km/h.

Apkopotā statistika par izmaksātajām kompensācijām KASKO un OCTA polišu īpašniekiem rāda, ka problēmas tradicionālajos «melno punktu» krustojumos nekur nav pazudušas. Rīgā visvairāk avārijas notikušas Kleistu ielas krustojumos, Dzelzavas un Ilūkstes ielu, Biķernieku un Lielvārdes ielu, Lāčplēša un Satekles ielu, Kurzemes prospekta un Slokas ielas, Ulmaņa gatves un Lielirbes ielas, kā arī Augusta Deglava un Ilūkstes ielas krustojumos.

«Statistika nemelo - «melnie punkti» joprojām ir nopietna problēma kā galvaspilsētā, tā visā republikas teritorijā. Tādēļ pilnībā piekrītam un pievienojamies Valsts kontroles aicinājumam visām atbildīgajām iestādēm aktīvāk iesaistīties šo «melno punktu» izskaušanā, pārskatot ceļa zīmju izvietojumu, luksoforu regulējumu un satiksmes plūsmas risinājumu. Jo īpaši jāpiedomā pie kreiso pagriezienu problēmas risināšanas. Arī autovadītājiem nenāktu par ļaunu kļūt mazliet piesardzīgākiem un atturēties no riskantiem manevriem,» aicina AAS “BTA Baltic Insurance Company” Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 15.janvāris 2018 16:02
6 5 Atbildēt

Ātrāk jāievieš bezpilota automobiļi.

driveris 15.janvāris 2018 16:06
16 0 Atbildēt

Kautkāds idiotisms noteikt 1000 EUR robežu smagai avārijai! Pat nelielā avārijā savākt 1000 EUR var ļoti ātri, ja vēl auto ir garantijas. Par smagu varētu saukt avāriju, kur nepieciešama mediķu/glābēju palīdzība, bet ne jau nu 1000 EUR zaudējums auto.

he 16.janvāris 2018 9:27
1 0 Atbildēt

citiem auto viens lukturis maksā vairāk kā 1000eur.

viencexperc 15.janvāris 2018 16:07
10 5 Atbildēt

Tātad, vajag samazināt no 50 uz 30km/h.

Elementāri, Vatson! Jo es kā profesionāls ugunsdzēsējs ( glābējs) varu teikt tā - arī 50 km/h braucot var iet bojā, bet uz 30 braucot, gandrīz nekad.

viencexperc 15.janvāris 2018 16:10
1 3 Atbildēt

kad es būšu Baltijas diktators es tādu likumu pieņemšu. Var audzināt divos veidos - ar pātagu vai banānu. Banānus katram dot, kuri labi brauc krustojumu nevar, arī ar pātagu grūti izķert visas maitas, atliek tāds kompromiss, kurā cieš visi.

Gadus 10 pabraukātu pa pilsētu uz 30, Vienpadsmitajā gadā varētu atļaut atkal uz 50 un kārtība uzreiz būs cita.

Kristaps 16.janvāris 2018 9:03
2 0 Atbildēt

Drīzāk uz 20 pilsētā un 50 uz šosejām! TAS NOTEIKTI PALĪDZĒS!.... Arī papildīt valsts kasi.... ;)

Pļurkt 16.janvāris 2018 17:52
4 0 Atbildēt

Kā automobilizācijas sākuma vajag PIRMS katra auto ar likumu UZSPIEST lai iet kājāmgājējs ar tauri, un tajā taurē pamatīgi pūš - tā brīdinot par tuvojošās briesmām un nāves draudiem!

Vot te nu gan būtu VISPILNĪGĀKĀ kārtība!

mikrefons 15.janvāris 2018 16:45
9 3 Atbildēt

Derētu aizliegt vispār visus privātos transportlīdzekļus un miers. Neviens vairs nekur nesistos, neesmu vēl dzirdējis, ka ejot ar kājām saskrienoties ar citu cilvēku kāds ir gājis bojā.

Ā.H.garā 15.janvāris 2018 17:41
4 0 Atbildēt

Pie katra tāda krustojuma karājas par vainīgo atzītais ar uzrakstu "Brauca pie sarkanā","Nedeva ceļu",utt.Tikai kādi 10 gadā un viss būs IDIĀLI!

wons 15.janvāris 2018 21:08
2 0 Atbildēt

Apļus jābūvē!

driveris 16.janvāris 2018 9:31
0 0 Atbildēt

Drīzāk "taurenīšus". Apļveida krustojumos negadījumu ir pat vairāk kā normālā regulējamā krustojumā.

hehe 16.janvāris 2018 10:20
2 0 Atbildēt

Tikai Latvijā - puse Eiropas jau gadiem ilgi izmanto apļus, jo tie ir efektīvi un droši, izņemot, ja pa tiem brauc tādi auni, kā Latvijas autovadītāji (vismaz vairākums)...

Vernons 16.janvāris 2018 12:34
1 3 Atbildēt

Paklau veči! Kas tā tāda ātruma samazināšanas josla? Bet kas ir ieskrējiena josla? Jūs tādas Latvijā lielā vairumā un pietiekamā garumā esat redzējuši? Virzienrādītāji, vai brīdinājuma signāli tiek vispār pareizi lietoti. Vai protam izteiksmīgi braukt pa joslām? Ieņemt atbilstošu stāvokli joslā labajam vai kreisajam pagriezienam. Nu un kāds ir ātruma samazināšanas process?

Pļurkt 16.janvāris 2018 17:53
2 0 Atbildēt

Paklauv, Vernon - Tu oglobļu no gāzes pedāļa jau noņēmi?

Vernons 16.janvāris 2018 18:18
0 2 Atbildēt

Nu un kur tu pagriezi savu "Dišlo"? "Tak i višlo"!

KillerMiller 16.janvāris 2018 21:44
0 0 Atbildēt

Tādas joslas taču ir lielā vairumā. Vai pietiekami garas - par to gan var strīdēties.

Kaut vai uzbraucot un nobraucot no Jūrmalas šosejas,

Vernons 17.janvāris 2018 8:32
2 1 Atbildēt

Es kādreiz pa Jūrmalas šoseju braucu kā pa maģistrāli! Ar atbilstošām ceļa zīmēm. Šodien Latvijas CSN tā ir tumša lieta!

Kanibaals 17.janvāris 2018 9:15
1 0 Atbildēt

Cik gara tev ir vajadzīga, lai ieskrietos. Skaidrs, ka brauc ar auto kuram lai ieskrietos vajag 1km un tāpēc arī nespēj ieturēt distanci un laicīgi bremzēt vai ieskrieties, jo tavs auto ne vella neiet.

Vernons 17.janvāris 2018 10:36
1 1 Atbildēt

Tu atdziesti par to "Distanci"! Izskatās ka uz darbu un mājās braucot Tava izpratne par braukšanu arī aprobežojas! Tu ne tuvu nevari sacensties ar mani braukšanā un situācijas novērtējumā.

Bauskas šoseja A7 ātruma samazināšanas un ieskrējiena joslas uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmas.

Liepājas šoseja A9, no autobusu pieturas pie Lāču maizes asfaltēto daļu nedrīkst izmantot ātruma samazināšanai! Tālāk aiz Lielupes tilta pagriezienam uz Jūrmalu nav labajā pusē ātruma samazināšanas josla, vidū kreisajam pagriezienam uz Kalnciemu IR!

Ventspils šoseja A10. Nu un kā tur ir? Gan jau kaut kā! Piemēram pie Ķemeru pagrieziena asfaltētā daļa aiz autobusu pieturas sazīmēta tā, lai tur nebrauktu!

Auto iet vai neiet nav Tava problēma.

650 17.janvāris 2018 13:08
3 0 Atbildēt

Bauskas šoseja ir vnk suuds, kuru neatkarības gados pat pēc vairākkārtēja kap-remonta joprojām nav varēts sakārtot.Gadiem ilgi tur jaajaas- rezultāta nav (un nebuus).

Jūrmalas šoseja ir nakamais kaunatraips- brīnumi, ka tur tik maz starpgadījumu lietus/slapjuma laikā.Rises ir visdebīlākajā stāvoklī kopš krievu laika.Nekad iepriekš tur tā nav bijis.Kas aiz tā "stāv" aizkadrā un kas īsti tur tiek plānots/bīdīts- vienkāršajai tautai to nekad neuzzināt.

Kūdras/Kalnciema krusts uz A9 ir klasiskais LV beidzamā laika liekulības/demagoģijas/idiotisma piemērs.Kad lauka vidū pēkšņi ir "atjaunots" ceļa fragments vai krustojums ar pilnīgi visiem drošības un loģikas atribūtiem, bet 300m tālāk uz katru pusi NAV pilnīgi nekā no augstākminētā.Pabraucot pa to debīlo Kūdras ceļu Jūrmalas virzienā, jau pēc 100m var izsist zobus sev un jebkuram auto.Tas ir vispār cilvēka necienīgs veidojums- tur kopš 90-to sākuma nav darīts nekas- izņemot, bedru lāpīšanu,kura viena no labošanas reizēm jau šī gadsimta sākumā tika izveikta galēji idiotiskā veidā- kad bedru vietā zobu drebināšanas nolūkā tur tika pa roku galam un pilnīgā po-ujā izveidoti/uzbērti neskaitāmi kurmju rakumiem līdzīgi pacēlumi.Neviens atbildīgais kretīns par to ceļu nav nekad neviena vārda runājis/pieminējis, bet tur daudzi brauc.Tas NAV kkāds tur likvidējamais "meža ceļš" uz 2 mājām nekurienē.

Aivars 18.janvāris 2018 1:54
0 0 Atbildēt

Interesanti kā savietojas šī melno punktu karte ar radaru karti.It kā vajadzēja sakrist.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti