RECTOR RACING komandai aizvadīta pirmā rallija sezona

 
21.oktobris 2010 8:44

RECTOR RACING komandai šī bija pirmā pilnā sezona Latvijas Rallija Čempionātā. Tika piedzīvots gan pamatīgs kritiens, gan ļoti labi rezultāti, ņemot vērā to, ka komandai rallijs bija jauns izaicinājums.

Šo gadu paši rektorieši, sponsori gan arī fani bija nosaukuši par mācību gadu, tāpēc galvenais mērķis katrā rallija posmā bija braukšanas prasmju attīstīšana un veiksmīgs finišs gan ekipāžai, gan tehnikai.

Pirmais posms rallijā, kurā RECTOR RACING komanda startēja ar ekipāžu O.Laivenieks / E.Freivalds, bija ”Sarma 2010’’ Gulbenē. Lai gan tas beidzās ar pamatīgu kūleni 3.ātrumposma finiša līkumā, komanda spēja sagatavoties nākamajam posmam ”BTA Rally Talsi 2010’’. Talsu rallijā ekipāžā bija izmaiņas, jo Edgars pēc pamatīgā kūleņa, Gulbenē, traumas dēļ nevarēja startēt un RECTOR RACING ekipāžas stūrmaņa krēslu ieņēma Aleksandrs Innuss. Šajā rallijā ekipāžai bija uzdevums startēt piesardzīgāk, krāt pieredzi un iztikt bez liekiem piedzīvojumiem... Rallijā O.Laivenieks/A.Innuss ieguva 10.vietu no 20 startējošām ekipāžām 2WD klasē. Posmā ”Teng Tools Rally Madona 2010” komandai nācās izstāties jau pēc 3.ātrumposma, jo stāvot uz 4.ātrumposma startā un starta pulkstenim skaitot pēdējās 30 sekundes mašīna pārstāja darboties (elektronikas defekts – tā pēc atgriešanās mājās un sporta auto apsekošanas konstatēja mehāniķis). Neskatoties uz to, šis bija viens no interesantākajiem rallijiem komandai, jo analizējot šo ralliju komanda kopīgi secināja, ka uz nākamo ralliju tehnika ir jāgatavo un jāregulē mazliet savādāk.

Rallijs ”Latgale 2010” bija karstākais un sarežģītākais rallijs Latvijas Rallija Čempionātā. Ekipāža piedzīvoja pirmo lēcienu tramplīnā un finišēja kā 8., no 18 ekipāžām savā klasē. Latgales rallijs prasīja daudz spēka un izturības pret karstumu, kā arī pret sarežģītajiem un viltīgajiem ceļiem. Komanda pēc šī rallija bija nogurusi un tika dota viena nedēļa atpūtai, lai jau turpinātu sagatavošanos uz nākamo ralliju. Arī rallijā ”Kurzeme 2010” ekipāža izpildīja pamatīgu lēcienu tramplīnā. Iepriekšējos rallija posmos uzkrātā pieredze ļāva cerēt, ka šajā rallijā var ievērojami uzlabot rezultātus, taču to liedza ātrumkārbas defekts, lai gan tas apgrūtināja braukšanu, tomēr saudzējot ātrumkārbu finišs bija sasniegts. Savā klasē 8.vieta. Latvijas Rallija Čempionāta pēdējā 7.posmā ”Latvija 2010” RECTOR RACING komandas ekipāža O.Laivenieks/A.Innuss pierādīja, ka kļūst citām ekipāžām nopietns konkurents. Šis rallijs tika nobraukts stabili un ekipāžas pilots droši varēja audzēt tempu, kā rezultātā 2WD klasē finišēja 7.vietā, bet starp N3 klases mašīnām ierindojoties 3.vietā. Jāsecina, ka, komandai šis bijis veiksmīgs gads – neapšaubāmi tika uzlabotas Cabas braukšanas iemaņas, tika veikta lieliska sadarbība ar stūrmani, iegūts profesionāls treneris Uldis Gauja, sezonas garumā labi sagatavota un uzturēta tehnika, liels atbalsts no sponsoriem un visbeidzot 2WD klasē 7.vieta Latvijas Rallija Čempionāta kopvērtējumā.

Par aizvadīto sezonu jautājām Oskaram Laiveniekam (Cabam):

Kāds iespaids par ralliju? Nav tā, ka ir vēlme atgriezties šosejā?

Rallijs tiešām ir autosporta augstskola! No autošosejas ļoti atšķirīgs, un tāpēc grūti ir salīdzināt. Gan rallijs, gan autošoseja augstā līmenī ir baudāmas un aizraujošas autosporta disciplīnas. Šobrīd saku: "Nav man vēlme atgriezties autošosejā. Man patīk rallijs! Man patīk tā lielā dažādība un lielā konkurence kāda šobrīd ir rallijā, kā arī jaunais izaicinājums..." Nesaku, NEKAD, bet šobrīd nedomāju par atgriešanos autošosejā!

Savu ekipāžu RECTOR RACING komanda pieteica 6 posmiem 2010.gada Latvijas rallija čempionātā. Kurš bija labākais, aizaujošākais?

Visi posmi bija aizraujoši, jo visi tie ir kas jauns manā dzīvē... Protams, sezonas sākums izvērtās ļoti smags un neforšs, bet spēju saņemties un sevi noskaņot uz visu atlikušo vasaras sezonu, kura bija ar augšupejošu progresu. Prieks, ka automašīna bija sagatavota labi, un tehnisku iemeslu dēļ nācās izstāties tikai vienu reizi. Liels prieks, ka ar Sašu ātri atradu kopīgu valodu un varējām labi strādāt vienā ekipāžā, kā arī milzīgi PATEICĪGS esmu Gaujiņam, ka viņš var mani trenēt un skolot rallija lietās.
Ļoti patika Latgales rallijs, kurš bija, manuprāt, arī visgrūtākais, jo milzīgais karstums un sarežģītā trase bija tā, kas no braucējiem prasīja daudz enerģijas. Latgales rallijs man iekšēji deva tādu kā uzrāvienu un pārliecību..
Rezultāta un pacilātības ziņā man arī patika pēdējais šī gada posms Latvijas rallijs, jo šeit sasniedzām labāko rezultātu šogad un arī braucot jutos pārliecinātāks un ērtāk, nekā visas sezonas garumā. Tomēr kopumā, katrā rallijā ir kas tāds, kas paliek atmiņā un rada patīkamas atmiņas un smaidu sejā...

Kā vērtē komandas darbu? Vai gaidāmas pārmaiņas uz nākamo sezonu RECTOR RACING komandā?

Komanda šogad izgāja caur daudziem pārbaudījumiem, kurus tā izturēja. Tāpēc ar lepnumu un gandarījumu varu teikt, ka komanda šo jauno un nepazīstamo rallija sezonu ir aizvadījusi godam. Ir paveikts daudz un ļoti labs darbs. Mehāniķis, kurš komandā šogad bija viens, ir sagatavojis fantastisku mašīnu, par kuru atzinīgus vārdus ir teicis arī mans treneris. Kopīgiem spēkiem un ar spītu ir pārvarēti dažādi šķēršļi, un šobrīd varu teikt, ka komanda ir kļuvusi spēcīgāka un vienotāka. Par nākamo gadu runājot vēl neko konkrētu neteikšu, bet pārmaiņas būs. Jau šajā gadā mums pievienojās vairāki cilvēki, kuri vēlējās strādāt un redz sevi ar savu darbu, idejām un attieksmi RECTOR sastāvā. Tas rada lielu prieku un pārliecību, ka esam interesanta un laba komanda, kura spēj piesaistīt jaunus cilvēkus, kuri vēlas darboties un virzīties uz kopēju un vienotu mērķi. Par to kāds būs komandas sastāvs noteikti uzzināsiet.., jo labās domas un idejas nāk negaidot... :)

Latvijas Čempionātā Rallijā 2010.gada sezonu rallijā ”Sarma 2010” Caba uzsāka ar stūrmani – Edgaru Freivaldu:

Iesāki sezonu kopā ar Cabu rallijā ”Sarma 2010”. Kāpēc piekriti?

Pašam patīk braukt un būt tuvu rallijam pat ja pats nepiedalies un tad nāca Oskara piedāvājums braukt kopā pilnu sezonu, ko nevarēju noraidīt - piekritu. Man vienmēr ir patikusi Cabas pieeja sportam - nopietni un ar zobiem ieķēries cīnās līdz pēdējam.

Vai sekoji RECTOR RACING komandas darbam pārējos posmos? Kāds iespaids?
Protams, ka sekoju un bija prieks redzēt, ka sāk parādīties pirmie Pumpuri un jau Latvijas rallijā bija arī jau pirmie Ziediņi (kāpēc tikai Ziediņi, tāpēc, ka viņš var vairāk, daudz vairāk). Žēl bija par Madonas ralliju, kurā bija tehnisku problēmu piespiedu izstāšanās, Latgale un Kurzeme bija jau redzams, ka ir progresa sākums, un Latvijas rallijā jau bija lēcies uz augšu. Pēc mēdījos atspoguļotā informācijas daudzuma un satura par RECTOR RACING komandu, varu tikai secināt, ka ir izvēlēta ļoti pareiza taktika, jo pārsvarā visi, kas seko līdzi autosporta pasākumiem zina, kas ir Oskars Laivenieks un kuru komandu viņš pārstāv.

Ir vēlme atkal sēsties stūrmaņa vietā?

Uzreiz pēc Sarmas rallija likās, ka uz Talsiem būšu jau braucējs, taču cerības tika ātri aplauztas un veseļošanās process ieilga. Vēlme ir palikusi, taču veselais saprāts (beidzot) ir ņēmis virsroku un bremzē gribēšanu, līdz brīdim, kad dakteris dos zaļo gaismu.
Noteikti gribētu novēlēt nākamo sezonu sāk ar tikpat lielu apņēmību kā šī sezona tika pabeigta, progresa vilnim aug lielumā un kļūt par nopietnu konkurentu 2WD klases braucējiem.

Piecos posmos Caba startēja kopā ar Aleksandru Innusu, lūk, viņa iespaidi:

Sezona beigusies – vai ir sasniegts gaidītais vai tomēr kaut kā pietrūka?

Par sezonu mazu domu kopsavilkumu jau biju stāstījis. Man patikās viss, kas tika darīts. Sākot no "pirmajiem nedrošajiem soļiem" ;) līdz "drošai soļu likšanai". Ļoti augstu vērtēju Oskara darba sparu un vēlmi iemācīties ko jaunu.

Cabam pirmā sezona rallijā, kāds vērtējums no stūrmaņa beņķa?

Runājot par pirmo sezonu. Programma minimums manā (un ne tikai) skatījumā ir izdevusies pilnībā un ar uzviju. Šī atdeves līkne starp ieguldīto darbu, laiku, līdzekļiem nav piedzīvojusi kritumu nevienā punktā un tas tiešām ir daudz. Komandā nav arī slimības, kuras velk uz zvaigznēm ;) Manuprāt, ir jāturpina iesāktais un tad arī rezultāts neizpaliks.

Ir kāds rallijs, kurš palicis visspilgtāk atmiņā?

Par katru ralliju atsevišķi nerunāšu, ir divi - ļoti patika Latgales rallijs, ar savu ceļu konfigurāciju, tramplīniem un kaskādēm. Manuprāt, arī šajā rallijā Cabam aizķērās kas tad rallijs ir patiesībā. Un kur nu vēl apmierināta runča smaids pēc pirmā tramplīna dzīvē ;) Otrs bija šā gada noslēdzošais rallijs Latvija. Šeit jau sākām braukt, jo beidzot sadzirdēju Cabas balsi un domas par viņam svarīgām lietām trasē. Tas ir nākošais solis šajās kāpnēs, kurš tika pieveikts.

Kādi plāni uz nākamo sezonu? Turpināsi darbu komandā?

Par nākamo sezonu - esmu Laivenieka stūrmanis, darbu komandā turpināšu šeit variantu nav. Taču ja zvaigznes mums saliksies labvēlīgi (saku mums, jo ar Cabu mēģinām realizēt ideju par U.Gaujas iesprādzēšanu manā beņķī ;) ), tad Uldis strādās savu sūro treniņu darbu arī trasē. Mans pienesums par darbu ar stenogrammu šobrīd ir beidzies (varam tikai uzlabot), Uldis var dot braukšanas tehniku.

Kā vienmēr esmu pateicīgs ģimenēm, mehāniķiem, un atbalstītajiem, kuri novērtē un priecājas, jūt līdzi mums trasē. Bez Jums visiem šodien šis raksts netaptu, un nebūtu LV rallija čempionāta saraktā mans un Oskara uzvārds ;) P.S. Paldies, Osim par turēto solījumu gada sākumā Līvu Akvaparka stāvlaukumā...

Lai gan rallija sezona ir beigusies, RECTOR RACING komanda turpinās informēt par aktivitātēm gatavojoties nākamajai sezonai, gan par komandas aktivitātēm ārpus sporta. Esi kopā ar savu komandu un seko informācijai RECTOR RACING komandas mājas lapā.

Ar RECTOR RACING komandu kopā: SIA NORMA–S, SIA LAKALME, SUNOR, SKF, NADS, BOWLERO, RIMOR LATVIJA, RED BULL LATVIA

Mārcis Kalniņš
Rector Racing informācijas centrs

Ātrākā informācija: www.rectorracing.lv
Foto: www.njracing.lv
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti