Pabeigts 100 stacionāro fotoradaru uzstādīšanas projekts 35

 

Foto: Publicitātes attēls

CSDD | 30.novembris 2018 15:23

Uz Latvijas ceļiem uzstādīts pēdējais – 100. stacionārais fotoradars - līdz ar to Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ir sekmīgi izpildījusi valdības apstiprināto fotoradaru ieviešanas plānu - līdz šī gada beigām uz Latvijas ceļiem uzstādīt 100 ātruma mērierīces.

Stacionārie fotoradari jau pierādījuši savu efektivitāti – ceļu satiksmes negadījumu kopskaits radaru tuvumā samazinājies par 47%, bet par 45% samazinājies smago ceļu satiksmes negadījumu skaits. Savukārt radaru vietās nav bojāgājušo negadījumos, kas saistīti ar ātruma pārsniegšanu.

Valdība lems, vai turpināt stacionāro fotoradaru uzstādīšanu, un, iespējams, jau tuvākajā nākotnē CSDD būs jānodrošina papildu stacionāro fotoradaru izvietošana uz Latvijas ceļiem.  

Papildus tam, CSDD tuvākajā laikā plāno īstenot Latvijā vēl nebijušu jaunumu – vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojektu. Ātruma kontroles pilotprojekts ar vidējā ātruma noteikšanas sistēmu paredz, ka automašīnas ātrums tiek mērīts, ņemot vērā laiku, ko auto pavada no viena punkta līdz nākamajam. Sākotnēji tas tiks īstenots uz šosejas Tīnūži – Koknese. Ja pilotprojekts būs veiksmīgs, tad šādas sistēmas tiks ieviestas arī citos ceļu posmos.

Radaru uzstādīšana un ar to saistītie darbi bija apjomīgi un komplicēti; tajā tika iesaistītas vairākas institūcijas – Valsts policija, VAS „Latvijas Valsts ceļi” un pašvaldības.

Stacionārie fotoradari ir tikai viens no satiksmes drošības uzlabošanas instrumentiem. Tikpat nozīmīga ir infrastruktūras uzlabošana, policijas klātbūtne, t.sk. netrafarētie auto un pārvietojamie radari, sabiedrības izglītošana un informēšana.

 

 
Visi komentāri
 
Freijers 30.novembris 2018 15:54
14 3 Atbildēt

Līkne vnk iespārda...CSDD darboņi lepni par to, ka vidēji par 2 km/h lēnāk brauc - episks sasniegums, ka cilvēki vairāk laika ceļā pavada, nevis strādājot/atpūšoties/pie ģimenes utt.

Tāds panaivs jautājums - ja reiz ir tie 89kmh vidējais (tiešām tā arī daudzi tagad brauc), ko tad domā ķert uz tām vidējā ātruma kamerām ? Un ķert jau īsti vēl par laimi nevarēs, jo šāda kases papildināšana vēl nav likumos iestrādāta

Palaidniex 30.novembris 2018 16:30
1 2 Atbildēt

Klau - mums ceļi ir labi vai tomēr sūdīgi?

hmm 30.novembris 2018 16:44
4 2 Atbildēt

Piedod, jautaajums ir nevis panaivs, bet pastulbs - ja videejais ir 90km/h, tad 50% var braukt arii uz 10km/h un 50% var braukt uz 170km/h. Peec tavas logikas, sajaa situaacijaa arii nav ko sodiit, jo videejais tak ir 90?

felix65 30.novembris 2018 20:04
2 2 Atbildēt

Braucot uz 10 sadedzināsi daudz vairāk zupas.

cxxr 30.novembris 2018 16:47
13 3 Atbildēt

diezgan absurdi lielīties, ka ātrums samazinājies.. Ekonomiskai aktivitātei, jo lielāks ātrums, jo labāk!

Palaidniex 30.novembris 2018 16:53
5 7 Atbildēt

Zviedrijā uz lielākās daļas ārpilsētas autoceļu ir ierobežojums (70). Viņi ir kaut ko nokavējuši, sūdzās par sliktu aktivitāti ekonomikā un mazām algām?

Palaidniex 30.novembris 2018 16:55
1 3 Atbildēt

Tīri tā - gribās ekonomikas augšupeju vajag uzrīkot vairākus nelegālos dragreisus vai apšaubāmas leģitimitātes ātrumsacensības. Ātrumi lieli, tātad ekonomikas pieaugums nenovērtējams?

650 30.novembris 2018 17:20
5 0 Atbildēt

Bet kaut kāds tur Anglijas speciālistu pētījums gluži otrādi, priecājas par v/vid pieaugumu.Jo, tiri/piri, cilvēki gadā ietaupa krietnu laiku un ka ekonomika ātrāk darbojoties. Nevajag te tos pusaizmigušos skandināvus ar visu to viņu labklājību visur bāzt, ir citi derīgāki piemēri.Turklāt, zviedrijā nevis ka viss ir likumīgi un līdzeni, bet prese raksta ka tur tagad beidzamā laikā krustojumos un benzīntankos modīgi bandīti cilvēkus met aiz matiem no mašinām ārā un atņem dārgos braucamrīkus.

Iespējams, ka samazinājums ir noticis nevis dēļ FR un cssd "varoņdarba", bet gan dēl esošo ceļu sabrukuma un dēl tā, ka cilvēki vnk nevar pabraukt un ka viņiem ir bail.

felix65 30.novembris 2018 20:07
0 0 Atbildēt

Diez vai tur sabraukušie mērkaķi baigi ievēro likumus. Ja jau ielaida, tad vajag stulbos norges izkāst, cik jau to bremze ļauj.

Palaidniex 30.novembris 2018 22:46
1 2 Atbildēt

No cik uz cik tai salā pieauga v/vid? Un kā ar ceļiem bez sadalošās joslas, jo mums tādu ir tik daždesmit km...

Un kāds sakars zviedrijas ātruma ierobežojumiem ar laupīšanām? Tak ne jau no pārāk lēni braucošiem auto met aiz matiem ārā!

650 30.novembris 2018 23:24
7 0 Atbildēt

Nee, nevis no lēni braucošajiem izmet, bet gan no uz/vietas stāvošajiem.Laupīšanām ir sakars tāds, ka ne viss tur tajā svensonu karalistē ir labi.Nav ko tos klaunus idealizēt un katrreiz kaut ko raut no konteksta ārā.Tā vietā, lai 1kārt attīstītu ceļa infrastruktūru kā tādu un radinātu lohus pie pareizas uzvedības, kāds vnk veic rafinētu saimniecisko dabību.Jo kapc gan viņu neveikt, ja tehnikas progress to atļauj un (ja) var iestāstīt sabiedrībai, ka tieši Tas ir tas primārais un galvenais, ko lohiem pašiem no savas kabatas būtu jāsponsorē.Ja citur paralēli tamlīdzīgai iekasēšanai tomēr tiek arī par cilvēku padomāts, tad šeit tiek tikai un vienīgi iekasēts.Pie kam, arī tas iekasētais mistiski pazūd vvz kur.Jo navdas "nav". Un 100g varoņstāsta laikā neviena normāla maģistrāle mums nav uzbūvēta- tikvien cik gādīgu vadoņu vadībā daudzviet ticis sapūdēts pat krievu atstātais "mantojums".

Ateju vispirms vajag uzkopt un tās lietotājus pieradināt gaisa atsvaidzinātāju tikko lietotajā caurumā iepūst, nevis tajā smirdoņā vnk no loterijas fonda līdzekļiem iekārt jaunāko 8k televizoru un no lohiem iekasēt autortiesības par izklaidi driršanas laikā. Vienlaikus no cita fonda veicot paranormāli sertificētus "pētījumus"- cik ļoti lielā mērā tas viss atvieglo un veicina pašu driršanas procesu un kādā veidā plānota un laicīga vēder-izeja pozitīvi ietekmē nacio-nālā kopprodukta pieaugumu diennakts tumšajā laikā.

Palaidniex 1.decembris 2018 16:10
1 1 Atbildēt

Un? J tevi met ārā ko stāvošā auto, ir pilnīgi vienalga vai valstī ļauts braukt uz 70 vai 170.

Drīzāk tur ir tik labi un budžets ļauj pieņemt tik sociāli plašaus likumus, jo tur ar ekonomiku un budžeta ieņēmumiem viss ir krietni labāk. Sanāk, ka mēs ar visām savām tiesībām skriet, esam ļoti sūdīgā ekonomikā. Secinājums - valsts turībai ar atļauju braukt ātrāk pa sūdīgiem ceļiem nav nekāda sakara...

piebildīšu ne Lietuvā Ne Igaunijā arī neviena maģisrāle nav uzbūvēta...

Uz doti brīdi vieni kauc, ka esot slikti ceļi, bet tajā pat laikā tie paši cīnās par tiesībām nesodīti braukt ātrāk nekā ceļaninfrastruktūra un stāvoklis to droši ļautu. Stāsts par stulbeņiem... Zviedrijā esi manījis problēmas ar ceļa stāvokli un infrastruktūru? Un tas neliedz uzlikt vēl striktākus ātruma ierobežojumus.

Bet tas pēdējais par Eiropas fondu izpēti un 8k televizoru Havajās... tas no paša pieredzes?

viencexperc 30.novembris 2018 17:30
17 4 Atbildēt

Es arī nesen tiku uz viena.

Bet atšķirībā no puņķainajiem mīkstpēdiņiem es neraudu un nežēlojos uz radariem, kā arī nedomāju par to nodedzināšanu.

Ātruma pārsniegsana - tas ir maksas pakalpojums. Ja nav naudas, tad nav ko pārkāpt. punkts.

650 30.novembris 2018 17:47
2 0 Atbildēt

Es par vienu kopš vasaras neesmu samaksājis.Sākumā dikti atgādināja, tagad ir ilgs klusums.Pofig, lai pagaida ;p

> 650. 30.novembris 2018 18:16
0 2 Atbildēt

Tu tikai muldi,atkal.

650 30.novembris 2018 18:46
2 0 Atbildēt

ej d;)

felix65 30.novembris 2018 20:08
2 2 Atbildēt

Pamēģini iziet tehnisko vai pārreģistrēt.

650 30.novembris 2018 20:48
2 2 Atbildēt

Tu tā it kā "pieredzē" gribētu padalīties, vai ko ?

felix65 2.decembris 2018 9:50
0 0 Atbildēt

Tikai muļķi mācās no savām kļūdām un muļķis es neesu.

650 2.decembris 2018 21:27
1 0 Atbildēt

Es jau nenorādu, ka Tu būtu muļķis.Vnk nesaki to par mani, tad būs ok;).Jā, es uzrāvos, jo (šoreiz) viņi mani apčakarēja.Man bija vnk sliknkums bremzēt, un es ieripoju tur par 3km/h ātrāk.Zinādams, ka manā pusē radars šauj mugurā.Bet izrādījās, ka tur otrs tas jaunais suuds no otras puses šauj pāri zaļajai joslai purnā.Tā bija pirmā un vienīgā šāda te konfigurācija no man zināmajām,tātad biju nepietiekami izglītots.Nezinu kā pašlaik ir Berģu rajonā un vēl šur/tur.Iespējams, ka ir uzradies kaut kas līdzīgs un ka vērīgāk jāfiltrē situācija.

Rexx 30.novembris 2018 19:24
6 1 Atbildēt

Atkārtošos. Palasiet Džordža Orvela "1984". Tur viss sen pateikts.

N 1.decembris 2018 9:53
6 0 Atbildēt

Lai uzstāda sarkanās gaismas šķērsotāju ķērāj kameras. Citād zb, kad citi jau pie sarkanā vēl lien iekšā krustā.

Usao 1.decembris 2018 10:22
0 0 Atbildēt

Tuvojas 2019 Latvijas plānots visus muskuli mašīnas un Super mašīnas, ātrums stils 45 km/h. Nav bijis retro auto.

Bet gluži policija klasiskas mašīnas.

Palaidniex 1.decembris 2018 17:12
1 2 Atbildēt

Ķīnoešu bots ar sūdīgi gramatiku?

Pļurkt 1.decembris 2018 14:33
0 0 Atbildēt

Vai tagad visu taisno ceļu posmu galos ir pa fotoradarim uzlikt, ja tik taisnais posms ir vismaz 2 km garš??

650 1.decembris 2018 19:22
5 0 Atbildēt

Protams.kapc gan nē.Tas "piedotu" klāt vēl kādus 69% labuma, un, neskaitot naskos apguvēj/ieviesējus,mudīgi sarastos arī manīgie/autorizētie xPertīzes un pPētījumu izveicēji.Visiem būtu ko darīt.Visi saņemt brangu vidējo algu, priekšnieki un nodaļu vadītāji un viņu vietnieki ar attiecīgi pelnītu, Valsts zeltu un plauktu.Vienīgais, ka kur dabūt pienācīgā skaitā tos lohus/maksātājus.

arba 2.decembris 2018 8:07
4 0 Atbildēt

kas ir vidējais ātrums ???

ātrums ar kuru var aizbraukt no Rīgas uz Daugavpili ?

ātrums ar kuru pabrauc gar fotoradaru uz Jūrmalas šosejas ?

Par ko diskusija, ja vispār nav skaidrs par ko ir runa !!!

Palaidniex 2.decembris 2018 8:22
1 1 Atbildēt

Ja nekļūdos, tad šie ir aprēķinātie vidējie ātrumi no datiem, ko ņem no asfaltā iebūvētajiem satiksmes plūsmas skaitītājiem.

arba 2.decembris 2018 9:02
1 0 Atbildēt

tātad ātrums kādā konkrētā vietā !

un tam nav nekāda sakara ar vidējo ātrumu kopumā

vidējais ātrums rīga- daugavpils nesasniedz 50 km/h

Palaidniex 2.decembris 2018 10:20
0 0 Atbildēt

Arī braucot caur Vecumniekiem un Aknīstē?

Par 50 km/h es nebūtu tik drošs, tas nozīmētu 220 km braukt nepilnas četrarpus stundas

arba 2.decembris 2018 11:45
0 0 Atbildēt

Un cik ilga laika no pilseras centra videji aizbrauc uz Daugavpili ?

Palaidniex 2.decembris 2018 13:25
1 0 Atbildēt

Trijās, maksimums trīsarpus... tātad ap 70 km/h

Kanibaals 2.decembris 2018 19:29
2 0 Atbildēt

Ja brauc pa otru krastu tad ir nedaudz ātrāk un daudz patīkamāk.

650 2.decembris 2018 21:18
0 0 Atbildēt

Nav tur tādas mēra/vienības, par kuru tā cieti varētu savstarpēji vienoties.Pa otru krastu var tikt no Mūku apļa lidz Dpils tilta galam itin mierīgi arī zem divām stundām.Bet tur, protams, būs "citi" vērāņemami apgrūtinājumi, nekā ja vnk tupi maukt trijās rindās pa ierasto pusi.

Pļurkt 2.decembris 2018 21:30
2 0 Atbildēt

Daugavpiliešiem ierasts uz Rīgu ir braukt caur Subati!

Bet vēl ierastāk uz Viļņu vai Kauņu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 2

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 17

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti