Speciālisti neiesaka uzstādīt ziemas riepas, kuru protektora dziļums mazāks par 5 mm 29

 

Foto: Ilustratīvs attēls

GoodYear | 31.oktobris 2018 8:07

Automašīnu riepu nolietojums dažādās valstīs tiek vērtēts atšķirīgi: vienās automašīna var piedalīties satiksmē, kad protektora atlikušais dziļums ir 2 mm, citās 3 mm ir par maz. Riepu speciālisti Latvijā vienprātīgi piekrīt citam skaitlim – 5 mm.

Lai arī riepu ražotāji nodrošina, ka līdz likumīgi atļautajai robežai – 4 mm – tās pilnībā veic savas funkcijas, pirms ziemas sezonas protektoru vajadzētu pārbaudīt. Ja tā dziļums ir mazāks par 5 mm – tās labāk utilizēt, bet automašīnai uzstādīt jaunas riepas.

„Protektora dziļums jaunām automašīnas riepām parasti ir apmēram 8 milimetri, tāpēc līdz likumīgi atļautajai robežai lielākā daļa autovadītāju tās nolieto 3–5 gadu laikā. Pirms ziemas riepu montāžas autovadītājiem iesaku pārbaudīt riepu protektora dziļumu un neriskēt sākt braukt ar 4,5 vai 5 mm – labāk bīstamajai sezonai, kad saķere ir īpaši svarīga, iegādāties jaunas riepas. Šādu riepu protektors sezonas beigās būs nolietots līdz 4 mm vai vēl vairāk, un tas ir ļoti bīstami” – saka „Goodyear” riepu tirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs Mārtiņš Grīnbergs.

Viņš piebilst, ka vecu riepu montāža uz aizmugurējās ass un jaunu riepu montāža uz priekšējās ass nav labs risinājums. Visiem automašīnas riteņiem ir jābūt labai saķerei, un nav ass, kura būtu mazāk svarīga par otru.

Atšķirība mērāma automašīnas garumā

Vienu no vislabākajiem pētījumiem pēdējā gada laikā, salīdzinot dažādas riepas atbilstoši to nolietojuma līmenim, veica vācu izdevums „Auto Bild”. Pagājušajā ziemā viņi dažādos apstākļos testēja jaunas, līdz 4 mm un līdz 2 mm nolietotas vienu un to pašu modeļu riepas – starp testa riepām bija gan vasaras, gan ziemas, gan universālās riepas. Rezultāti konkrētās sacensībās atšķīrās – dabiski, ka ziemas riepas uz sniega darbojās labāk par vasaras riepām, taču procentuālais veiktspējas kritums, riepām nolietojoties, ir līdzīgs.

Pirmais tests – bremzēšana uz sniega. Jaunas ziemas riepas no 50 km/h līdz 0 km/h apstājas, nobraucot 29,1 m, līdz 4 mm nolietotas riepas – 33,5 m, bet līdz 2 mm nolietotas riepas – 34,9 m. Atšķirība neizskatās liela, taču tas ir pilsētā atļautais ātrums, bet bremzēšanas ceļa atšķirība starp 8 un 4 milimetriem ir 4,4 metri – tas ir automašīnas vidējais garums. Riepa ar 2 mm dziļu protektoru apstājas pat 5,8 m tālāk, salīdzinot ar jaunu, bet tas jau ir vairāk par mikroautobusa garumu.

Vadāmības īpašības testā uz sniega tika mērītas, novērtējot, pie kāda ātruma ar konkrētajām riepām apautā automašīna pagriezienā sāk slīdēt. Šeit atšķirība ir tikai apmēram 10 procentu, taču tā ir ļoti svarīga – piemēram, braucot pilsētā ar atļauto ātrumu (50–60 km/h), tādas automašīnas, kas aprīkota ar jaunām ziemas riepām, kustības virzienu, pēkšņi pamanot šķērsli, būs iespējams izlabot. Ar lietotām riepām, kuru protektora dziļums ir 2 mm, to izdarīt neizdosies.

Kāda ir atšķirība uz slapja ceļa seguma? Vēl lielāka. Jāatzīmē, ka riepu ar mazāku protektoru akvaplanēšanas ātrums ir lielāks, tāpēc savaldīt automašīnu ir grūtāk.

Ieteicams novērtēt sezonas ilgumu

Dabiski, ka, riepām nolietojoties, automašīnu uzrādītie rezultāti kļūst sliktāki, taču iepriekš aprakstītais un līdzīgi testi atklāj citu lietu – protektora dziļumam pietuvojoties atļautajai robežai, īpašību pasliktināšanās notiek ļoti ātri. Uz sausa seguma tā nav tik ievērojama, taču uz sniega – rēķināma metros. Bet, salīdzinot vadāmības īpašības, riepu nolietojums no 8 mm līdz 4 mm automašīnas īpašības ietekmē līdzīgi kā nolietojums no 4 mm līdz 2 mm.

Īpaši liela īpašību atšķirība ir uz slapja ceļa seguma, bet tieši tāds visbiežāk sastopams Baltijas valstīs.

„Atšķirība starp jaunām un lietotām riepām ir liela. Vairumā testu riepu īpašības, protektora dziļumam samazinoties no 8 mm līdz 4 mm, pasliktinās ļoti niecīgi, bet vēlāk pasliktināšanās notiek ļoti ātri. Tāpēc riepu ražotāji iesaka riepas nomainīt, negaidot pēdējo „legālo” robežu, un uzstādīt jaunas, kamēr braukšana vēl nerada šaubas par drošību,” rezultātus komentē M. Grīnbergs.

Šī iemesla dēļ nav vērts montēt ziemas riepas, kuru protektora dziļums jau ir samazinājies līdz 5 mm. Sezonas vidū tas būs samazinājies līdz 4 milimetriem, vēlāk varbūt vēl vairāk, un braukšana ar šādu automašīnu būs ne tikai juridiski nelegāla, bet arī absolūti nedroša.

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 31.oktobris 2018 8:34
8 7 Atbildēt

Labs padoms, taču no savas pieredzes neieteiktu uzstādīt arī vecas ziemas riepas (6 gadi+) , kaut vai ar 9mm protektoru - tās elementāri "nestrādā".

Slinkais 31.oktobris 2018 9:38
5 14 Atbildēt

pagājušonedēļ meklēju riepas. galīgi svaigas ir tikai ķīniešu kalošas. kad sāc skatīties A brendus, tad lielākādaļā ir 4-5-6 gadus vecas. rekords ko redzēju bija 2010 gada ražojums. un viņas pie mums tirgo, bez īpašām atlaidēm

s 31.oktobris 2018 12:41
15 1 Atbildēt

Kur Tu redzēji tik vecas riepas?

Varbūt nosauc konkrētus veikalus, nevis atstāsti tirgū, vai ss.lv redzēto...

Freijers 31.oktobris 2018 10:59
2 0 Atbildēt

Nez..vecās (3 un vairāk gadi) parasti jau ar skidoniem tirgo, vismaz manos izmēros, ja kāds grib par 5-6 gadīgu riepu (manuprāt vēl normāli lietojama premium riepa, ja pareizi uzglabā) pilnu cenu - lai iet na.... un lūkoju pēc nakamā pardevēja. Diemžēl ar cenām ir novērojama neliela .. iršana, ierakstīts viens, pēc tam sāk stostīties ka "piegādātājs pacēla cenas", "šis mums vairs nav", "tur kļūda", utt. kamēr tas ir ~1 eiro robežās var pazoboties un ņemt, ja vairāk, tad tas pats algoritms, kas ar 5gadīgām par pilnu cenu.

Principā jau top modeļus katru rudeni piegāž zināmu skaitu svaigus.

san san 31.oktobris 2018 9:46
19 4 Atbildēt

Kad tiks samazināts darbaspēka nodokļu slogs (nevis mūžīgā salīdzināšana ar EU, ka mums tur 3-4 zemākie nodokļi) izvietota kaut viena investoru ražotne (jebkādā nozarē, kā tas ir slovākijās, čehijās, vai polijās) tad arī tauta pirks jaunas riepas, auto un visu citu uz nebēdu...

HE 31.oktobris 2018 9:57
0 10 Atbildēt

Pērku riepas reifendirekt, un viss kārtībā.

reku 31.oktobris 2018 11:42
12 4 Atbildēt

Ražotāju sapnis ir 6mm minumums.Veikalā 8mm.Divus milim.nobrauci,pērc jaunas.Vēl viņi cītīgi piestrādā pie ātri dilstošās gumijas.Esmu redzējis grāvjos jaunus džipus ar jaunām riepām.

aigi 31.oktobris 2018 11:48
7 3 Atbildēt

Braucu ar Goodride/Westlake pilnas 2 ziemas šogad bus trešā. ražošanas gads liekas 2015. Idelās riepas, dziļš mīksts protektors lieliski turas uz ledus un pļurā.

s 31.oktobris 2018 12:44
6 13 Atbildēt

Skaidrs ir tas, ka Tev nav pilnīgi nekādas saprašanas par to, ko tas nozīmē, kad riepa “tur” auto uz cela seguma lieliski.

aigi 31.oktobris 2018 13:47
6 0 Atbildēt

Manam braukšanas stilam, ļoti piemērotas riepas. Nav pat vēlēšanās pirkt kaut ko dārgu.

ezis71 31.oktobris 2018 19:24
3 3 Atbildēt

Neņem pierē to muļķīti,audzis daudzbērnu ģimenē,podiņš visu laiku aizņemts,grūta bērnība.

s 31.oktobris 2018 20:43
2 15 Atbildēt

Ko Tu šeit centies oponēt?

Lūdzu pamatotus argumentus, citādāk esi kārtējasi Hujeksperc...

msh 1.novembris 2018 19:49
0 1 Atbildēt

Uzraksti to mizu modeli, tā vienkārši interesē - pirms diviem gadiem muteres golfam uzlikām jaunas westlake ziemenes, uztaisīju izmēģinājuma braucienu un biju vīlies - jaunās ķīniešu ziemenes darbojās tāpat, kā uz mana golfa tolaik bijušās pavecās un palisās debica vissezonenes; izmēģinājuma brauciens pa svaigu sniegu izvērtās par slidināšanos...

650 31.oktobris 2018 12:11
7 6 Atbildēt

Tas, vai 6g veca riepa strādās ziemā, ir visgalvenokārt atkarīgs no šīs nostāvējušās riepas nosaukuma un modeļa.Ir pilns nets ar atsauksmēm par ķīniešu suuudiem, kas nestrādā pat otrajā gadā ,kad recenzents pats ir jaunas pircis.

Viss šis tipa ka nopirku mahimā , šausmīgi labi braucu 6to gadu- tas ir vistīrākais fufelis. Ja te pārstāvis diskutē par starpību 4-5m atkarībā no diluma, tad testi rāda to, ka JAUNĀM labasmarkas/suudamarkas riepām bremzēšanas ceļš var atšķirties pat par Padsmit metriem.Un ar labas markas 4mm riepu uz mitra asfalta (protams bez ūdens pa virsu)var dažkārt nobremzēt vai manevrēt labāk, nekā ar 7mmm ķīniešu suudu.Bet tas nenozīmē ka ar 4mm var maukt pa šķīdoni labāk kā ar 8mm.Vienkārši nevajag pirkt to suuudu, jo nekad nevar zināt kurā brīdī viņš tevi pievils.

Un vel ir tas, ka katram ir jāatbild par “savu” bazāru- jo 195/65 vai pat 205/55 platuma riepa ar 5mm būs tīri ok, taču 245 vai 255 platums jau sākot pat ar 6mm var izrādīties šļurai un ūdenim ļooti šaubīgs un “labs” saimnieks tādu drīzāk liks pa taisno ssā, nevis uz sava kāda superauto.Vistrakāk ir, kad sagadās lielas braukšanas ambīcijas komplektā ar kapeikjājēja dvēseli un dalbaēba paradumiem.

xd 31.oktobris 2018 12:35
9 2 Atbildēt

protams riepu tirgotājs iesaka riepas mainīt katru sezonu neatkarīgi no tā cik nobrauc..... galvenais ir draudzēties ar galvu tad arī būs drošība uz ceļa arī ar vecām (5+ gadi) riepām

Pļurkt 31.oktobris 2018 14:02
4 8 Atbildēt

Pietiekami daudz tendeciozu muķību ir sarakstīts šai rakstelī!!

Prātīgas firmas riepas i pie 4 mm būs krietni labvākas par tik pat vecām, bet praktiski nelietotām MAXIMā vai DEPO nopirktajīem pakaļdarinājumiem!

Prātīgu firmu 5 gadīgas riepas būs labākas kā jaunas bet ar tādu pat nobraukumu MAXIMā vai DEPO nopirktajīem pakaļdarinājumiem!

------------

Pēc tā kā es pamēģināju Viking M+S citas es redzēt negribu ne acu galā!! Strādā kā jaunas, tā 5 gadīgas ar 4 mm atlikušo protektoru.

650 31.oktobris 2018 18:37
2 6 Atbildēt

Lūk ,interesenti var ieskatīties- kārtējais īss JAUNU 50 riepu bremžuceļa garuma tests, bez jebkādiem tur subjektīvu izjūtu iztirzājumiem.Bet te ir "ne visi" LV pieejamie maximas un rimi modeļi.Pēc 30-tās vietas ir minēts tikai bremzēšanas ceļa garums uz mitra asfalta- jo ar tādiem meesliem tur sniegs vairs nevienu neinteresē.Mums laikam kāds tirgo arī "pārbaudīto" marku "antares", kura testa uzvarētājam uz mitra asfalta tur padrirš akkurāt 15,3 metrus.Bet šo disciplīnu parasti mēra no 80 km/h, nevis no LV "nesodāmajiem 1xx km/h", tad būtu vēl interesantāk ;P

www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-...e-Shootout.htm

s 31.oktobris 2018 21:02
31 13 Atbildēt

Nepūlies, šeit ir tik daudz "ekspertu", ka lielākai daļai neinteresē nekas, kas saistīts ar riepām, ja uz priekšu kust tātad var braukt, pofig, ka šie p*dari apdraut apkārtējos...

k442 31.oktobris 2018 21:03
1 0 Atbildēt

Intereses pēc uzmetu aci - hm, izrādās, esmu ticis pie 4. vietu ieguvušajām kurpītēm savam auto, tiesa gan, 185 platuma. Jāgaida ziemas apstākļus, lai varētu pats pārbaudīt, kāda braukšana ar tām būs!

he 31.oktobris 2018 23:48
0 0 Atbildēt

nu tad kad būsi pārbaudījis,tad padod ziņu,atbraukšu un ar savām 2mm riepām tevi no grāvja izcelšu,kā tas jau ir bijis-bet man taču jaunas riepas....mjā,bet smadzenes tad dīlers līdzi nepārdeva!

k442 1.novembris 2018 14:44
1 0 Atbildēt

Nemāci nu, jaunekli, vecu runci pelnos di..t, ar kādām tiesībām spried par manu braukšanu un spēju domāt! Būtu vismaz rakstu kultūru papriekš apguvis. Tavai zināšanai - 30+ gadu vadīšanas pieredzes laikā grāvī neesmu bijis ne reizes, ir gan nācies redzēt grāvjos "superpilotus", kuri domā, ka ar quattro var pa apsnigušu granteni vilkt nedomājot...

he 1.novembris 2018 23:34
0 0 Atbildēt

tas bija domāts kā sarkasms,un ne tieši tev! bet pa apsnigušu granteni var labi vilkt!

Pļurkt 1.novembris 2018 7:49
0 0 Atbildēt

... un kā šitās vietas mainīsies teiksim pēc 10 t km nobraukuma?

Manu riepu testā nemaz nav.

Freijers 1.novembris 2018 13:34
1 0 Atbildēt

Apdrautētājam vajadzētu vispirms rakstīt iemācīties

Par pašu testu runājot - tur jau premiums - mišļīni un nokiani ir ārpus 10ka...ko nu mest misenē, nepirkt, skriet pēc jaunām ? Nepazīstamus vārdus, rimjos un mahimās riepas nepērku, bet šī cepšanās par metriem un ūber drošībām man liekas labākajā gadījumā neirotiska vai mērīšanās gumijas krāniņiem. Vajag prātīgi braukt pirmām kārtām ziemas apstākļos, nenāk par skādi reizēm kāda trasē iegriezties un domājams, ka būs labi, sevišķi, ja Rīgā/Pierīgā dzīvo, kur tomēr ceļus, ja ne tīra, tad vismaz sāla uz nebēdu...tie, kas dzīvo pie grantenēm ar visām izrietošām sekām (šķūrēt ceļus nevienam negribās) jau ir apguvuši ziemas extrem iemaņas, 50+% ka lieto šipus un tādi testi viņu kabatiņai ir tukša skaņa

650 1.novembris 2018 0:09
1 10 Atbildēt

Turpinam sacensības (ne-interesenti protams var rīkoties kā kurš vēlas,jo neparvelti viens gudrs personāžs reiz teica: "na*uj" jau nav uz darbu, ierašanās nav obligāta)---

drusku vēsturiskāks, bet Vasarasripiņu bremžutestiņš- prātīgu tēvaiņu iecienītie Mahimrimī plauktu favorīti Infinity,Wanli un Sunny uz mitra asfalta skaistā vasaras dienā nejauši piebremzējot pasipa testa uzvarētājam akurāt 20 metrus (garumā)...Savukārt, Lielceļu Karalis "Rockstone" pamanījās burtiski "Pasipt Visu", až veselus 27,7 metrus. (divdesmit septiņ, koma septiņ..) (?)

www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-...aking-Test.htm

650 1.novembris 2018 18:35
2 0 Atbildēt

Šiem te centīgajiem p/dariem mīnusu producētājiem vajadzētu visupirms to savu virs pleciem esošos suudapodu noregulēt tā,lai vispār mēģinātu atšķirt dzīves īstenību no citkārt pierastās tendenciozas vai apslēpti kaut/ko reklamējošas informācijas.To tikai bezcerīgs idiots var censties apstrīdēt, ka 27 metri (vidēji 5 automašinu korpusi) ir maznozīmīgs faktors.Neviens jau nepretendē katru dienu to uz ceļa pārbaudīt vai "pieprasīt" mest miskastē nokianu vai barumu- vienkārši runa bija par atklātā tekstā bīstamu nezināmas izcelsmes meeslu iegādi.Un īpaši apveltītam ir jābūt, lai iedomātos ka tas atejā iegādātais (jau no dzimšanas meesls) pēc vienas vai vairāku sezonu lietošanas savās īpašībās būs konkrētspējīgāks par vienlīdzīga nolietojuma daudzmaz normāla modeļa gumijas gabalu.Tāda testa vienīgais mērķis ir pamudināt uz padomāšanu.Turpat ir arī daudzas nezināmu marku riepas, kuras tomēr uzrāda daudzmaz cilvēcīgus rezultātus.Beidzamajās dienās ir pilna pilsēta ar viens/otram/dibenā sabraukušiem eksemplāriem tieši uz mitra asfalta- tak tur 27 centimetri var būt svarīgi, nevis kādi metri.Ne tur ziema, ne tur slidens, ne tur kas.Kāpēc diez vasarā un sausā laikā šis nav novērojams tādā lielā skaitā?

Ha, ha, ha 2.novembris 2018 20:27
0 0 Atbildēt

Ko te var cepties par neko, "superekspertu kungi"! Viens ir pilnīgi neapstrīdams - ja tu smagi pārkāpsi, tevi neglābs nekādas super riepas! Braukšanai vispirms un galvenokārt ir vajadzīga GALVA!

V 3.novembris 2018 7:19
0 0 Atbildēt

Jaunas riepas jums negarantè drosu brauksanu...

ja esat debils....

riepas 3.novembris 2018 15:38
0 0 Atbildēt

Michelin norāda, ka viņu riepu parametri būtiski nepasliktinās līdz protektora nodiluma rādītāja dziļumam. Apraksts: jaunasriepas.lv/lv/michelin-alpin-6/2060239/?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO)

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 17

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti