Sporta kompleksā „333” enduro sprinta trasē ātrākais Ivo Šteinbergs

 
Sporta Komplekss 333 | 5.septembris 2018 12:42

Nedēļas nogalē, 1. septembrī Ropažu novadā, sporta kompleksā „333” aizvadīts Latvijas kausa ceturtais posms enduro sprintā, Latvijas čempionāta sestais posms enduro, Lietuvas kausa otrais posms enduro sprintā.

Sporta kompleksā „333” enduro sprints notika pirmo reizi. Sacensībās bija ieradušies 134 sportisti no Latvijas un Lietuvas. Dažiem dalībniekiem šī bija pirmā pieredze enduro sprinta sacensībās. Enduro sportistiem šie bija jauni pārbraucieni un vēl nebraukti ātruma testi, kuri bija ar savu odziņu. Krosa/ekstrēmajā testā sportistiem bija jāpārvar dažādi šķēršļi – riepas, baļķi un citi tehniski,sarežģīti elementi, kas sacensības padarīja vēl aizraujošākas. Iesācējiem viegli negāja. Trases malā skatītāju un atbalstītāju bija daudz.

Arī šajā posmā visātrākais bija E2 klases sportists Ivo Šteinbergs („CEC I.S. Racing”). Viņš ir priecīgs par iegūto uzvaru un par aizvadītajām sacensībām sporta kompleksā „333”. „Noslēdzošais posms norisinājās jaunā vietā, tuvu Rīgai un tas bija pieejams skatītājiem. Protams, trase bija gana viegla un īsa. Tā, manuprāt, vairāk bija domāta amatieru braucējiem. Vienīgi ekstrēmais tests bija sarežģītāks šķēršļu dēļ,” stāsta Ivo Šteinbergs. ”Kopumā sacensības un skatītāju skaits bija iepriecinošs. Enduro sezona Latvijā ir veiksmīgi noslēgta,” teic Ivo Šteinbergs, kurš jau šajā nedēļas nogalē dosies uz Poliju, kur notiks hard enduro „RED BULL 111 MEGAWATT 2018”.

Sarunā ar E2 klases otrās vietas ieguvēju, labi pazīstamo motokrosa braucēju Tomu Macuku, viņš pastāstīja, ka šāda veida disciplīnā piedalās pirmo reizi. Tomam tās bija gluži kā „mājas sacensības”, jo sporta kompleksā „333” viņš ir atbildīgais par mototrasi. „Mans labs draugs bija iegādājies enduro motociklu, radās iespēja pamēģināt. Līdz šim neko šādu nebiju braucis. Pieļāvu arī daudz kļūdu. Dažas dienas pirms sacensībām patrenējos ekstrēmā testa elementos, kā labāk pārbraukt riepas, baļķus, arī trases sarežģītākās vietas.” Kopā sportistam bija „ jāpieveic” trīs apļi, viena apļa garums ir 28 km un divi ātruma testi. „Fiziski šāda veida sacensības ir daudz vieglākas kā motokross, bet man labāk patīk motokross. Kad motokrosā vairs nevarēšu braukt, tad varēšu pāriet uz enduro. Šeit man bija iespēja pacīnīties par uzvaru,” stāsta Toms. „Lai gan piedzīvoju divus kritienus, kuru dēļ zaudēju uzvaru absolūtajā vērtējumā.” Sportists daudz laika arī zaudējis testos, kur bija panācis priekšā braucošos sportistus. „Nākamgad domāju, ja man būs kāda brīva nedēļas nogale, tad noteikti piedalīšos enduro.” Šajā nedēļas nogalē Toms startēs Vācijas čempionāta „ADAC” posmā.

Arī iesācēju (C) klases pirmās vietas ieguvējam Aldim Kirstam šīs bija pirmās enduro sprinta sacensības, bet ar motosportu ir nodarbojies pirms 24 gadiem, kad braucis motokrosā. Sporta kompleksā „333” Aldim pieder enduro motociklu noma, un  viņš palīdzēja Laurim Ermanim sagatavot trasi. „Lauris patiesībā mani iedvesmoja, teica: „paņem „uzbrauc”.  Pirms sacensībām patrenējos, pabraukāju pa mežiem un atguvu pirms 24 gadiem gūtās iemaņas,” stāsta Aldis. Viņš sevi katru dienu uztur labā fiziskā formā. „Laikam tāpēc arī sasniedzu labu rezultātu. Īstenībā es pats biju pārsteigts par iegūto pirmo vietu. Pēc pirmā testa, pārbraucienā man draugs paziņoja, ka esmu uzrādījis ātrāko testa laiku savā klasē. Nodomāju, o! „forši”! Nezinu, vai tas nāca par labu vai sliktu, jo bija tāds viegls stresiņš. Tā sajūta, ka vajadzētu noturēt līdz galam,” atceras Aldis. Viņa vecākais dēls pirms sacensībām teica: „Tēti, tev jāiegūst pirmā vieta! Aldis atbildēja: „Vecīt, es centīšos, bet visi grib dabūt pirmo vietu.” Braucējs nezināja, ko gaidīt iesācēju klasē, bet viss beidzās ļoti labi. “Man ļoti patika pasākums. Noteikti, ja būs vēl kāds enduro pasākums uz kuru tikšu, piedalīšos. Āķis ir lūpā.” Aldim šķēršļi padevās labi, jo pirms tam bija trenējies, paskatījies, kā citi brauc. „Nav tā, ka es no zila gaisa uzreiz uzlecu uz motocikla. Pirms tam, protams, sagatavojos. Biju pārsteigts, ka izdevās uzvarēt iesācēju klasi. Iespējams piedalīšos Madonas Cross Country septembrī. Sestdien sporta kompleksā “333” viss ļoti patika, visi draudzīgi, smaidīgi, pozitīvi, super! Pozitīvas emocijas vieno visus. Paldies Laurim, ka viņš pie mums „333” organizēja sacensības. Diezin vai būtu citur braucis. Milzīgs paldies Laurim par viņa ieguldīto darbu,” tā Aldis Kirsts.

Sacensību organizators, pieredzējušais enduro sportists un E3 klases uzvarētājs Lauris Ermanis („Motosports RT”): „Sestdien bija lieliski laikapstākļi. Piektdien vēl satraucos par putekļiem, bet uzlija lietus un sestdien bija ideāls segums. Bet līdz tam gāja grūtāk kā plānots.” Trešdien pēc trases apskates tikšanās ar Rīgas mežiem, nācās mainīt 90% pārbraucienu maršrutu. „Arī enduro testu nācās saīsināt uz pusi, jo neļāva braukt tur, kur bijām iedomājušies. Ceturtdien ar Rīgas mežu pārstāvi izbraucām apkaimi un izveidojām apli. Tas nebija varbūt tāds, kādu gribēju, bet atradām kompromisu. Pārbrauciens bija salīdzinoši viegls, pa ceļiem, stigām, bet ar skatu nākotnē. Ja labi, uzvedīsimies, visu neizbraukāsim, tad nākamgad atļaus izmantot vairāk teritorijas. Tas arī enduro sabiedrībai jāsaprot, ka meži mums ir tik, cik ir. Bet kopumā bija patīkami, ka sacensībās ieradās 134 motobraucēji,” stāsta Lauris. Pārbrauciens bija viegls, bet krosa/ekstrēmais tests bija tehnisks, līdz šim Latvijā nebijis, bet tāds bija organizatora mērķis. „Gribēju trasi sagatavot nedaudz savādāku, ne tikai iesācējiem, bet arī tādu, lai Latvijas pro braucējiem būtu kur pacensties. Zinu jau, ka beigās arī iesācējiem trase patika. Saņēmu daudz labu vārdu. Daudziem sportistiem nācās sevi pārvarēt, savas bailes, jo bija jāizkāpj no komforta zonas. Arī vadošajiem braucējiem tas bija savādāks, interesantāks. Abi testi atradās bāzes vietā, tā kā sākumā arī biju gribējis, lai tas būtu labāk pārredzams skatītājiem, kuru šajās sacensībās bija salīdzinoši daudz.”

Kā sportistam Laurim sacensības bija sekundāras. “Braucu, jo cīnos par Latvijas čempionāta kopvērtējumu un bija jānobrauc līdz galam. Visu laiku skatījos, vai trasē viss ir kārtībā. Ļoti grūti ir organizēt un braukt pašam. Uz augstu rezultātu grūti cerēt. Fiziski nogurdinoši. Braucot nedomāju, kā labāk nobraukt, domāju par organizatoriskām lietām,” teic Lauris. Pēdējās trīs dienas pirms sacensībām Laurim trasē daudz palīdzēja Jānis Baunis seniors, kā pieredzējis organizators ieteica, ko labāk un kā darīt. “Vieta ir laba, infrastruktūra ļauj nākamgad sacensības uztaisīt citā līmenī, vēl interesantākas.

Paldies visai „Motosportrs RT” komandai, kas iesaistījās un palīdzēja organizēt sacensības, sporta kompleksam „333”, kas ar prieku un gandarījumu mūs uzņēma,” pateicas Lauris Ermanis.

Latvijas kausa TOP 3:

E1 klasē:

1.      Edgars Siliņš („Motosports Racing Team”)

2.      Gints Filipsons („CEC I.S.Racing”)

3.      Gints Bērziņš („Jāņa Vintera Moto Team Riga”)

E2 klasē:

1.      Ivo Šteinbergs („CEC I.S.Racing”)

2.      Toms Macuks (Indviduāli)

3.      Jānis Vinters („Jāņa Vintera Moto Team Riga”)

 

E3 klasē:

1.      Lauris Ermanis („Motosports Racing Team”)

2.      Lauris Liepiņš („RaceON”)

3.      Mindaugas Molevičius („Drakonai Racing Team”)

 

Juniori 14+ klasē:

1.      Miks Rasmanis („Moto A-Z”)

2.      Ģirts Kalniņš („Motosports Racing Team”)

3.      Džiugas Kazakevičius („Kilobaitas Racing Team”)

 

Seniori 40+ klasē:

1.      Sandris Kļaviņš („Motosports Racing Team”)

2.      Einārs Vinters („Jāņa Vintera Moto Team Riga”)

3.      Jānis Rasmanis („Moto A-Z”)

 

 A18+ klasē:

1.      Valdis Šakins („Jāņa Vintera Moto Team Riga”)

2.      Rolands Neimanis („Motosports Racing Team”)

3.      Renārs Eihe (Indviduāli)

 

H30+ klasē:

1.      Raivis Bensons (Indviduāli)

2.      Jānis Jansons („Motosports Racing Team”)

3.      Aivars Kukojs („apPasaule”)

 

Iesācēju C klasē:

1.      Aldis Kirsts (Individuāli)

2.      Edgars Apsītis („Motosports Racing Team”)

3.      Mārtiņš Cepurnieks („IK Auseklis Motoklubs”)

 

Veterāni 50+ klasē:

1.      Danielius Žoštautas („Kilobaitas Racing Team”)

2.      Andris Kalniņš („Motosports Racing Team”)

3.      Kestutis Gurcinas („Enduro klubas”)

 

Veterānu 60+ klasē:

1.      Ričardas Duonelavičius („Kilobaitas Racing Team”)

 

Open LV klasē:

1.      Leons Kozlovskis („Motosports Racing Team”)

2.      Gatis Būmanis

3.      Jurijs Žižkuns („Moto A-Z”)

 

Klubu komandu vērtējums:

1.      Vietā ar iegūtiem 60 punktiem „Motosports Racing Team” – Edgars Siliņš, Sandris Kļaviņš, Lauris Ermanis un Ģirts Kalniņš.

2.      Vietā ar 50 punktiem „CEC I.S.Racing” – Ivo Šteinbergs, Gints Filipsons, Kaspars Bondars un Aleksandrs Čerņagins.

3.      Vietā ar 47 punktiem „Jāņa Vintera Moto Team Riga” – Einārs Vinters, Gints Bērziņš, Jānis Vinters un Valdis Šakins.

Kopā bija pieteikušās sešas komandas.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 2

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti