Matvejevs - Latvijas čempions vasaras autosprintā

 
16.augusts 2010 11:01

Izcīnot uzvaru Smiltenē notikušajā Latvijas vasaras autosprinta čempionāta piektajā posmā, trešo reizi pēc kārtas čempiona titulu 2500 klasē ieguvis Mareks Matvejevs („Opel Corsa”).

2500+ grupā ātrākais bija Andris Slava („Mitsubishi Lancer EVO”), bet 1800 klasē pirmais Imants Firsts („Toyota Corolla”). Čempioni šajās divās ieskaitēs tiks noskaidroti pēdējā posmā 3. oktobrī Biķernieku trasē Rīgā.


Mareks Matvejevs („Opel Corsa”) trešo reizi pēc kārtas kļuvis par 2500 klases Latvijas čempionu vasaras autosprintā. Autors: Rolands Bobulis (go4speed.lv)

Sestdien Smiltenes „Tepera” kartinga trasē uz Latvijas vasaras autosprinta čempionāta priekšpēdējo piekto posmu ieradās 43 braucēji. Teorētiski visās trīs ieskaites klasēs varēja kļūt zināmi 2010. gada čempioni. Visaugstāk tika vērtētas 2500 klases līdera Mareka Matvejeva („Opel Corsa”) izredzes. Matvejevs favorīta statusu attaisnoja, izcīnot jau ceturto uzvaru šosezon. Šoreiz izšķirošs izrādījās pirmajā braucienā iegūtais sešu sekunžu pārsvars, jo otro braucienu Matvejevs aizvadīja ar bojātu diferenciāļa bloķējošo elementu un sasniedza tikai trešo rezultātu. Šis Matvejevam ir jau trešais čempiona tituls pēc kārtas (pirmais iegūts, startējot ar no paziņas palienētu „BMW M3”, divi nākamie ar paša būvētu „Opel Corsa”), par ko sportists iegūs arī Latvijas Sporta meistara nosaukumu.

Mareks Matvejevs: “Šis man ir jau trešais tituls. Emocijas, protams, tādas mierīgākas, nekā izcīnot pirmo. Pirmais tituls bija tiešam emocionāls, izcīnīts konkurencē un ar līdzvērtīgu automašīnu. Pagājušā sezona bija saspringta, beidzot uzvarēju ar savu mašīnu. Šogad, varētu teikt, drīzāk bija goda aizstāvēšana.

Biju ātrāks nekā pagājušajā gadā, jo mašīnai sakārtoju vēl dažas nianses. Pārsvars manai mašīnai šogad bija iespaidīgs. Ja vēl uzliktu gludās “slick” riepas, tad nezinu, kas tur notiktu. Pašam bail laikam būtu (smejas – aut.). Bija ass moments Jelgavā – kaut kā pilnīgi negaidīti vienā līkuma iekšmalā mašīnu uzcēla uz diviem riteņiem. Pagaidīju mirklīti, vai kritīs atpakaļ uz riteņiem, bet negribēja un tad dabūju griezt stūri, un tur, kā par nelaimi, bija baigā čupa ar riepām sakrauta. Tad nu mašīna nedaudz cieta, bet vienalga, neraugoties uz avāriju un soda sekundēm par pāragro startu, bija trešais rezultāts.

Uz nākamo sezonu ir šādi tādi plāni. Vasaras sprintā tā kā varētu ļaut jaunajiem mēģināt veidot savu karjeru, bet pats varētu pabraukt citā disciplīnā, kas finansiāli ir līdzvērtīga vasaras sprintam. Varētu pārmaiņas pēc startēt pilnu sezonu supersprintā. Es gan tur tagad esmu tehniskais komisārs (smejas – aut.). Lai arī projekts ar “Opel Corsa” vēl nav sevi izsmēlis un varētu vēl to pilnveidot, bet man patīk būvēt un vēlos jaunus izaicinājumus. Visticamāk, ka nākamā mašīna varētu būt “Subaru” vai kāds cits pilnpiedziņas auto.

Īpaši gribu pateikties servisam „JapFactory”, kas vairāk gan specializējas uz japāņu mašīnu būvēšanu, ka ļāva un joprojām ļauj man tur mitināties, skrūvēt un būvēt, un visādi mani atbalstīja. Paldies saku arī draugiem, paziņām un visiem atbalstītājiem, kas visādos veidos mani atbalstīja.”
 

Otro vietu Smiltenē 2500 grupā izcīnīja Normunds Orlovs („BMW Compact 323ti”), par nepilnu pussekundi apsteidzot Ati Līci („Renault Clio”), kurš pēdējos apļos piedzīvoja tehniskas problēmas ar riepām. Orlovs līdz ar to nodrošinājis kopvērtējumā sudraba medaļu, bet Līcis ir reālākais kandidāts uz bronzu. Cīņā par vietu uz zemākā pjedestāla pakāpiena vēl var iesaistīties Ģirts Vītiņš („Renault Clio”, Smiltenē ceturtais) un Ēriks Ozoliņš („VW Golf III”, Smiltenē piektais).

Uz īsu brīdi uznākušais lietus diemžēl ietekmēja 2500+ klases rezultātus. Pirmajā braucienā labāko rezultātu sasniedza 2009. gada Smiltenes sacīkstes uzvarētājs Aivars Ezeriņš („Subaru Impreza”). Taču uz otro braucienu strauji žūstošajā trasē Ezeriņš izdarīja nepareizu riepu izvēli (neparedzēti ieilga tehniskā pauze), startējot ar lietus laikam paredzētām riepām. Braucienā tikai astotais rezultāts (par 15 sekundēm sliktāks nekā pirmajā) un posmā ceturtā vieta (ceturto reizi pēc kārtas). Otro posmu pēc kārtas uzvaru izcīnīja Andris Slava („Mitsubishi Lancer EVO”). Slava kļuvis par stabilu kopvērtējuma līderi. Vienīgais, kas vēl var patraucēt Slavam kļūt par čempionu, ir Smiltenes sacīkstes trešās vietas ieguvējs Mareks Štolcermanis („Nissan 350 Z”). Štolcermanim, lai sadeldētu deviņu punktu deficītu, der tikai uzvara pēdējā posmā un jācer, ka Slava nefinišēs augstāk par trešo vietu.

Otro pozīciju Smiltenē izcīnīja Jānis Slišāns, startējot ar Ezeriņa „Subaru Impreza”. Slišāna ātrums bija pietiekams, lai cīnītos arī par uzvaru, tomēr svītru cerībām pārvilka automašīnas noslāpēšana pirmā brauciena startā. Cīņā par kopvērtējuma trijnieku (otro un trešo pozīciju) pēdējā posmā iesaistīsies jau pieminētais Ezeriņš, Ainars Eikerts („Mitsubishi Lancer EVO VIII”, Smiltenē piektais), Uģis Geide („Mitsubishi Lancer EVO”, Smiltenē septītais) un Ints Jeršovs („Subaru Impreza”, Smiltenē, startējot ar palienētu automašīnu, tikai vienpadsmitais).
1800 grupā jau otro posmu pēc kārtas ātrākais izrādījās Imants Firsts („Toyota Corolla”).

Kopvērtējuma līderis Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) otrajā braucienā riskēja un uzlika nenotestētas riepas. Izvēle izrādījās kļūdaina, jo apļa laiki pasliktinājās par divām sekundēm, tomēr otro vietu izdevās nosargāt. Trešajā pozīcijā Jānis Slišāns („Toyota Corolla”), kurš bija viens no braucējiem, kuram nācās startēt slapjā trasē, tādējādi zaudējot aptuveni 15 sekundes. Kopvērtējuma vadībā joprojām atrodas Skujiņš, taču labas izredzes uz čempiona titulu saglabā arī Firsts, kuram ir nepieciešama uzvara pēdējā posmā. Ja Biķerniekos Firsts finišēs pirmais, bet Skujiņš otrais, tad abiem braucējiem būs vienāds punktu skaits un vietu sadalījumu, atbilstoši nolikumam, izšķirs iegūtās vietas atsevišķos braucienos. Pēc Smiltenē sasniegtās ceturtās vietas, bronzas medaļu kopvērtējumā sev nodrošināja Andris Slišāns („Toyota Corolla”).

Arī vienā no „Street” ieskaitēm priekšlaicīgi kļuvis zināms kopvērtējuma uzvarētājs. „1800 Street” klasē, gūstot trešo uzvaru šosezon, sāncenšiem neaizsniedzams palicis Guntis Lapiņš („VW Golf”). Otro vietu kopvērtējumā šajā grupā sev nodrošinājis Jānis Strazdiņš („BMW 318 ti Compact”). „2500 Street” klasē otro uzvaru pēc kārtas izcīnīja Aigars Tīdmanis („BMW 323ti”), bet kopvērtējuma vadību saglabāja Ēriks Ozoliņš („VW Golf III”, Smiltenē trešais). Kopvērtējumā pirmās vietas ieguvējs izšķirsies pēdējā posmā Ozoliņa un Tīdmaņa duelī. „2500+ Street” grupā pārliecinošu uzvaru izcīnīja Daniels Baltais („Subaru Impreza”), tuvāko sekotāju apsteidzot par gandrīz 15 sekundēm. Kopvērtējumā pirmais joprojām Einārs Juškovskis („Subaru Impreza”, Smiltenē trešais).

Latvijas vasaras autosprinta čempionāta noslēdzošas sestais posms tiks aizvadīts 3. oktobrī Biķernieku trasē Rīgā. Sacensības ir pārceltas no sākotnēji paredzētā 2. oktobra.

Arī šogad vasaras sprinta rīkotāji turpina sadarbību ar „Kumho” riepu piegādātajiem un sacensību dalībniekiem tiek piedāvāta īpaša cena. Latvijas vasaras autosprinta čempionāta atbalstītāji 2010. gada sezonā: „Point Transaction Systems”, „Auto24.lv”, „Baltikums apdrošināšana”, „Fixbox”. Informatīvais atbalsts no žurnāla „AutoEuro”, „iAuto.lv”, „jauniauto.lv”, „nightlife.lv”, „burnout.lv”. Visa informācija par sacensībām www.vasarassprints.lv

Latvijas čempionāts vasaras autosprintā
5. posms, „Tepera” kartinga trase Smiltenē
1800
Imants Firsts („Toyota Corolla”) 10:13,669, Jānis Skujiņš („BMW 318 iS”) +10,478, Jānis Slišāns („Toyota Corolla”) +17,148.
2500
Mareks Matvejevs („Opel Corsa”) 10:08,009, Normunds Orlovs („BMW Compact 323ti”) +4,003, Atis Līcis (“Renault Clio”) +4,435.
2500+
Andris Slava („Mitsubishi Lancer EVO”) 9:45,235, Jānis Slišāns („Subaru Impreza”) +6,580, Mareks Štolcermanis („Nissan 350 Z”) +7,962.
Kausa izcīņa
„1800 Street”
Guntis Lapiņš („VW Golf”) 10:39,438, Jānis Strazdiņš („BMW 318 ti Compact”) +15,257, Edgars Karlsons („BMW 318 iS”) +20,952.
„2500 Street
Aigars Tīdmanis („BMW 323ti”) 10:21,192, Edgars Poriņš („VW Golf II”) +6,103, Ēriks Ozoliņš („VW Golf III”) +7,828.
„2500+ Street”
Daniels Baltais („Subaru Impreza”) 10:16,929, Ainārs Šusts(„Subaru Impreza”) +14,084, Einārs Juškovskis („Subaru Impreza”) +14,660.

Kopvērtējums pēc 5. (no 6) posma
1800
Jānis Skujiņš 114, Imants Firsts, 110, Andris Slišāns 95, Gatis Klasiņš 81, Edgars Karlsons 61, Raimonds Smeilis 57.
2500
Mareks Matvejevs 118, Normunds Orlovs 101, Atis Līcis 86, Ģirts Vītiņš 79, Ēriks Ozoliņš 79, Reinis Lazdiņš 70.
2500+
Andris Slava 103, Mareks Štolcermanis 94, Aivars Ezeriņš 89, Ainars Eikerts 88, Uģis Geide 82, Ints Jeršovs 79.
Kausa izcīņa
„1800 Street”
Guntis Lapiņš 117, Jānis Strazdiņš 103, Raimonds Smeilis 70, Edgars Karlsons 70, Dzintars Raits 31, Andrejs Kuvšinovs 25.
„2500 Street”
Ēriks Ozoliņš 103, Aigars Tīdmanis 88, Mārtiņš Gūtmanis 88, Edgars Poriņš 88, Guntars Brauns 57, Kaspars Pakše 48.
„2500+ Street”
Einārs Juškovskis 94, Agris Štikāns 90, Gunārs Greiža 43, Matīss Mežaks 25, Daniels Baltais 25, Andrejs Švagris 25.

LAF Standartauto komisijas preses dienests
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 23

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti