Latvijas rallijkrosa piloti cīnās ar dabas untumiem Neste World RX of Latvia laikā (+ foto)

 

Foto: NesteLatviaRX / MVFoto

RA Events | 16.septembris 2017 20:59

Šodien CSDD Biķernieku trasē tika uzsākts FIA pasaules rallijkrosa čempionāta desmitais posms Neste World RX of Latvia, kā ietvaros tika aizvadītas divas kvalifikācijas kārtas WorldRX un EuroRX Supercar ieskaitē, bet Latvijas braucēju visplašāk pārstāvētajā EuroRX Super1600 klasē autosportisti veica trīs kvalifikācijas.

Radikāli atšķirīgi laikapstākļi šodien bija vērojami CSDD Biķernieku trasē. Rīta pusē skatītājus priecēja saules stari, kamēr pēcpusdienā debesis apmācās un spēcīgās lietusgāzes pamatīgi izjauca ierasto spēku sadalījumu. Liela nozīme šodien tika pievērsta visiem septiņiem Latvijas pārstāvjiem, kuri centās izmantot mājas trases priekšrocības.

WorldRX ieskaitē abiem mūsu pārstāvjiem Jānim Baumanim un Reinim Nitišam tas arī visnotaļ arī izdevās, pirmo sacensību dienu abiem noslēdzot labāko desmitniekā, kamēr kopvērtējuma vadību pārņēmis Nitiša komandas biedrs EKS sastāvā Tomass Heikinens.

“Šodien aizvadīta aizraujoša diena. Startēt Latvijas skatītāju priekšā ir prātam neaptverami. Sajūtas ir tiešām neaprakstāmas, jo fanu atbalstu var just ik uz soļa. Ar dienas laikā parādīto sniegumu esmu apmierināts, tomēr vēl ir vieta izaugsmei. Pirms neilga brīža beidzās arī komandas sapulce, kurā izrunājām komandas dienas sniegumu, un izstrādājām komandas stratēģiju, lai rīt cīnītos par augstākajām pozīcijām,” sajūsmināts par šonedēļ pieredzēto ir Reinis Nitišs, kuram kopējā ieskaitē pirmā diena noslēgta 7. vietā.

“Kopumā ar pirmo dienu esmu apmierināts. Pirmais brauciens nebija diez cik sekmīgs, bet otrā kvalifikācija bija daudz labāka. Braukšana lietū bija interesanta un ļoti saistoša, tomēr fakts, ka apstākļi visiem nebija vienādi, nav patīkams. Šādā laikā ir ļoti grūti saprast savu reālo spēku samēru. Rīt darīsim, ko varēsim!” stāsta 10. vietas īpašnieks Jānis Baumanis.

EuroRX Super1600 klasē pēc trešās kvalifikācijas kārtas par līderi kļuvis lietuvietis Kasparas Navickas. Latvijas pārstāvjiem mainīgas sekmes trasē, kas lietusgāžu dēļ pastāvīgi mainījās – labākos rezultātus sasniedza Artis Baumanis, kuram pēc pirmās dienas 8. vieta. Viņam seko Arnis Odiņš (9.), Juris Spīķis (11.), kuri šobrīd atrodas “pusfināla zonā”, kamēr Mārtiņš Lapiņš un Edijs Ošs šobrīd attiecīgi 14. un 20. vietā.

“Startējot mājās ir daļējs miers, jo visi ir savējie, tomēr tas, protams, dod papildus spiedienu. Cenšos distancēties no fakta, ka cīnos par titulu ar savu komandas biedru, turklāt brīvi dalāmies datos. Mācāmies viens no otra – mums noslēpumu nav, līdz ar to uzvarēs ātrākais! Centīsimies sasniegt pēc iespējas labāku rezultātu!” norāda Artis Baumanis, kuram pēc pirmās dienas nācies nedaudz piekāpties komandas biedram Krištianam Žabo.

“Pirmā diena aizvadīta godam. Sausos laikapstākļos jutos daudz labāk. Ne pārāk padevās starts, kas krietni apgrūtināja tālākās cīņas. Fanu atbalstu gan varēja dzirdēt, nemaz neizkāpjot no mašīnas. Par Biķerniekiem varu teikt, ka šis ir viens no vislabāk noorganizētajiem posmiem, kādu līdz šim esmu redzējis. Plāns rītdienai – noturēt vietu pusfinālā, kur cerams ies daudz labāk,” pozitīvismu neslēpj Juris Spīķis.

“Šādus apstākļus neviens negaidīja, jo solīts tika labs laiks, bet izrādījās diametrāli pretējs. Labi, ka neesmu pārāk tālu no vadošajiem 12 braucējiem – rīt varēšu cīnīties par iekļūšanu finālos! Pirmajā braucienā saskrējos ar kolēģi no Ungārijas, bet otrajā reizē ar Ošu. Viņam bija kontakts ar igauņu sportistu, bet mēģinājums glābt situāciju bija pārāk optimistisks, izmantojot mašīnu, lai noturētos trasē, līdz ar to mašīna tika nedaudz pabojāta. Mērķis ir fināls, bet, lai to paveiktu, vispirms jāsasniedz pusfināls. Ļoti pozitīvi, ka daudz fanu un pazīstamu cilvēku. Forši pēc brauciena palūkoties uz pilnajām tribīnēm un gūt pozitīvisma devu no plaši apmeklētā pasākuma,” atzīst Mārtiņš Lapiņš.

“Šis ir sezonas gaidītākais posms, tādēļ cenšos kārtīgi izbaudīt abas sacensību dienas. Ar šo auto jūtamies komfortabli. Startējam klasē, kur ir kādas 25 ļoti līdzīgas mašīnas, tādēļ jāizmanto katra mazākā priekšrocība. Jau treniņos varēja just pilnās tribīnes, kā arī visu dienu cilvēki nāca pie mums,” piebilst Arnis Odiņš.

“Pieredzes trūkumu varēja just – dažbrīd piezagās kļūdiņas. Īsā sagatavošanās perioda dēļ sanāca pāris misēkļi pirmā brauciena startā, tādēļ divreiz veicu pāragru startu. Nepaguvām nomarķēt arī lietus riepas, līdz ar to caur peļķēm bija jācīnās ar sausam laikam paredzētajā riepām. Otrajā braucienā sapratu, ka jācīnās agresīvāk, tādēļ arī tika piedzīvoti kontakti ar konkurentiem. Lai arī kā veicās šodien, mērķi joprojām ir visaugstākie – misija ir grūta, tomēr sportā viss ir iespējams!” skaidro Edijs Ošs.

Sacensības noslēgsies svētdien ar izšķirošajām kvalifikācijas kārtām, kā arī tām sekojošajiem pusfināla un fināla braucieniem EuroRX Super1600, EuroRX Supercar un WorldRX klasēs.

Svētdiena, 17. septembris*
08:00 Trase atvērta skatītājiem
08:30 Treniņbraucieni
09:00 Tiešraides translācijas sākums Lattelecom kanālā Best4Sport TV
09:30 3. kvalifikācija // EuroRX Supercar, WorldRX
4. kvalifikācija // EuroRX Super1600, EuroRX Supercar, WorldRX
12:45 Autogrāfu sesija
13:10 Monster Energy Torņa Dumpis
13:30 Finālbraucieni
Pusfināli // EuroRX Super1600, EuroRX Supercar
Fināls // EuroRX Super1600
15:00 Finālbraucieni
Pusfināli // EuroRX Supercar, WorldRX
Fināls // EuroRX Supercar, WorldRX
15:50 Apbalvošana
17:30 CSDD Biķernieku trase slēgta skatītājiem
*pēc Latvijas laika; norādītie laiki ir provizoriski un var mainīties.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti