Edgaram Siliņam pjedestāls Eiropas enduro čempionātā Ogrē

Foto: Dace Tribocka

LaMSF | 1.augusts 2016 17:49

Aizvadītajā nedēļas nogalē – jau no piektdienas vakara, 29.jūlija, līdz pat svētdienas pievakarei, 31.jūlijam, Ogrē norisinājās Eiropas enduro čempionāta trešais posms.

Sportistiem sacīkšu laikā bija jāmērojas spēkiem ar Latvijas dabu, dienas laikā veicot aptuveni 200 km pa mežiem, pļavām un karjerām. Kopskaitā sacensībās piedalījās 132 sportisti, bet sarkanbalti sarkanā karoga godu aizstāvēja 7 dalībnieki, pārliecinošāko sniegumu prestižajā E1 klasē uzrādot Latvijas čempionam Edgaram Siliņam.
Eiropas čempionāta sacensības uz Latviju atveda daudzu valstu sportistus, kuri piektdienas atklāšanas ceremonijā vienojās kopīgam gājienam – dalībnieki bija ieradušies no Nīderlandes, Zviedrijas, Itālijas, Šveices, Lielbritānijas, Čehijas, Polijas, Slovākijas, Igaunijas un daudzām citām valstīm, sastādot ļoti spēcīgu konkurenci un uzliekot lielāku atbildības nastu mājiniekiem. Lai gan sacensības nebija vieglas, savu meistarību lieliski pierādīja Latvijas spēcīgākais E1 klases sportists un vairākkārtējais Latvijas/ Baltijas čempions dažādās enduro disciplīnās – Edgars Siliņš.

Svētdienas izskaņā tika noskaidrots, ka sportists senioru E1 klasē izcīnījis augsto 3.vietu. Sacensību atklāšanas dienā sportists atzina, ka priecājas par kuplo nāciju skaitu, kas ieradušās Latvijā, taču līdz ar to ir arī lielāks satraukums: „Protams, satraukums ir, lai gan šeit ir notikuši Baltijas čempionāta posmi un citu mērogu sacensības, uztraukums ir tik un tā – citas nācijas, citi braucēji, atkal jauni izaicinājumi. Diemžēl arī vienā no iepriekšējiem Latvijas čempionāta posmiem, kas norisinājās Madonā, piedzīvoju nepatīkamu kritienu un nācās izlaist pēdējās sacensības un treniņus. Sava veida sekas ir atstātas – sāpošs kakls, smadzeņu satricinājums. Iepriekšējās sacensības izlaidu tamdēļ, lai varētu startēt šeit, Ogrē,” Komentēja Edgars Siliņš. Sportists arī atzina, ka mērķis bija nobraukt sacensības stabili un bez kritieniem: „Protams, Eiropas čempionāti ir pavisam savādāki nekā Baltijas – šeit katra kļūda maksā sekundi, bet katra sekunde – vietu. Ja nokrīti, tad automātiski vari zaudēt līdz par trim vietām.

Iepriekš esmu braucis Eiropas čempionātā, mana debija, šķiet, bija Vidrižos un pērn braucu uz nācijām Vācijā, kur bija viens no maniem labākajiem startiem, 5. vieta. Protams, mājinieku atbalsts, skatītāji trases malā uzmundrina. Varbūt dažreiz skatītājiem liekas,ka viņus neredz, bet braucot garām, redzam, ka viņi tur ir, kliedz un atbalsta – sava zeme, savi cilvēki, tas tomēr daudz dod.”Tā vien šķiet, ka mājas sienas ir palīdzējušas, redzot kā Edgars kāpj uz pjedestāla trešā pakāpiena. Silinš plāno doties arī uz 4. un noslēdzošo Eiropas čempionāta posmu, kas būs arī Nāciju kauss enduro.

Senioru E2 klasi pārstāvēja divi sportisti – pieredzējušais motokrosa sportists Ivo Šteinbergs, kurš savu sezonu enduro sportā aizvada ļoti veiksmīgi, atrodoties Latvijas čempionāta E2 klases līdera pozīcijā un Gustavs Kundziņš. Ogrē Šteinbergs izcīnīja 5.vietu savā klasē, bet Gustavs Kundziņš posmā ieņēma 21.vietu. Veterānu klasē startēja Einārs Vinters, izcīnot 7.vietu, savukārt Senioru E3 klasē Lauris Ermanis izcīnīja 10.vietu, Mārtiņš Vinters – 14.vietu un Vitālijs Ovčiņikovs 16.vietu.

Raksturīgi enduro sportam, sacīkstes tika aizvadītas ļoti patīkamā un ģimeniskā gaisotnē. Atklāšanas ceremonija pulcēja ļoti kuplu dalībnieku skaitu un sacensību organizators Artūrs Robežnieks bija parūpējies par gana aizraujošiem un sportiskiem priekšnesumiem, kas aizrāva visus viesus.„Eiropas čempionāta organizēšana Ogrē sākām plānot jau pirms diviem gadiem, bet tiesības rīkot sacensības nav tik vienkārši – to akceptē FIM Eiropa (Starptautiskā Motosporta federācija), kas nosaka, kura valsts iegūs iespēju šīs cīņas rīkot. Konkurence bija gana liela – bija pieteikušās 14 valstis, taču tikai 4 no tām tika pie tiesībām organizēt Eiropas posmus. Tā kā iepriekšējos gados posmi Latvijā bijuši veiksmīgi, tikām pie šīs iespējas. Atklāšana arī mums vienmēr ir bijusi ļoti laba, ar ko izceļamies uz citu fona. Protams, sportistiem ļoti svarīgs ir rezultāts un trase, taču arī atmosfēra un patīkama vide arī ir ļoti nozīmīga,” komentē Robežnieks. Sacensību trase nebūt nebija viegla, organizators bija padomājis par gana lielu dažādību. Bija ātrumposmi, kuros pamatā bija ļoti akmeņains segums, sniedzot priekšrocības kalnaino un akmeņaino valstu pārstāvjiem, kā arī ātrumposmi, kur galvenokārt bija smiltis – tās vairāk piemērotas Baltijas braucējiem. Artūrs Latvijas sportistiem novēl nospraust arvien augstākus mērķus un censties tos sasniegt.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Freightliner Cascadia" saņem balvu par dizainu (+ FOTO) 2

"Daimler" sastāvā ietilpstošais amerikāņu kravas automašīnu ražošanas uzņēmums "Freightliner" ieguvis "Good Design Award" balvu par modeļa "Cascadia" kabīnes interjera dizainu. Lasīt vairāk

 

Jaunais "Audi Q3" – ar jaudu līdz pat 400 Zs

"Audi" atklājis informāciju par jauno "Q3", kas Eiropas tirgū ieradīsies 2018.gada vasarā. Lasīt vairāk

 

Ne tas, ko solījāt - Tesla Model 3 pircēji apsūdz ražotāju par mānīšanos 11

Daži Tesla Model 3 pircēji sūdzas, ka ražotājs viņus apmānījis, piegādājot mašīnas ar pieticīgāk noformētu salonu nekā bija solīts. Lasīt vairāk

 

87 000 līdz 100 000 eiro – paziņotas krievu "Kortež" automobiļu cenas 5

Krievijas politiskajai elitei izstrādāto automobiļu bāzes versiju cenas tirdzniecībā būs aptuveni seši-septiņi miljoni rubļu (aptuveni 87-100 tūkstoši eiro), atsaucoties uz tirdzniecības un rūpniecības ministra D.Manturova informāciju vēsta krievu mediji. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti