Irlavā „Bišpēteru” trasē aizvadītas dubļu cīņas (+ foto)

 

Foto: Santa Kozlova

LaMSF | 7.novembris 2017 9:14

4. novembrī Tukuma novada, Irlavas pagasta trasē „Bišpēteri” jau 12. reizi notika Pulkveža Oskara Kalpaka un Oskara Grīga piemiņas kauss Cross Country.

Šogad piemiņas kausā Cross Country piedalījās 86 dalībnieki. Solo klases pārstāvēja 76 braucēji un kvadru klases 10 sportisti. Kā jau katru gadu rudenī, arī šogad sportistiem nācās cīnīties ne tikai ar konkurentiem, bet arī ar dubļiem.

Veterānu klases pirmās vietas ieguvējs Juris Deičmanis (Moto A-Z) stāsta, ka trase Irlavā bijusi kā parasti „dubļi, dubļi, dubļi... Kamēr vēl dubļi bija slapji, tikmēr bija labāk, bet kad sāka apžūt, tad kļuva arvien sliktāk. Dubļi lipa klāt pie riepām un motocikla. Sportisti klupa, krita un bija smagi.” Sportists sacensībām bija sagatavojies, jo riepu izvēle bijusi pareizā dubļainam segumam.
„Starts izdevās ļoti labi. Aizbraucu otrais aiz Ivara Miķelsona. Vajadzēja tikai braukt,” saka Juris. Stundas laikā sportists veica 9 apļus. „Pēdējie trīs apļi bija visgrūtākie, bet man veicās. Laikapstākļi bija labi, lietus nelija, taču trase pa nedēļu bija pielijusi. „Izņēma” pat vienu līkumu, jo tur ūdens bija pāri celim. Mežā trase bija sausāka. Dažus motociklus no trases pat noveda ar traktoru,” atceras sportists.
Jurim sacensības patikušas, jo „varēja brīvi braukt, nebija kopējā ieskaite. Atpūšoties, ieguvu pirmo vietu klasē, par ko esmu gandarīts. Skatījos tikai uz priekšu, bija jākoncentrējas. Vairākas reizes arī apgāzos, bez tā nevarēja. Motocikls bija tik smags, ka knapi pēdējos divus apļus varēju to noturēt,” tā Juris Deičmanis.

Retro klases pirmās vietas ieguvējs Lauris Paulovskis (CES I.S. Racing) stāsta, ka bija gatavojies dubļainajai Irlavas trasei. „Trasē bija dažas „viltīgas vietas”. Lietus nelija un braukt varēja. Pirmo reizi braucu retro klasē, kurā startēju ar savu pirmo 1982. gada motociklu „Honda XR250”. Šis motocikls ievērojami atšķiras no mūsdienu sporta motocikla. Motoram ir gaisa dzesēšana, aizmugurē trumuļu bremzes, kas nestrādā, iebraucot dubļos. Svars ir krietni vien lielāks, amortizācija un vadāmība stipri vājāka, salīdzinot ar mūsdienu tehniku. Taču, neskatoties uz to, motocikls turējās godam.” Ar retro motociklu Lauris nebija braucis 4 gadus. Tādēļ iepazīšanās aplī mēģināja adaptēties. „Startā kļūdījos. No starta aizbraucu kā pēdējais. Taču ātri vien izdevās panākt pārējos. Pusaplī viens no sportistiem manā priekšā nokrita un sanāca noslāpēt motoru, kamēr iekurbulēju, atkal viss sākās no gala. Tālāk jau iegāju ritmā un diezgan raiti cīnījos uz priekšu. Mērķis bija braukt piesardzīgi, bez kritieniem, lai nav jāzaudē laiks un spēks, mēģinot iedarbināt motoru. Rezultātā tas arī izdevās. Prieks, ka absolūtajā vērtējumā uzrādīju labu rezultātu. Paldies organizatoriem par sacensībām!” tā Lauris Paulovskis.

Sacensību organizators Gatis Grīgs: „Veicās ļoti labi. Laikapstākļi bija ciešami. Noturējās, nelija, bija apmācies. Sacensībās bija ieradušies 86 dalībnieki. Viss notika, tā kā notika. Trase bija smaga, bija pielijusi jau pirms sacensībām. Katrā ziņā sportisti ar sacensībām bija apmierināti. Kam izturēja motocikli, tiem izturēja un tiem, kuriem neizturēja – tādas nu ir šīs sacensības rudens laikā. Vietām trasē bija smagi, vietām bija normāli. Viss bija tā kā rudens „gonkā”.” Sacensību organizators bija priecīgs par kuplo dalībnieku skaitu.
Pulkveža O.Kalpaka un O. Grīga piemiņas kausa uzvarētāji
E klasē:
1. Jānis Vinters
2. Raivis Eikmanis
3. Gints Bērziņš
65-85 cm3:
1. Aksels Mangelsons
2. Dāvids Vītols
3. Raivo Knūts
C klasē:
1. Juris Popovs
2. Valdis Šakins
3. Raivis Veinbergs
Hobiju klasē:
1. Jānis Freimanis
2. Renijs Āboliņš
3. Jurģis Rauza
Retro klasē:
1. Lauris Paulovskis
2. Gatis Zolmanis
3. Aivars Rutkis
Senioru klasē:
1. Einārs Vinters
2. Uldis Veidenieks
3. Rūdolfs Pumpurs
Veterānu klasē:
1. Juris Deičmanis
2. Normunds Simsons
3. Vilnis Zeiza
Kvadri open:
1. Jānis Tiļugs
2. Ričards Irbe
3. Aivis Graudiņš
ATV:
1. Gunārs Bucenieks
2. Dzintars Bortiņš
3. Matīss Cers
Mopēdu klase 1. brauciens:
1. Markuss Kokins
2. Gatis Kanbergs
3. Lauris Homka
Mopēdu klase 2. Brauciens:
1. Markuss Kokins
2. Artūrs Riekstiņš
3. Gatis Kanbergs

Foto: Santa Kozlova

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti