Latvijas ziemas autosprinta čempiona tituls dramatiskā cīņā Slišānam 1

1.marts 2010 13:39

Svētdien „333” trasē aizvadīts Latvijas ziemas autosprinta čempionāta pēdējais, sestais posms. Izcīnot uzvaru 4WD klasē, čempiona titulu sev nodrošināja Jānis Slišāns („Subaru Impreza”).

FWD grupā uzvarēja Ģirts Vītiņš („Renault Clio”), bet par čempionu jau priekšlaicīgi bija kļuvis Vilmārs Krivads („Opel Astra”). RWD klasē pēdējā posmā ātrākais Normunds Orlovs („Toyota MR-2”). Komandu vērtējumā sacīkstēs pirmā „Svētavots/4 Racing”, bet kopvērtējumā uzvarētāja lauri vienībai „Quattro ledlauži”.


Jānis Slišāns („Subaru Impreza”) kļuvis par pirmo braucēju, kuram izdevies izcīnīt čempiona titulu divās dažādās klasēs – šogad 4WD un 2008. gadā RWD. Autors: Rolands Bobulis (Go4speed.lv).

Spītējot atkusnim, svētdien „333” trasē noslēdzies 2010. gada Latvijas ziemas autosprinta čempionāts. Sestajā posmā dalībnieki sacentās pēc supersprinta formulas – tika veikti trīs braucieni aptuveni 2,3 km garā ātrumposmā, bet ieskaitē vērtēja divus labākos rezultātus laika izteiksmē. Čempionāta ieskaites punkti licencētajiem braucējiem gan tika piešķirti pēc citiem kritērijiem - vērtējot otro un trešo braucienu, par kuriem tika piešķirti punkti atbilstoši gada nolikumam. Lielākā sacensību intriga bija cīņa par čempiona titulu 4WD klasē starp Jāni Slišānu („Subaru Impreza”) un Kārli Nebaru („Subaru Impreza”).

Pirms pēdējā posma nosacīta vadībā ar 11 punktu pārsvaru atradās Slišāns, taču, atmetot sliktākā posma rezultātu (gala kopvērtējums tiek noteikts pēc šāda principa), uz pirmo ailīti ar četru punktu handikapu jau pacelās Nebars. Tāpēc pēdējā posmā iedzinēja lomā atradās Slišāns. Pirmais no ieskaitē vērtētajiem braucieniem labāk padevās Slišānam, bet Nebars pieļāva kļūdu, aptuveni zaudējot četras sekundes. Punktu izteiksmē tas deva septiņus punktu pārsvaru Slišānam. Pēdējā braucienā abi pretendenti startēja pirmie un par 0,69 sekundēm ātrāks izrādījās Nebars. Līdz ar to Nebara vienīgā cerība bija, ja kāds no braucējiem spēs iespraukties šajā nepilnu sekundi lielajā intervālā. Taču neviens cits dalībnieks tā arī nespēja pietuvoties līderu rezultātiem. Par posma uzvarētāju kļuva Slišāns, otrais Ints Jeršovs („Subaru Impreza”), trešais Nebars. Bet daudz svarīgāk, protams, bija tas, kā rezultāti sakārtojušies kopvērtējuma tabulā. Slišānam un Nebaram vienāds punktu skaits, tāpēc par izšķirošu kļuva izcīnīto uzvaru skaits posmos – trīs pret divi par labu Slišānam! Tādējādi Slišāns kļuvis par pirmo braucēju, kuram izdevies izcīnīt čempiona titulu divās dažādās klasēs – šogad 4WD un 2008. gadā RWD.

Slišāna kontā arī divas bronzas medaļas RWD klasē (2007. un 2009. gadā) un bronza vasaras autosprinta čempionātā 2500+ klasē (2008. gadā). Savukārt Nebaram šis ir jau trešais vicečempioniem tituls (vēl arī 2007. un 2008. gadā) un vājš mierinājums bija svētdienas uzvara „4WD street” klasē. Šosezon kopvērtējumā trešo vietu izcīnīja Jeršovs, kurš ir viens no aktīvākajiem LAF Standarta automobiļu komisijas sportistiem, savu meistarību apliecinot ar čempiona titulu vasaras autosprintā 2500+ klasē.

FWD klasē jau pirms pēdējā posma bija zināms, ka čempiona titulu otro reizi trīs sezonās izcīnījis Vilmārs Krivads („Opel Astra”), bet sudraba medaļu Raivis Bartušauskis („Honda Civic”). Spraigā cīņā par bronzas godalgu iesaistījās ar vienu „Renault Clio” automašīnu braucošie Atis Līcis, Ģirts Vītiņš un Valters Liepiņš.  Pirmajā no ieskaitē vērtētajiem braucieniem krietni ātrāks izrādījās Līcis, tomēr otrais brauciens jaunajam sportistam sanāca neveiksmīgs (piektais) un gan posmā, gan kopvērtējumā jāsamierinās ar ceturto vietu. Par posma uzvarētāju pirmoreiz karjerā kļuva Ģirts Vītiņš (viņš pirmais arī FWD street klasē), taču arī ar to izrādījās par maz, lai sasniegtu bronzu – kopvērtējumā piektais. Fortūna šoreiz uzsmaidīja Valteram Liepiņam, kurš braucienos uzrādīja ceturto un otro rezultātu, posmā gūstot otro vietu, bet kopvērtējumā ierindojoties trešajā pozīcijā, tikai par vienu punktu apsteidzot Līci. Pēdējā posmā trešajā vietā divkārtējais Latvijas čempions Vilmārs Krivads („Opel Astra”).

RWD klasē ātrākais bija Normunds Orlovs („Toyota MR-2”), par pusotru sekundi apsteidzot Andri Voveru („BMW 325”). Mazā dalībnieku skaita dēļ šosezon čempionāta ieskaite RWD klasē netiks aprēķināta.

Komandu vērtējumā pēdējā posmā labākā bija „Svētavots/4 Racing” (Modris Cīrulis, Vigo Rubenis, Normunds Orlovs), taču kopvērtējumā pirmajā vietā „Quattro ledlauži” (Kārlis Nebars, Vilmārs Krivads, Ints Jeršovs). Trešā „Point Transaction System” (Agris Štikāns, Ints Dimiņš, Andrejs Tjasto)


Latvijas čempionāts ziemas autosprintā
6. posms, „333” trase

FWD
Ģirts Vītiņš („Renault Clio”) 5:54,4, Valters Liepiņš („Renault Clio”) +2,46 sekundes, Vilmārs Krivads („Opel Astra”) +4,92.
4WD
Jānis Slišāns („Subaru Impreza”) 5:35,7, Ints Jeršovs („Subaru Impreza”) +2,87, Kārlis Nebars („Subaru Impreza”) +3,33.
RWD
Normunds Orlovs („Toyota MR-2”) 6:05,11, Andris Vovers („BMW 325”) +1,54, Modris Cīrulis („Toyota MR-2”) +7,39.
FWD street
Ģirts Vītiņš („Renault Clio”) 6:09,71.
4WD street
Kārlis Nebars („Subaru Impreza”) 5:49,13.
RWD street
Normunds Orlovs („BMW Compact 318 ti”) 6:14,07.
Komandas
 „Svētavots/4 Racing” (Modris Cīrulis, Vigo Rubenis, Normunds Orlovs) 194,  „Quattro ledlauži” (Kārlis Nebars, Vilmārs Krivads, Ints Jeršovs) 183, „Point Transaction System” (Agris Štikāns, Ints Dimiņš, Andrejs Tjasto) 153.

Noslēguma kopvērtējums
FWD
Vilmārs Krivads 334, Raivis Bartušauskis 318, Valters Liepiņš 291, Atis Līcis 290, Ģirts Vītiņš 283, Guntars Brauns 198.
4WD
Jānis Slišāns 322, Kārlis Nebars 322, Ints Jeršovs 298, Valts Zvaigzne 277, Vigo Rubenis 259, Ints Dimiņš 241.
RWD*
Normunds Orlovs 70, Modris Cīrulis 64, Andrejs Tjasto 60.
*RWD klasē ieskaites punkti piešķirti tikai pirmajā posmā. Pārējos posms – nepietiekams dalībnieku skaits, tāpēc čempionāta statuss klasei netiek piešķirts.
Komandas
„Quattro ledlauži” (Kārlis Nebars, Vilmārs Krivads, Ints Jeršovs) 1093, „Svētavots/4 Racing” (Modris Cīrulis, Vigo Rubenis, Normunds Orlovs) 1076, „Point Transaction System” (Agris Štikāns, Ints Dimiņš, Andrejs Tjasto) 783.

LAF Standartauto komisijas preses dienests

 
Visi komentāri
 
275226. viesis 2.marts 2010 10:14
0 0 Atbildēt

Ar sākotnējo bildi lasītājs tiek maldināts - var padomāt, ka Slišāns brauc ar žiguli!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ceļš uz Positivus aizņem daudz laika; daudzviet ceļa remonts un ātruma ierobežojums līdz 70 km/h (+ FOTO) 1

Ceļš uz Positivus festivālu Salacgrīvā aizņem vairāk laika nekā citgad daudzo ceļa remontu posmu dēļ. Lasīt vairāk

 

Satiksmes ministrija uzskata, ka autoparka tehniskās apskates tirgus atvēršana var atstāt iespaidu uz satiksmes drošību 8

Latvijas autoparka tehniskās apskates tirgus atvēršana var atstāt iespaidu uz satiksmes drošību, aģentūru LETA pauda Satiksmes ministrijā, komentējot Konkurences padomes secinājumu, ka valsts nepamatoti liedz privātajiem uzņēmumiem iesaistīties transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroles tirgū. Lasīt vairāk

 

Satiksmes ministrija nepiekrīt Konkurences padomes ziņojuma secinājumiem 15

Ņemot vērā Konkurences padomes ziņojuma secinājumus, Satiksmes ministrija atgādina, ka 2023.gadā tehniskās kontroles veicējus izvēlēsies publisko iepirkumu reglamentējošos tiesību aktos noteiktajā kārtībā, kā to nosaka spēkā esošie normatīvie akti (2017.gada 30.maijā apstiprinātajiem Ministru kabineta noteikumi Nr.295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa"). Lasīt vairāk

 

AvtoVAZ atjaunojis Lada Granta sedanu (+ FOTO) 9

Krievijas autobūves kompānija AvtoVAZ publicējusi pirmos atjauninātā Lada Granta sedana attēlus, paziņojot, ka oficiālo pirmizrādi tas svinēs augusta beigās, Maskavas autoizstādē. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti