Baumanim un Nitišam dramatisks sezonas noslēgums Argentīnā

 

Jānis Baumanis Foto: Rihards Baumanis

Jānis Grīnhofs speciāli iAuto | 2.decembris 2015 0:30

Aizvadītajā nedēļas nogalē Argentīnā noslēdzās jau otrais pasaules čempionāts rallijkrosā. Argentīnas posms solija bezkompromisa cīņu par visām goda pjedestāla vietām. Argentīnā uz starta stājās abi Latvijas braucēji Jānis Baumanis un Reinis Nitišs.

Sacensības jau sestdienā sagādāja braucējiem un komandām pārsteigumu. Trases grunts daļa Dienvidamerikas saulē bija tā izkaltusi, ka sporta auto saceltie putekļi radija necaurredzamu sienu. Ņemot vērā drošības apsvērumus, organizatori pieņēma neikdienišķu lēmumu, atcelt sestdien visus braucienus, lai varētu kaut kā "saglābt" trasi vismaz svētdienas braucieniem.

Svētdiena mūsu braucējiem iesākās cerīgi. Brīvajos treniņos Reinis sasniedza otro rezultātu, bet Jānis sesto. Arī pirmā kvalifikācijas sēriju Reinis un Jānis iesāka kaujinieciski. Abi satikās vienā braucienā. Ātrāks izrādijās Reinis, finišējot otrajā vietā, bet Baumanis turpat trešais. Sērijā attiecīgi Reinis 7 vietā, bet Jānis 12 vietā. Otrajā kvalifikācijas sērijā Reinis un Jānis mainijās lomām. Šoreiz ātrāks bija Jānis, sērijā sasniedzot 8 rezultātu. Reinim smags brauciens, pēc neveiksmīga starta, pēdējais savā braucienā un sērijā 13 vieta. Trešā braucienu sērija mūsējiem aizrit līdzīgā scenārijā. Jānis demonstrē stabilitāti un sasniedz sērijā sesto vietu. Reinim neizdodas uzlabot savu rezultātu un jēkabpilietis paliek desmitais.

Dienas gaitā trases stāvoklis manāmi pasliktinās un tiek pieņemts lēmums atcelt ceturto kvalifikācijas sēriju. Pēc neoficiāliem rezultātiem gan Reinis, gan Jānis pusfinālā. Taču tad negaidīti tiesneši piešķir Reinim sodu 5 sekunžu apmērā, par nepareizu džokera apļa izbraukšanu. Tas mūsu braucēju nobīda uz 14 vietu un automātiski izslēdz no pusfināla. Jānis ar sesto kopvērtējuma rezultātu ir starp pusfinālistiem. Pusfinālā Jānim Baumanim padevās labs starts, taču jau brauciena sākumā spēkratu piemeklēja tehnisks defekts. Neskatoties uz problēmām, Jānim izdevās finišēt un izcīnīt vietu finālā. 

"Finālam nebija īsti laika sagatavoties, nerunājot par iepriekšējo braucienu analīzi, tāpēc uz startu devos ar karstu auto un karstām riepām.Startā visi aizbraucām vienlaicīgi, tomēr es īstenoju savu stratēģiju nespraukties pirmā pagrieziena iekšmalā, tas atmaksājās. Pēc mirkļa gan saņēmu sitienu pa aizmuguri, aizmugurējais ritenis sagriezās un likās, ka sacensības galā, taču varēju turpināt braucienu", atceras Jānis. Pēc sīvas cīņas ar Petteru Solbergu, Jānis finišēja ceturtajā vietā. Tas ir gan Jāņa, gan World RX team Austria komandas labakais rezultāts kādā no pasaules čempionāta posmiem.

Čempionāts finišējis. Otro gadu pēc kārtas titulu izcīnija Petters Solbergs, aiz sevis atstājot Timiju Hansenu un Johanu Kristoffersonu. Reinis Nitišs čempionāta kopvērtējumā ieņēma 7 vietu.

Reinis Nitišs Foto: Olsbergs/MSE

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti