Ātruma pārsniegšana par 30% palielina letāla iznākuma iespēju avārijas gadījumā 24

 

Foto: iAuto.lv

Eiropas Komisija / iAuto.lv | 5.februāris 2018 14:06

Ātruma pārsniegšana, kas ir viena no lielākajām ceļu satiksmes drošības problēmām, ievērojami palielina negadījuma risku. Tā ir noteicošais faktors 30% no letālajiem ceļu satiksmes negadījumiem.

Apmēram 40-50% vadītāju pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu, un 10-20% to pārsniedz par vairāk nekā 10 kilometriem stundā. Ātruma pārsniegšana palielina ne tikai negadījuma risku, bet arī varbūtību, ka negadījums būs smags vai pat letāls.

Braukšanas ātruma vadība

Lai atrisinātu ātruma pārsniegšanas problēmu, ar vienu risinājumu nepietiek. Ir vajadzīgi labāk ierīkoti ceļi, ātruma ierobežojumi un vadītāju izglītošana. Ātruma ierobežojuma norādēm ir jābūt skaidri redzamām un jāatspoguļo ceļa uzdevums jeb specifika, plānojums un satiksmes dalībnieku sastāvs. Tādas ceļu iezīmes kā sliekšņi un ceļu sašaurinājumi arī var būt efektīvi, lai panāktu ātruma samazināšanu.

Ātruma ierobežošanas ierīču un viedo ātruma pielāgošanas sistēmu (ISA) lietošanas novērtējums komerciālajos transportlīdzekļos.

Lai spētu neatkarīgi un objektīvi novērtēt to, kā Direktīvas 92/6/EEK “ātruma ierobežošanas direktīva”, kas grozīta ar Direktīvu 2002/85/EK attiecināšana uz smagajiem komerciālajiem transportlīdzekļiem, piemēram, autobusiem un kravas automašīnām, ietekmē ceļu satiksmes drošību, vidi (degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu) un ekonomiku, tika pasūtīts pētījums. Pētījumā arī novērtēja, vai direktīvu vajadzētu grozīt, nosakot, ka ātruma ierobežošanas ierīces un viedās ātruma pielāgošanas sistēmas (ISA) vajadzīgas arī vieglajos komerciālajos transportlīdzekļos, piemēram, nelielos autobusos un mikroautobusos.

Kontrole
Ceļu policijas pārbaudes ceļu malās un kameras attur vadītājus no ātruma pārsniegšanas. Nākotnē jaunas tehnoloģijas, piemēram, transportlīdzekļu identificēšana elektroniski, ātruma signalizēšanas ierīces un braukšanas datu ieraksti jeb melnās kastes, varētu sekmēt ātruma ierobežojumu pastāvīgu ievērošanu neatkarīgi no atrašanās vietas.

Projekti
Projektā “VERA3” izmēģināja sistēmu, kas ļauj apmainīties ar informāciju par ceļu satiksmes pārkāpumiem. Pateicoties šai sistēmai, valstīm būs vieglāk sodīt ātruma pārsniedzējus un citu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpējus no ārvalstīm.

 
Visi komentāri
 
Vernons 5.februāris 2018 14:45
2 22 Atbildēt

Nu un kā katram no mums ir jāsamazina jebkurš ātrums? Kur un kā to izdarīt? Brīdinājuma signāli, kad un kā? Vai spogulī ir jāpalūkojas vai nav? Nu un cik ilgi vēl tiks "potēts", ka CSN ir spēkā tikai katram otram, vai tikai katram trešajam?

Eiropas komisija nespēj iedomāties, kad ātruma samazināšanas joslām nepietiek ne prāta, nedz nauda.

Neizskatās, kad "katrs" kāds šajā procesā iesaistītais nestu kādu atbildību, par savu nolaidību.

Palaidniex 6.februāris 2018 8:22
3 0 Atbildēt

Nu pastāsti vienreiz tiem neko nesaprotošajiem dīkdieņiem, kā tieši izpaužās tas ātruma samazināšanas process pie luksofora sarkanās gaismas, pie zīmes dodiet ceļu, pie zīmes dodiet ceļu gājējiem, pie stop zīmes, pie azvērtas dzelzceļa pārbrauktuves...

Vernons 6.februāris 2018 10:06
0 4 Atbildēt

Izdari visu laicīgi bez straujas bremzēšanas! Luksoforam pārslēdzoties nav strauji jābremzē, bet jāturpina braukt!

CSL 19. panta 3. punkts teic kā TU, samazinot savu ātrumu pildīsi CSN 57., 64. un 70. punktus tieši šādā secībā un kārtībā visur un vienmēr! Pilsētā pēdējā kvartālā esi savā joslā, uz visiem citiem ceļiem 200 metrus iepriekš katram ir jābūt tur kur jābūt! Un CSN ir spēkā pie noteiktiem ātruma limitiem katrā konkrētā ceļa posmā.

Trūkst ātruma samazināšanas joslas. Sadaļa CSN "Brīdinājuma signāli un to lietošana", STOP signāls jau 30 gadus nav brīdinājuma signāls un CSN ka tādus atceļ "Distances vērošana". Nu un cik ilgi domāšana notiks caur anālo atveri?

LAPK 149. panta 4. punkts "Agresīva braukšana" atbilst manis minētā nepildīšanai un tam paredzēti 280 Eiro sods un 6 soda punkti! Un kārtība iestāsies vienā setā!!!

Palaidniex 6.februāris 2018 10:20
3 0 Atbildēt

Paga, paga pilsētās daži kvartāli visai bieži ir īsāki par 200 m.

Un uz otro braucēju luksofors un ceļa zīmes neattiecas? Tas viss attiecas tikai uz pirmo braucēju?

Vernons 6.februāris 2018 10:29
0 3 Atbildēt

CSL 19. p. 3. p. "Ceļu satiksmes dalībniekiem un citām personām jārīkojas tā, lai neradītu satiksmei bīstamas vai satiksmi traucējošas situācijas un nenodarītu zaudējumus."

Tātad katram! Katram tie noteikumi ir jāpilda, ne viss katram otram, vai katram trešajam. Un visiem citiem bija, ir un būs tiesības paļauties, kad katrs no mums tā arī rīkosies.

Un kāpēc Tu tēlo "klaunu"?

Palaidniex 6.februāris 2018 10:36
3 0 Atbildēt

Tātad pie luksofora gan otrajam, gan trešajam utt arī ir jābremzē, vai ne?

Vai arī ja Tu esi 200 m no krusta ar savu Setru, tad visiem pirms Tevis ir krustojums jāšķērso jau pie sarkanā, jo lūk tās ir Tavas “tiesības” stāties tieši pie stoplīnijas? Vai arī “likumīgi” tos sastumsi čupā?

Starp citu nodefinē strauju bremzēšanu? Viss, kas stājās straujāk kā Tev, kundziņam, gribētos ir straujie bremzētāji?

Vernons 6.februāris 2018 10:39
0 3 Atbildēt

Tiešām klauns!

Palaidniex 6.februāris 2018 10:40
6 0 Atbildēt

fdkd 5.februāris 2018 16:01
8 5 Atbildēt

Diezgan savdabīga putnu valoda.Kāda ātruma pārsniegšana?Domājāt atļautā?Vai drošā ātruma bezjēdzīga pārsniegšana?Aiziet,beram zirņus un arī pupas!Bez spoguļiem,lai savu viepli neredz!

Vernons 5.februāris 2018 16:12
8 3 Atbildēt

Džeremijs Klārksons

"Ātrums nevienu vēl nav nogalinājis. To dara pēkšņa apstāšanās."

Conqueror 5.februāris 2018 18:09
1 0 Atbildēt

Ierēdņi atpelna savas algas

wes 5.februāris 2018 19:21
3 1 Atbildēt

''Nākotnē jaunas tehnoloģijas, piemēram, transportlīdzekļu identificēšana elektroniski, ātruma signalizēšanas ierīces un braukšanas datu ieraksti jeb melnās kastes''

Tās visas super puper tehnoloģijas atdursies pret elementāru magnētu zaļas lapas formā, kuru vada elektrisks impulss. Kad strādās kameras, numurs ir aizsegts, bet ja musari mēģina piesieties, tiek nospiests slēdzis un magnēts nokrīt...

šatpsijs 5.februāris 2018 21:26
3 2 Atbildēt

tuta takaja glupostj nie prokatit,baby,meklē citus pamperus

kasinsh79 6.februāris 2018 7:49
8 3 Atbildēt

Galīgi saspiedušies! Tas nebūt NAV vienīgais negadījumu iemesls, taču citam negrib pieķerties nemaz. Vismaz Latvijā.

rudens68 6.februāris 2018 8:38
1 3 Atbildēt

Es gan teiktu . Beidzot sāk skaļi runāt par ātrumu . Savādāk tikai par alko , pie reizes muhļījot statistiku .

Bradypus 6.februāris 2018 14:23
1 0 Atbildēt

Neko jau nesāk. Jo objektīvu statistiku slēpj vēl trakāk, kā ar "dzērājšoferiem". Avārijās visur vaino "nepareizi izvēlētu braukšanas ātrumu", nekad skaidri nepasakot, cik tas ir atšķīries no atļautā (jo bieži vien ir mazāks, tikai pārkāpis konkrētajos apstākļos drošo), bet ar šo statistiku attaisno ķeršanu un naudas iekasēšanu vietās, kur atļautais ir zemāks par drošo.

Vernons 6.februāris 2018 18:03
0 2 Atbildēt

Ja mēs šeit aplūkotu policijas sastādītus protokolus par konkrētam avārijām, brīnumi vēl lielāki parādītos. Visam kronis ir vienā virziena braucošo auto sadursmi noformēt pēc CSN 105. punkta! Varbūt kādam ir konkrēts piemērs?

Kanibaals 6.februāris 2018 21:08
0 0 Atbildēt

105. pants ir par distances neievērošanu , kas tur pārsteidzošs. Soda par avārijas izraisīšanu vairs nav tā ka nekas cits par ko sodīt nav.

Vernons 6.februāris 2018 21:23
0 1 Atbildēt

Pirmo zīmogu katrs braucējs saņem Ģintermuižā ka ir pieskaitāms, bet atnāk policists un teic ka Tu esi nepieskaitāms! Nu un cik ilgi uz emociju pamata ignorēs CSN kā tādus?

Es strauji nobremzēju. Tu atsities pret mana Kamaza pēcpusi. Kā Tu vērtēsi manu rīcību? Kurš ir cēlonis un kuram jāstrebj sekas? Kas pietrūkst CSN? Nekā personīga.

Kanibaals 7.februāris 2018 8:52
0 1 Atbildēt

Vainīgs esmu es, jo kamazs nevar nobremzēt straujāk kā vieglais auto. Un policists pareizi teiktu, tas kas nespēj ieturēt distanci tiešām nav pieskaitāms

Ja kamazs nobremzēja atduroties pret šķērsli tad gan vainas nav, jo CSN neparedz ieturēt tādu distanci, lai nobremzētu jebkurā situācijā. Vienīgi tādā situācijā CP rakstīs ka vieglais iestūma kamazu un te atkal CP nav pieskaitāmi.

Vernons 7.februāris 2018 9:17
0 1 Atbildēt

Mans otrais komentārs no augšas ir Tev atbilde! Nekā personīga!

wons 6.februāris 2018 9:33
4 0 Atbildēt

Braucot uz 5km/h par 95% samazinās letāla iznākuma iespēja avārijas gadījumā.

Kanibaals 6.februāris 2018 21:09
1 0 Atbildēt

CSN max ātrums ir kompromiss starp cietušo un līķu skaitu.

maksāt-t.i.stilīgi 9.februāris 2018 15:24
0 0 Atbildēt

Fotoradari pēn fiksējuši 270084 ātruma pārsniedzējus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti