Šteinbergs, Siliņš, Filipsons un Grīnfelds iekļūst top 100 ekstrēmajā enduro „Red Bull 111 Megawatt 2018”

 

Foto: Publicitātes attēls

LaMSF | 14.septembris 2018 14:17

Pagājušajā nedēļas nogalē, 8. un 9. septembrī Polijas pilsētā Kleščovā aizvadīts līdz šim smagākais un ekstrēmākais enduro „Red Bull 111 Megawatt 2018” WESS (World Enduro Super Series) piektais posms hard enduro.

WESS – Pasaules Enduro Super sērija ir jaunu un aizraujoša, dažādu disciplīnu apvienojums gan profesionāliem motosportistiem, gan iesācējiem. Sestdien uz starta devās un par iekļūšanu finālā cīnījās 12 sportisti no Latvijas.

„Red Bull 111 Megawatt 2018” ir viens no lielākajiem ekstrēmā enduro pasākumiem Centrālajā Austrumeiropā. Polijā tas notika piekto reizi. Sacensību pirmā kārta notika sestdien. Tajā piedalījās 1000 sportistu no visas pasaules, kuri cīnījās par iekļūšanu finālā. Tikai 500 ātrākie, spēcīgākie un izturīgākās tehnikas īpašnieki startēja otrajā kārtā svētdien, to vidū bija arī latviešu braucēji.

No Latvijas hard enduro posmā piedalījās – „CEC I.S. Racing” komanda – Ivo Šteinbergs, Kaspars Bondars, Aleksandrs Čerņagins, Andrejs Stolers un Gints Filipsons. No „Motosports RT” komandas startēja Edgars Siliņš un Kalvis Kušķis. “ApPasaule” komandas pārstāvji – Aivars Kukojs un Artūrs Irbe. Triāla “AG XTREME” komandas braucējs Andris Grīnfelds, sportisti Andrii Dodonov un Nauris Vasiļevskis. Pēc sacensības sportisti dalījās savās emocijās un pastāstīja, ka kopumā viegli nebija, bet trasi izbraukt varēja. Katram veicās savādāk – vienam bez traumām, citam ar traumu, taču vairāki sportisti ir vienisprātis, ka nākamgad noteikti gribētu doties atkal un startēt hard enduro posmā.

Ivo Šteinbergs („CEC I.S. Racing”) no latviešu sportistiem sasniedza visaugstāko pozīciju, ierindojoties 32. vietā. Viņš pastāstīja, ka šīs viņam bija pirmās „Red Bull 111 Megawatt” sacensības viņa sportista karjerā. „No 900 braucējiem, es kvalifikācijā ieguvu 25. vietu. Tas bija labs sniegums. Svētdien man bija starts no pirmās rindas. Sākumā turējos top 20, bet finišā atkritu 26. pozīcijā.” Sportists saņēma 15 soda minūtes un ieguvu 32. vietu. Trase kopumā Šteinbergam patika, tā bija interesanta un tehniska. „Protams, daudz lēnu braucēju no kuriem jāuzmanās. Ekstrēmais posms bija viens no grūtākajiem, kādā pēdējā laikā esmu braucis,” stāsta sportists. Kopumā Ivo ir apmierināts ar aizvadītajām sacensībām.

60. vietas ieguvējs Edgars Siliņš („Motosports RT”): „Sestdien, kvalifikācijā, ar vienu braucienu katrā testā, ierindojos 31. vietā, un ar to pietika, lai svētdien startētu no pirmās rindas.” Tāpēc sportists lieki vairs netērēja spēkus un gaidīja fināla braucienu. „Svētdien uz starta biju labā pozīcijā, blakus elites braucējiem. Startā izvirzījos kādā 15-20. vietā, taču otrajā likumā lielo putekļu dēļ, piedzīvoju kritienu. Paldies Dievam, neviens neuzbrauca virsū, jo redzēt patiešām neko nevarēja,” atceras Edgars. Viņš ātri piecēlās un turpināja cīņu. Brīžiem putekļi bija tik lieli, ka neredzēja uz kuru pusi ir līkums. „Pēc kāda laika braucēji izretojās un redzamība kļuva labāka. Šogad trase šķita vieglāka, kā pagājušajā gadā. Bija divi lielie kalni. Bet ekstrēmais tests vienalga bija grūts,” saka Edgars. Šogad sportists nejutās fiziski piekusis kā pagājušajā gadā. Edgars atceras, ka pirms finiša viņa rokas sarāva krampjos. „Iebraucot finiša taisnē, brīžiem motocikls brauca bez manas vadības, jo sajūga roka neklausīja, taču sejā bija liels smaids un gandarījums, sasniedzot finišu 3 stundās 43 minūtēs. Paldies visiem maniem atbalstītājiem, kuri bija ar mani, kā arī tiem, kas juta līdzi no mājām,” saka Edgars Siliņš.

Šāda veida un mēroga sacensībās Gints Filipsons („CEC I.S. Racing”) piedalījās pirmo reizi. Tāpēc sportistam pirms starta bija patīkams satraukums un neziņa par to kā būs. „Iegūto rezultātu sacensībās – 76. vietu, kopumā vērtēju kā izdevušos. Bija dažas kļūdas un kritieni, viens no kritieniem pirmajā aplī bija diezgan traks. Priecājos, ka varēju turpināt braukt tālāk. Trase un formāts man ļoti patika, ja būs iespēja, tad nākošgad gribu tur atgriezties!” teic Gints Filipsons.

Kopvērtējuma 85. vietas ieguvējs, triālists Andris Grīnfelds (“AG XTREME”) ar startu Polijā ir apmierināts. Sportists ieguva jaunu pieredzi turpmākajiem startiem. „Tas ir svarīgākais. Ņemot vērā, ka uz sacensībām tehnisku iemeslu dēļ devos ar aizlienētu motociklu. Tikai sestdien, kvalifikācijā, lēnām sāku ar to aprast. Svētdien, galvenajā sacensību dienā, man jauns piedzīvojums bija 100 braucēju kopējais starts. Savukārt trasē biju cerējis, ka būs vairāk sarežģītu vietu, tomēr šoreiz pārsvarā tā bija diezgan ātra, bet ātrums vēl pašreiz nav mana stiprākā puse.” Triālists atzina, ka pieļāva muļķīgu kļūdu, „pēc otrā apļa neiebraucu pit-stopā, kā rezultātā trases beigu daļā motociklam beidzās degviela. Tādēļ nācās pazaudēt aptuveni 15 minūtes. Rezultāts noteikti varēja būt labāks, bet galvenais iemesls, dodoties uz šīm sacensībām, bija tieši praktiskā pieredze un iespēja piedalīties pasākumā ar aptuveni 1000 dalībniekiem. Līdz šim tik lielās sacensībās nebiju piedalījies,” stāsta Andris Grīnfelds.

Pieredzējušais hard enduro braucējs Aivars Kukojs („apPasaule”) atzina, ka aizvadītajā nedēļas nogalē Polijā norisinājās viens no brutālākajiem, smagākajiem un grūtākajiem hard enduro posmiem. „Sestdien, kvalifikācijā, no 850 dalībniekiem „nobraucu” 90 pozīcijā un tiku finālā, kur uz starta svētdien stājās 500 braucēji. Es finišēju 107. vietā. Nav slikti tik sarežģītā trasē un ar pieļautajām kļūdām, kā arī pie tādas slodzes vecās traumas lika par sevi manīt,” atzīst Kukojs.

Andrejs Stolers („CEC I.S. Racing”): „Red Bull Megawatt” sacensībās man grūtākā daļa bija ekstrēmo šķēršļu josla, kura bija jāšķērso katrā no trīs apļiem. Pārējā trase bija sarežģīta, bet izbraucama un ļoti interesanta. Trešā apļa vidū, diemžēl, motocikls iestrēga mālos, tādēļ neizdevās savlaicīgi finišēt. Tā kā biju nobraucis visai daudz, tad rezultātu tabulā ierindojos 268. vietā no vairāk kā 800 braucējiem.”

Pēc sacensībām Kaspars Bondars („CEC I.S. Racing”) pastāstīja, ka sacensības šogad viņam patiesi patikušas. „Trase bija braucam, salīdzinot ar pagājušo gadu. Sestdienas kvalifikācijā, trīs reizes braucot ekstrēmo testu, nevarēju to pabeigt. Sāpēja salauztās ribas. Dienas beigās tomēr izdevās testu izbraukt, un kvalifikācijā ierindojos 135. vietā.” Galvenajā sacensību dienā sportists startēja no otrās rindas. „Braucu ļoti piesardzīgi un lēni, bet nespēju pieveikt vairāk par diviem apļiem sāpju dēļ. Nākošgad jābrauc vēlreiz, tagad laiks atgūt veselību,” saka Kaspars Bondars.

Artūrs Irbe („apPasaule”) stāsta, ka „„Red Bull 111 Megawatt” sacīkstes varētu salīdzināt ar rokfestivālu.” Ar to braucējam asociējas šis lielais un iespaidīgais pasākums. „Milzīgais dalībnieku skaits, vēl vairāk skatītāju, visdažādākā līmeņa braucēji – sākot ar absolūtiem iesācējiem, kuri  ar mokām pieveic pašus vienkāršākos trases posmus, dažādas sagatavotības pakāpes amatieri un pro braucēji. Katram ir savi mērķi un motivācija, kāpēc šeit atrasties. Lielai daļa dalībnieku ierodas, lai šeit labi pavadītu laiku, izplosītos, atpūstos, neliekot akcentu uz sportiskajiem rezultātiem. Lielākā daļa braucēju ir amatieri, kas cīnās par iekļūšanu  TOP 500 A finālā un PRO braucēji ar savām ambīcijām par rezultātu tabulas augšgalu.  Pasākumā valda ļoti pozitīva un jautra gaisotne, ir arī neliels (un dažreiz pat diezgan liels) “bardaks”, kas novērojams gan dalībnieku parkā, gan trasē sacīkšu un kvalifikācijas laikā. Ar izteiktu  toleranci un braukšanas prasmēm šeit ne vienmēr  var  panākt rezultātu, un dažkārt ceļu līdz finišam caur prologu nākas izbrīvēt, izgrūstot pretiniekus, jo nelielas sadursmes un saķeršanās ir ierasta prakse. “Dont’t like the traffic? – Go Home!!!”, tā īsumā to  varētu raksturot,” stāsta braucējs, kuram šīs bija otrās „Red Bull 111 Megawatt” sacīkstes. Šogad Artūra mērķis bija uzlabot savu iepriekšējā gada rezultātu. Pirmajā kvalifikācijas braucienā tas sportistam izdevās, ieņemot 369. pozīciju no 850 dalībniekiem. „Biju pārliecināts, ka otrajā braucienā savu rezultātu uzlabošu, jo trase bija izpētīta un apzinātas bīstamās vietas, bet apstākļi „salikās” ļoti neveiksmīgi, kā rezultātā atkritu uz 569. vietu un atkal fināls B. Svētdien B finālā kopā ar 200 citiem braucējiem stājāmies uz starta līnijas, lai brauktu īso apli, kurš ved cauri abiem prologa testiem un posmam pa karjeru, kontrollaiks 1 stunda – intensīva cīņa gandrīz visa brauciena garumā un veiksmīgi izcīnīta 21. vieta B finālā,” stāsta Artūrs Irbe, kurš savu hard enduro sacīkšu sezonu ir noslēdzis. Kā atzīsts sportists, tad „ir ļoti daudz vielas pārdomām, daudz vērtīgas pieredzes un secinājumu. Daudz kas vēl ir pilnveidojams un uzlabojams manās braukšanas prasmēs līdz nākamās sezonas sākumam, lai varētu cīnīties par augstākiem rezultātiem,” tā Artūrs Irbe.

Aleksandrs Čerņagins („CES I.S. Racing”) stāsta, ka „sacensības bija interesantas, viennozīmīgi bija iespēja iemācīties daudz jauna tieši ekstrēmajā tehnikā. Kvalifikācijā ierindojos 295. vietā, kas pašam šķita labs rezultāts.” Sportists startēja no piektās rindas. „Svētdien savā rindā pirmajā līkumā biju ceturtais un vēl pēc brīža krosa testa daļā izdevās apdzīt ļoti daudz sportistu no ceturtās rindas, bet, iebraucot ekstrēmajā testa daļā, neveiksmīgi izvēlētas trajektorijas dēļ pazaudēju laiku,” atceras Aleksandrs. „Akmeņu elementā mani taranēja divi citi braucēji, kā rezultātā kāja iesprūda vienā no viņu motociklu priekšējā ritenī, un atkal pazaudēts laiks. Pēc tam kalnā piedzīvoju kritienu. Vēl aptuveni pusaplī pazaudēju brilles kā rezultātā turpināt sacensības bija pārāk sarežģīti un lēnā garā pabeidzu pirmo apli. Pieņēmu lēmumu izstāties. Šoreiz daudz neveiksmīgu sakritību, bet tāds ir sports. Jābrauc nākamgad vēlreiz!” saka Aleksandrs Čerņagins.

Kopvērtējuma rezultāti:

32. vietā Ivo Šteinbergs

60. vietā Edgars Siliņš

76. vietā Gints Filipsons

85. vietā Andris Grīnfelds

107. vietā Aivars Kukojs

268. vietā Andrejs Stolers

311. vietā Kaspars Bondars

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 5

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti